Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board
 
We've upgraded to YaBB 2!


Pages: 1 ... 4 5 6 
Proiectul de Lege a Educatiei 2010 (Read 27831 times)
archibald
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #125 - Jan 7th, 2011 at 10:01am
 
Citez din dl. Dragos Pieptu (postare din 01/06/11 la 17:31:50)

"PS - @ Nicolae, ramin la parerea mea.

Ar trebui banati nu numai care folosesc limbaj neacademic ci si cei care vorbesc complet aiurea. Ex: este cineva care spune ca legea "pastreaza un numar mult prea mare de grade didactice era sa zic militare... ma refer la: preparator, asistent, sef de lucrari, conferentiar, profesor", ceea ce nu este adevarat. Din contra, comparativ cu legea in varianta Andronescu reduce 2 grade (preparator si profesor conducator de doctorat). Nu e grav ca n-a citit legea (nu are timp, nu vrea, nu e interesat, etc). Grav e ca emite opinii in necunostinta de cauza. Poate sa o faca pe forulmul de la Cotidianul Adevarul sau Hotnes. Nu poate pe un forum academic.

Cred ca daca ati bana aceste doua categorii, ar veni mai mult oameni civilizati care sa discute. Nu oricine e dispus sa intre in grajd imbracta in costum. Si avem nevoie de oameni in costum academic. De cel natural, nu de imprumut. Mare nevoie !"

Domnule DrPi, daca postarea me-a vi s-a parut ne-avenita, imi cer scuze. Cred totusi ca era clar in ea ca ma refer la legea dupa care invatamintul a functionat pina acum si la noua lege. N-am pomenit nimic despre nici o alta varianta, cu atit mai puitin la varianta Andronescu. De unde ati inteles dumneavoastra asta? X-Files!

In rest sunt de acord cu dumneavoastra; prea multi postaci, din pacate mie personal imi pareti cel mai in plus dintre toti, mai bine nu reveneati.

Oricum va doresc succes, eu ma retrag.
Va Salut.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #126 - Jan 7th, 2011 at 11:22am
 
Salut, am timp sa citesc.

Uite, pentru ca lui Dragos nu-i plac , sa le zicem, scrierile mai "taioase" - mda, eu sunt acela cu "ipochimenu'" - eu ii promit ca de-acum inainte voi scrie cam asha: fara de srogat pentru diacritice (cam asha cum chiar cam scrie mai toata lumea, ca sa nu aveti dureri de cap), fara de regionalisme aiurea. "Academic", adica.

Sunt cu Dragos acilea, ii impartasesc cu de-asupra de masura dezamagirea pentru amintita "inactivitate".

Caci ne-am astepta la *mai mult* de la un ONG, nu-i asa? Nu am eu caderea de-a umbla cu lumanarea prin cele necunoscute. Nu ma bag.

Eu, cand chiar scriu (pe propria-mi raspundere) "ipochimen", eu n-o scriu , sa-i zicem , "bazat" pe entimologie. Eu o scriu *chiar* in sensul (peiorativ)
in care e folosit azi, termenul; asta ca sa fie *foarte clar*, ca-mi *asum* "scrierile".

Mie mi-a parut rau c-a "disparut" Dragos de pe aici.
Desigur, trebuie sa-si toarne si el cenusa-n cap, ca sa spunem chiar asa: ca datorita *lui* m-am "retras" eu odata.

Cum vedem, nimeni nu-i fara de "pacat": ne mai ia "tasta" pe dinainte, jignim de multe ori fara sa vrem etc.

Care-i, insa, "baza", "firul ierbii"? E cred ca este *atitudinea* corecta, atitudinea indreptata impotriva tuturor mizeriilor care s-au practicat  de vreo 20 de ani incoace prin invatamantul superior, mizerii ale caror "ctitori" le cam stim numele...

Si-asadar: mai scrie, Dragos (ca eu mi-s oltean si iert cu usurinta!), ca-mi/ne  lipseai pe-aici.

Ai tu (si altii) mare dreptate: hai sa facem ceva *constructiv*. Dar, cum eu *nu sunt un membru FAR* (cu toate ca scriu pe-acest forum), eu *astept* de la mai marii FAR propunerea : anume ca *eu* sa-mi dau cu presupusul cu privire la x, y.

Ca, daca *nu vine*, eu chiar *am impresia* ca *nu se face*. E, poate, o impresie gresita. Dar, astami-e, impresia.

