Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board
 
YaBB is sponsored by XIMinc!


Pages: 1 2 3 ... 6
Proiectul de Lege a Educatiei 2010 (Read 26852 times)
nicolae_hurduc
Ex Member


Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Mar 19th, 2010 at 9:21am
 
Cred ca n-ar fi rau sa acordam o atentie speciala Proiectului de lege. Varianta oficiala a proiectului se poate gasi la adresa

http://www.edu.ro/index.php?module=uploads&func=download&fileId=11296

Exista unele diferente in ceea ce priveste numarul de articole din lege, comparativ cu varianta MECTS.

Reiau comentariul de pe topicul Politica Romaniei...

Iata o opinie a unui specialist in probleme educationale din Finlanda, opinie care dupa parerea mea se poate extrapola fara probleme si la invatamantul superior.

Iata opinia unui expert (Pekka Himanen, filozof, Institutul de Tehnologia Informatiei din Helsinki): "Cheia succeselor in educatie provine din calitatea profesionala a profesorilor finlandezi. Trebuie sa ai licenta ca sa predai intr-o gradinita. Trebuie sa ai masterul ca sa predai la scoala primara. Multi intre cei mai buni studenti vor sa devina profesori. Traim in societatea informationala, deci este demn de tot respectul sa lucrezi intr-un domeniu cheie pentru stapanirea informatiei, cum este invatamantul.".

http://www.romanialibera.ro/aldine/a180446-scoala-finlandeza-exemplu-far a-cusur.html


In mod evident daca dorim sa crestem calitatea actului educational din universitati, va trebui sa punem accent pe valoarea individuala a cadrelor didactice. Sustin insa in continuare  ideea ca un mediu concurential intre universitati poate fi solutia de cointeresare a unei institutii in a avea oameni de valoare in interior si nu procedurile de comasare. Aceste proceduri de comasare vor fi in opinia mea niste variante de cosmetizare a sistemului si de micsorare formala a numarului de universitati. In fapt lucrurile vor sta la fel, daca nu chiar mai rau.
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #1 - Mar 19th, 2010 at 9:45am
 
Conform Realitatea, autorii sunt Mircea Miclea si  Lazar Vlasceanu.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Eugen Stamate
YaBB Administrator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 616
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #2 - Mar 19th, 2010 at 1:04pm
 
Cred ca este important sa construim un punct de vedere unitar asupra acestui proiect de lege pornind de la masurile de reforma cerute de FAR in ultimul comunicat de presa. Ministrul s-a exprimat ca va discuta si cu ONG-rile din educatie legat de acest proiect. Asteptam cu interes concretizarea acestei initiative.
Legat insistenta cu care apare in presa modelul finlandez (destul de apropiat alte modele scandinave) mi se pare cumva un fel de a incerca aclimatizarea ursului polar in Muntii Carpati. Deci nu neaparat imposibil dar complet irealist la scara de timp pe care o avem noi in vedere pentru reforma.

Eugen 
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #3 - Mar 19th, 2010 at 1:23pm
 
Este o lege asemanatoare cu cea propusa.
La vremea ei s-au facut sugestii si propuneri, atat pe FAR cat si pe educer. Unele extrem de detaliate, punct cu punct, cu diverse culori samd. Nu s-a tinut cont de nimic, nici atunci si nici acum, din ce s-a propus atunci.
Ce rost mai are. Doar ca sa mimam consultarea?

Chiar crede cineva ca prin "modelul corporatist", cei 4 membri ai comisiei numita de senat vor decide alt rector decat cel pe care il vrea senatul (rector sau prorector in functie), sau presedintele senatului? In multe universitati, jocurile sunt facute pe urmatorii 10-15 ani.
Solutia putea fi (nici aia 100% nemanipulabila in Romania, dar mai putin expusa la suspiciuni) alegerea rectorului prin votul universal si nu prin piramide de reprezentanti.
Ca in politica, in senatele universitare se practica trocul. Rectorul vrea ceva si senatorii vor si ei ceva pentru ei. Rectorul le da, ei voteaza.
"Hasta La Vista"
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #4 - Mar 19th, 2010 at 5:36pm
 
Incerc sa evidentiez pe masura lecturarii proiectului de lege, punctele bune si slabe. Am sa incep cu punctele bune, pentru ca pe cele rele, le-am mentionat deja.

Quote:
Art.103 (1) Sistemul national de īnvatamānt superior include toate institutiile de īnvatamānt
superior acreditate. O institutie de īnvatamānt superior autorizata sa functioneze provizoriu,
conform procedurilor legale īn vigoare, devine membra a sistemului national de īnvatamānt
superior numai dupa acreditare.

Art.110 (4) Autonomia universitara se exercita numai cu conditia asumarii raspunderii publice.


In acest mod se vor evita situatiile de tip USH.

Quote:
Art.111 Raspunderea publica.....

Art.112 (1) Īn cazul īn care se constata nerespectarea obligatiilor stipulate īn art. 111,
Ministerul Educatiei, Cercetarii Tineretului si Sportului aplica  urmatoarele masuri:

a) revocarea ordinului de confirmare a rectorului. Pāna la confirmarea unui nou rector de
catre ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului

b) reducerea sau eliminarea temporara sau definitiva a accesului la finantarile din surse
publice


Art.119 (5) Prin exceptie de la prevederile alineatului (2), īn situatii temeinic justificate,
guvernul, la propunerea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, poate
īnfiinta/desfiinta facultati.



Se confera MEC puterea de a lua decizii severe in opinia mea, in momentul nerespectarii legislatiei in vigoare. MEC nu poate desfiinta o universitate, dar poate desfiinta spre exemplu 5 din cele 6 facultati ale unei universitati, ceea ce echivaleaza aproape cu suspendarea activitatii. Daca erau aceste prevederi in vigoare se putea stopa fenomenul USH.


