Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board
 
YaBB is sponsored by XIMinc!


Pages: 1 ... 57 58 59 60 61 
Politica Romaniei in cercetare si educatie (II) (Read 176561 times)
gg.gogu
Junior Member
**
Offline


I Love YaBB 2.5 AE!

Posts: 77
Gender: male
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1450 - Feb 2nd, 2013 at 12:17pm
 
AlexA wrote on Feb 2nd, 2013 at 10:03am:
Va inflamati aiurea si faceti niste afirmatii tot aiurea, care nu ajuta la nimic.


ma inflamez pt ca unii ataca o institutie unde in general vorbiind lumea are rezultate... ca mai sunt si din cei care nu prea mai fac nimica asta e... am reactionat asa la agresivitatea lui a_muraru care nu intelege de ce unii au proiecte mai multe si altii nu au
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1451 - Feb 2nd, 2013 at 1:22pm
 
Sa nu ne mai certam. Mai bine sa ne rugam... Si in nici un caz sa nu ne imbolnavim...

"PARADOX. Avem de două ori mai multe biserici decât şcoli şi spitale"
http://www.romanialibera.ro/timpul-liber/fapt-divers/paradox-avem-de-doua-ori-ma...

Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
YaBB Moderator
*****
Offline



Posts: 2621
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1452 - Feb 3rd, 2013 at 7:24am
 
gg.gogu wrote on Feb 2nd, 2013 at 12:15pm:
daca erau asa de buni de au ramas sa traga mata de coada si nu au plecat ? va plangeti degeaba, cum se plang si cei care zic ca inainte de 90 nu se putea publica afara, apoi incepeti sa ziceti ca nici dupa 90 nu puteati sa o faceti pt ca aveati 70 dolari salariul, etc... de ce V. Barbu a putut sa publice in toate regimurile din ro iar altii se plang ... ba politic... ba de bani... ba ca se dau politic granturile... ba ca le ia imaru... etc...


Răspunsul la întrebarea dumneavoastră este relativ simplu. Domnul Acad. Barbu nu are nevoie de nici un fel de infrastructură pentru a publica, nici de chimicale, consumabile, nici de caracterizări sofisticate, nici de ajutorul altor specialiști din domenii conexe atunci când abordezi o tematică interdisciplinară. De ce nu pleacă toată lumea în afară ? Eu cred că întrebarea corectă ar fi: de ce ar trebui să plecăm și de ce nu reușim să gestionăm cum trebuie acești bani puțini pe care-i avem ? Și poate că unii au ambiția să-și ducă la capăt proiectele aici, în România.

Ne-ați explicat cu mare dezinvoltură cum puteți dumneavoastră cheltui 100.000 euro/an finanțând 3 cercetători care trebuie să ducă o viață decentă, doar pentru că au făcut doctorate în exteriorul României. Nu ne-ați explicat însă (măcar aproximativ) ce lucruri deosebite  se fac pentru această sumă.

Am să încerc însă să vă arăt ce se poate face cu 100.000 euro pe trei ani (33.000 euro/an, ca sa fie foarte clar). Este vorba de un proiect bilateral România-Franța și așa cum a spus și Alexa, francezii sunt destul de strânși la pungă, când vine vorba de proiecte. Dacă accesați pagina

http://omicron.ch.tuiasi.ro/~inor/bioazo/

veți putea să vă faceți o imagine de principiu despre complexitatea proiectului, aflat la zona de interfață dintre chimie, fizică și biologie. Dinspre partea română sunt implicate 3 grupuri de cercetare, unul dintre ele lucrând fără bani (nu că nu ar avea nevoie, dar nu mai ajung și pentru cei care nu și-au făcut doctoratul în exterior). In cele două grupuri de cercetare românești "plătite pasămite" (UTIași și INFLPR București) sunt angrenate peste 20 de persoane, din care 15 sunt tineri (doctoranzi, asistenți, sau tineri cercetători) și am avea nevoie de un "buchet" de vreo 5 proiecte Idei în colectiv, ca să le putem asigura condițiile de care vorbeați (unii mai descurcăreți au obținut astfel de buchete).


Trebuie să precizez și faptul că o mare parte din rezultate (cele mai spectaculoase de fapt) nu sunt încă publice, făcând obiectul unei cereri de brevet în Franța. In esență, în proiect este vorba despre o clasă complet nouă de materiale capabile să reacționeze la stimuli luminoși, materiale cu aplicații biologice deosebit de interesante. Cea mai importantă aplicație este utilizarea acestor materiale drept suport pentru culturile celulare. Puteți găsi detalii în articolul de mai jos

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0928493113000258

Rezultatele preliminare ne fac să credem că vom putea obține informații de biologie celulară, legate de mecanismele de dezvoltare ale celulelor canceroase și eventual de migrare colectivă, în etapa de invazie. Insă pentru că nu avem bani suficienți, evoluția studiilor noastre este foarte lentă (raportat la gradul de interes al temei).

O altă direcție de studiu este legată de imobilizarea și nano-manipularea laser a ADN-ului. Aruncați o privire pe un site specializat, ca să vedeți cât costă un miligram de ADN, ca să puteți înțelege mai bine de ce e nevoie de bani în astfel de studii.

Și-am să vă mai dau o motivație pentru care am decis să rămân în România, chiar dacă dumneavoastră o să vă sune aiurea. Eu consider că am niște obligații și față de cei care m-au ajutat să mă formez pe parcursul studiilor, dar mai ales față generațiile care vin din urmă. Pentru că nu toată lumea își poate permite să facă studiile în afara țării. Dacă ați fost atent la unele discuții anterioare, unii nu-și pot permite să termice nici măcar liceul. 
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 986
Gender: female
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1453 - Feb 3rd, 2013 at 10:41am
 
gg.gogu wrote on Feb 2nd, 2013 at 12:15pm:
daca erau asa de buni de au ramas sa traga mata de coada si nu au plecat ? va plangeti degeaba, cum se plang si cei care zic ca inainte de 90 nu se putea publica afara, apoi incepeti sa ziceti ca nici dupa 90 nu puteati sa o faceti pt ca aveati 70 dolari salariul, etc... de ce V. Barbu a putut sa publice in toate regimurile din ro iar altii se plang ... ba politic... ba de bani... ba ca se dau politic granturile... ba ca le ia imaru... etc...