Ce propun eu (de-odata cu Dragos, cu multi altii) e asta: hai sa ne concentram pe chestii "productive",
sa lasam mai moale cu comentariile pe seama articolelor din media, s-o facem la obiect, ca doar *suntem in stare*...

Toate cele bune, tuturor,

Nea Marin






Back to top
 
 
IP Logged
 
Eugen Stamate
YaBB Administrator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 616
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #127 - Jan 7th, 2011 at 12:17pm
 
-      Nu am avut si nu am o agenda ascunsa nici fata de FAR si nici in viata la modul general;
-      Pentru mine cel mai important lucru legat de FAR in ultimii ani a fost sa existe ca un loc de dezbatere unde sa ne educam civismul academic, social si chiar politic;
-      AdAstra nu a dorit doar reforma ci si acces la putere si acest lucru se vede (Funeriu, Dragos, Razvan). A fost si este optiunea lor si nu-i judec sau condamn. Etapele se ard cu oameni;
-      FAR a avut si are un impact iar credibilitatea lui depinde de oamenii care ies in fata nu numai pe forum dar si in multe alte ocazii si ipostaze;
-      Intr-un fel FAR este o replica la scara mica a mediului academic romanesc si asta explica foarte multe din succesele si mai ales insuccesele lui. Putea fi un club inchis insa nu am incurajat aceasta optiune.
-       Legea educatiei a avut o traiectorie imprevizibila la nivelul forumului si chiar a mediului academic si politic in general. S-a nascut nu numai din nevoie dar si din ambitia unor persoane, din conflictul de interese al partidelor, presedintelui, curtii constitutionale etc. Sa speram insa ca va produce efectele necesare pentru a putea elabora in mod transparent si responsabil niste legi macar peste decenii de acum in colo. 
-      Printr-o organizare mai buna se puteau obtine niste succese punctuale, ma tem insa ca efortul nu s-ar fi compensat in raport cu gradul de dilutie al reformei la nivelul intregii societati. Poti nuclea ceva la scara mica insa ce folos daca lipsesc conditiile pentru a asigura o propagare in masa. Reforma educatiei trebuie implementata pe mai multe segmente sociale paralele. 

Eugen
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #128 - Jan 7th, 2011 at 1:04pm
 
Draga Eugen (S), eu ma simt onorat.

Iti multrumesc pentru c-ai revenit atat de repede.

Accept cam tot ce-ai scris - nu v-am acuzat niciodata c-ati fi "pastrat" ceva la "sertar".

Dar, ai *tu*, cumva,  impresia ca ar trebui ca *noi*, astia care scriem, sa ne "axam" pe treburi mai *concrete*?

Eu o cam am.

Desigur, sunt topicuri care "plutesc" prin aier, ca sa zicem chiar asa, cum ar fi "Idei in dialog", in care am chiar "bagat" un mesaj "proaspat". Dar, *sensul* acestui forum e *altul*, acela pe care-l *prea bine stii*. Un sens *deturnat* de *prea multe ori* catre :

a) comentarii aiurea despre atitudini media (eu scriu ca nu merita sa le dam atentzie)

b) comentarii aiurea (au chiar "bazate") asupra unor situatii *personale*

c)  "atacuri" aiurea , care tin de egouri (nici n-ar merita sa le mentionam, dar sunt cat cuprinde...)

d) si-aici ma simt "vinovat",  cat cuprinde, caci *eu* sunt cel care scriu mai des pe-acele topic-uri, anume pe "Idei in dialog", "Jos palaria dom' Profesor", "Cum ne facem meseria" : treburi care nu tin de politica invatamantului, *per se*, dar care: par a fi chiar citite, chiar apreciate, desi cam "vetuste", dupa cum arata chiar numarul de "reply"-uri.

Eugene, dragule: fiecare face chiar *ceeea ce poate* (eu sper sa fiu foarte bine inteles aici), scrie *chiar cum poate* etc. etc.

Uite: pentru ca eu *chiar o cred pe asta* (ca doar si eu scriu *doar chiar cum o pot face*), eu zic - si eu chiar cred, si te chiar felicit, ca o chiar crezi si tu, cum ai chiar scris-o! - e loc pe acest Forum pentru
*tot felul de idei, "prize", conceptzii, stiluri etc*, cata vreme nu dau "pe dinafara".