Quote:
Art. 152
Īn cadrul aceleiasi institutii care organizeaza doctorat, un conducator de doctorat poate
īndruma studenti - doctoranzi numai īn domeniul pentru care a obtinut conducerea de
doctorat. Un conducator de doctorat poate īndruma maximum 10 doctoranzi, aflati īn diverse
stadii ale studiilor de doctorat.


Este benefica aceasta limitare la maxim 10 doctoranzi.

Quote:
Art. 156 (1) Īn cazul nerespectarii standardelor de calitate sau de etica profesionala,
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, pe baza unor rapoarte externe de
evaluare, īntocmite, dupa caz, de Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si
Certificatelor Universitare, sau de ARACIS, sau de CNCSIS sau de Consiliul de Etica al
Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, poate lua urmatoarele masuri:
a) retragerea dreptului OUD sau IOSUD de a organiza concurs de admitere pentru
selectarea de noi doctoranzi pe o perioada de pāna la 3 ani;
b) retragerea calitatii de conducator de doctorat si a titlului de profesor;
c) retragerea titlului de doctor.


In cazul nerespecatrii standardelor de calitate, sunt prevazute masuri dure, care merg pana la retragerea titlului de profesor. Ca sa fie eficiente insa aceste masuri, validarea tezei de doctorat trebuie conditionata de publicarea a 1-2 articole ISI (minim 1 in reviste externe).


Quote:
Art.171 (2) Metodologia de ierarhizare a programelor de studii si de clasificare a universitatilor seaproba prin hotarāre de guvern īn maximum 6 luni de la promulgarea acestei legi.

(4) Universitatile se clasifica, pe baza evaluarii programelor de studii si a capacitatilor
institutionale, īn 3 categorii:
a) universitati preponderent de educatie;
b) universitati de educatie si cercetare stiintifica si creatie artistica;
c) universitati de cercetare avansata si educatie.

(5) Finantarea din surse publice se va face diferentiat pe categorii de universitati si īn functie
de pozitia īn ierarhie a programelor de studii.


(6) Statul finanteaza programele de excelenta īn orice categorie de universitati. Totodata, sunt
finantate din fonduri publice: programe de licenta īn universitatile mentionate la alin.(4),
lit.a), programe de licenta si masterat īn universitatile mentionate la alin.(4), lit.b.) si
programe de doctorat, masterat si licenta īn universitatile mentionate la alin.(4), lit.c).



Nu se tergiverseaza procedura de ierarhizare, impunandu-se un termen de 6 luni de la publicarea legii. Se va face finantare diferentiata in functie de performante. Se impart universitatile in 3 categorii valorice, asa cum este propus si in materialul inaintat de FAR catre MEC.
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #5 - Mar 19th, 2010 at 6:00pm
 
Evident, legea area si puncte forte. Dar multe depind de ministrul in functie, de ce criterii se vor stabili, de cine va evalua (de exemplu agentia acreditata din Albania, acreditata la Bruxelles). Unele aspecte pot fi discutabile. De exemplu retroactivitatea cu plagiatul. Inseamna ca Beuran (de exemplu) poate fi dat afara imediat dupa promulgarea legii?
Ca si in cazul Spiru Haret (care ne entuziasma cand s-a luat Andronescu de ei), cred ca peste un an vom fi cam tot asa, eventual cu legea prin justitie si nu bag mana in foc ca tot cu acelasi ministru. Dar sigur cu alt guvern, in care nu stiu cati doctoranzi in Aparare si Ordine publica vor fi. Iar inainte de alegerile viitoare nu vreau sa ma gandesc cate facultati de teologie vor fi acreditate.

Si educer propune o discutie care poate fi luata ca punct de plecare:
http://www.campusnews.ro/stiri-opinii-7050245-analiza-legii-educatiei-nationale-...

Si comentariul meu:
"Propuneri s-au mai facut, inclusiv de educer si nu au fost luate in considerare nici la varianta anterioara, nici la asta.
Consultarea e doar un exercitiu de imagine.
N-o fi destul doar un curs de padagogie dar si un master mi se pare exagerat de mult pentru asta. Eu cred ca multi nu stiu ce inseamna un master, altceva decat masterele romanesti, care se fac de obicei seara, dupa programul de vanzator la magazin. Master insemna 8 ore de munca in laborator plus patru de scoala pe zi. Inmultiti cu trei sute de zile si doi ani si vedeti ce de pedagogie iese. Ca nu au carti ce sa le predea.
Nu ne foloseste la nimic sa ne dam bine pe langa cei care isi scriu legi nationale pentru disciplinele lor promovate ca masterate obligatorii.
In rest, cred ca observatiile sunt bune si un punct bun de plecare intr-o discutie care nu-i intereseaza pe cei care au lansat-o. Dupa cum au dovedit si la discutiile anterioare."
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1146
Gender: female
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #6 - Mar 19th, 2010 at 8:42pm
 