@gg.gogu
Dati impresia ca sunteti incapabil sa vedeti si sa intelegeti ce se intampla in afara matematicii si a institului unde lucrati. Si eu sar in apararea matematicii atunci cand este cazul, dar nu sunt absurda incat sa nu inteleg diferentele dintre discipline si mai ales necesitatile fiecarui domeniu pentru a face cercetare. Si aici nu e vorba numai de matematica ci si de toate celelalte discipline, unde poti face cercetare in varful muntelui, cu un caiet si un stilou, plus ce te duce mintea. Nu se poate peste tot la fel, puteti intelege acest lucru? Revin la ceea ce am spus mai devreme: nu este normal ca in aceste domenii, inclusiv in matematica, sa se acorde finantari foarte mari la grupuri de cateva persoane (am vazut proiecte la IMAR de 4 persoane!), celorlalte discipline cu necesitati financiare mult mai mari, acordandu-li-se aceeasi finantare. Este lipsit de sens si nu se practica in nici o tara dezvoltata.
Iar in ceea ce ati scris mai sus, ma intreb daca va dati seama ca va dati in cap singur: adica dvs si cei care si-au facut doctorate in afara tarii v-ati intors acasa pentru ca nu erati suficient de buni? Imi pare rau, dar exact asta se intelege: cei care sunt acum acasa nu sunt suficient  de buni la nivel international si trag mata de coada, noroc cu aceste granturi! Asa logica, mai rar....
In plus, cred ca cei din afara matematicii si care nu cunosc nivelul acestei discipline si al celor care lucreaza, au dreptul sa-si puna intrebari. Puteati sa le fi raspuns aducand argumente si nu "dute ma si cerele alura de la IMAR lista cugranduri din an cutare".
Mai adaug o chestie: partea stiintifica si cea  "politica" dusa la nivel de institutie sunt doua lucruri diferite. IMAR-ul este un institut foarte bun, au oameni foarte valorosi dar au facut si recrutari nefericite si  nu face toata lumea cercetare de valoare acolo (si se tolereaza chestia asta). Si bineinteles e de "bon ton" si poate si util sa faci
compromisuri cu unul de la Alba Iulia, "cel mai bun matematician roman din lume" in nu stiu ce domeniu, teoria geometrica a functiilor, cred, cum titrau ziarele acum vreo 2 ani, intamplator pesedist de succes, rector sau fost rector al Univesitatii din Alba Iulia si noul presedinte al comisiei  CNXYZ-etc (comisia aceea despre care s-a tot discutat, cu nume complicat) in locul lui Viorel Barbu (un mic detaliu).
Sper ca americanii sa aprecieze conferinta din vara ( AMS and Romanian Mathematical  Society),
cu domnul Breaz mare organizator local si sa inteleaga ca o asemenea conferinta nu putea sa aiba onoarea sa fie organizata decat in cunoscutul centru universitar Alba Iulia, leagan al marilor matematiciani romani, si doar de catre, "cel mai bun matematician roman din lume".

http://www.realitatea.net/cel-mai-bun-matematician-din-lume-in-teoria-geometrica...

Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1195
Kuwait
Gender: male
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1454 - Feb 3rd, 2013 at 11:59am
 
Uiha! fetele de la Capalna! Bre, mie mi sa pare ca *prea* le luatz' pan' prea *serios*.

Desigur, va *intzeleg* durerile - ca, sunt shi-ale mele. Faptele:

1) *Sunt* diferentzele chiar clare* intre domenii (sper doar c-atata am invatzat, noi totzi, in aceshti, iata 10 ani & mai bine).

2) Peste *tot*, pan' lume, exista o "presiune" pentru a avea, sa-i zicem, "diploma".

3) Mai peste tot, in lume (mda, chiar & pa la *Harvard*!), copchii chiar 'cearca sa chiuar "fenteze".

4)  Mai pasta tot, in lume, mai "trecutzii", 'cearca & ei sa "fenteze".

5)  Tzara noastra are multe paduri. Citat *aproximativ*, ca-l tzin minte pe ala corectu' & acuma! din prima lectzie da latina (caduca - nu le *mai are*)...Shi, ca & *alte tzari*, chiar *mul;te uscaturi pan' ele*.

Shi, ashadar, da' di ce va enervatzi *chiar intr-atat*? Desigur, dar, *desigur*: avem performantza mai buna prin cele *teoretice*. De ce? Pai, pentru ca *alealalte* chiar *cer banu'*. Simplu, n-asha?

A vorbi de un Barbu (matematician foarte bun), dandu-l pa *el* drept exemplu, chiar *ajuta* (mde, pan' *parte*). Ca, Barbu, un *bun* matematician, a avut , s-a "bucurat" & de profi buni & & de o *biblioteca buna*. Pe astea *doua* tre' sa le ai, cred io, in *matematica*, pentru a "pushca". Io am avut-o, biblioteca. Cu *profii* stateam noi mai slab (ma rog, stateam *io*, ca sa *nu* dau pan' atatzia inshi chiar *ca lumea*; ca, in domeniul *meu*, n-am gasit niciunu' care sa-mi spuie, *chiar atuncea*, cand ieream io mai tanar & la trup mai curat ceva di genu' "uite, bre, *Marinica*, bre, pi un' chiar tre' sa ti duci, sa ceteshti").

Shi, nici la Bucale *nu ereau*. Nu, nu e o acuza, e un *fapt*. Ashadar, io ma intreb: chiar *azi*, cand *potzi contacta marii matematicieni pi sarma*, chiar *azi*, cand procurarea unui articol *nu te costa nimic* (mda, , pan' anii '80, Vestu' Ioropei era 11 lei, America era 16 pentru o scrisoare, pe *asta* imi dadeam io *salaru'*, de *aia* trebea sa *dau meditatzii), a mai gasi scuze *in domeniul matematicei*, te chiar des-califica. Mi-s *perfect d-acord * cu Gogu d-acilea: ca, ratarile, ne-implinirile, sunt *mai totdeauna impanate cu chestia ca *n-am avut conditzii*!

Aviz amatorilor da ratare....