Ce inseamna a "da pe din afara"? Oho, e o chestie complexa. O chestiune de, de fapt, *semantica*. Si, "semantica" tine, vezibine, de cat de *larga* e viziunea celui care-o aplica.

Pana acuma, Eugene (S), *tu* , allalt Eugen (B), Nicolae, Brailoiu, nu m-ati dezamagit  catusi de putin!

Si mai sunt ceilaltzi (Cristi, Dragos, etc. - desi nu *chiar totzi*, ca unii sunt , desi nu-i amintesc "rai", dom'le, cu "agenda", cu care *nu pot a mai discuta vreodat') ) pe care-i *stiu* prea bine cat sunt de "ca lumea", dar care m-au dezamagit, chiar asha cum v-am dezamagit *eu* pe voi (cateodata).

Dom'le: suntem oameni, putem gresi, chiar gresim!

Trebuie sa ne iertam, sa ne intelegem nervii, cateodat', ca *nimeni* nu e *fara de pacat*...

Eugene, eu sper doar ca m-am facut *in fine* mai bine inteles*. Ce sa mai zic? Doar "multumesc" _ am mai facut-o!- pentru ca (uite, eu ma "prind" sa-tzi "tai" cheltuielile la jumatate cu acest forum)
esti chiat *atat* de fain!

Hi, hi, vedeti cum ma "dau" eu pe langa Eugen? Vdeti ce fel de "sharla" sunt eu?

Numa' fain tuturor si bagat' la cap: cum "dai" intr-unu', cum ti-l faci dusman (dac-o faci fara de casp, fara de argumente, far' de "vorba dulce").

Numa bine ,

Nea Marin




Back to top
 
 
IP Logged
 
dragos
Senior Member
****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 264
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #129 - Jan 7th, 2011 at 9:45pm
 
Eugen Stamate wrote on Jan 7th, 2011 at 12:17pm:
Printr-o organizare mai buna se puteau obtine niste succese punctuale, ma tem insa ca efortul nu s-ar fi compensat in raport cu gradul de dilutie al reformei la nivelul intregii societati. Poti nuclea ceva la scara mica insa ce folos daca lipsesc conditiile pentru a asigura o propagare in masa. Reforma educatiei trebuie implementata pe mai multe segmente sociale paralele.  

Eugen

Interesant. Te-as ruga sa clarifici. Sa inteleg ca vezi rolul FAR doar ca mecanism educational civic si antistress ? Adica lumea sa se "incalzesca" pe forum pina cind conditiile de propagare in masa vor fi create ?

Sunt perfect de acord ca "Reforma educatiei trebuie implementata pe mai multe segmente sociale paralele." Dar daca ne mai incalzim mult aici, pe terenul de antrenament, fara sa iesim pe terenul de joc, cred ca raminem doar spectatori. Un fel de marionetele mosuleti de la Muppets. Nu prea cred ca imi place sa stau "la incalzire" cind altii joaca meciul. Nu de alta, dar ei se joaca cu viata mea sub ochi mei. Noi vorbim aici de 7 ani. Adica a 6-a parte din viata unui universtar. Cit timp ar trebui sa mai dicutam si sa ne formam spiritul civic si academic ?

DrPi
Back to top
 
 
IP Logged
 
dragos
Senior Member
****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 264
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #130 - Jan 7th, 2011 at 10:19pm
 
Nota - Pentru cei care nu stiu sau au uitat:
1 - Nu raspund la atacuri facute de anonimi
2 - Nu ma trag de bracinari cu necunscuti si nu marsez la ton de claca. La orice necunoscut (ca e portarul de le MECTS sau ca e Dl Funeriu) ma adresez cu "dumneavoastra". Daca nu mi se raspunde cu acelasi ton, ignor.
2 - Nu discut cu impostori (anonimi sau nu)

@ Marian_Deaconescu & @ Nicolae Hurduc
Pai, sa imbinam utilul cu placutul. Adica (citez din noi trei)
1 - Sa luam un capitol din lege care presupune ca va duce la o Hotarire de Guvern / Ministru pentru a fi aplicata,
2 - sa adaugam o filosofie ceva mai particulara, cea a dezbaterii (intre cit mai multi oameni identificabili*) si
3 - sa ne concentram pe chestii "productive"
Rezultatul, cite un material pentru fiecare punct nevralgic al legii care sa fie facut propunere oficiala din partea FAR catre Dl Funeriu in calitate de Ministru. E rau ?