Nici eu nu inteleg prea bine ce-i cu acei 2 ani de master pedagogic!  Cred ca trebuie bine definit ce inseamna acest lucru.
O sa incerc sa explic cum se petrec lucrurile in sistemul francez pentru o eventuala comparatie.
In Franta sunt doua pregatiri distincte pentru cei ce vor sa devina profesori la colegiu , respectiv liceu.
Pentru ambele sunt necesare intai si intai 4 ani de studii,  licenta+ master1. Dupa aceea pentru prima categorie se face un an special "pregatire CAPES", axata pe materia respectiva, unde, evident este pusa in evidenta partea pedagogica a lectiilor respective, dar orele sunt tinute de cadre didactice specializate in materia respectiva ( fiecare universitate organizeaza aceaste cursuri daca sunt cereri ina cest sens, bineinteles).  Deci in total 5 ani de studii, urmati de un examen national.
Pentru cealalta categorie ( profesori de liceu) intai se face un an de master1, dupa care anul pregatitor "Agregation".  Lectiile sunt mult, mult  mai dificile decat pentru Capes, evident se pune si aici accentul pe prezentarea pedagogica a cunostintelor dar de baza raman notiunile de specialitate.
Totul se completeaza cu niste stagii in colegii, respectiv licee. In ambele cazuri, exista un concurs national extrem de dur ( cel putin pentru Agregation se stie ca putini reusesc din primul an).
Ca o concluzie, in ambele cazuri se pune accent pe specializarea respectiva, partea pedagogica cert importanta are si ea locul ei, dar fara exagerare.
De altfel, masterul 2 urmat de cei ce vor sa faca Agregation, chiar daca se numeste "master general" si nu "master de cercetare" ca celalalt tip de master propus in universitati, nu exclude deloc posibilitatea ca cineva sa continue cu un doctorat ( bineinteles, daca rezultatele sunt foarte bune si daca exista o recomandare in acest sens).
Imi amintesc ca pe vremea cand faceam facultatea, exista ( in anul 3 cred) un singur curs numit de"pedagogie" si un stagiu in liceu  (in anul 5).  Si slava Domnului,  ieseau profesori de liceu si de scoala generala foarte buni.
Exista si aici o "formatie" cu oarecare accent pe partea pedagogica  care se face in IUFM ( Instituts universitaires de formation des maitres) dedicata pregatirii educatorilor si invatatorilor, ce se face dupa cei 3 ani de licenta.  Dar exista dorinta ca si aceste institute sa fie absorbite de universitati si sa existe o pregatire comuna.
Daca citesc ( in prima postare) parerea expertului finlandez in probleme educationale , sistemul francez seamana bine cu cel finlandez: accentul se pune pe specialitatea respectiva cu respectarea modului pedagogic absolut pregatirii unui profesor.
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #7 - Mar 20th, 2010 at 9:23am
 
Quote:
Art.172 (1) Pentru promovarea calitatii si cresterea eficientei sistemului de īnvatamānt
superior, pentru cresterea vizibilitatii internationale si pentru concentrarea resurselor, universitatile publice si private pot:

a) sa se constituie īn consortii universitare;
b) sa fuzioneze īntr-o singura institutie de īnvatamānt superior cu personalitate juridica.

(2) Universitatile acreditate la data adoptarii acestei legi pot initia tratative pentru constituirea
de consortii sau pentru fuzionare prin comasare sau absorbtie.

(3) Īn cazul universitatilor publice, īn maximum 12 luni de la promulgarea prezentei legi, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului va propune o lege prin care se realizeaza comasarea prin fuziune a universitatilor care au misiuni asemanatoare si sunt localizate īn aceeasi unitate teritorial administrativa sau la o distanta mai mica de 200 km īntre localitatile de resedinta.

(4) Fuziunea prin comasare sau absorbtie prin fuziune se va face prioritar īn jurul institutiilor din categoria universitatilor de cercetare avansata si educatie.



Cred ca acest articol ar merita dezbatut mai pe larg. Dupa parerea mea este clara intentia MEC de a reduce numarul de universitati (ceea ce nu este tocmai rau). Nu stiu insa daca solutia aleasa este cea mai buna. Ideea fuzionarii cred ca incearca sa mai dea o sansa cadrelor didactice din universitatile neperformante si care prezinta potential stiintific, de a se intregra intr-o universitate mai serioasa. Aceasta viziune insa va insemna o ghiulea agatata de piciorul unei universitati de nivel (universitati care nici ele nu functioneaza cum ar trebui).  Oricum citind legea, se poate vedea ca lucrurile nu stau chiar asa cum au fost prezentate in presa. Ideea este aproape sigur preluata din sistemul francez (asa cum a prezentat-o Alexa) insa sistemul nostru are niste hibe in plus.

Am sa fac o paranteza legata de obsesia lipsei universitatilor romanesti din Top 500. Si pe mine ma deranjeaza acest aspect, insa haideti sa privim realist lucrurile si sa nu uitam cum este finantat sistemul universitar romanesc. Daca in cazul universitatilor cognitive din Romania (asa cum sunt acum numite universitatile care pregatesc profesorii de liceu) finantarea pe student echivalent este de vreo 700 euro/an, in universitatile care fac parte din Top 500, aceasta este de 10-15 ori mai mare ! Raportul se pastreaza si in cazul universitatilor tehnice, chiar daca finantarea in acest caz este ceva mai mare (1.100-1.300 euro). Ca sa fie clar, nu poti face cercetare de top cu o finantatre de 10-15 ori mai mica ! Este absurd sa credem ca romanii sunt de 10 ori mai destepti decat restul lumii, ca sa poata compensa prin idei nastrusnice, lipsa de fonduri. Daca se continua aceasta sub-finantare a sistemului universitar e clar ca nici in urmatorii 20 de ani nu vom intra in Top 500, pentru ca universuitatile din acest top nu stau nici ele pe loc, doar ca sa le ajungem noi din urma.

Revin la ideea ca si in cazul primelor 10 universitati din Romania, avem mari probleme legate de nivelul stiintific, datorita sub-finantarii prelungite dincolo de orice limite suportabile. In aceste conditii, preluarea unei universitati neperformante va fi o mare belea, care pe termen scurt cel putin va trage inapoi universitatea respectiva. Nu e mai putin adevarat ca reducerea structurilor de conducere prin fuzionare, va aduce economii destul de consistente la nivel intregului sistem universitar, economii care ar putea duce la cresterea nivelului de finantare.

