Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board
 
Visit YaBB today Wink


Pages: 1 2 3 4 ... 61
Politica Romaniei in cercetare si educatie (II) (Read 219954 times)
munteanu
Junior Member
**
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 69
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #25 - Mar 13th, 2006 at 5:16am
 
Domnule Brailoiu,

Intr-adevar, nimeni nu angajeaza incompetenti. Dar pentru a nu avea incompetenti trebuie umblat la curricula. Daca umbli la curricula si nu ai baza materiala, nu obtii in final nici un rezultat. Doar o amagire, pentru ca orice facultate are doua componente: cea curriculara in care beneficiarii directi sint studentii si indirect angajatorii si cea de cercetare in care beneficiari directi sint profesorii iar cei indirecti studentii. Primilor trebuie sa le oferi competentele cerute de piata. Profesorilor trebuie sa le oferi conditiile prin care cresc competitivitatea Insitutiei: salarii decente si resurse pentru cercetare.
Pe profesori ii vedem nemultumiti si luind pozitii oficiale. Dar firmele, cele care in final contribuie la bugetul invatamintului, nu le-am auzit facind scandal (oficial) in legatura cu nivelul de pregatire al absolventilor!. Pentru ce se intimpla acum in invatamintul romanesc raspund si ele.


Ajungem astfel din nou la finantare. Toata lumea este de acord ca sistemul este subfinantat.  Dar ce este de facut?

Cred ca este nevoie de un moment zero: toate universitatile pleaca la lupta cu sanse egale, sanse care sa insemne criterii de competenta (includ aici si calitatea) pe piata educationala. Si daca marele ARACIS nu este functionabil (in opinia mea, oricum va fi un alt instrument pentru traficul de influenta) se poate cere un audit de la Agentia Europeana in domeniu. Pentru ca tot vom fi membri in 2007, sa spuna aceasta Agentie care este clasamentul Universitatilor nationale. Contravalaorea unui astfel de audit este mai mica decit bugetul anual al ARACIS Tongue.

Apoi tu ca Minister acorzi finantare in functie de criteriile stabilite de acest tert (nu deschizi sezonul de vinatoare la studenti), care in mod cert este independent de sistemul putrezit autohton (pomenea domnul profesor Hurduc de ASE-ul din Bucuresti. Ati vazut domnule profesor citi din actualul minister isi au radacinile in frumoasa Academie? Nu trebuie sa ne mire in aceste conditii finatarea primita).

Si lasi apoi Universitatile sa se descurce si comunitatile locale sa se implice (domnule Brailoiu, daca Iasiul ar fi in USA, ar fi mindri americano-iesenii sa aiba in orasul lor ditamai resursa universitara? S-ar implica firmele mai  mult in viata universitara?). In mod cert vor face reforma singure in maximum 3 ani de la aplicarea unui astfel de sistem. In caz contrar se vor desfiinta singure. Apoi dupa o perioada de timp s-ar putea sa se trezeasca din nou la viata comunitatea locala si sa apara o Universitate care va avea nevoie de 15-20 ani sa ajunga la pubertate.

Este doar o problema de RESPONSABILITATE.
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #26 - Mar 13th, 2006 at 1:13pm
 
Quote:
Este doar o problema de RESPONSABILITATE.


Pentru ca ati adus in discutie acest concept, haideti sa analizam putin activitatea stiintifica din ASE Bucuresti, care se doreste a fi liderul european al cercetarii.
ASE-ul probabil ca este cea mai mare universitate din tara, cu un numar de 40.000 de studenti si 8.000 de masteranzi si doctoranzi. Asa cum tocmai am aflat, in anul 2005, ASE-ul a avut nu mai putin de 10.000 de absolventi, performanta didactica de neimaginat pentru orice universitate europeana. Un calcul sumar,  ne arata faptul ca cele 950 de cadre didactice au muncit din greu in ultima perioada, fiecare avand de indrumat in 2005, cam cate 10 proiecte de licenta. La aceste 10 proiecte de licenta se mai adauga si 9 masteranzi+doctoranzi (atentie ! este o valoare medie).

Cu cei 48.000 de studenti ai sai, ASE depaseste orice criterii de "rentabilitate" realizand probabil un adevarat record de 50 studenti/cadru didactic. Ca termen de comparatie, in sistemul britanic, ultima universitate din clasament are un raport de  25,8 studenti/cadru didactic, iar Imperial College, Oxford si Cambridge (situate la varful clasamentului) se invart cam pe la 9-13 studenti/cadru didactic. In concluzie, are ce invata Europa de la noi !   

In efortul lor de a ajunge "liderul european al cercetarii stiintifice" cadrele didactice de la ASE au publicat in 2004 un numar de 5 (cinci) articole ISI, adica o medie incredibila de 190 CADRE DIDACTICE LA UN ARTICOL. Este intr-adevar absolut stupefiant !

NU este de mirare aceasta contra-performanta stiintifica, in conditiile in care cele 950 de cadre didactice, care au fiecare cate 50 de studenti pe cap, 10 proiecte de licenta si 9 masteranzi si doctoranzi, mai trebuie sa alerge si la Colegiile din Buzau, Calarasi si Giurgiu, ca sa-si tina cursurile.

ASTA SPUN SI EU CALITATE IN EDUCATIE !
Back to top
 
 
IP Logged
 
mad_med
Junior Member
**
Offline


Iasi, cuibusor de nebunii

Posts: 85
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #27 - Mar 13th, 2006 at 5:06pm
 
Domnilor, nu au scris articole ISI pentru le-a lipsit inspiratia, muza, mediul propice. Ei, bine, rectorul lor s-a autosesizat si a gasit solutia salvatoare: cateva sute de mii de euro pentru o fresca a maestrului Balasa in biblioteca ASE. Deci, gata, stati linistiti la locurili voastre, lucrurile sunt pe cale de rezolvare.
Iar daca va intrebati despre validitatea argumentului meu, va aduc aminte ca si rectorul Oprea a dat si el cateva sute de mii de euro pe o fresca a aceluiasi maestru Balasa pentru aula "Mihai Eminescu" de la UAIC si, iata, UAIC e pe primul loc in tara la articole.

Ah, daca n-am avut talent cu penelul...

Sebastian
Back to top
 

Mai e mult pana departe... chiar, mai e mult?
 
IP Logged
 
Eugen_Brailoiu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 909
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #28 - Mar 13th, 2006 at 8:39pm
 
munteanu wrote on Mar 13th, 2006 at 5:16am:
Domnule Brailoiu,

Intr-adevar, nimeni nu angajeaza incompetenti. Dar pentru a nu avea incompetenti trebuie umblat la curricula. Daca umbli la curricula si nu ai baza materiala, nu obtii in final nici un rezultat. Doar o amagire, pentru ca orice facultate are doua componente: cea curriculara in care beneficiarii directi sint studentii si indirect angajatorii si cea de cercetare in care beneficiari directi sint profesorii iar cei indirecti studentii. Primilor trebuie sa le oferi competentele cerute de piata. Profesorilor trebuie sa le oferi conditiile prin care cresc competitivitatea Insitutiei: salarii decente si resurse pentru cercetare.
Pe profesori ii vedem nemultumiti si luind pozitii oficiale. Dar firmele, cele care in final contribuie la bugetul invatamintului, nu le-am auzit facind scandal (oficial) in legatura cu nivelul de pregatire al absolventilor!. Pentru ce se intimpla acum in invatamintul romanesc raspund si ele.


Ajungem astfel din nou la finantare. Toata lumea este de acord ca sistemul este subfinantat.  Dar ce este de facut?