DrPi

* Cei mai noi pe FAR nu stiu, dar este un anume grad de anonimat pe care il toleram tacit cu totii. Adica, atunci cind cineva are motive temeinice sa se teama ca opiniile lui corecte de pe FAR ii pot periclita cariera, poate lua legatura cu unul dintre membrii FAR oficiali si cu acte in regula (Wink !) si ii declina identitatea reala si motivul anonimatului. Astfel, se primeste un fel de "azil politic" iar identitatea e protejata.
Back to top
 
 
IP Logged
 
dragos
Senior Member
****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 264
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #131 - Jan 9th, 2011 at 10:24am
 
Ieri am aflat o mica poveste. Avind in vedere persoanele de la care o stiu, intimplarea e certa. Nu stiu numele localitatii in care a avut loc.

Dupa inundatiile din Bucovina de acum X ani, piriul Y a rupt un pod si comuna Z a ramas izolata. In loc sa astepte ajutor (de la armata / stat / UE / presedinte / guvern) primarul si gospodarii din sat au refacut podul din busteni intr-o singura noapte.
Consecinta ? "Factorii de raspundere" parchete, procuratori, inspectii, inspectorate, etc au inceput sa-i ANCHETEZE. Ca de ce au facut podul fara proiect si fara avize ?!

Cam asta fac si unii comentatori pe FAR. Suntem ca taranii din comuna inundata care beau la birt si-i critica pe militarii care nu se misca cu talent la curatatul comunei lor. Iar apa le ajunge pina la fese.

Asteptam sa ne inecam ?
Back to top
 
 
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #132 - Jan 9th, 2011 at 10:47am
 
...parerea mea, este ca sistemul educational din Ro. de fapt resursa sa umana nu a ajuns inca la acea "masa critica", astfel incat sa apara o omogenitate in masa de a lua atitudine la toate ineptiile spuse si promovate de unii abilitati aflati in pozitii de executie in sistem. Pana atunci vocile izolate nu vor face decat sa perpetueze un efectul Halo in sistem si atat.( “The halo effect refers to a cognitive bias whereby the perception of a particular trait is influenced by the perception of the former traits in a sequence of interpretations.”)

Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
Costel_Sarbu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 651
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #133 - Jan 13th, 2011 at 1:02pm
 
Puncte de vedere/Pensionare

Florin Pop


http://florinrpop.ro/puncte-de-vedere/pensionare

I-am rugat pe colegi din diverse tari ale lumii sa imi trimita informatii privind legistatia de pensionare din tarile lor. Iata raspunsurile primite:

1. Franta

Hello Florin,

In France it was always an obligation for Associated Professors (Maîtres de Conferences) and Professors left after 65 year from the university (you can go up to 66 if your birthday after the official beginning of the school year). In very exceptional situations you may ask to lead at 67 year but this strictly regulated by the law. The associated professors should absolutely leave at that age, the professor can ask for "emeritus" position. The emeritus position (2 years long but with possibility to renew) offer the possibility to have an office, follow up your last PhD students (not taking new...). The emeritus can't do teaching and his salary is reduced to the pension level and must abandon any official and/or elective position in the Faculty or at national level.

Now the retirement age is under change in France, most probably the retirement limit will be pushed to 67 year old but the law is not yet published.

Friendly
Georges

Prof. Georges Zissis
Director of L&M Research Group
LAPLACE (Laboratoire Plasma et Conversion d'Energie)
Universite Paul Sabatier - Toulouse III, FRANCE

2. Germania

Dear Florin,

In Germany this topic is quite complex as everything depends on the federal state, the kind of university, and the type of professorship.
In general the age of retirement is somewhere between 65 and 68, usually towards the end of a semester following the respective birthday.
In some cases you are allowed to carry on without proper payment on a contract basis.

With kind regards,
Axel.

Prof. Dipl.-Ing. Axel Stockmar
University of Applied Sciences and Arts Hannover
LCI Light Consult International

3. Spania

Dear Florin,

Here in Spain now [the retirement age] is also 65 years, but we can choose till 70. It is my case.
Probably, soon de 65 will be 67.