Universitatile neperformante din Romania ar putea sa-si reduca treptat activitatea, astfel incat sa raman doar cu 1-2 specializari care indeplinesc criteriile de calitate si eventual sa se profileze pe cursuri de re-calificare, cursuri post-universitare fara mari pretentii etc.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Eugen Stamate
YaBB Administrator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 616
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #8 - Mar 21st, 2010 at 10:20am
 
Draga Nicolae,

Sund deacord cu discrepanta legata de finantare insa in termeni reali aceasta diferenta nu este chiar de 10-15 ori. Un postdoc costa de 5 ori mai mult in DK decat in tara si asta datorita costurilor foarte mari de viata (cazare, masa, servicii). O camera mica cu baie la casa de oaspeti il costa pe un student peste 500 de euro lunar. Risų plateste catre universitatea tehnica 13000 euro pe an pentru fiecare modul de spatiu de 20 m2. Tot ce cumparam in DK este cu 25-30% mai scump decat in UK. Toti acesti bani se reflecta in finantarea cercetarii. Cu toate acestea DK are 5 universitati in top 200 la o populatie de 5 mai mica decat Romania. Din punctul meu de vedere nivelul de cercetare scazut din tara este legat mult mai mult de lipsa unei infrastructuri adecvate, eficienta scazuta in folosirea timpului datorita incarcarii birocratice si lipsa unei culturi eficiente a activitatii de cercetare. Sunt locuri izolate in tara unde aceste deficiente sunt compensate prin efortul remarcabil al unor persoane insa media trage in jos performantele individuale.

Eugen

Back to top
« Last Edit: Mar 21st, 2010 at 1:17pm by Eugen Stamate »  
WWW WWW  
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #9 - Mar 21st, 2010 at 10:40am
 
Quote:
Cu toate acestea DK are 5 universitati in top 200 la o populatie de 5 mai mica decat Romania. Din punctul meu de vedere nivelul de cercetare scazut din tara este legat mult mai mult de lipsa unei infrastructuri adecvate, eficienta scazuta in folosirea timpului datorita incarcarii birocratice si lipsa unei culuturi eficiente a activitatii de cercetare. Sunt locuri izolate in tara unde aceste deficiente sunt compensate prin efortul remarcabil al unor persoane insa media trage in jos performantele individuale.  



De fapt ceea ce spui tu e cam acelasi lucru. Eu nu ma refeream numai la subfinantatrea din momentul de fata, ci de vreo 40 de ani incoace, pentru ca nici inainte de 1989 nu putem vorbi despre o functionare normala a sistemului universitar. Finantarea care exista acum acopera in principiu partea salariala, nemaiputānd fi vorba de investitii in aparatura de cercetare, consumabile (cel mult se mai carpeste pe ici pe colo cate o cladire, cate un camin etc.). Nici nu ma gandeam ca ar trebui sa creasca finantatrea de zece ori, dar macar daca s-ar dubla, atunci am putea discuta si despre performantele din cercetare.

Nu mai vorbesc de finantarea prin granturi. Cum pot sa ma angajez eu ca universitate in proiecte de anvergura (ca sa pot viza intrarea in Top 500) cand ma trezesc cu surpriza ca pornesc un contract cu o finantare si pe parcurs ajung la 40 sau 50 % (daca nu cumva 25 %) din ceea ce s-a preconizat ? Se dau acum burse din bani europeni pentru doctoranzi si post-doci, dar nu ai nici un fel de resurse pentru exploatarea aparaturii de caracterizare, reactivi pentru sinteze, materiale, consumabile etc. Nu poti cere performante de top 500 in aceste conditii. Iar aceasta politica derulata pe termen lung, a dus si la distrugerea traditiei, atata cata a fost, din cercetare.

Sunt absolut de acord cu tine ca mentinerea zonelor in care se mai face cercetare de nivel, se datoareaza integral unor persoane super-entuziaste si absolut deloc sistemului. Tocmai aici este marea problema. Insa asta nu inseamna deloc ca sistemul nu trebuie reformat inainte de a incepe o finantare corespunzatoare.
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #10 - Mar 21st, 2010 at 12:39pm
 
Quote:
Nu mai vorbesc de finantarea prin granturi. Cum pot sa ma angajez eu ca universitate in proiecte de anvergura (ca sa pot viza intrarea in Top 500) cand ma trezesc cu surpriza ca pornesc un contract cu o finantare si pe parcurs ajung la 40 sau 50 % (daca nu cumva 25 %) din ceea ce s-a preconizat ? Se dau acum burse din bani europeni pentru doctoranzi si post-doci, dar nu ai nici un fel de resurse pentru exploatarea aparaturii de caracterizare, reactivi pentru sinteze, materiale, consumabile etc. Nu poti cere performante de top 500 in aceste conditii. Iar aceasta politica derulata pe termen lung, a dus si la distrugerea traditiei, atata cata a fost, din cercetare.

Ne e atat de caracteristic sa vrem rahatul bici si sa si pocneasca. Zeci de universitati, subfinantare, dar au tupeu sa vorbeasca de Top 500. Cum? Ca la UBB, unde platesc ca prorector un profesor plagiator dovedit (si membru in Consiliul ARACIS) si nu promoveaza un conferentiar cu un numar impresionant de lucrari?
Din "Salarii contra reforma" a ramas "Nici salarii, nici reforma". Partea cea mai grava este ca dupa toate astea, nu ai nici respectul pentru munca si realizari. Ca ai zice, nu-s salarii, dar macar esti respectat pentru ceea ce te chinui sa faci.
Acum inteleg ca se discuta de nerespectarea unor decizii judecatoresti. In ce tip de stat traim?
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #11 - Mar 22nd, 2010 at 4:48pm
 
PARADOXUL FLUTURELUI

Ca efect direct al crizei din sistemul educational romanesc, Marele Licurici incepe si el sa aiba probleme:


"Jurnalistii de la Newsweek  propun concedierea profesorilor care nu dau randament, blamand rezultatele din ce in ce mai slabe obtinute de elevii americani in competitiile cu cei europeni. Situatia actuala a sistemului de invatamant american este privita atat ca un motiv de rusine nationala, cat si ca o amenintare la viitorul tarii, iar numarul crescand al elevilor provenind din comunitati minoritare, cu venituri scazute, contribuie an de an la inrautatirea rezultatelor.