Cred ca este nevoie de un moment zero: toate universitatile pleaca la lupta cu sanse egale, sanse care sa insemne criterii de competenta (includ aici si calitatea) pe piata educationala. Si daca marele ARACIS nu este functionabil (in opinia mea, oricum va fi un alt instrument pentru traficul de influenta) se poate cere un audit de la Agentia Europeana in domeniu. Pentru ca tot vom fi membri in 2007, sa spuna aceasta Agentie care este clasamentul Universitatilor nationale. Contravalaorea unui astfel de audit este mai mica decit bugetul anual al ARACIS Tongue.

Apoi tu ca Minister acorzi finantare in functie de criteriile stabilite de acest tert (nu deschizi sezonul de vinatoare la studenti), care in mod cert este independent de sistemul putrezit autohton (pomenea domnul profesor Hurduc de ASE-ul din Bucuresti. Ati vazut domnule profesor citi din actualul minister isi au radacinile in frumoasa Academie? Nu trebuie sa ne mire in aceste conditii finatarea primita).

Si lasi apoi Universitatile sa se descurce si comunitatile locale sa se implice (domnule Brailoiu, daca Iasiul ar fi in USA, ar fi mindri americano-iesenii sa aiba in orasul lor ditamai resursa universitara? S-ar implica firmele mai  mult in viata universitara?). In mod cert vor face reforma singure in maximum 3 ani de la aplicarea unui astfel de sistem. In caz contrar se vor desfiinta singure. Apoi dupa o perioada de timp s-ar putea sa se trezeasca din nou la viata comunitatea locala si sa apara o Universitate care va avea nevoie de 15-20 ani sa ajunga la pubertate.

Este doar o problema de RESPONSABILITATE.


Domnule Munteanu,

La ora actuala se poate "umbla" la curricula cat doritzi. Va pot spune ca s-au bagat bani grei in infrastructura si tot degeaba. Mai mult, intr-un foarte mare procent acesti bani pot fi consideratzi aruncatzi pe apa Sambetei.

De ce spun astea? Deoarece un "academic" ce nu poate face fatza nici criteriilor "Miclea", criterii ce sunt doar de inceput de tranzitzie, nu are cum sa jongleze cu, virgula, curricula si nu are capacitatea de a discerne in ce trebuie bagatzi bani si in ce nu. Categoric, tot romanul se precepe la toate. De la sport la politica si la invatzamant. Insa tare ma tem ca priceputul la toate inseamna ca persoana respectiva nu se pricepe la nimic.

In ceea ce priveste afirmatzia Dvs: "orice facultate are doua componente: cea curriculara in care beneficiarii directi sint studentii si indirect angajatorii si cea de cercetare in care beneficiari directi sint profesorii iar cei indirecti studentii"

credetzi-ma sunt total confuzat. In ambele cazuri baneficiarii principali sunt studentzii. Atentzie, sunt doua categorii de studentzi. Undergraduate (ceea ce inseamna la ora actuala in Romania "student") si graduate student (ceea ce in Romania s-ar traduce cu "doctorand). Dvs cred ca vroiatzi sa spunetzi faptul ca prin curricula discutam despre undergraduate iar cand ne referim la cercetare vorbim despre PhD student?

Cadrele didactice nu castiga nimic. Doar painea... Iar din ce vad acum cei realmente buni, din Romania, n-o castiga nici pe aia...

In ceea ce priveste: "domnule Brailoiu, daca Iasiul ar fi in USA, ar fi mindri americano-iesenii sa aiba in orasul lor ditamai resursa universitara" va pot spune ca foarte multzi cu cei ce am vorbit am fi mandrii daca am avea macar o Scoala de vara pentru copii nostri respectand insa standardele US. Insa, cu regret, daca s-ar "teleporta" aici universitatzile iesene, asa cum sunt acum, in nici un caz n-as incuraja copii mei sa le urmeze. Mai mult, inainte de a da faliment, cu sigurantza n-ar fi acreditate....

Eugen (B)

P.S. Domnule Munteanu, va rog nu-mi luatzi in nume de rau ce va spun. Insa este ceea ce vad in jurul meu si doar compar cu ce se intampla in lumea academica din Romania.
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #29 - Mar 14th, 2006 at 7:22am
 
Pentru ca doamna  Rozina Steigmann, are senzatia ca noi pierdem timpul pe-aici din lipsa de activitate, am sa incerc sa-i explic putin cum stau lucrurile in momentul de fata.

De mai bine de doi ani, grupul FAR incearca pe toate caile sa atraga atentia autoritatilor romane (in special MEdC), asupra  momentului de colaps in care vom intra, daca vom continua actuala politica din domeniul educatiei si al cercetarii. Pana in urma cu doua saptamani, trebuie sa recunosc faptul ca nu aveam o imagine foarte exacta asupra gravitatii situatiei, in sensul ca am evaluat-o cu mult mai optimist decat este in realitate. Eu credeam ca urmeaza sa intram in colaps (sau poate chiar sa evitam acest lucru), insa realitatea este CA SISTEMUL EDUCATIONAL A INTRAT DEJA IN COLAPS.

Desigur ca foarte multa lume implicata in procesul de educatie, nu este interesata absolut deloc de acest lucru si chiar profita din plin de degringolada existenta. Deja putem vedea in declaratiile de avere ale celor care conduc universitatile, ca exista persoane care au agonisit zeci si chiar sute de mii de euro in conturi, in acesti 15 ani de cand ne prefacem ca facem reforma. Ca sa nu mai vorbesc de cei foarte deranjati de aceste declaratii si care refuza sa le completeze. Pentru unii e foarte bine asa cum e si tragedia este ca sunt majoritari.

Anul trecut, grupul AdAstra a facut un lucru de o importanta deosebita pentru evidentierea dezastrului in care se afla educatia, intocmind in premiera pentru Romania, un clasament al universitatilor si institutelor de cercetare, pe baza criteriilor ISI. MEdC in frunte cu toti ministrii educatiei care s-au perindat de 15 ani incoace, "ar fi trebuit sa-si dea foc" (in bloc) in Piata Universitatii, la 24 de ore dupa publicarea acestui clasament. Si asta pentru ca respectiva ierarhizare arata faptul ca primele 5 universitati din Romania abia daca au publicat (in 2004) cate un articol ISI la 10 cadre didactice !!!  Si in loc sa ia de urgenta masuri, onor' MEdC (e adevarat ca sub presiunea incompetentilor) o lalaieste si in ziua de azi cu reforma, asteptand sa vina primavara si odata cu ea integrarea in UE. Domnilor din MEdC, ca si domnilor profesori "performanti" nu prea le pasa de UE, pentru ca marea majoritate se apropie de varsta pensionarii, daca nu au si depasit-o deja. NUmai ca integrarea in UE va insemna cu siguranta inchiderea a 80-90 % din universitati sau nerecunoasterea la nivel european a diplomelor emise de acestea. Pentru ca vom intra cu siguranta in cartea recordurilor negative, cand se va vedea ca ASE Bucresti publica un articol ISI cu ajutorul a 190 de cadre didactice si cam 1000 de doctoranzi.
Insa ASE Bucuresti urmeaza sa risipeasca 400.000 euro pe fresce, asa cum a facut-o si UAIC. Iar Rectorul de acolo ne este dat ca exemplu de "manajer" performant, care instruieste 50 de studenti cu numai un singur cadru didactic. Parca si la scoala primara inavatatorii aveau numai 25 de elevi in clasa.
Back to top
« Last Edit: Mar 14th, 2006 at 11:57am by N/A »  
 
IP Logged
 
munteanu
Junior Member
**
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 69
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #30 - Mar 14th, 2006 at 8:50am
 
Eugen_Brailoiu wrote on Mar 13th, 2006 at 8:39pm:
Domnule Munteanu,

La ora actuala se poate "umbla" la curricula cat doritzi. Va pot spune ca s-au bagat bani grei in infrastructura si tot degeaba. Mai mult, intr-un foarte mare procent acesti bani pot fi consideratzi aruncatzi pe apa Sambetei.