Ramon

Ramon San Martin, Titular Professor,
Estudios Luminotécnicos
Universidad Politécnica de Cataluña, Spain

4. Korea

Dear Florin,

Following are retirement situation due to the age limit in Korea.
- Regular retirement in Education law: 65 in public and private university (the end of the Semester that the birthday belongs to: the end of February or August)

- Exceptions: (1) Rector (President in Korea) in private University.
(2) Distinguished professor: 70 years old in some private University

Best regards,

Jeong Tai Kim, Ph.D., Professor and Director
Center for Sustainable Healthy Buildings(CSHeB)
Department of Architectural Engineering
Kyung Hee University
Yongin-si, Gyeonggi-do 446-701, Korea (Republic of)

VA URMA!
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #134 - Jan 23rd, 2011 at 2:10pm
 
Hauleo!
Sariti ca vine peste noi Consortiile.
Adica sefii mei se unira cu sefii tai si facura, in plus, sefii nostri. Si pentru sefii de consortii nu se scrie pe niciundelea ca nu poate sa se face politica.
Asa ca: Haules Baules si hai sictir cu legea voastra...

Avuta in vedere ca o absorbtie a ce  mai este bun in universitati (adica, de exemplu, sa nu mai existe 5 facultati de mecanica, drept, stiinte economice pe raza de 50 de km, ci doar cate una), ideea de comasare va duce mai degraba la noi formule birocratic-administrative si la nasterea unor struto-camile mamut, pe baza de interese la varf.
De aici si pana la Academia de Muzica si Medicina Veterinara (ca doar si vacile sunt melomane), Scoala Nationala de Stiinte Politice si Arta Teatrala sau Academia de Politie, Instrumente de Percutie si Chirugie Estetica nu mai e decat un pas. Pe care noi stim sa il facem original (gen: foarte frumos peste Prut, curajos peste Nistru si in mare viteza inapoi, ca vin rusii).
Ministrul a spus ca finanteaza mai ales consortiile. Nici o problema. Clicile mele se asociaza cu ale tale si sa vedem pe unde o sa mai clicaie minsitru'.
Unde mai pui ca la sefia de consortiu s-o putea aranja si peste 65 de ani. La plata cu ora. Din fonduri extrabugetare. Si o numim functie onorifica - sa nu para de conducere.
Back to top
« Last Edit: Jan 23rd, 2011 at 5:08pm by craciunm15 »  
 
IP Logged
 
Costel_Sarbu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 651
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #135 - Jan 26th, 2011 at 10:50am
 
Pensionarea universitarilor la 65 de ani: o palida "sanctiune" pentru dezastrul adus invatamantului romanesc

de Stefan Vlaston CampusNews

Miercuri, 26 ianuarie 2011, 10:54    NEWS | OPINII

Odata cu apropierea zilei de 10 februarie, ziua in care intra in vigoare Legea Educatiei Nationale, incep vaicarelile si contestatiile. Se pregateste o campanie bine orchestrata, folosind televiziunile de stiri, in genul celei din ziua de 24 ianuarie.

In ziua de 28 ianuarie se intalnesc la Iasi rectorii universitatilor, pentru a pune la punct planul de bataie. Se pare ca nu pot accepta ca o lege publicata in Monitorul Oficial, validata de Curtea Constitutionala,  sa-si produca, pur si simplu, efectele.

Legea Educatiei Nationale contine multe puncte forte, pe care nu le-am detaliat pana acum. De exemplu, anuleaza art. 14 (2), din OUG 75/2005, care spunea : 
”Pe baza acordului ARACIS, respectiv ARACIP, evaluarea externa poate fi efectuata si de alte agentii autohtone sau internationale”.

Adica, ARACIS  si ARACIP  isi pastrasera monopolul asupra evaluarii externe, doar nu erau nebuni sa-si dea acordul pentru a scapa din mana gaina cu oua de aur.  Acum, asa cum se si prevede in alt articol, prima evaluare in vederea ierarhizarii universitatilor si programelor de studii va fi realizata exclusiv de catre agentii straine inscrise in EQAR (Registrul agentiilor de evaluare a calitatii in educatie din UE). Chiar si numai aceasta prevedere este de natura sa dea fiori celor care se stiu cu musca pe caciula!

Tot actuala lege anuleaza OUG 10/2009, privind dreptul studentilor inmatriculati la programe de studii neautorizate sau neacreditate (cazul celebru al universitatii Spiru Haret), de a resustine examenul de licenta si a se transfera la programe de studii asemanatoare dar acreditate.