Numa' fain,

Nea Marin



Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
YaBB Moderator
*****
Offline



Posts: 2621
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1455 - Feb 3rd, 2013 at 12:17pm
 
Marian_Deaconescu wrote on Feb 3rd, 2013 at 11:59am:
Shi, ashadar, da' di ce va enervatzi *chiar intr-atat*? Desigur, dar, *desigur*: avem performantza mai buna prin cele *teoretice*. De ce? Pai, pentru ca *alealalte* chiar *cer banu'*. Simplu, n-asha?



Păi eu mă gândeam că noi ne dăm cu părerea, tocmai ca să identificăm niște derapaje și să căutăm soluții de rezolvare. Altfel, dacă punem problema să plecăm toți care pe unde poate, cred că pierdem timpul degeaba și-i spăriem și pe britanici pe deasupra.
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 986
Gender: female
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1456 - Feb 3rd, 2013 at 12:17pm
 
Marian_Deaconescu wrote on Feb 3rd, 2013 at 11:59am:
de *aia* trebea sa *dau meditatzii), a mai gasi scuze *in domeniul matematicei*, te chiar des-califica. Mi-s *perfect d-acord * cu Gogu d-acilea: ca, ratarile, ne-implinirile, sunt *mai totdeauna impanate cu chestia ca *n-am avut conditzii*!

Aviz amatorilor da ratare....

Numa' fain,

Nea Marin


Ai dreptate, doar ca discutia  nu era despre matematica ci in general. Si daca vorbesti in general, cum era cazul mai sus,  astfel de afirmatii sunt lipsite de realism.
Un sfat nea Marine: citeste mai atent ce scriu si ceilalti, chestie de respect si pentru discutie si pentru ceilalti cand participi la o discutie.
Salutari  camilelor!
PS Ce intelegi prin ratare?
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1195
Kuwait
Gender: male
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1457 - Feb 3rd, 2013 at 2:45pm
 
Ach, Alexa, nu credeam sasimtz ca voi fi tradat, v-oadat' !

Hi, hi, vaz ca *tu* ma chiar acuzi cum ca nu ashi ceti cu atentzie, vaz, totushi ca *tu* nu vezi *stelutzele alea*, care itzi "spun" ca scriu *doar despre matematica*... Cred ca di data asta ti cam grabishi.

Ratare? Pai, e *chiar simplu* (parerea mea, "pa clipa", ca *nu* m-am dus la un "Larousse" d-al tau):
c-ai talentu' trebuincios, da'l "pierzi", il risipeshti, nu-l *actualizezi*. Ca, am nenumaratzi din ashtia.

Restu'? Sunt asha numitzii "bovarici": care-ar *vrea*, da' nu poate...Shi, bovarici, au, talentatzi,
cei cari se plang de *lipsa da conditzii* (exceptand pe aia care au nevoie de *tehnologie de varf*), sunt, cu totzii, *neshte ratatzi* (mde, aia care nu dau semne , oarecare, de veatza "profesionala" cat de cat, cum imi plae mie sa-i spun, chiar "decenta"). Ca, daca *nu eshti macar decent*, io *chiar* cred ca *nu ai ce cauta pan' "Academia"*. Anume, n-ai ce cauta pan' a-i invatza pe *altzii*, pe tineri, adicatelea, *viitoru'*. Mda, e *doar parerea mea*. Shi, sunt chiar *convins*, a muuultora. Dar, din pacate, *nu* a *tuturora*...

Cele bune,

Nea Marin

Back to top
 
 
IP Logged
 
gg.gogu
Junior Member
**
Offline


I Love YaBB 2.5 AE!

Posts: 77
Gender: male
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1458 - Feb 4th, 2013 at 9:58am
 
Nicolae Hurduc wrote on Feb 3rd, 2013 at 7:24am:
Nu ne-ați explicat însă (măcar aproximativ) ce lucruri deosebite  se fac pentru această sumă.


scot papersuri asta fac Smiley de care oricum nu o sa tina cont cnatdcu la evaluare... ca v-ati trecut pe FI ca sa intre toate revistele prietenilor din romania

Nicolae Hurduc wrote on Feb 3rd, 2013 at 7:24am:
am avea nevoie de un "buchet" de vreo 5 proiecte Idei în colectiv, ca să le putem asigura condițiile de care vorbeați


ma gandesc ca daca sunteti Presedintele comisiei cnatdcu sunteti suficiet de bun pentru a obtine un proiect advanced ERC si sa va platiti pre/posdocii. sau  si acolo se dau pe criterii politice?

AlexA wrote on Feb 3rd, 2013 at 10:41am:
v-ati intors acasa pentru ca nu erati suficient de buni?


asa mi s-a xxxxxx mie sa vin in tara chiar daca stau destul de mult plecat. oricum ai dao tot nu poti sa multumesti pe toata lumea. tu o tot tii ca suntem prosti ca ne-am intors sa lucram in ro, apoi N. Hurduc ne ia cu dragostea fata de generatiile viitoare care nu pot sa termine nici liceul... oricum ai dao tot prost iesi.

toate discutiile astea imi aduc aminte de niste contre ceva mai vechi cu marele specialist in educatie Vlaston (aici am mereu intrebarea de unde au tot iesit toti specialistii in educatie in ro?) care sustinea ca trebuie sa atragem lume buna, sa vina sa munceasca in ro (era vorba parca de ce va fi la magurele) , sa faca scoala...  da sa fie platiti ca la noi...

asa ca eu incerc sa ma retrag din discutie pentru ca timpul e pretios si il pierdem scriind pe forumuri.
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 986
Gender: female
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1459 - Feb 4th, 2013 at 11:18am
 
gg.gogu wrote on Feb 4th, 2013 at 9:58am:
Nicolae Hurduc wrote on Feb 3rd, 2013 at 7:24am:
Nu ne-ați explicat însă (măcar aproximativ) ce lucruri deosebite  se fac pentru această sumă.


scot papersuri asta fac Smiley de care oricum nu o sa tina cont cnatdcu la evaluare... ca v-ati trecut pe FI ca sa intre toate revistele prietenilor din romania

Nicolae Hurduc wrote on Feb 3rd, 2013 at 7:24am:
am avea nevoie de un "buchet" de vreo 5 proiecte Idei în colectiv, ca să le putem asigura condițiile de care vorbeați


ma gandesc ca daca sunteti Presedintele comisiei cnatdcu sunteti suficiet de bun pentru a obtine un proiect advanced ERC si sa va platiti pre/posdocii. sau  si acolo se dau pe criterii politice?