De ce spun astea? Deoarece un "academic" ce nu poate face fatza nici criteriilor "Miclea", criterii ce sunt doar de inceput de tranzitzie, nu are cum sa jongleze cu, virgula, curricula si nu are capacitatea de a discerne in ce trebuie bagatzi bani si in ce nu. Categoric, tot romanul se precepe la toate. De la sport la politica si la invatzamant. Insa tare ma tem ca priceputul la toate inseamna ca persoana respectiva nu se pricepe la nimic.


De acord. Revin la pasarica mea cu "responsabilitatea". Are, in baza unui contract/document, vreo responsabilitate explicita? Nu prea. Si atunci, reforma curriculara este doar pe hirtie. Noroc cu Bologna ca se mai schimba ceva. Desi ma indoiesc ca s-a inteles exact ce prespune acest proces.


Eugen_Brailoiu wrote on Mar 13th, 2006 at 8:39pm:

In ceea ce priveste afirmatzia Dvs: "orice facultate are doua componente: cea curriculara in care beneficiarii directi sint studentii si indirect angajatorii si cea de cercetare in care beneficiari directi sint profesorii iar cei indirecti studentii"
credetzi-ma sunt total confuzat. In ambele cazuri baneficiarii principali sunt studentzii. Atentzie, sunt doua categorii de studentzi. Undergraduate (ceea ce inseamna la ora actuala in Romania "student") si graduate student (ceea ce in Romania s-ar traduce cu "doctorand). Dvs cred ca vroiatzi sa spunetzi faptul ca prin curricula discutam despre undergraduate iar cand ne referim la cercetare vorbim despre PhD student?


Domnule Brailoiu, imi mentin opinia. Doar ca in Romania post graduate poate sa insemne si "student la studii aprofundate/master" nu doar doctorand. Doctorandul face cercetare. Cealalta categorie de post graduate nu este obligatoriu sa se indrepte catre zona cercetarii.

Studentii nu se pronunta despre cita stiinta proprie este inmagazinata in materia predata de mine. Pe ei intereseaza in primul rind ca materia invatata in studentie sa contribuie la atingerea obiectivelor de pe piata muncii. Responsabilitatea lor este sa invete iar a mea sa nu le predau avioane ci lucruri folositoare. Responsabilitatea mea este sa fiu la curent cu domeniul meu de competenta. Beneficiarul direct al produsului semifinit care rezulta dupa trei ani de scoala este angajatorul.

Beneficiarul direct al componentei de cercetare este, sau ar trebui sa fie cadrul didactic.

Eugen_Brailoiu wrote on Mar 13th, 2006 at 8:39pm:
In ceea ce priveste: "domnule Brailoiu, daca Iasiul ar fi in USA, ar fi mindri americano-iesenii sa aiba in orasul lor ditamai resursa universitara" va pot spune ca foarte multzi cu cei ce am vorbit am fi mandrii daca am avea macar o Scoala de vara pentru copii nostri respectand insa standardele US. Insa, cu regret, daca s-ar "teleporta" aici universitatzile iesene, asa cum sunt acum, in nici un caz n-as incuraja copii mei sa le urmeze. Mai mult, inainte de a da faliment, cu sigurantza n-ar fi acreditate....

Eugen (B)

P.S. Domnule Munteanu, va rog nu-mi luatzi in nume de rau ce va spun. Insa este ceea ce vad in jurul meu si doar compar cu ce se intampla in lumea academica din Romania.


Doream sa spun ca intr-o economie normala, mediul de afaceri este direct interesat si implicat in ceea ce se intimpla in mediul academic (pomeneati de "sfatul inteleptilor" la un moment dat).

Nu am de ce sa ma supar (mai pe la incepututi, cind vedeam patima din unele mesaje de pe forum, ma cam lua cu friguri  Wink). Fac parte din sistem si trebuie sa-mi asum bunele si relele. Ca sa inteleg insa cum pot sa il schimb, trebuie sa inteleg pe deplin cum functioneaza si cum se leaga intre ele subsistemele. Cred ca este ca in medicina cind te confrunti cu o tumore canceroasa: trebuie sa identifici toate organele afectate si sa vezi ce se poate salva.
Iar aici, pe forum, impartasim cu totii idei. Atit timp cit o facem decent, cu realism si fara de patimi sau expresii caustice, totul este foarte bine.

Nu inchei fara a aminti insa din nou de
responsabilitate
picturii de la ASE. In fata apare doar un personaj, rectorul in speta. Dar DECIZIA realizarii acelei picturi nu ii apartine doar lui. Este DECIZIA SENATULUI acelei institutii, pentru ca nu poate singur sa hotarasca asa ceva. Responsabilitatea este colectiva.

Back to top
 
 
IP Logged
 
munteanu
Junior Member
**
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 69
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #31 - Mar 14th, 2006 at 8:53am
 
marinica wrote on Mar 11th, 2006 at 4:05pm:
Munteanule draga,

ca un postscript la mesajul dumneavoastra adaug doar atat:

pe Euronews am vazut ieri o chestie: incepea cam asa: "Cele 80 si ceva universitati din Franta...".

Ei bine, mie unuia atata mi-e  de-ajuns: Franta are de trei ori mai multi locuitori decat Romania si *mai putine* universitati.

Pentru mine unul, concluzia e clara: tre' desfiintate alea minuscule ( de Stat), care doar mananca de la buget si lasa pe alea mai serioase (vedem ca aicea ar trebui niste ghilimele dupa ce-a scris acum cateva zile Nicolae) sa "flamanzeasca". N-ai ce le face celor private. N-au bani de la buget (sau macar se prefac, vezi istoria cu Bombonel dand bani unei particulare la care preda).

Ce se intampla e pur si simplu un JAF. Lumea papa banii veniti te pe miri unde. Ii papa cu sutele de mii de parai, fara ca Ministerul sa para a avea vreo formula de control.

Ei bine, doar din motivul asta, cel care e-n Minister responsabil pentru cheltuirea banetului (tre' sa fie cineva, altfel inchidem dreakului shandramaua!) trebuie sa-si dea urgent demisia.

Ie-te?! Inca o  chestie de pus in ziare de catre FAR.






De acord cu cele spuse.

Eu vreau sa scot in evidenta faptul ca anomaliile din educatie sint o consecinta a altor anomali.
De curiozitate, atit vazut in zona bugetara care sste porocentul de posturi cu studii universitare si care cu studii medii? In curind, in RO nu mai poti ocupa nici macar postul de portar fara facultate!!!
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #32 - Mar 16th, 2006 at 4:47am
 
on Today at 1:13pm, Eugen Brailoiu wrote:

Quote:
Acesta este cu adevarat un punct critic: INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR care trimite catre universitati, cu foarte rare exceptii, o gloata lipsita de responsabilitate, adica iresponsabila, lipsita de motivatii, lipsita de orice premiza intelectuala.  



Draga Mozilla,

Parerea mea este ca gresesti. Uite de ce:

1. cei ce predau in preuniversitar sunt absolventi de universitate. Ca niste oameni educati, ar trebui sa stie cum sa ia taurul de coarne. Dar cum invatamantul universitar produce ce produce (vezi in cazul Medicinei din Iasi nici ei nu stiu ce diplome dau) la ce te astepti?