Adica, un fel de a scoate castanele din foc, in locul universitatilor care au functionat ilegal si acum sunt amenintate cu procese de catre absolventii carora nu li se recunosc diplomele. Aceasta OUG 10/2009 avea oricum un viciu juridic, un examen de licenta nu poate fi “resustinut” in alte conditii, decat cele initiale. Diploma se anuleaza in instanta sau ramane valabila. Alta cale nu exista.

Cum sa nu sperie toate aceste prevederi lumea universitara care se obisnuise de 20 de ani sa incaseze bani la adapostul autonomiei universitare, fara sa dea socoteala cuiva de rezultatele cheltuirii banilor bugetari sau privati.

Profesorii universitari pensionabili ameninta cu emigrarea! Sa te umfle rasul!

Cei capabili, cei care asigura insulele de excelenta existente inca in invatamantul nostru superior nu au motive sa plece, fiind apreciati de studenti, au granturi de cercetare, recunoastere internationala a operei stiintifice prin numeroase articole ISI si-si gasesc plata cu ora chiar daca se pensioneaza, pentru ca se bat universitatile pentru ei.

Ameninta cu emigrarea cei care au terminat Stefan Gheorghiu, n-au opera stiintifica recunoscuta international, nu stiu limbi straine, titlurile si doctoratele  le-au obtinut pe bani sau influenta politica si acum doresc sa predea la Harvard, MIT, Oxford si mai stiu ce alte universitati din top 100. Ca si cum aceste universitati celebre abia ii asteapta! Pe cine cred ca pacalesc?

Dar care sunt efectele a 20 de ani de autonomie universitara? Avem motive sa-i regretam pe viitori-proaspat pensionari?

Iata un bilant partial:

•    Universitatile romanesti s-au transformat in fabrici de diplome.
•    Clanuri universitare conduc universitatile ca pe propriile feude, la adapostul autonomiei universitare, promovand impostura, nepotismul, plagiatul, diplomele fara acoperire sau de-a dreptul false.
•    Baronii universitari castiga averi si salarii bugetare uriase speculand naivitatea studentilor si fraudand fondurile publice.
•    Clasamentele internationale ne plaseaza constant pe ultimul loc intre tarile Uniunii Europene, nici o universitate romaneasca nu se afla in clasamentele internationale prestigioase.
•    Productivitatea si atractivitatea economiei romanesti sunt afectate de precaritatea sistemelor de educatie si formare profesionala.
•    Au fost desfiintate toate formele de formare profesionala, alternativa la liceu, pentru ca toti tinerii sa ajunga sa “cotizeze” la universitati, spre indestularea universitarilor.
•    Examenele nationale de absolvire, universitare sau bacalaureat, au ajuns de rasul lumii prin rezultate si fraude, constatate in ultimul timp si de organismele de urmarire penala.
•    Toate alocarile bugetare, inclusiv pentru cercetare, se cheltuiesc fara ca cineva sa dea socoteala asupra rezultatelor acestor cheltuieli.
•    Doar  20% dintre absolventii invatamantului superior se angajeaza in specializare urmata in facultate. Universitatile se feresc sa urmareasca traseul profesional al absolventilor. Stiu ele de ce!
•    Cu toate acestea, ARACIS considera ca 2/3 din universitatile romanesti sunt perfecte, au primit la evaluare "grad ridicat de incredre"!
•    Mihail Hardau, fost ministru al educatiei si actualmente presedintele Comisiei de Invatamant din Senat a declarat ca "universitatea Spiru Haret si alte universitati controleaza Ministerul Educatiei si Parlamentul Romaniei". De la inaltimea functiilor pe care le-a avut si le are este de presupus ca stie ce spune.
•    In 20 de ani Ministerul Educatiei si Institutul de Stiinte ale Educatiei n-au fost in stare sa construiasca un nou curriculum scolar, adecvat noilor realitati socio-economice, intereselor de dezvoltare ale tarii si calificarilor din piata fortei de munca.

Chiar si numai reactia clanurilor universitare la apropierea  intrarii in vigoare a Legii Educatiei Nationale ne arata ca prin aplicarea legii le sunt afectate privilegiile, banii, puterea si interesele, altele decat interesele de educatie si formare profesionala ale poporului roman.