AlexA wrote on Feb 3rd, 2013 at 10:41am:
v-ati intors acasa pentru ca nu erati suficient de buni?


asa mi s-a xxxxxx mie sa vin in tara chiar daca stau destul de mult plecat. oricum ai dao tot nu poti sa multumesti pe toata lumea. tu o tot tii ca suntem prosti ca ne-am intors sa lucram in ro, apoi N. Hurduc ne ia cu dragostea fata de generatiile viitoare care nu pot sa termine nici liceul... oricum ai dao tot prost iesi.

toate discutiile astea imi aduc aminte de niste contre ceva mai vechi cu marele specialist in educatie Vlaston (aici am mereu intrebarea de unde au tot iesit toti specialistii in educatie in ro?) care sustinea ca trebuie sa atragem lume buna, sa vina sa munceasca in ro (era vorba parca de ce va fi la magurele) , sa faca scoala...  da sa fie platiti ca la noi...

asa ca eu incerc sa ma retrag din discutie pentru ca timpul e pretios si il pierdem scriind pe forumuri.


@gggogu
Nu este vorba de a multumi pe toata lumea ci de a avea o anumita conduita, atat intelectuala cat si morala. Daca nu aveti argumente pentru a sustine ceea ce scrieti, solutia nu este sa afirmati niste neadevaruri ( asta se numeste a minti, daca nu ati aflat pana acum).
Nu am afirmat niciodata ca cei care se intorc in tara sunt prosti, pentru ca fac acest lucru, sau pentru ca sunt prosti pur sis implu, dimpotriva, v-am ironizat pentru ca va taxati singur ca " nefiind destul de bun ca sa plecati". Probabil nu era ironia destul de "grosolana" ca sa o intelegeti.
Ceea ce ma enerveaza la dvs si persoanele asemanatoare este faptul ca aveti idei fixe si impartiti oamenii in categorii dupa cum va avantajeaza. Pentru cultura dvs, cunosc matematicieni  care si-au facut toate studiile acasa, inclusiv doctoratul, si care sunt mult mai buni decat multi care se intorc cu tot felul de ifose acasa si au pretentia sa fie tratati ca si cum ar fi superiori.  Unii au plecat, altii sunt inca in tara, lucreaza si lucreaza bine fara sa se laude  cu aceasta, o considera ceva normal. Ar trebui sa-i cunoasteti si dvs si sa-i respectati, lasand la o parte declaratii inepte ca cele facute zilele trecute.
Si va sfatuiesc ca pe viitor sa cititi mai bine ce scriu ceilalti, inainte de a raspunde si a le rastalmaci afirmatiile.
Cat despre comisiile de care sunteti atat de nemultumit, aveti ocazia, in iunie la mitingul romano-american de la Alba Iulia, sa-i vorbiti domnului Breaz, (cel mai mare matematician din lume, sa nu uitam) despre nemultumirile dvs. Eventual sa-i sugerati un ERC si lui si lui Viorel Barbu ca nici dansul nu a reusit performanta asta, fiind ani de zile presedinte de comisie!
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
YaBB Moderator
*****
Offline



Posts: 2621
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1460 - Feb 4th, 2013 at 2:44pm
 
gg.gogu wrote on Feb 4th, 2013 at 9:58am:
scot papersuri asta fac Smiley de care oricum nu o sa tina cont cnatdcu la evaluare... ca v-ati trecut pe FI ca sa intre toate revistele prietenilor din romania



Să știți că obrăznicia nu este altceva decât o dovadă că persoana respectivă nu are suficiente argumente ca să-și susțină ideile.
Back to top
 
 
IP Logged
 
a_muraru
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 188
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1461 - Feb 4th, 2013 at 2:53pm
 
maria_andrei wrote on Feb 1st, 2013 at 5:30pm:
_muraru wrote on Feb 1st, 2013 at 2:13pm:
Din fericire, jumatate din dosarul fiecarei condidaturi este public (este vorba despre sectiunile B2 si B3 ale candidaturilor, cele care creioneaza profilul cercetatorului care propune proiectul). As fi vrut sa atasez documentele referitoare la cele doua candidaturi aici,

Vad ca mai multa lume analizeaza ce se afla scris in sectiunile B2 si B3 de la proiectele IDEI...nu sunt singura care fac acest lucru!


Am facut chiar un pas mai departe: i-am scris unui membru CNCS pe aceasta speta (imi este oarecum coleg), aratindu-i, ca si dumneavoastra, ca partea publica a dosarelor de candidatura nu autorizeaza ecartul dintre dna Brinzei si dna Zafiu in evaluarea IDEI 2012 (sectiunile publice conteaza 50% din evaluare). Aceasta daca procedurile scrupuloase au fost respectate (CNCS ne tot scrie comunicate pe aceasta tema), iar eroarea, prin triplul filtru de evaluare folosit in 2012, a fost indepartata. Raspunsul? Un epitet ornant. Pe care nu il reproduc aici, caci nu are rost.
Back to top
 
 
IP Logged
 
gg.gogu
Junior Member
**
Offline


I Love YaBB 2.5 AE!

Posts: 77
Gender: male
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1462 - Feb 4th, 2013 at 7:40pm
 
Nicolae Hurduc wrote on Feb 4th, 2013 at 2:44pm:
persoana respectivă nu are suficiente argumente ca să-și susțină ideile.


vreti sa spuneti ca nu ati trecut la Factor de impact ? si asta ca multi dintre cei care nu ar fi trecut de vechile criterii sa le poate indeplini. va doresc sa faceti multi profi univ cu metalurgica international, carpathian jurnal of chemistry, transylvanian studies in nanotechnology  Smiley
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
YaBB Moderator
*****
Offline



Posts: 2621
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1463 - Feb 5th, 2013 at 7:18am
 
gg.gogu wrote on Feb 4th, 2013 at 7:40pm:
vreti sa spuneti ca nu ati trecut la Factor de impact ? si asta ca multi dintre cei care nu ar fi trecut de vechile criterii sa le poate indeplini. va doresc sa faceti multi profi univ cu metalurgica international, carpathian jurnal of chemistry, transylvanian studies in nanotechnology



SRI-ul are justificare doar în condițiile în care sunt criterii unice pe toate domeniile și am văzut ca acest lucru nu este posibil, fiecare domeniu având particularitățile sale. Mai mult decât atât, începând din 2013 majoritatea revistelor românești ar putea avea și SRI dacă acesta s-ar mai calcula, pentru că au trecut deja 5 ani de la momentul indexării lor în sistemul Thomson. Așa încât, cine a vrut să limiteze contribuția revistelor românești la dosarul de promovare, a făcut-o în mod explicit prin utilizarea unor procentaje (cum este cazul Comisiei de Chimie spre exemplu).

