Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board
 
We've upgraded to YaBB 2!


Pages: 1 2 3 4 5 6 
Proiectul de Lege a Educatiei 2010 (Read 26911 times)
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #75 - May 6th, 2010 at 7:27pm
 
Problema discutabila, corect observata, este legata de finantarea unui grant pentru un membru al comisiei CNCSIS in etapa ulterioara jurizarii initiale, in urma unui proces de contestatii - aparent secret (conform postarilor de pe acest forum) - si ca urmare clientelar.
In subsidiar, e dicutabil daca despre situatii neclare ale unor indivizi de care ne place cum scriu ar trebui sa ne tinem gura, ca e "de al nostru"? Lips Sealed

Despre cei care s-ar intoarce, tare nu cred ca stateau cu bagajele la usa, fara sa citeasca ziarele din tara, si chiar asta i-a intors din drum. ???

In rest e o problema de matematica, la care solutia trebuie cautata de cei care se pricep la asa ceva. In nici un caz de mine, pentru ca - sincer - nu ma pricep chiar deloc. Cry
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1147
Gender: female
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #76 - May 7th, 2010 at 7:45am
 
Domnule Craciunescu,

Sunt convinsa ca cei ce sunt direct implicati si se simt nedreptatiti in aceasta re-evaluare ( care de fapt nu-i decat o redistribuire a fondurilor, daca am inteles bine) vor lua atitudine si vor demonstra cu argumente valabile in ce consta iregularitatea.
Cunosc persoane din cele ce nu au obtinut finantare nici in aceasta a doua etapa si sigur nu sunt oameni care sa stea si sa inghita pe nerasuflate o nedreptate flagranta, asa ca se vor manifesta daca li se pare ceva suspect. Pana una-alta, nici dvs. si nici eu nu putem face aprecieri calitative asupra granturilor in sine.
Remarca mea de aseara ( valabila oricand) priveste usurinta cu care universitari de valoare devin subiectul unor discutii penibile.
Daca vreti un subiect serios de discutie legat de aceste granturi si nu "barfa la o cafea", atunci  intrebati si intrebati-va de ce s-a alocat aceeasi suma de bani acestor granturi indiferent de disciplina.  In mos sigur si in  matematica si in alte cateva domenii mai multe granturi meritau finantare decat ceea ce s-a dat in prima faza. In matematica, cel putin, a fost strigator la cer ca numai granturile cu 50 de puncte sa fie finantate.
Cat priveste persoanele ce asteapta "cu bagajele la usa intoarcerea acasa", ca sa va citez, sigur sunt mai in tema ca dvs. la acest capitol, macar in privinta matematicienilor. Este adevarat ca daca oamenii ce sunt stabiliti de ani de zile in alta tara nici nu se gandesc sa faca acest pas, sunt totusi multi tineri ce cogiteaza la o intoarcere acasa ( din diverse motive), cu iluzia ca un anume nivel stiintific le va aduce macar respectul celor de acelasi nivel.
Este bine sa stie care este de fapt realitatea si in ce "intra".
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #77 - May 8th, 2010 at 9:37am
 
As dori sa fiu foarte clar.
Cand voi vedea ceva bun la un dusman, voi aprecia. Cand voi vedea ceva rau la un prieten nu o sa tac. Faptul ca o persoana are sau a avut pozitii cu care nu sunt[em] de acord, nu insemna ca tot ce spune este gresit. Acolo unde am crezut ca nu sunt in clar, am semnalat explicit (vezi cazul de fata in care am exprimat dubii in legatura cu posibilul conflict dintre cei doi).
Faptul ca o persoana are pozitii pe care le apreciez, in general, nu insemna ca nu ar putea gresi si nici ca ar trebui sa beneficieze de o pozitie privilegiata. Din pacate, valoare stiintifica nu este intotdeauna dublata de o moralitate neindoielnica(fara nici o referire la cazul de aici).