2. indiferent de aroganta copiilor (ce in mare parte este data de teribilismul varstei), lipsa examenelor nationale ANUALE, este o catastrofa. Spun asta tot din experienta ca parinte. In plus, locuiesc intr-o zona in care nu se pune problema ca nu exista BMW-uri, Metz, Volvo, Passat sau chestii de genul asta. Iar aici poti avea carnetul de conducere la 16 ani. Insa sa vezi cum nu le mai arde copilasilor de nimic atunci cand e vorba de testele nationale.... Dar ca precautie, 99% dintre copiii posesori ai carnetului de conducere merg cu autobuzul scolii. Poate daca la Ro s-ar introduce si examenele ANUALE NATIONALE, alta ar fi situatia. Ca dai tu spaga locala, da' daca nu ia examenul national e cam rau...Cred ca numai asa se poate elimina sistemul spagii in invatamantul preuniversitar dar si eliminarea eficienta a sistemului meditatiilor pentru invatamantul universitar. Iar cei ce ar trebui sa decida/ocupe de asta ar trebuie sa fie tot absolventi de universitate.

De fapt, pestele de la cap se impute.

Eugen (B)
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #33 - Mar 16th, 2006 at 4:49am
 
on Today, cj666 wrote:

Quote:
Mult iubitul si stimatul pastor pe viata al UBB, A. Marga a avut pe vremea cind era minstru ideea stralucita de a alinia modul de admitere in facultati cu numai el stie ce. Astfel, in acest moment, in majoritatea facultatilor din tara se intra pe baza de medie (a se citi dosar) fara a exista niste criterii unitare de evaluare a cunostintelor elevilor, macar in anii de liceu. Sa nu-mi spuneti ca exista bac-ul, ca stim cu totii ca si ala e diferit de la un liceu la altul. Astfel, s-a ajuns in situatia minunata in care in facultati cautate intra puhoi de elevi, provenind de la licee de mina a 7-a, cu medii peste 9, dar care abia stiu sa citeasca si au dificultati la cele 4 operatii aritmetice de baza. In acelasi timp, elevilor proveniti de la licee de elita, unde in general si pretentiile profesorilor sunt pe masura, li se taie din start accesul la facultatea dorita. Din cite stiu in acest moment se mai da admitere doar la medicina, automatica si calculatoare si la comunicatii. 
  Dupa toate astea, ne miram singuri de ce in facultati nu mai avem cu cine lucra, de ce la examene apar tot mai des procente de promovare incredibile, de genul 2-3%, de ce educatia e pe o panta descendenta. 
   Sistemul de admitere pe baza de dosar e foarte bun, in SUA functioneaza de mult, dar acolo, exista examenele nationale anuale (nu-i asa domnule Brailoiu?) in care modalitatile de evaluare sunt unitare. Si din cite stiu acolo exista si o ierarhizare a institutiilor de invatamint mediu! Nu cred ca e foarte usor sa ajungi la M.I.T daca ai terminat colegiul intr-un satuc de pescari din Alaska, poate doar in cazuri exceptionale. Dar la noi, ca la nimenea.


Si atunci nu ar fi mai logic ca reforma in preuniversitar sa insoteasca (NU preceada) epurarea universitatilor ?

Dar nu cred ca e vorba numai de examene anuale. Pe vremea noastra nici noi nu dadeam un examen pe an, E vorba in primul rand de mentalitati. Colegii nostri de liceu care abia se tarau sa treaca acum isi educa copiii si ni-i trimit la facultate.
           

Back to top
 
 
IP Logged
 
cj666
YaBB Newbies
*
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 49
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #34 - Mar 16th, 2006 at 5:08am
 
Dar nu cred ca e vorba numai de examene anuale. Pe vremea noastra nici noi nu dadeam un examen pe an, E vorba in primul rand de mentalitati. Colegii nostri de liceu care abia se tarau sa treaca acum isi educa copiii si ni-i trimit la facultate.


   Da, dar pe vremea noastra se dadeau examene de admitere cit se poate de serioase. Alea chiar cerneau valorile. Bineinteles ca existau si accidente, dar statistic erau neglijabile. Pe cind acuma accidentele predomina! Si se dadeau trepte, care ne obisnuiau cu atmosfera si implicatiile unui concurs si faceau ca scoala sa fie chiar ceva serios.
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #35 - Mar 16th, 2006 at 5:23am
 
Sistemul educational are, dupa cum se poate vedea, sumedenie de implicatii directe sau indirecte, in viata unui grup social. Nu degeaba educatia este considerata in toate tarile dezvoltate un segment de importanta strategica pentru existenta unei natiuni. Dar cum la noi e ca la nimenea, ne-am batut si ne batem joc in continuare de educatie, iar pretul il vor plati generatiile urmatoare.

Nu putem spune ca este un singur punct critic responsabil de colapsul educatiei. Ar fi bine daca ar fi asa, pentru ca ne-am putea centra atentia acolo si ar fi mult mai simplu de rezolvat. Insa iata ca efectele negative pe care le constatam in sistemul preuniversitar isi au obarsiile in slaba calitate a actului didactic existent in momentul de fata in universitati, care nu mai sunt capabile sa intruiasca profesori de liceu de o calitate corespunzatoare. Insa un alt motiv care duce la slaba calitate a generatiilor actuale de profesori, o constituie baza de recrutare a studentilor. Meseria de profesor fiind total neatractiva pentru tineri, acestia dau fuga la ASE-uri, ca sa-si cumpere o diploma comoda si cu efort minim de pregatire. In conditiile in care toti absolventii de liceu intra intr-o facultate, nu mai putem face selectie, decat in conditiile in care MEdC ar introduce niste parghii speciale de atragere a tinerilor catre anumite meserii (burse mai mari, asigurarea unor locuri de munca dupa terminarea facultatii etc.). Altfel o sa ne trezim cu profesori de tip Vanghelie si de fapt tare ma tem ca ne-am procopsit deja.
Este obligatori dupa parerea mea limitarea locurilor la admitere in mega universitatile de doi bani, de tip ASE Bucuresti. Aceasta universitate ar trebui urgent transformata in colegiu si sa i se ridice dreptul de organizare al masteratelor si doctoratelor. Au fost voci aici care  sustineau ideea separarii activitatii de cercetare de cea didactica. Este un principiu daunator dupa parerea mea, pentru ca nivelul de pregatire al unui cadru didactic este in directa legatura cu performantele din cercetare. Stiu ca se pot da exemple de profesori buni, care nu au facut cercetare in viata lor, sau de cercetatori excelenti, dar nuli din punct de vedere didactic. Acestea sunt insa exceptii si nu au nici o semnificatie in contextul general. Chiar credeti ca este intamplator faptul ca tocmai la ASE-uri se vand diplome de licenta si de doctorat pe Internet, se impun studentilor sa cumpere cartile de doi bani scrise de tot soiul de mameluci, se ia mita la examene si cate si mai cate, iar performantele  stiintifice ale cadrelor didactice nu exista ? NU vedeti ca ASE-urile si facultatile de drept s-au transformat in fabrici de bani ? Chiar daca am accepta ideea ca pentru a da diplome de licenta nu e nevoie de cercetare, dar nici pentru masterate si doctorate nu e nevoie de cercetare ?? Oamnei buni, la ASE Bucuresti sunt 8.000 (OPT MII) de masteranzi de doctoranzi. Ce calitate stiitifica vor avea lucrarile lor ? Ce calitate au cele 10.000 de diplome eliberate anul trecut de ASE Bucuresti ?
Pai nu este o crima sa ne batem joc de 10.000 de tineri, dandu-le iluzia ca au absolvit o facultate serioasa, in timp ce facultatile care confera diplome de profesori de liceu, trebuie sa se ocupe de alfabetizarea studentilor ?