Insă observația mea nu era legată strict de comentariul ISI, ci de ansamblul intervențiilor dumneavoastră și mai ales de tonul folosit. Cine vrea să dea lecții altora, ar trebui să fie mai întâi atent la ce se întâmplă în ograda proprie. Spre exemplu, vi se pare normal ca un post-doc să fie simultan post-doc și în România și într-o altă țară ? El nu trebuie cumva să lucreze minim 8 ore pe zi, în fiecare din cele două țări ? Evident că este o întrebare retorică și orice asemănare cu realitatea este pur întâmplătoare  Smiley
Back to top
 
 
IP Logged
 
gg.gogu
Junior Member
**
Offline


I Love YaBB 2.5 AE!

Posts: 77
Gender: male
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1464 - Feb 5th, 2013 at 1:13pm
 
comisia de mate a votat pt sri. numai ca mai sus pusii au trecut peste si au scris in MO cu FI. aici pozitia FMI, UB http://fmi.unibuc.ro/ro/pdf/2013/consiliu/Petitie_CNATDCU.pdf

in cazurile cu posdoci in 2 locuri in mod normal  nu esti nebun sa platesti pe cineva si sa nu il chinui. bine asta in cazurile normale.
Back to top
 
 
IP Logged
 
sitronif
Senior Member
****
Offline



Posts: 265
Gender: male
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1465 - Feb 5th, 2013 at 7:02pm
 
AlexA wrote on Feb 4th, 2013 at 11:18am:
Eventual sa-i sugerati un ERC si lui si lui Viorel Barbu ca nici dansul nu a reusit performanta asta, fiind ani de zile presedinte de comisie!



Smiley Viorel Barbu se pare ca si-a incercat puterile cu un ERC, si chiar a reusit sa treaca peste prima etapa de evaluare (cea individuala), din moment ce a primit finantare serioasa pentru un proiect ERC-like.

Barbu Viorel
Metode interconectate in analiza ecuatiilor cu derivate partiale deterministe si stochastice
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iasi
Mathematics, physical sciences, information and communication, engineering, universe and earth sciences. PE1- Mathematical foundations
buget 1.500.000,00
buget 2012 298.247,00

Poate ar fi bine daca din ce in ce mai multi si-ar incerca fortele cu ERC-urile.
Cel putin, daca treci de prima etapa, ti se confirma valoarea.
Back to top
 
 
IP Logged
 
sitronif
Senior Member
****
Offline



Posts: 265
Gender: male
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1466 - Feb 5th, 2013 at 7:05pm
 
gg.gogu wrote on Feb 5th, 2013 at 1:13pm:
comisia de mate a votat pt sri. numai ca mai sus pusii au trecut peste si au scris in MO cu FI. aici pozitia FMI, UB http://fmi.unibuc.ro/ro/pdf/2013/consiliu/Petitie_CNATDCU.pdf.



Se pare ca cei din comisia de la Informatica au fost cei mai dibaci Cheesy
http://informatica-universitaria.ro/getpfile/16/Precizari.pdf

Folosesc nu numai AIS (baza pentru SRI), ci si SJR (indicele similar Scopus).
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
YaBB Moderator
*****
Offline



Posts: 2621
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1467 - Feb 6th, 2013 at 6:55am
 
sitronif wrote on Feb 5th, 2013 at 7:05pm:
Se pare ca cei din comisia de la Informatica au fost cei mai dibaci Cheesy
http://informatica-universitaria.ro/getpfile/16/Precizari.pdf

Folosesc nu numai AIS (baza pentru SRI), ci si SJR (indicele similar Scopus).



Toată această discuție legată de SRI este absolut lipsită de sens, fiind doar o problemă de orgolii. SRI-ul nu este altceva decât o găselniță, care poate avea o justificare în contextul în care criteriile de promovare sunt unice. Altfel este aberant să te cramponezi de SRI, atâta timp cât fiecare domeniu are criterii. AIS este un criteriu scientometric absolut comparabil cu FI. Problema auto-citărilor este o altă discuție fără sfârșit, care prezintă anumite particularități în funcție de domeniu. Nici un criteriu scientometric nu este perfect și de aceea, raportarea la unul sau la altul este până la urmă același lucru în valoare relativă. Noi nu suntem puși în situația de a face o evaluare absolută a indivizilor, ci doar o ierarhizare a lor.

In rest ai tot felul de pârghii la dispoziție dacă vrei să duci o anumită politică de personal pe un domeniu. Nu-ți plac revistele românești, le poți elimina total din discuție, sau le poți restricționa la un procentaj maxim de 10, 20 % sau cât consideri de cuviință. De ce ar fi nevoie de SRI pentru asta ?  Vrei să dai o greutate deosebită citărilor ? Le crești ponderea în ansamblul criteriilor. Și așa mai departe. Nimeni nu a împiedecat nici o comisie să fie cât de exigentă dorește.

Problema e alta. Unora în loc să facă ordine pe domeniile lor, le place să facă doar valuri, pentru că e mult mai interesant și poți ieși în evidență.
Back to top
« Last Edit: Feb 6th, 2013 at 7:31am by Nicolae Hurduc »  
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 986
Gender: female
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1468 - Feb 6th, 2013 at 9:22am
 
sitronif wrote on Feb 5th, 2013 at 7:02pm:
AlexA wrote on Feb 4th, 2013 at 11:18am:
Eventual sa-i sugerati un ERC si lui si lui Viorel Barbu ca nici dansul nu a reusit performanta asta, fiind ani de zile presedinte de comisie!



Smiley Viorel Barbu se pare ca si-a incercat puterile cu un ERC, si chiar a reusit sa treaca peste prima etapa de evaluare (cea individuala), din moment ce a primit finantare serioasa pentru un proiect ERC-like.