Numerosi cercetatori au demonstrat ca ceea ce conteaza cu adevarat in educarea tinerilor nu sunt programele sau tehnologiile inovatoare, nici dimensiunile cartilor si ale materialelor, ci calitatea profesorilor. Capacitatea de a preda vine dintr-un talent innascut care se afla in stransa legatura cu modul in care profesorul inspira mintile tinere sau poate controla clase galagioase si dezordonate.Cei de la Newsweek spun ca pedagogia poate fi si predata, pana la un punct, insa nu cu metode insipide si teoretizari irelevante, asa cum se intampla in multe institutii de pregatire a profesorilor. Dupa parerea lor, in cel mult cinci ani un profesor poate fi calificat drept bun sau rau."



http://www.campusnews.ro/stiri-news-7058500-newsweek-profesorii-ineficienti-treb...



Lasand gluma deoparte, precizez ca am inserat acest text in dezbaterea legata de proiectul de Lege a educatiei, din doua motive.

Primul ar fi legat de calitatea cadrelor didactice, concept care se poate extrapola fara probleme de la pre-universitar la invatamantul superior. Degeaba vom avea planuri de invatamant si programe analitice cu 5 % peste nivelul MIT, daca in spatele lor vom gasi beurani si oprisani. Nu cred ca mai este necesar sa se demonstreze faptul ca intre coloana vertebrala a unui profesor si nivelul sau de performanta este o legatura directa. Nu mai vorbesc de rectorii anti-reforma, care amesteca politicul cu restructurarea sistemului educational.

Al doilea motiv este legat de impunerea prin lege a masteratului pedagogic de doi ani. Eu consider acest lucru un exces si sustin ideea ca talentul pedagogic se poate verifica fara probleme in primii ani de activitate. Sigur ca obligativitatea frecventarii unui modul pedagogic este un lucru absolut normal, insa un masterat de doi ani mi se pare absolut exagerat. Cred ca modelul francez este mult mai bun cu 1 an de pedagogie si un an de studii aprofundate in specialitatea pe care urmeaza sa o predai. Asta inseamna ca s-ar putea organiza fie 2 masterate diferite de 1 an (fiecare cu cate 60 de credite) fie un master de doi ani, din care 1 an sa fie dedicat modulului pedagogic si 1 an studiilor de specialitate.
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #12 - Mar 22nd, 2010 at 5:45pm
 
Eu propun ca in loc de Masterat educational sa fie un Masterat cu componenta educationala.
Eventual, la mastere sa fie posibila optiunea educationala sau stiintifica. Mi s-ar parea normal ca un ultimul an de master sa fie impartit intre orele pedagogice si ore de aprofundarea  a domeniului (semestru III preponderent aprofundare dar si pedagogie, iar semestrul IV preponderent pedagogie, cu accent pe specificul domeniului Master).
O alta solutie ar fi ca modulele pedagogice (de extindere rezonabila) sa fie optionale pentru fiecare master si sa poata fi urmate si ulterior finalizarii unui master stiintific.
masteratele educationale nu cred ca sunt obligatorii niciunde in lume si sunt preponderent destinate celor care doresc activitate de tip counseling sau de management educational. In unele tari (state) se cere master pentru predarea la clasa. Dar nu neaparat educational.
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #13 - Mar 23rd, 2010 at 5:06pm
 
Quote:
Art. 175 Statul īncurajeaza excelenta īn institutiile de īnvatamānt superior prin pārghii
financiare specifice, existente īn prezenta lege:
a) un procent minim de 30% din finantarea de baza se acorda universitatilor publice pe baza criteriilor si standardelor de calitate stabilite de Consiliul National al Finantarii Īnvatamāntului Superior si aprobate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
b) fondul de dezvoltare institutionala se adreseaza celor mai bune institutii de īnvatamānt superior din fiecare categorie;
c) fondurile de finantare suplimentara si granturi alocate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.


Art. 176  Formele de sprijin pentru cadrele idactice, studentii si cercetatorii cu performante exceptionale includ:
a) granturi de studii sau de cercetare la universitati din tara sau din strainatate, acordate pe baza de competitie;
b) granturi pentru efectuarea si finalizarea unor cercetari, inclusiv teze de doctorat.
c) aprobarea unor rute educationale flexibile, care permit accelerarea parcursului de studii universitare;
d) crearea de instrumente si mecanisme de sustinere a insertiei lor profesionale īn tara..



In mod evident este sustinuta activitatea de excelenta si cred ca este prima varianta de Lege a invatamantului in care sunt precizate clar aceste principii. Partea cu 30 % era valabila si pana acum, insa vad ca noua lege impune minim 30 %, asa ca putem spera si la mai mult.


Quote:
Art.191 (1) Dupa īndeplinirea vārstei de pensionare, ocuparea oricarei functii de conducere
din universitate este interzisa.
(2) Persoanele care exercita o functie de conducere sau de demnitate publica au postul rezervat īn sistemul educational.
(3) Persoanele care ocupa o functie de demnitate publica nu pot exercita niciuna dintre functiile de conducere din cadrul universitatii pe perioada īndeplinirii mandatului de demnitar.



Exceptional ! Asata l-a deranjat cel mai tare pe domnul Marga. Daca reuseste sa treaca articolul 191 de Parlament va fi o mare victorie pentru mediul academic. Mi se pare absolut obligatoriu ca demnitarii sa stea departe de universitati pe perioada mandatului.


Quote:
Art.200 (1) Finantarea universitatilor se realizeaza prin urmatoarele categorii de fonduri:
Fondul pentru finantarea de baza, Fondul pentru finantarea complementara, Fondul pentru
finantarea suplimentara, Fondul pentru incluziune si burse studentesti si Fondul constituit din
venituri proprii la nivelul fiecarei universitati.

(3) Finantarea de baza este multianuala, asigurāndu-se pe toata durata unui ciclu de
studii.