Back to top
 
 
IP Logged
 
munteanu
Junior Member
**
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 69
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #36 - Mar 16th, 2006 at 8:11am
 
Quote:
Meseria de profesor fiind total neatractiva pentru tineri, acestia dau fuga la ASE-uri, ca sa-si cumpere o diploma comoda si cu efort minim de pregatire. In conditiile in care toti absolventii de liceu intra intr-o facultate, nu mai putem face selectie, decat in conditiile in care MEdC ar introduce niste parghii speciale de atragere a tinerilor catre anumite meserii (burse mai mari, asigurarea unor locuri de munca dupa terminarea facultatii etc.). Altfel o sa ne trezim cu profesori de tip Vanghelie si de fapt tare ma tem ca ne-am procopsit deja. 


1. Domnule profesor, comparativ cu medicina sau politehnica, o facultate de Economie este foarte usoara.
Oricum prin ceea ce psuneti dumneavoastra acum, confirmati o afirmatie a mea mai veche: trebuie creata cererea din partea potentialilor studenti.

Quote:
Este obligatori dupa parerea mea limitarea locurilor la admitere in mega universitatile de doi bani, de tip ASE Bucuresti. 


Limitarea locurilor nu este o solutie atit timp cit nu exista nici un studiu pe aceasta tema. Solutia o reprezinta modificarea sistemului de finantare!


Quote:
Au fost voci aici care  sustineau ideea separarii activitatii de cercetare de cea didactica. Este un principiu daunator dupa parerea mea, pentru ca nivelul de pregatire al unui cadru didactic este in directa legatura cu performantele din cercetare. Stiu ca se pot da exemple de profesori buni, care nu au facut cercetare in viata lor, sau de cercetatori excelenti, dar nuli din punct de vedere didactic. Acestea sunt insa exceptii si nu au nici o semnificatie in contextul general. 


Eu sustin in continuare cele afirmate. Nu poti fi si rector/decan, sa si predai si sa faci cercetare.  Pentru partea curriculara acel conducator are un prorector/prodecan. Pentru partea administrativa trebuie sa se descurce. Daca vorbim de criterii de eficienta, haideti sa arunca o privire in ograda firmelor si sa vedem ca nu exista oameni buni la toate.
Imi permit sa va mai spun ca sint multi cei care functioneaza in invatamint si nu au har didactic. Dau ca exemplu numele mari din industria IT: oricit de bun ai fi pe domeniul tau nu ai cum sa ajungi sa predai un curs pina nu dai un examen de certificare ca trainer! Una este sa stii programare si alta sa stii sa predai programarea!


Quote:
Aceasta universitate ar trebui urgent transformata in colegiu si sa i se ridice dreptul de organizare al masteratelor si doctoratelor
Chiar credeti ca este intamplator faptul ca tocmai la ASE-uri se vand diplome de licenta si de doctorat pe Internet, se impun studentilor sa cumpere cartile de doi bani scrise de tot soiul de mameluci, se ia mita la examene si cate si mai cate, iar performantele  stiintifice ale cadrelor didactice nu exista ? NU vedeti ca ASE-urile si facultatile de drept s-au transformat in fabrici de bani ? 


Domnule profesor, oare vinovati sint doar cei din ASE sau si cei care contribuie la aceste lucruri:studentii?

Quote:
Chiar daca am accepta ideea ca pentru a da diplome de licenta nu e nevoie de cercetare, dar nici pentru masterate si doctorate nu e nevoie de cercetare ?? Oamnei buni, la ASE Bucuresti sunt 8.000 (OPT MII) de masteranzi de doctoranzi. Ce calitate stiitifica vor avea lucrarile lor ? Ce calitate au cele 10.000 de diplome eliberate anul trecut de ASE Bucuresti ?


aici este o buba mare. In Romania masterul a devenit mai usor decit facultatea  Tongue


Quote:
Pai nu este o crima sa ne batem joc de 10.000 de tineri, dandu-le iluzia ca au absolvit o facultate serioasa, in timp ce facultatile care confera diplome de profesori de liceu, trebuie sa se ocupe de alfabetizarea studentilor ?
 


ER o rusine. Dar nu este numai a noastra . Este si a lor!


Back to top
 
 
IP Logged
 
Mozilla
Junior Member
**
Offline


Nimeni nu este indispensabil

Posts: 57
Gender: male
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #37 - Mar 16th, 2006 at 8:55am
 
Din pacate nu cred ca investitura administrativa se poate diisocia de valoara academica a unui indiivid. Acest fapt face discutile redundante.
Back to top
 

Mozilla
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #38 - Mar 16th, 2006 at 11:59am
 

Quote:
  Intre mine si Paganel
Despre impostura in invatamintul superior romanesc

Anca LUCAU*

http://www.observatorcultural.ro/infoframe.phtml?xid=15124&xrubrica= OPINII



Ca replica la articol, as putea sa va dau niste contra-exemple si nu la nivel de master, ci la nivel de doctorate si nu oriunde, ci chiar la Kyoto University, care pe domeniul chimiei este prima universitate din lume ca performante stiintifice. Insa ideea nu este de a lua apararea SISTEMULUI EDUCATIONAL ROMANESC, scotand pe tapet niste performante care se datoareaza efortului personal al indivizilor si nu sistemului in sine. 
Veau sa fiu foarte bine inteles: SISTEMUL EDUCATIONAL ROMANESC este prost organizat in esenta sa. Este un sistem corupt, neperformant, manjit pana peste urechi cu mizerii politice si ceea ce este mai rau, un sistem care de 15 ani distruge cu incapatanare tot ceea ce are el mai bun. Zonele performante ale sistemului educational, sunt mosteniri ale unor vremuri de mult apuse  (inainte de al doilea razboi mondial). Spiru Haret a construit intr-adevar un sitem educational performant, iar noi facem acum eforturi colosale sa-l punem pe butuci. Performantele anumitor indivizi din interiorul sistemului educational, nu au nici o legatura cu sistemul in sine. Din fericire pentru noi, de-a lungul timpului au trecut prin acest sistem personalitati atat de marcante, incat si dupa 60-70 de ani de la trecerea lor, se mai vad urmele. Scolile (grupurile de cercetare) formate "in vremuri imemoriale", au reusit sa atraga in permanenta ceea ce era mai performant in sistem, mentanand astfel focul aprins (insa nu stiu pentru cat timp de-acum inainte). Sistemul ca atare nu face doi bani si ar trebui aruncat pe foc maine de dimineata la ora 7:00.
Aceasta este cruda realitate si ne e greu sa o recunoastem, insa daca nu o recunoastem nu vom putea indrepta lucrurile niciodata. Povestea doctorandei din articol, este direct legata de cei 50.000 de studenti de la ASE Bucuresti, de la Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti care ar trebui sa emita diplome de fierar-betonist si de zidar, nicicum de inginer constructor si de toate exemplele pe care le dezbatem noi de aproape 3 ani. 