Barbu Viorel
Metode interconectate in analiza ecuatiilor cu derivate partiale deterministe si stochastice
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iasi
Mathematics, physical sciences, information and communication, engineering, universe and earth sciences. PE1- Mathematical foundations
buget 1.500.000,00
buget 2012 298.247,00

Poate ar fi bine daca din ce in ce mai multi si-ar incerca fortele cu ERC-urile.
Cel putin, daca treci de prima etapa, ti se confirma valoarea.


Dvs ce va spune insuccesul lui Viorel Barbu in a obtine un ERC? Ca sa rezumam, Barbu este considerat la ora actuala cel mai bun si prolific matematician care lucreaza in Romania, are peste 70 de ani, este academician de peste 20 de ani, are colaborari in toata lumea, elevi extraordinari   raspanditi si ei in toata lumea, a castigat nu stiu cate granturi  pana acum,  are o opera stiintifica de invidiat  pentru care este cunoscut  peste granite, este invitat peste tot, are colaborari prestigioase, a facut sau face parte din comisii, editorial board-uri, comitete stiintifice etc si totusi,  nu obtine un grant ERC.
Deci, ce concluzie sa tragem de aici? Dvs ce credeti? Va intreb pentru ca observ ca dati sfaturi cu naivitatea ignorantului care isi imagineaza ca in stiinta lucrurile sunt sau albe sau negre. Sau care poate nu isi imagineaza nimic.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
YaBB Moderator
*****
Offline



Posts: 2621
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1469 - Feb 10th, 2013 at 7:39am
 
AlexA wrote on Feb 9th, 2013 at 1:48pm:
Nicolae, am avut rabdare si am citit articolul pana la capat.
In ciuda introducerii nu foarte fericite si nici prea inteligente, autorul  prezinta anumite probleme ale invatamantului preuniversitar  care sunt reale si mai ales preocupante.



Am transferat discuția pe acest topic, pentru că un titlu complet neinspirat, poate că duce până la urmă la o serie de discuții interesante și la clarificarea unor obligații care revin sistemului educațional. De la început recunosc faptul că am considerat inutil efortul de a citi un astfel de material (mult prea stufos) care pornește de la un principiu greșit. Un sistem educațional nu poate genera inteligență, pentru că inteligența (așa cum poate fi ea definită) este o componentă care ține în cea mai mare măsură de dotarea genetică și de efortul personal al individului și doar în foarte mică măsură de sistem. Altfel spus, o școală cât de bună ar fi ea nu poate să facă dintr-un prost un deștept și nici dintr-un deștept un prost (așa cum ar da de înțeles titlul articolului). Școala poate să facă dintr-un prost neinstruit un prost instruit, sau dintr-un deștept neinstruit, un deștept instruit.

In primul rând inteligența este destul de greu de definit, dar în general ea este acceptată ca fiind o măsură a capacității unui individ de a analiza și a lua un anumit tip de decizii, în situații complet noi, necunoscute. Iar această capacitate ține de arhitectura sistemului de gândire, care implicit depinde de un anumit mod de operare a creierului. Geniile sunt genii pentru că au o gândire oblică (cum îi place lui Marian să spună) adică un sistem de gândire total diferit de cele obișnuite. De aceea ei sunt în stare să genereze cunoaștere cu mult mai rapid decât restul semenilor și la un cu totul alt nivel. Dacă nu ai o dotare nativă pentru un astfel de sistem de gândire, poți să-ți dorești oricât să fii geniu, să faci oricât de mare efort, să urmezi orice școală, că tot nu vei ajunge genial. Și nu întâmplător, acest gen de indivizi poate fi identificat de la vârste foarte mici, chiar cu mult înainte de a termina un liceu.

Școala are mai multe misiuni deosebit de importante, dintre care două cred că se disting în mod deosebit:

- prima este transferul de cunoștințe de la o generație la alta ;

- a doua este o ierarhizare a indivizilor după nivelul lor de inteligență și suma competențelor dobândite, ceea ce reprezintă o certificare a gradului de complexitate a activităților pe care aceștia le pot derula în societate.    

Prima misiune este cât se poate de clară și nu e necesară o dezbatere amplă pe această temă. A doua însă este mult mai rar abordată, iar România tocmai aici are probleme majore. Fiecare individ, pentru a putea supraviețui în societatea multilateral dezvoltată la care s-a ajuns, are nevoie de o serie de cunoștințe minime: vorbit, scris, citit, socotit etc. Aceste cunoștințe (cu excepția vorbitului) nu erau absolut necesare acum 500 de ani, ceea ce nu înseamnă că pe vremea aceea nu erau indivizi inteligenți, ci doar că societatea atinsese un anumit nivel de cunoaștere și de organizare. Școala te învață să aplici anumite modele (să rezolvi ecuații de ordinul I și II, integrale, analize literare standard, să calculezi concentrații ale soluțiilor etc.) iar unii indivizi chiar înțeleg aceste modele, pe când alții le aplică mecanic. Și de aici începe procesul de triere al indivizilor, după nivelul lor de inteligență. Și astfel, fiecare individ își va atinge la un  moment dat nivelul propriu de incompetență, aceasta concretizându-se prin faptul că a finalizat studiile liceale, universitare, doctorale, post-doctorale etc. teoretic, putând dezvolta în mod independent, o anumită categorie de activități.

Păcatul major al sistemului educațional românesc nu este faptul că nu ar fi capabil să transfere cunoștințe, ci acela că și-a pierdut capacitatea de ierarhizare a indivizilor după nivelul lor de inteligență. Această pierdere a capacității de ierarhizare a fost însă indusă de tendința de generalizare a învățământului superior, tendință care în mod inevitabil a avut drept consecință o scădere a nivelului mediu de instruire. Toată bulversarea societății de după 1989 și răsturnarea ierarhiilor valorice, nu se putea să nu aibă consecințele pe care le vedem astăzi. Faptul că în sistemul educațional au fost implicați indivizi din ce în ce mai slab pregătiți (aspect aflat în directă legătură cu nivelul de salarizare) nu se putea să nu ducă la rezultate din ce în ce mai proaste. Dacă în domeniul IT, de mâine s-ar plafona salariile la 700 lei/lună, cu siguranță că în maxim 5-10 ani ar dispare toți specialiștii tineri, pentru că nimeni nu ar mai fi interesat de IT (cu excepția celor care ar dori să plece în exterior).