(5) Finantarea suplimentara se acorda din fonduri publice de catre Ministerul
Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului pentru a stimula excelenta institutiilor si a
programelor de studii, atāt din cadrul universitatilor publice, cāt si a celor private. Fondul va
fi alocat exclusiv celor mai bine plasate universitati si programe de studii, la recomandarea
comuna a ARACIS si CNCSIS.

Art.201 (1) Programele de studii de masterat si doctorat īn stiinte si tehnologii avansate, cele
care se desfasoara īn limbi de circulatie internationala, precum si doctoratele īn co-tutela cu
universitati de prestigiu din strainatate beneficiaza de finantare preferentiala.


Art.202
(3) Toate materialele, echipamentele si publicatiile achizitionate de universitati pentru
activitatile de educatie si cercetare sunt scutite de TVA si de taxe vamale.



In cadrul acestor articole se reitereaza ideea finantarii suplimetare a activitatii de cercetare de excelenta, precum si sustinerea colaborarilor internationale si a doctoratelor in co-tutela.
De asemenea este absolut benefica precizarea referitoare la scutirea de TVA.

Articolul 200 -alin 3 schimba filosofia de finantare. Este un pas inainte fata de modul actual de finantare si sunt multi colegi care sustin aceasta idee. Parerea mea personala este ca finantatrea pe post ar fi fost si mai eficienta, dar poate ca e bine si asa. Oricum se va simti un progres.
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #14 - Mar 23rd, 2010 at 5:20pm
 
Quote:
Art.185
(4) La nivelul facultatii, stabilirea structurilor si functiilor de conducere se face
dupa urmatoarea procedura:

a) 75% dintre membrii cadre didactice ai consiliului facultatii sunt alesi prin votul universal, direct si secret al tuturor cadrelor didactice titulare si cercetatorilor din facultate; 25% dintre membrii studenti ai consiliului facultatii sunt alesi prin vot
universal, direct si secret, de catre studentii facultatii;
b) decanii sunt selectati prin concurs public organizat de catre noul rector al universitatii.
La concurs pot participa persoane din cadrul universitatii sau din orice facultate de profil din tara sau strainatate care, pe baza audierii īn plenul consiliului facultatii, au primit avizul acestuia de participare la concurs. Consiliul facultatii are obligatia de a aviza minimum 2 candidati;
c) decanul īsi desemneaza prodecanii dupa numirea de catre rector.


Art. 187 (1) Rectorul se stabileste pe baza unui concurs public, īn baza unei metodologii aprobate de Senat, conforme cu legislatia īn vigoare.




Obiectia mea principala referitoare la proiectul de lege este legata de alegerea structurilor de conducere din universitati. Modul de alegere al structurilor operationale (rector, prorectori, decan, prodecani) de sus in jos genereaza premisele formarii unor grupuri de interese. E adevarat ca Senatul filtreaza potentialii candidati, insa in conditiile necesitatii prezentarii in concurs a cel putin doua persoane, este posibil ca unul dintre candidati sa nu aiba sutinerea majoritatii membrilor Senatului. El poate ajunge astfel Rector fara acordul majoritatii, doar prin buna-vointa comisiei de concurs. Odata ajuns rector el isi va alege prorectorii si decanii dupa bunul plac, generandu-se astfel o structura decizionala care nu va reflecta vointa comunitatii academice.

Mai mult decat atat, NU au ce cauta intr-o comisie de concurs pentru alegerea rectorului persoane din exteriorul universitatii, asa-zisii oameni de afaceri, pentru ca vedem acum cam ce structuri de tip mafiot sunt in zona economica si politica.

Alegerea Recorului prin vot universal mi se pare o solutie cu mult mai buna si responsabilizeaza suplimentar intreaga comunitate academica.
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #15 - Mar 23rd, 2010 at 6:17pm
 
Votul universal pentru alegerea rectorului are avantajul ca o data la 4 ani, orice candidat se poate adresa intregii comunitati academice cu problemele reale ale universitatii, mai ales cele ascunse in sistemele piramidale de conducere. Teoretic, cu impunitate fata de ceea ce are de spus.

Exista si riscuri la ambele variante: Prof. Isoc a fost dat afara dupa ce a concurat impotriva rectorului; eu am fost chemat si definit ca vinovat la comisia de etica a universitatii, pentru ca m-am adresat senatului, desi carta universitara prevedea acest drept. Cred ca va fi scos in curand, la prima modificarea  cartei universitare.

Deci, in sistemul corporatist, daca universitatea cade in mana unor mafioti, cum mai poate fi recuperata? Ni se va zice - cu Senatul universitatii. Dar rectorul isi va numi organele de conducere in prima legislatura si la noile alegeri, noile organe numite vor domina senatul, pentru ca vor controla alegerile. Si atunci adio.
Ca sa nu mai spun ca senatele sunt controlate de acum, deci decizia cu privire la comisia pentru numirea rectorului se stie deja. Se stie deja si cel care ii va fi contracandidat: cel mai slab dintre cei care isi depun dosarul. Asa ca nu stiu ce minuni asteapta ministrul de la noua lege. Mai mult, responsabilitatea in numirea rectorului va fi extrem de difuza (ba ca senatul, ba ca de fapt comisia, ba ca ministrul samd).

Le-am trait aproape pe toate ca sa nu le mirosim pe cele care au mai ramas. Mai ales ca risca sa-ti mute narile.
Eu, mai ca prefer ca rectorul sa fie numit de ministru. Se schimba ministrul, se schimba rectorul (ca reprezentat al proprietarului - statul, al banilor publici gestionati de ministru). Abia atunci va incepe sa aiba putere si isi va invata rostul, senatul universitatii. Cand va trebui sa lupte pentru universitate cu un rector numit peste capul senatorilor, nu sa se alieze in cardasie cu el pentru spolierea universitatii.