Cine nu vrea sa vada ca universitatile cele mai performante din Romania, publica un articol stiintific pe an la 10 cadre didactice, inseamna ca e orb. Dar si pentru orbi exista o solutie, daca vor sa analizeze cu adevarat sistemul educational. O da Friedrich Nietzsche, in cartea Amurgul Idolilor; acolo putem invata cum sa facem filosofie cu ciocanul. Asa putem gasi putreziciunea din interior, chiar daca nu se vede la suprafata. Cred ca e singura solutie pentru a evita Amurgul sistemului educational romanesc
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #39 - Mar 21st, 2006 at 4:43am
 
http://host2.cotidianul.ro/index.php?id=4483&art=10680&cHash=5cc879de2a

Mihailescu pleaca de la conducerea Universitatii Bucuresti

Dupa controlul facut de Ministerul Educatiei, presedintele Universitatii Bucuresti, Ioan Mihailescu, si-a dat demisia din toate functiile de conducere pe care le avea atit in aceasta institutie, cit si la Consiliul de Evaluare si Acreditare Academica.



Sincer, nu credeam sa mai apuc s-o vad si pe asta. As vrea sa cred ca incepe reforma, desi e mult prea tarziu.

Back to top
 
 
IP Logged
 
Bolognia
Junior Member
**
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 67
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #40 - Mar 21st, 2006 at 11:54am
 
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4483&art=10679&cHash=b4c2394f27

Quote:
El a spus ca membrii Senatului au imblinzit criteriile lui Miclea deoarece au considerat ca „nimeni din tara nu mai poate ajunge profesor in conditiile impuse de el“


Daca profesorii din Romania nu pot indeplini conditiile impuse de Miclea (atentie, sunt cele mai blinde conditii de promovare din toate tarile civilizate) atunci ar trebui schimbata nomenclatura universitara.

Toti cei care au promovat prin indulgenta colegilor si a caror dosare nu indeplinesc conditiile impuse de legislatia Romaniei  sa se numeasca ACTIVISTI UNIVERSITARI.


Din decenta, ar trebui lasat titlul de profesor celor care indeplinesc criteriile impuse de legislatia romaneasca (cel putin).

Halal autonomie universitara!!!

B

Back to top
 
 
IP Logged
 
Eugen_Brailoiu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 909
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #41 - Mar 21st, 2006 at 8:44pm
 
Bolognia wrote on Mar 21st, 2006 at 11:54am:
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4483&art=10679&cHash=b4c2394f27


Daca profesorii din Romania nu pot indeplini conditiile impuse de Miclea (atentie, sunt cele mai blinde conditii de promovare din toate tarile civilizate) atunci ar trebui schimbata nomenclatura universitara.

Toti cei care au promovat prin indulgenta colegilor si a caror dosare nu indeplinesc conditiile impuse de legislatia Romaniei  sa se numeasca ACTIVISTI UNIVERSITARI.


Din decenta, ar trebui lasat titlul de profesor celor care indeplinesc criteriile impuse de legislatia romaneasca (cel putin).

Halal autonomie universitara!!!

B



Draga Bologna,

La ACTIVISTII ACADEMICI mai adauga, te rog, si ACTIVISTII ACADEMICIENI, nu de alta, dar sa aiba lumea o imagine corecta asupra asa zisei "lume academica" din Romania.

Ar mai fi de notat faptul ca in articolul din Cotidianul se spune pentru prima daca faptul ca ex-ministrul Miclea a avut probleme cu hahademicienii pe tema acestul ordin. Oare de ce?

Eugen (B)
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #42 - Mar 22nd, 2006 at 9:13am
 
Quote:
Eu sustin in continuare cele afirmate. Nu poti fi si rector/decan, sa si predai si sa faci cercetare.  Pentru partea curriculara acel conducator are un prorector/prodecan. Pentru partea administrativa trebuie sa se descurce. Daca vorbim de criterii de eficienta, haideti sa arunca o privire in ograda firmelor si sa vedem ca nu exista oameni buni la toate. 


Iata un exemplu de management efectuat de "specialisti" care nu se omoara deloc cu cercetarea si care ar trebui sa aiba timp garla si pentru calitatea actului didactic si pentru managemnet. Imi mentin parerea ca intre standardul stiintific si verticalitatea individului, exista de cele mai multe ori o foarte mare legatura ! Uitati ce spune un student de la ASE:

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4498&art=10732&nr=1&cHash=9f454081e2#opini...
17
user-(22-03-2006 12:34)
hai sa va spun eu ce se intampla la ASE:

Toata conducerea, in frunte cu ciocoiul Rosca Ion rector, sunt niste hotzomani insetati de bani si in acelasi timp niste cadre didactice mediocre. Ca si in politica postdecembrista, s-a format un cuib de "corbi" care nu isi scot ochii, bineinteles. Si ca sa nu extrapolez totusi la tot ASE-ul, precizez ca vorbessc de facultatea de Cibernetica,Statistica si Informatica Economica in special, unde este profesor si dl Rosca.

Ca un raspuns pt domnul prof. Nicolae Hurduc : aveti perfecta dreptate, profesorii sunt mediocrii, fac tot posibilul sa isi acorde privilegii, storc studentii de bani iar de publicat publica din ani in pasti cate ceva, si atunci plagieri nerusinate si in general pe munca studentilor care traduc sau rezolva probleme. In ASE exista si cateva reviste vai de mama lor, ca pentru Ceausescu, ei le tiparesc ei le citesc, dar deh, mai justifica niste bani aruncati din care probabil se infrupta cu spor.

De altfel toti din conducere de infrupta pe diverse cai din bani si privilegii (comisioane, sponsorizari, din aprovizionari, contracte preferentiale etc), iar ca profesori sunt in ultimul hal: depasiti total, predau materie expirata (dna prof Afrodita Iorgulescu de ex), nu se specializeaza, nu renunta la catedre pt cei mai tineri sau care stiu sa predea mai bine sau sunt mai specializati (e o adevarata clica acolo care se ajuta sa nu piarda posturile), sunt groaznici din punct de vedere pedagogic si didactic (dl prof Cenusa, dl prof Ciobanu, dl prof Odagescu, dl prof Stroe etc), lasa restantieri pe criterii personale sau dau note frumoase pe aceleasi tipuri de criterii (dl Stoica, dna Cocianu etc) sau pe pus mana pe picioarele fetelor (dl prof. Caracota), pun studentii sa le cumpere neaparat cartile ca sa treaca sau ca sa le dea note mari, ii pun de asemenea sa traduca carti straine pentru a publica apoi ce au tradus studentii (f multi profesori fac asta), cer sa faca meditatii cu studentii motiv pentru care ii lasa restantieri si isi bat joc de ei ba chiar le spun care este pretul unei sedinte (dl prof Uscatu, etc) etc etc.

Atentie, nu toti profesorii sunt asa ! Sunt si multi care isi fac treaba bine dar acestia nu vor ajunge in conducere pt ca nu pot sparge clica, iar majoritatea acestora raman preparatori sau seminaristi si se scarbesc des astfel incat activitatea didactica universitara o fac pana se satura sau trece pe locul doi in urma unei alte activitati profesionale.

Iar studentul nu are decat de pierdut, calitatea invataturii de asemenea, ASE-ul nu este recunoscut in Occident si nu din cauza denumirii cum abereaza Rosca, practica studentilor este inexistenta (o simpla stampila de aiurea sau un proiect fiind suficient pt bravii profesori), iar ca o aberatie de ultima perioada: pt a incerca sa se alinieze cerintelor europene si de bun simt, au comasat programa de 5 ani in 4 etc, astfel incat nici o relicva de materie sau profesor sa nu aiba de pierdut. Intrebati studentii, mai ales de la CSIE, este un chin cu peste 4 examene la cateva saptamani, sa nu mai spun de materiile aberante.