Nu apartin nici unei gasti si nu inteleg sa imi cenzurez opiniile pentru ca as putea apartine unui grup.
La fel, sunt de acord sa fiu criticat pentru greselile mele. Asta nu insemna ca nu ii voi aprecia pe fostii critici, atunci cand consider ca merita.
Sunt astfel, declarat deschis si impotriva gastilor "rele" si impotriva celor "bune".
Cu asta, consider ca am incheiat subiectul.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #78 - May 8th, 2010 at 12:21pm
 
No, no, domnule Craciun, ashi inchide eu subiectul scriind cam asha:

veshtile-s (dupa cate cetesc) bune inspre foarte bune: pai, dac-am ajuns *aici*, adicatelea sa discutam lupta-ntre cei *buni*, care se bat acuma nu-n ISI ci-n super-ISI, hei, oameni buni, inseamna ca s-a cam terminat - semn de intrebare - cu contractili de mai an, unde se dadea banu' pa ochi frumoshi  (cu sutele da mii de parai) unor impostori sadea. E un mare, mare progres, dom'le, ar trebui sa fim multzumitzi.

Cele bune,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #79 - May 8th, 2010 at 12:27pm
 
Nea Marin,

Fara legatura cu cazul de fata. Doar o constatare:
ISI si super-ISI nu insemna automat cinstit si super-cinstit. Aici e - din pacate - marea problema. Ca nu exista si un ISI al moralitatii.

Numai bine.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #80 - May 8th, 2010 at 12:47pm
 
Fara indoiala, domnule Craciun (ui ca ne aflaram cam in aceashi vreme "pi sarma"): te-apuca groza cand afli ca *buni oameni da shtiintza* sunt in stare sa :

a) vanza teze di doftorat & lucrari  (sa le scrie ei, adica, pi bani grei)
b) sa accepte sa "treaca" teze di doftorat obscure
in contrapartida (tzi-l trec p-al tau puncea, da'l treci & tu p-al meu cand te bag ij comisie)
c) sa scrie, pi parai grei/cadouri grase scrisori da recomandare la avansare pe post de prof. plin pentru nishte habarnishti sadea, care pi urma devin satrapi pan' unitatzile (marunte) pi unde-au avansat -v-o scriu p-asta doar pen' ca inshi (americani sadea) au beneficiat de recomandarile mele pen' a obtzine un post in America & shtiu cat e de importanta aceasta activitate in eliminarea mediocritatzilor.
d) sa accepte sa propuna, fiind ei membri-n juriu, premii natzionale unor mediocri, doar pen' ca-s studentzi de-ai lor
e) sa accepte (jn veatza fiind) sa-shi imprumute numele (mda, a mai facut asta magaru' de Paunescu, asta a acceptat sa i se ridice un bust fiind el in veatza, in curtea unei shcoli) unui concurs schcolar da elevi -mda, m-am ras de-un post la Ieshi...
f) - shi mai sunt multe, multe altele, mai marunte, ca tzin *doar* de promovarea progeniturilor, adicatelea de "depunerea icrelor" etc.

Repet: daca nu *shtiu*, eu nu ma bag *cu nume*. Cum vedetzi, n-am dat nume in lista *mea*, pai, nu erea acilea toata trebshoara?

Numa' fain,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1147
Gender: female
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #81 - May 8th, 2010 at 5:48pm
 
craciunm15 wrote on May 8th, 2010 at 9:37am:
Nu apartin nici unei gasti si nu inteleg sa imi cenzurez opiniile pentru ca as putea apartine unui grup.