Avem in fata un moment al adevarului, care, daca este ratat, ratam o sansa imensa de revenire a educatiei pe calea corectitudinii  si nevoilor poporului roman.​

http://www.campusnews.ro/stiri-opinii-8241717-pensionarea-universitarilor-65-ani...

Citeste mai multe despre    legea educatiei nationale  |  profesor universitar  |  pensionare
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #136 - Jan 26th, 2011 at 11:37am
 
Si ma rog, cine o sa implementeze noua lege a educatiei?

Pentru cei din minister, ministrul este un "lame duck". Adica cineva care este si nu va mai fi. Ba dimpotriva vor fi la conducerea ministerului chiar cei cu care se lupta actualul ministru.
Si cum sa procedeze cei din minister? Sa actioneze urgent impotriva viitorilor sefi? Sau sa taraganeze totul cat se poate, cum au facut cu legea de n-a intrat in vigoare anul asta scolar? Taraganeaza sase luni, eventual sunt retrogradati si pe urma se reintorc ca dizidenti sub viitorul ministru.
Asta se intampla cu un ministru, cand nu face lucrurile la timp. Nu ii mai da nimeni atentie in minister, daca stie ca dispare anul viitor. Si el se gandeste la altceva: ambasador, eurparlamentar, presedinte....
Cei din partidul lui, pe care i-a adus la minister, sunt interesati cum sa isi umple desaga inainte de plecare (mai o papusa cu dizabilitati, mai o reabilitare de WC scolar), iar ceilalti se gandesc deja cum sa il vanda viitorului ministru ca sa castige o pozitie buna.
Nimic nou pe Dambovita.
Back to top
 
 
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #137 - Jan 26th, 2011 at 12:52pm
 
Pozitia Asociatiei Ad Astra fata de noua Lege a Educatiei Nationale
vezi:
http://docs.ad-astra.ro/Ad_Astra_LEN_2011.pdf
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #138 - Jan 26th, 2011 at 4:54pm
 
Quote:
Contactati de “Adevarul de Seara”, reprezentantii Universitatii „Spiru Haret” au declarat ca vor elibera diplomele de licenta tuturor absolventilor, pe masura primirii esalonate a formularelor tipizate de la Ministerul Educatiei. „Aceasta operatiune nu a fost posibila pâna în prezent în mod integral datorita prevederilor Ordonantei nr.10/2009”, se arata în raspunsul Universitatii “Spiru Haret”..



Interesanta smecherie. Care va sa zica este posibila generarea unui interval de timp (de la 10 feb si pana la elaborarea metodologiei de sustienre a Licentei) in care USH ar putea elibera diplome la tot cartierul ID. Stam cu ochii pe MEC !
Back to top
 
 
IP Logged
 
VDavid
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 148
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #139 - May 14th, 2014 at 6:09pm
 
Imi pun de ceva vreme o intrebare la care putini se gandesc sau nu o amintesc, dar poate suporta niste consecinte.  Legea invatamantului spune clar ca relatiile de rudenie obliga partile la a nu ocupa pozitii de conducere, in acord cu ceea ce se practica in lumea buna.  Nu stiu insa daca in aceasta lege se aminteste si despre relatia amant/amanta (ma refer la relatia din inside, nu outside, care treaba lor, duc la o linistire hormonala a partilor implicate, cel putin) si cum rezolva universitatile din afara aceasta situatie.  Intreb de chestia asta, asa din principiu, ca legea trebe sa discute de cam tot ce se intampla prin sistem…. si se intampla multe…
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #140 - May 16th, 2014 at 1:28pm
 
Dar desigur, domnule David, desigur!

Uite, intrebarea Dvs., io mi-o m*re-amintesc* - chiar bine! Ca, a mai fo' pusa p-acilea, nu-i raspunsei *atuncea* -mda, o consideram ''minora'', cam *ca toata lumea care va chiar raspunse*.

Avem, insa, *chiar alte probleme*, la chiar ''ordinea zilei'', alea pa care, hulitu' Vlaston (hulit , probabil, *politic* &, N.B. *fara da opera shtiintzifica*!) le preciza, pa *chiar mai sus*, acuma catziva ani. Shi peste care, *nu se poate chiar trece* &, pa langa care, problema *Dvs* de chiar mai sus , ma cam scuzatz': pare o ciupitura da tzantzarel...

Toate cele bune,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 ... 4 5 6 
(Moderators: AlexA, , Eugen Stamate)