PS: traditional vorbind, oricine pune mana pe o functie in Romania are urmatoarele scopuri:
- sa o pastreze cat mai mult, daca se poate pe viata; eventual si dupa;
- sa o transforme intr-o functie si mai buna, sau sa ocupe simultan si alta functie mai buna in baza acesteia; de preferat mai multe simultan retribuite si cu influenta politica, daca se poate;
- daca trebuie neparat sa lase functia, atunci sa o lase unui apropiat;  de preferat unui membru din familie;
- sa utilizeze functia la maxim in beneficiul personal si al celor de la care poate beneficia de avantaje;

Crede cineva ca unul care ajunge rector o  sa plece dupa un mandat? Niciodata. Si in nici un caz cu buzunarele goale.
Back to top
« Last Edit: Mar 24th, 2010 at 11:32am by craciunm15 »  
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #16 - Mar 24th, 2010 at 11:16am
 
Se inchide Universitatea din Oradea?
De ce? Poate se inchid cele din Cluj, Arad si Timisoara.

http://www.realitatea.net/universitatea-din-oradea-s-ar-putea-inchide-in-urma-co...

Criteriul km? Criteriul calitate si furturi. Iar Oradea a fost in top la partea a doua.
Da se rezolva. Angajeaza vreo trei de la ARACIS, mai trimit oameni in Consiliul CNCSIS, mai angajeaza parlementari si se rezolva.
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #17 - Mar 24th, 2010 at 2:21pm
 
Uite de aia nu se vor desfiinta universitati:

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iulia/Vicepresedintele_Academiei_Romane-Mariu...

Ca n-o sa fie cine sa ii mai premieze pe sefii academiei. Academicieni multi, universitati multe, premii si titluri multe. Academicieni multi si universitati putine, de unde titluri peste titluri?

Dar nu va faceti griji, in 2003, Doctor Honoris Causa Universitas Apulensis (adica al Universitatii Alba Iulia -Universitas Apulensis) era facut Presedintele Academiei de atunci:
"2003 - Dr. Honoris Causa - Eugen Simion"

Daca scoala s-ar face pe bune, mai multe universitati de la noi ar avea mai multi Doctori Honoris Causa decat absolventi.
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #18 - Mar 24th, 2010 at 4:17pm
 
Faina treaba cu masteratele educationale.
Daca se poate la UBB, la invatamant la distanta:

http://www.adevarul.ro/locale/baia_mare/Crima_pasionala-azi_noapte_0_230976973.h...

"Tanara nu lucra, era studenta insa la trei facultati in cadrul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj: psihologie (anul III), drept (anul II) şi filosofie (anul I)."

Si totusi cu ce difera UBB de USH in ce priveste invatamantul la distanta?
Eventual, or fi alte distante...
Back to top
 
 
IP Logged
 
archibald
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #19 - Mar 25th, 2010 at 2:48pm
 
La pozitive as adauga:

Art.255 (1) Metodologia cadru de concurs pentru ocuparea posturilor vacante va fi stabilita prin hotarāre de guvern, initiata de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului la propunerea Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare.
(2) Metodologia va stabili, pentru fiecare titlu sau functie didactica, cerintele minimale pentru prezentarea la concurs, modul de organizare si desfasurare a concursului, de solutionare a contestatiilor, conflictele de interese si incompatibilitatile, īn vederea asigurarii calitatii, a
respectarii eticii universitare si a legislatiei īn vigoare.
(3) Se interzice ocuparea posturilor didactice si de cercetare de catre persoane dovedite ca au
plagiat. Se anuleaza concursul pentru un post didactic ocupat, indiferent cānd, de catre o
persoana dovedita ca a plagiat.
(4) Dupa promulgarea acestei legi, se interzice ocuparea oricarui post de conducere, īn cadrul
aceleiasi facultati si universitati de catre afini si rudele pāna la gradul II, inclusiv.
(5) Īncalcarea prevederilor de la alineatele (2) - (4) duce la invalidarea concursului si penalizarea celor vinovati pe baza metodologiei mentionate la alin. (1).

Ar mai trebui totusi incluse doua puncte aici:

(6) Idiotilor, incapabililor si lichelelor le este interzisa ocuparea oricarei functii didactice.

Exemple de idioti, de incapabili, de lichele (orice combinatie este inclusa), pe linga marele latinist Negrescu Dan de la Universitatea de Vest din Timisoara, ar trebui sa fie toti cei care au plagiat carti intregi (gen Beuran) precum si toti cei care au derulat granturi de milioane studiind "efectul razelor de luna asupra galosilor de guma" si au umplut bibliotecile cu "contributii la"  fara a putea produce in nume propriu UN SINGUR articol ISI.

(7) legea se aplica retroactiv cu retrocedarea integrala veniturilor necuvenite si a sumelor irosite.
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #20 - Mar 25th, 2010 at 3:07pm
 
Quote:
Art.255  (3) Se interzice ocuparea posturilor didactice si de cercetare de catre persoane dovedite ca au plagiat. Se anuleaza concursul pentru un post didactic ocupat, indiferent cānd, de catre o
persoana dovedita ca a plagiat.

(4) Dupa promulgarea acestei legi, se interzice ocuparea oricarui post de conducere, īn cadrul
aceleiasi facultati si universitati de catre afini si rudele pāna la gradul II, inclusiv.



Mi se pare foarte interesant si in acelasi timp corect, articolul 255 - alin 3. Nu cred insa ca va scapa de mult iubitul si stigmatul nostru parlament, acest articol in forma actuala, pentru ca ramanem fara magistrul Beuran si cine-i va mai putea opera pe teroristi ?

Se reglementeaza de asemenea problema functiilor de conducere, ocupate de familii.


Quote:
Art.260
(5) Pentru ocuparea unui post didactic īn īnvatamāntul superior este necesara promovarea a 60 de credite de studii transferabile certificate de departamentul universitar pentru pregatirea personalului didactic. Se acorda un termen de trei ani din momentul titularizarii pentru acumularea celor 60 credite de studii transferabile.