Iar aceasta chestiune cu pictura, cu dl Sabin Balasa: este o porcarie totala, cu banii acestia trebuiau facute atatea lucruri, cladirea veche a ASE-ului sta sa se darame la primul cutremur (chiar unor profesori le este frica de aceasta cladire), in camine sunt gandaci si mobilierul vechi, locuri f putine, etc etc. Pretul picturii este imens iar eu si multi altii suntem convinsi ca este vorba de o infruptare din acesti bani (Sabin Balasa ia o parte, Rosca sau/si altii restul de bani, stiti povestea...)

Studentii ? De ce nu fac nimic ? Le este frica. Sunt simplu material rulant pentru profesori, masini de adus bani. Sunt batjocoriti la note si nu numai, daca stiu mai mult ca unii profesori sau daca nu ii pupa in fund le fac numai rau. Si oricand pot fi loviti. Asadar toti ii injura printre dinti si zic: "hai ca termin eu, cum necum, scap si imi vad de viata mea, nu vreau sa imi distruga tineretea pt ca spun ceva sau ca nu sunt de acord. asa ca tac". Deja insa unii au inceput sa aiba curaj. Strangeti-va si prindeti glas, spargeti cuibul. Faceti un site unde sa scrieti povestile voastre, sa spuneti numele profesorilor si ce v-au facut sau nu, dupa caz. Apoi spuneti si presei, mai ales cand este grav.

Domnilor jurnalisti, incercati numai cateva incursiuni in randurile studentilor, nu numai din ASE, dar fara stirea profesorilor si a conducerii. Cerneti dvs adevarurile, dar va asigur ca va ramane multa cerneala de curs. Ajutati educatia, se duce de rapa. Incurajati libertatea de exprimarea si transparenta in facultati.
Back to top
 
 
IP Logged
 
munteanu
Junior Member
**
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 69
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #43 - Mar 23rd, 2006 at 3:44am
 
Domnule profesor,

Intr-un fel, aceasta postare sprijina cele afirmate de mine. Cind ajunge un pseudo om de stiinta sa conduca o organizatie, si cind acel om de stiinta nu a practicat in viata lui managementul pe criterii de eficienta si calitate, nu trebuie sa ne mire ce se intimpla la ASE.

Revin insa la problema responsabilitatii. Nu este vinovat doar rectorul Rosca. Organul de conducere si control  al unei Universitati este SENATUL. Prin urmare vinovati se fac toti si nu doar un individ. Recotrul este doar ordonatorul de credite.

Probabil cea mai buna organizrae este cea descrisa de domnul Brailoiu. Rectorul sa se ocupe de problemele academice si sa fie o persoana recunoscuta de comunitatea stiintifica. Pentru partea administrativa trebuie sa existe un consiliu de administratie.


Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #44 - Mar 23rd, 2006 at 6:14am
 

http://www.gandul.info/2006-03-20/educational/doctoratul

In vreme ce Ministerul Educatiei bate apa-n piua prin simpozioane

Doctoratul — scăpat complet de sub control

Melania MANDAS VERGU



Mi se pare un titlu de articol foarte corect. Numai ca MEdC nu bate apa in piua numai in ceea ce priveste doctoratele, ci in tot ceea ce tine de reforma. Toti pasii chinuti pe care i-am facut pana acum in domeniul educatiei, sunt rezultatul presiunilor externe si a angajamentelor semnate cu UE. La simpozioane si declaratii suntem primii din Europa. Dar cand e vorba sa trecem la fapte ajungem la concluzia halucinanta ca 4 lucrari ISI e un standard prea dur pentru promovarea unui profesor universitar. Chiar am ajuns de rasul curcilor !
De fapt daca stau bine si ma gandesc, cred ca gripa aviara este raspandita intentionat in Romania, tocmai de catre fostii si actualii directori generali si secretari de stat din MEdC. Asta ca sa moara toate curcile si sa nu mai aiba cine rade de ei.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Costel_Sarbu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 651
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #45 - Mar 23rd, 2006 at 4:26pm
 
"Dezastrul si mizeria morala din invatamant si cercetare nu ar fi fost posibile fara complicitatea Academiei Romane si a Ministerului Educatiei Nationale"

Academia Catavencu, Nr. 11, 22-28 martie 2006

Un brancardier a ajuns general peste Spitalul Militar

Pe 20 martie, generalul magistrat Dan Voinea, seful Sectiei Parchetelor Militare de pe langa Parchetul General, ne-a confirmat ca seful Spitalului Militar Central (SMC), generalul de brigada conferentiar universitar doctor Ioan Sarbu, face obiectul unei plangeri penale, inregistrate in cursul lunii februarie. Plangerea este cercetata de generalul magistrat Samoila Joarza. Obiectul ei il face o realitate cumplita: cariera didactica si profesionala a lui Sarbu se bazeaza pe un sir de falsuri continue. La revolutie Sarbu era un simplu plutonier, iar astazi este general de brigada, caz unic. A absolvit facultatea abia in 1995, iar astazi este conferentiar universitar doctor, caz unic. Geniu sa fi fost si nu strungar acum 20 de ani si, totusi, o asemenea, performanta nu este posibila intr-o lume normala....

... Ancheta demarata de Academia Catavencu in mediile universitare si academice a relevat lucruri ingrozitoare despre impostura lui Sarbu. Cand Mircea Miclea, care anul trecut a detinut functia de ministru al Educatiei si Cercetarii, a fost informat de un grup de academicieni ca ascensiunea lui Sarbu se realizeaza prin fraudarea Consiliului National de Atestare a Titlurilor si Diplomelor Universitare, a preferat sa se spele pe maini si sa lase problema in seama comisiei de specialitate...

... Eugen Simion, presedintele Academiei Romane, a preferat si el sa taca, pe cand cei doi rectori (Laurentiu M. Popescu si Florian Popa, Universitatea de Medicina si Farmacie "Carol Davila" din Bucuresti) s-au intrecut, care mai de care, in a lauda exceptionala contributie a lui Sarbu la dezvoltarea implantologiei dentare...  

Cornel IVANCIUC

PS Dimensiunile falsurilor savarsite la UBB, direct sau indirect de numitul Marga Andrei, in cazul lui Agachi Paul Serban si respectiv Tomoaia Cotisel Maria, depasesc cu mult cazul generalului Ioan Sarbu!? Despre toate acestea s-ar putea "sa dea cu subsemnatul" si fostul ministru, controversatul Miclea Mircea, care si-a permis sa sfideze pana si Parlamentul Romaniei !!!



Back to top
 
 
IP Logged
 
Eugen_Brailoiu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 909
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #46 - Mar 23rd, 2006 at 9:39pm
 
Costel_Sarbu wrote on Mar 23rd, 2006 at 4:26pm:
controversatul Miclea Mircea, care si-a permis sa sfideze pana si Parlamentul Romaniei !!!



Corect Costele. Cum si-a permis Miclea sa ignore parerile marilor profesoi universitari din Parlamentul Romaniei? Adevarati oameni de stiinta de larga recunostere 'ternationala. Ca d'aia Romania are cea mai buna legislatie in ceea ce priveste lumea academica.

Da' porcariile facute de Miclea se repara Costele. Ia fii atent aici:

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4528&art=10819&cHash=502dd11613

Ministrul Hardau coboara stacheta competentei in universitati

Si nu stiu ce ma face sa cred ca daca ministrul Hardau nu va cobora stacheta o sa demisioneze pe motive "de buget"..... Patent "Miclea".