De aceea eu consider foarte grav faptul că în continuare nu avem o ierarhizare clară a universităților și liceelor, ceea ce nu va permite să se facă o ierarhizare a diplomelor și implicit a indivizilor. Și de aici derivă de fapt tot haosul care domnește la noi în sistemul educațional, fie că înveți, fie că nu, fie ca ai diplomă la UB sau la USH, angajarea ta depinzând tot de sistemul PCR până la urmă. Noi nu avem nici un fel de piață a muncii și nici un fel de respect al angajatorului, față de cunoștințele și eforturile unui individ pentru a le dobândi. Și ce poate ieși de aici ? Exact ceea ce vedem.
Back to top
 
 
IP Logged
 
maria_andrei
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5 AE!

Posts: 251
Gender: female
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1470 - Feb 10th, 2013 at 12:09pm
 
Si daca tot vorbim de politica Romaniei in cercetare, circula zvonuri (nu stiu cat adevar contin!!!) ca vor fi aprobate pentru finantare doar 10-15% din proiectele IDEI - PCE2012 la care este finalizata evaluarea (probabil % este din numarul proiectelor finantabile!?), dar se asteapta aprobarea bugetului de stat pentru anul 2013. Pentru cei care doresc sa faca cu adevarat cercetare aceste proiecte erau o modalitatea de a avansa, dar cu % mentionat mai sus, numarul de proiecte aprobate va fi probabil in jur de 30, un nr extrem de mic... Stie cineva mai multe amanunte?
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 986
Gender: female
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1471 - Feb 10th, 2013 at 3:15pm
 
maria_andrei wrote on Feb 10th, 2013 at 12:09pm:
Si daca tot vorbim de politica Romaniei in cercetare, circula zvonuri (nu stiu cat adevar contin!!!) ca vor fi aprobate pentru finantare doar 10-15% din proiectele IDEI - PCE2012 la care este finalizata evaluarea (probabil % este din numarul proiectelor finantabile!?), dar se asteapta aprobarea bugetului de stat pentru anul 2013. Pentru cei care doresc sa faca cu adevarat cercetare aceste proiecte erau o modalitatea de a avansa, dar cu % mentionat mai sus, numarul de proiecte aprobate va fi probabil in jur de 30, un nr extrem de mic... Stie cineva mai multe amanunte?


DOAR 10-15 %? Vi se pare putin poate? Asta e media europeana  pentru un concurs de acest tip, in conditiiile in care concurenta este  mult mai mare, nivelul participantilor ridicat si valoarea grantului cam de 3 ori mai mica decat cele pe care le amintiti.
Nu cele "doar 10-15 %"ar trebui sa va sperie ci faptul ca vor fi discipline in care nici 5% dintre participanti nu merita sa castige asemenea proiecte.

Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
YaBB Moderator
*****
Offline



Posts: 2621
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1472 - Feb 11th, 2013 at 7:11am
 
AlexA wrote on Feb 10th, 2013 at 3:15pm:
DOAR 10-15 %? Vi se pare putin poate? Asta e media europeana  pentru un concurs de acest tip, in conditiiile in care concurenta este  mult mai mare, nivelul participantilor ridicat si valoarea grantului cam de 3 ori mai mica decat cele pe care le amintiti.
Nu cele "doar 10-15 %"ar trebui sa va sperie ci faptul ca vor fi discipline in care nici 5% dintre participanti nu merita sa castige asemenea proiecte.



Aici discuția este ceva mai complicată. Și eu am ridicat nu de mult problema contractelor de cercetare din România, finanțate cu sume prea mari, raportat la condițiile și rezultatele de aici. Ca să judecăm corect situația este bine de amintit faptul că în România a fost un interval de aproape 3 ani în care nu s-au finanțat deloc proiecte de cercetare. Iar atunci când s-a reînceput finanțarea, evident că a existat o presiune enormă asupra sistemului de distribuire a fondurilor, ceea ce a dus inevitabil la trafic de influență. De aici rezultă de fapt nemulțumirea generală legată de finanțarea cercetării, fondurile fiind monopolizate de anumite grupuri care au fost implicate direct în procesul de evaluare (fără să mai vorbesc de implicațiile politice de culoare portocalie). O altă problemă este și cea ridicată de Alexa și anume o finanțare identică din punct de vedere al procentajului, indiferent de performanțele obținute pe domeniile respective, ceea ce este de-a dreptul aberant. Sigur că nu se pot lăsa domenii complet nefinanțate, însă singura modalitate de a-i obliga și pe cei care nu se prea obosesc cu publicațiile externe, este finanțarea diferențiată. Dacă nici din punct de vedere al criteriilor de promovare, anumite domenii nu sunt strânse cu ușa și nici din punctul de vedere al finanțării cercetării, evident că lucrurile vor evolua în continuare la fel, ba poate chiar mai rău.

Legat de procentajul de finanțare, evident că în cazul domeniilor unde există performanțe în cercetare, rămân o mulțime de grupuri de valoare nefinanțate, ceea ce va avea cu siguranță repercursiuni negative asupra vizibilității externe a României. Dacă ținem cont de cei aprox. 1500 de potențiali directori de proiecte cu oarecare vizibilitate externă, atunci când se discută de finanțarea a 40-50 de proiecte într-un an pe toate domeniile, este evident faptul că suntem foarte departe de ceea ce ar trebui să însemne finanțarea cercetării. Nici măcar pentru cei cu performanțe comparabile cu ale colegilor din țările dezvoltate, nu ajung banii în aceste condiții. Ca să nu mai vorbim de zona de mijloc a sistemului, unde nu va fi niciodată posibilă o eventuală îmbunătățire a situației. După părerea mea, politica de finanțare ar trebui fundamental schimbată, lansându-se competiții cu niveluri diferite de dificultate și evident cu finanțare diferită. Gândiți-vă puțin la universitățile mari din Europa, unde bugetul cercetării se duce spre miliardul de euro și la întregul sistem de cercetare din România, unde nu avem nici 300 de milioane de euro. Și după aceea avem pretenții pentru competițiile ESF.       
Back to top
 
 
IP Logged
 
maria_andrei
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5 AE!