Art. 260 alin 5 este oarecum neclar, pentru ca lasa sa se inteleaga faptul ca el este valabil pentru toate gradele didactice. Mi s-ar parea de-a dreptul hilar ca un conferentiar sau profesor cu 20-30 de ani vechime intr-o universitate, sa fie acum obligat sa urmeze cursuri de pedagogie.
Back to top
 
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #21 - Mar 25th, 2010 at 3:24pm
 
Asa cum a sugerat Eugen, am incercat sa urmaresc in proiectul de lege, in special ideile de reforma vehiculate de-a lungul timpului in cadrul Forumului Academic Roman. In rezumat, cred ca proiectul de lege are un pronuntat caracter reformist si sunt enuntate cam toate ideile noastre:

- ierarhizarea si impartirea universitatilor in trei categorii, in funtie de performante
- finantarea diferentiata pe criterii de performanta
- incurajarea excelentei in cercetare stiintifica
- schimbarea filosofiei de finantare, trecāndu-se de la conceptul de "student echivalent" la cel de "cicluri de studii"
- micsorarea numarului de universitati de stat
- reglementarea situatiilor de nepotism
- reglementarea situatiilor de plagiat
- retragerea titlului de conducator de doctorat si a celui de profesor universitar, in cazul nerespectarii standardelor de calitate a unei teze de doctorat
- obligativitatea acreditarii universitatilor din sistemul public cu respectarea normelor de calitate
- se sprijina cadrele didactice, studentii si cercetatorii cu performante de excelenta
- se incearca depolitizarea sistemului universitar
- se interzice efectuarea normelor in cumul
- se face pensionarea la 65 de ani


Ca puncte slabe ar ramane (din punctul meu de vedere) modul de desemnare a structurilor de conducere si problema fuziunii universitatilor performante cu cele neperformante.


Poate ca am trecut cu vederea vreun anumit punct, asa incat va rog sa faceti completarile de rigoare.
Back to top
« Last Edit: Mar 27th, 2010 at 9:04am by N/A »  
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #22 - Mar 25th, 2010 at 3:55pm
 
In opinia mea, cea mai mare problema a legii este ca exista.
Ma tem ca s-a cazut in capcana Andronescu si o Lege a reformei in Educatie, care s-ar fi impus, a fost diluata intr-un conglomerat de reglementari.
Daca in Parlament, aspectele reformatoare o sa fie eliminate, nimeni nu o sa poata spune ca nu s-a votat Legea Educatiei, in proportie de 95% din ceea ce s-a propus, ba toti o sa se bata cu caramida in piept ca ei au votat pentru Legea Educatie.
Daca era o lege a reformei, scurta, clara si concisa se putea face caz de faptul ca se incearca scoaterea tocmai a aspectelor reformatoare.
Ori, reglementarile sunt in vigoare, in diverse forme. Cea ce era necesar era reforma. Iar daca paragrafele referitoare la reforma dispar nu am facut nimic.
Sa ne aminitim de Legea Ticu Dumitrescu, care a spus ca nu si-o mai recunoaste dupa cum a iesit din parlament.
Sau e cineva care se asteapta ca legea sa iasa din parlament asa cum va fi depusa?
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #23 - Mar 26th, 2010 at 12:36pm
 
Si alte solutii:

Rector (daca nu se accepta varianta votat de toti): Statul, ca proprietar al universitatilor organizeaza concurs international pentru ocuparea postului de rector in universitatile pe care le finanteaza. Comisie internationala cu 5 fosti rectori la cinci universitati de prestigiu din lume. Aceeasi comisie pentru toate universitatile din acelasi profil. Macar sa ii auda cum isi prezinta planul de management in engleza. Ca doar o sa reprezinte universitatea pe plan national si international.
Sunt si eu curios daca rectori de la universitati din strainatate vor accepta ca rectori indivizi cu 0 reviste ISI.

Cumul si plata cu ora: Statul plateste doar norma de baza. Plata cu ora si cumulul se platesc exclusiv din veniturile obtinute de la cei inscrisi cu taxa, in limita a max 20% din norma de baza.
Acum, cine are puterea in catedre si departamente isi face ore cu nemiluita, pe banii statului.
Din moment ce norma este de 40 de ore pe saptamana pentru postul platit de stat, cine face mai mult, poate da statul in judecata pentru ca il epuizeaza. Cred ca altfel se incalca si codul muncii, in legatura cu durata maxima de lucru.
Fara plata cu ora si cumul, mai multe posturi pentru tineri.

Dedicatia exclusiva (exista in alte tari europene): un angajat la stat nu se poate angaja in alta parte in acelasi timp, decat cu acordul institutiei si cu viza ministerului.
Back to top
« Last Edit: Mar 26th, 2010 at 4:59pm by craciunm15 »  
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #24 - Mar 27th, 2010 at 11:13am
 
"Art.255  (3) Se interzice ocuparea posturilor didactice si de cercetare de catre persoane dovedite ca au plagiat. Se anuleaza concursul pentru un post didactic ocupat, indiferent cānd, de catre o persoana dovedita ca a plagiat."

Aberatii din lege.
Nu se pot da legi retroactive. Prevederea "indiferent cand" cade in justitie.
Daca un profesor universitar este dovedit ca a plagiat o lucrare cand a obtinut postul de asistent, ce concurs se anuleaza?
Solutia ar putea fi re-atestarea ulterior aparitiei legii si anularea atestarii pentru cei care sunt ulterior dovediti cu plagiat.

Ganditi-va, la plagiat, numai cate doctorate de parlamentari ar trebui anulate retroactiv.
Ce e luat e bun luat (drept castigat) daca nu se face o re-atestare care sa stabileasca un nou moment zero.

Back to top
« Last Edit: Apr 14th, 2010 at 1:11pm by craciunm15 »  
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 ... 6
(Moderators: AlexA, , Eugen Stamate)