Eugen (B)

Back to top
 
 
IP Logged
 
Mozilla
Junior Member
**
Offline


Nimeni nu este indispensabil

Posts: 57
Gender: male
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #47 - Mar 24th, 2006 at 2:04am
 

Uite asa propasim Smiley
A intrat un general la malaxor.... o sa iasa curat.
UMFCD da cu tifla. I se permite.
Pachetul Miclea cade. Ramanem la noi in gradina sa ne aratam muschii si antecedentele heredocolaterale, ce ne trebuie noua sa existam in lume cand ne jucam asa frumos in gradina de-a stiinta.

Cercetarea romaneasca si poate nu neaparat aceasta cat invatamantul superior romanesc pleaca de nicaieri si ajung niciunde, ramanand remarcabile. Oamenii ... strungari si activisti. Sistemul de granturi va putea sa se delimiteze astfel de un card intreg de indivizi care incepusera sa dea in branci sa-si asigure criterile de dosar care probabil vor scadea si nu vor mai fi necesare. Asa ca banii din granturi vor ajunge iar exclusiv acolo unde trebuie. 0-1 pentru UMF-uri.


Back to top
 

Mozilla
 
IP Logged
 
munteanu
Junior Member
**
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 69
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #48 - Mar 24th, 2006 at 7:19am
 
Au aparut oaresice echivalari pentru articolele care erau necesare la avansare dupa criteriile Miclea. Nu exista nici un fundament de ce la un numar de raticole bune poti sa ai un numar mai mare de articole slabe. Ne-am intors de unde am plecat: trebuie sa realizam planul la publicatii daca vrem avansare. Despre calitate......poate cu alta ocazie s-o mai razgindi nenea Ministerul  Angry

Am citeva intrebari pentru cei de peste mari si tari care scriu pe forum:

1. cite articole ISI sint necesare pentru avansare sau mentinerea pe post?

2. Cite carti/manuale trebuie scrise, sau daca trebuie scrise (cerinta aceasta pentru Romania mi se pare absurda atit timp cit nu se face distinctie intre manualul-suport-de-curs-pentru-studentii-facultatii-tale si cartea scrisa pentru o intreaga piata educationala).

3. cite ore de predare efectiva realizeaza pe saptamina (in functie de gradul didactic) si cite are pentru cercetare?

4. Cum se face finantarea unei facultati (fizica, chimie, matematica de exemplu) care are, sa zicem , 200 de studenti (nici in vest nu se omoara studentii cu scolile hard) in toti anii de studiu? (in mod cert nu pe student echivalent).

5. Criteriile de avansare sint nationale sau pe baza de autonomie universitara? Se pune egalitate intre sttintele umaniste, medicina, stiintele exacte ?

6. Trag nadejde ca odata cu mariajul fortat cu coana Europa, vom fi pina la urma obligatii (Ministerul) sa punem lucrurile in matca lor si in educatie.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Eugen_Brailoiu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 909
Re: Politica Romaniei in cercetare si educatie (II
Reply #49 - Mar 24th, 2006 at 10:12pm
 
munteanu wrote on Mar 24th, 2006 at 7:19am:
Au aparut oaresice echivalari pentru articolele care erau necesare la avansare dupa criteriile Miclea. Nu exista nici un fundament de ce la un numar de raticole bune poti sa ai un numar mai mare de articole slabe. Ne-am intors de unde am plecat: trebuie sa realizam planul la publicatii daca vrem avansare. Despre calitate......poate cu alta ocazie s-o mai razgindi nenea Ministerul  Angry

Am citeva intrebari pentru cei de peste mari si tari care scriu pe forum:

1. cite articole ISI sint necesare pentru avansare sau mentinerea pe post?

2. Cite carti/manuale trebuie scrise, sau daca trebuie scrise (cerinta aceasta pentru Romania mi se pare absurda atit timp cit nu se face distinctie intre manualul-suport-de-curs-pentru-studentii-facultatii-tale si cartea scrisa pentru o intreaga piata educationala).

3. cite ore de predare efectiva realizeaza pe saptamina (in functie de gradul didactic) si cite are pentru cercetare?

4. Cum se face finantarea unei facultati (fizica, chimie, matematica de exemplu) care are, sa zicem , 200 de studenti (nici in vest nu se omoara studentii cu scolile hard) in toti anii de studiu? (in mod cert nu pe student echivalent).

5. Criteriile de avansare sint nationale sau pe baza de autonomie universitara? Se pune egalitate intre sttintele umaniste, medicina, stiintele exacte ?

6. Trag nadejde ca odata cu mariajul fortat cu coana Europa, vom fi pina la urma obligatii (Ministerul) sa punem lucrurile in matca lor si in educatie.


Draga Munteanu,

In ceea ce priveste US, pot sa-ti raspund eu:

"1. cite articole ISI sint necesare pentru avansare sau mentinerea pe post?"

------ depinde de la domeniu la domeniu. Unde activez acum (medicina bazica, Temple Univ) este RECOMANDAT sa avem peste 10 puncte ISI pe an. Atentie, recomandarile aici sunt luate ca lege. Daca spargi piata poti cere promovere sa marirea de salariu. Spun marire de salariu sau avansare deoarece numai prin avansare poti "sa iei teapa". Cand va fi cazul o sa spun si smecheria asta. Ca si aici universitatile au birocratia lor.

"2. Cite carti/manuale trebuie scrise, sau daca trebuie scrise (cerinta aceasta pentru Romania mi se pare absurda atit timp cit nu se face distinctie intre manualul-suport-de-curs-pentru-studentii-facultatii-tale si cartea scrisa pentru o intreaga piata educationala)."

-------- 0 (zero). E practic timp pierdut. Doar daca ai ceva avantaje financiare de la editura merita.

"3. cite ore de predare efectiva realizeaza pe saptamina (in functie de gradul didactic) si cite are pentru cercetare?"

---------- depinde de activitatea de cercetare. Daca nu faci cercetare (ceea ce nu este deloc indicat pana aproape de pensie) trebuie sa motivezi 40 de ore pe saptamana. Atunci faci predare la greu. Categoric se considera orele de pregatire a noilor cursuri/reactualizarea cursurilor precum cele 1-2 ore pe saptamana in care esti obigat sa fii la dispozitia studentilor pentru "meditatii".

"4. Cum se face finantarea unei facultati (fizica, chimie, matematica de exemplu) care are, sa zicem , 200 de studenti (nici in vest nu se omoara studentii cu scolile hard) in toti anii de studiu? (in mod cert nu pe student echivalent)."

--------- majoritar prin sistem de grantare. De la diferite agentii (grantarea individuala) sau statal (nu federal) pentru facultati. Tipurile de granturi pot varia de la stat la stat. De ex. granturi pentru "minoritati", pentru "zone in dezvoltare", etc.

"5. Criteriile de avansare sint nationale sau pe baza de autonomie universitara? Se pune egalitate intre sttintele umaniste, medicina, stiintele exacte ?"

--------- teoretic functioneaza autonomia universitara. Practic functioneaza competitia. Exigenta este in crestere de la an la an. In ceea ce priveste "egalitatea" dintre stiinte, da, se pune. Dar cu unitatile de masura respective.

"6. Trag nadejde ca odata cu mariajul fortat cu coana Europa, vom fi pina la urma obligatii (Ministerul) sa punem lucrurile in matca lor si in educatie."

----------- eu nu trag aceeasi nadejde. Ceea ce poate face coana este a impune anumite standarde. Standarde la care nici o universitate din Romania nu va rezista. Da' cum n-o sa de bine politic, foarte probabil o sa acrediteze doua-trei universitati care, vor nu vor, va trebui ca competitioneze cu cele vestice. Atunci sa vezi ce cautare o sa aiba la scolile generale si licee profesorii de limbi straine....

Eugen (B)



Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 ... 61
(Moderators: AlexA, , Eugen Stamate)