Posts: 251
Gender: female
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1473 - Feb 11th, 2013 at 11:00am
 
AlexA wrote on Feb 10th, 2013 at 3:15pm:
DOAR 10-15 %? Vi se pare putin poate? Asta e media europeana  pentru un concurs de acest tip, in conditiiile in care concurenta este  mult mai mare, nivelul participantilor ridicat si valoarea grantului cam de 3 ori mai mica decat cele pe care le amintiti.
Nu cele "doar 10-15 %"ar trebui sa va sperie ci faptul ca vor fi discipline in care nici 5% dintre participanti nu merita sa castige asemenea proiecte.

Daca facem comparatie cu media europeana, DA, aveti dreptate, cam acesta este % acum, in perioada de criza! Trebuie insa remarcat un lucru, domeniile de cercetare sunt mai specifice, astfel banii sunt directionati spre tot ceea ce este excelenta in fiecare domeniu specific de cercetare.

Pe de alta parte, chiar si din discutiile purtate pe acest forum, s-a vazut foarte clar ca nu in toate ne putem compara cu Europa (criterii de promovare, salarii, etc)! Baza de cercetare in multe domenii trebuie dezvoltata pentru a fi competitiva (exista universitati in care cadrelor didactice nu li s-a asigurat un PC) si deci avem nevoie de mai multe resurse.

Probabil la noi bugetul maxim acordat/proiect ar trebui redus, si comparand cu Europa, in multe tari cadrele didactice nu primesc salarii din proiectele nationale (dar au salarii decente!), se asigura doar burse de cercetare, participari la conferinte, baza materiala, etc.

Legat de cele 5%, aveti dreptate, doar ca ramane de vazut daca la urmatoarele call-uri IDEI se va mentine acea conditie minima - cei care depun proiecte sa aiba totusi niste lucrari ISI publicate (acum erau verificate cele declarate pentru conditia minima de depunere a proiectului, fiindca in CV ati vazut ca se minte cu nerusinare). Aceasta conditie nu indeparta influentele si grupurile de interese, dar dadea o anumita credibilitate ca cel care va conduce proiectul este in stare sa si publice. Nu ar fi nevoie de asa ceva daca tot cei care activeaza in universitati sau institute de cercetare ar avea CV-ul la nivel european. Din cate am sesizat, la Parteneriate nu se mai mentine aceasta conditie, deci probabil ca nici la IDEI. Daca acum sunt 5% care nu merita, cati vor fi in viitor? Probabil vom analiza acest lucru in 2014!

Nicolae Hurduc wrote on Feb 11th, 2013 at 7:11am:
Dacă nici din punct de vedere al criteriilor de promovare, anumite domenii nu sunt strânse cu ușa și nici din punctul de vedere al finanțării cercetării, evident că lucrurile vor evolua în continuare la fel, ba poate chiar mai rău.

Vorbind de promovari, la unele domenii cerintele sunt clar exprimate privind existenta de proiecte de cercetare (sunt specificate valori). Dar chiar si aici nu exista o exprimare foarte clara ce tip de proiecte. Spre exemplu, pentru a ocupa un post de Conferentiar, daca exista 2 candidati si la suma de bani din proiecte de cercetare, un candidat adauga suma obtinuta la un proiect tip TD (deci obtinut pentru in timpul doctoratului), depasind cu putin ca valoare pe celalalt candidat care are bani doar din proiecte postdoctorale (grant individual, proiecte cercetare in care a fost director proiect), cine are mai multe merite, tinand cont de postul care va fi ocupat?
Back to top
« Last Edit: Feb 11th, 2013 at 11:36am by maria_andrei »  
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 986
Gender: female
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II)
Reply #1474 - Feb 11th, 2013 at 12:15pm
 
@maria-andrei
Nu intelegeti gresit afirmatiile mele: sunt pentru calitate in cercetare si nu pentru cantitate. Salariile in invatamant nu sunt  ca in alte tari europene, dar situatia e aceeasi pentru toata lumea, ingineri, economisti, cei din preuniversitar etc. De altfel se poate ajunge usor la niste salarii decente daca nu ar fi atatia universitari si atatea universitati! Nu poti plati zeci de mii de universitari cu salarii bune in situatia actuala in care mai mult de jumatate nu au ce cauta in sistemul universitar, ar fi bani aruncati pe fereastra. Pe urma nici cheltuielile nu sunt aceleasi in toate tarille, chiar daca aveti alta impresie. Si nu in ultimul rand, a fi universitar e o alegere: si aici daca te duci sa lucrezi in mediul privat castigi de 2-3 ori mai mult, fara nici o exagerare.
Revenind la competitii, Nicolae a punctat bine aceasta regula stupida de a acorda acelasi procent din numarul de proiecte depuse, indiferent de disciplina si de rezultatele ai.
Oricate proiecte s-ar da,  daca nu ai baza umana, oamenii capabili sa conduca un proiect, sa indrume tineri, degeaba.
Problema e ca in tara oricine are 5-10 articole asa si asa si o carte la o editura nationala traieste cu impresia ca e mare cercetator si i se cuvine un grant, eventual trebuie musai sa ajunga profesor si conducator de doctorat. Este stupid, de asta s-a si ajuns la situatia in care se pompeaza bani in tot felul de proiecte slabe, care la nivel international nici ca subiecte de master nu ar avea succes.
Intelegeti ca  banii sunt necesari pentru cercetare dar nu suficienti. Intr-o tara ca Romania nu trebuie sa se mearga  pe criterul acesta (sa dam la toate disciplinele indiferent de rezultate) ci sa se investeasca acolo unde exista deja un nucleu puternic format. Nici o disciplina nu se poate dezvolta in 5-10 ani, e nevoie de timp si mai ales de o politica coerenta. Vedeti foarte bine care e situatia dupa 23 de ani de investitii haotice in invatamant. Si daca vi se pare ca se publica mai mult ca acum 25 de ani, este adevarat si pentru ca in general se publica mai mult, nu numai in Romania. Este o explozie in acest sens si de ceva timp oamenii incep sa se rezolte impotriva cantitatii in detrimentul calitatii.
Deci, pentru a vedea exact ce s-a castigat in cercetare in ultimii 25 de ani, nu la numarul de publicatii trebuie sa ne uitam, nici la granturile castigate, nici la numarul de studenti la mia de locuitori ( alta prostie cu iz european!).

Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 ... 57 58 59 60 61 
(Moderators: AlexA, Nicolae Hurduc, Eugen Stamate)