Cred ca ati inteles gresit: nu este vorba de a va cenzura opiniile ci pur si simplu de a le asuma si de a le argumenta. Pentru mine opinie nu inseamna sa-mi insusesc parerea altcuiva fara sa ma intreb daca este adevarat sau nu, fara sa incerc sa-mi fac singura o parere despre situatia sau persoana respectiva.
Iar moralitatea nu presupune in nici un caz aruncatul cu noroi in stanga si-n dreapta, chiar si sub scutul " nu sunt sigur(a) ca-i adevarat".
Probabil pe dvs. va amuza sa stati si sa filosofati pe marginea drumului explicand ca ceea ce spuneti "nu are legatura cu cazul de fatza", dar va reamintesc ca aceasta discutie a inceput de la niste acuzatii aduse unor persoane reale, acuzatii care,  chiar daca la origine nu va apartin, preluandu-le, se presupune ca sunteti de acord cu ele.
V-am spus si repet: nu-mi pot permite sa judec nici evaluarea si nici reevaluarea granturilor respective ( si putini o pot face )  dar despre valoarea matematica a celor in cauza nu am nici un dubiu. Si din cate stiu, un grant presupune inainte de toate calitate stiintifica a celor cel propun.  Si cu cat valoarea stiintifica a celor interesati este mai mare, cu atat riscul unui "aranjament" este mai mic, nu credeti?  Inteleg sa existe dubii atunci cand sunt implicate persoane cu o cariera mediocra, fara nici o recunoastere internationala,  invitati in cel mai bun caz la manifestari locale al caror prestigiu este, de multe ori, discutabil.  Dar aici vorbim de un universitar ce  numai in ultimul an a fost invitat la 3 manifestari internationale cu conferinta plenara, care publica la fel de bine ca un coleg dintr-o universitate europeana, de ex. ( chiar mai bine, daca ma uit la ce-a publicat numai in ultimii 3 ani)  si care isi mai face si timp sa se ocupe de popularizarea matematicii printre cei foarte tineri ( nu stiu daca aveti idee cat a scazut interesul pentru aceasta stiinta si cat este de importanta acesta actiune pentru toti cei din facultate). Ei bine, daca si in asemenea conditii exista suspiciunea ca cineva si-ar folosi pozitia de simplu membru al unei comisii pentru nu stiu ce aranjament, dati-mi voie sa nu mai cred intr-o revenire la valorile normale pe care le dorim in universitatile romanesti.
Si sa-i compatimesc  pe cei care fac inca cercetare la nivel international ca sunt obligati sa suporte aceasta atmosfera.
Si inca odata, mi se pare extrem de trist ca s-a ajuns sa se discute in asemenea bataie de joc de oameni valorosi.  Daca se va continua asa, in curand  nimeni dintre cei ce merita nu o sa mai accepte sa faca parte dintr-o comisie sau alta. De ce sa se lege la cap fara sa-i doara?







Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #82 - May 8th, 2010 at 6:01pm
 
Aparent, am dreptate. Omul face parte dintr-o comisie si si-a finantat un grant prin acea comisie, in urma unui proces de contestatii ascuns publicului, asa dupa cum s-a demonstrat pe FAR de alti intervenienti.
Daca nu era un om dintr-o gasca, nu se gasea nimeni sa zica nimic.
Internationalii, nu au decat sa isi faca cruce cand vada asa ceva.

Acest text il voi repeta la orice postare, pentru ca m-am plictisit.

Cine vrea, nu are decat sa judece cum crede.
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1147
Gender: female
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #83 - May 9th, 2010 at 9:54am
 
Regret ca nivelul discutiei nu se ridica la asteptarile dvs, asa incat v-a cuprins plictiseala, repetand aceleasi lucruri pentru niste oameni incapabili sa va inteleaga profunzimea ideilor. Personal, accept faptul ca nu sunt o interlocutoare la nivelul dvs. Ceilalti, care v-au dat replica in aceasta discutie, vor trage singuri concluziile de rigoare.
Pentru ca sunteti o persoana care apreciaza moralitatea si cinstea ar trebui sa nu va opriti la jumatati de adevaruri si sa prezentati situatia asa cum este si nu cum aranjeaza pe unii si pe altii.
1) Discutam despre un universitar care a obtinut grantul inainte de a face parte din comisie. Nu-mi amintesc ca cineva sa fii contestat acest lucru.
2) S-a ajuns la aceasta situatie sinistra a reevaluarilor din cauza proastei gestiuni a banilor de granturi,  problema  foarte importanta pe care constat ca o evitati, ma intreb de ce.
3) Nu neg problemele ( unele chiar grave)  ce exista in CNCSIS, s-a discutat de multe ori despre asta. Totusi, dvs. duceti o lupta generala , fara sa tineti seama de nici un detaliu. Chiar asa, toate granturile care s-au acordat au fost "pe ochi frumosi"?  In matematica, pe lista castigatorilor  am vazut numele unor oameni foarte buni profesional, si in 2007 si in 2008. V-am spus: daca sunt probleme in comisia respectiva ( cea de matematica, pentru ca despre asta vorbim acum), daca oamenii se simt nedreptatiti, lasati-i pe ei sa-si rezolve problemele, sunt mai in masura sa constate cine merita si cine nu finantarea. Evident, daca va simtiti capabil sa evaluati granturile in matematica si sa spuneti cine merita si cine nu merita, cine a obtinut finantarea corect  si cine prin relatii, atunci puteti sa va manifestati in acest sens, cu argumentele de rigoare.
4) Habar nu am despre ce "proces de contestatii ascuns publicului" vorbiti. M-am uitat pe site-ul respectiv azi dimineatza si am vazut ca au fost aproape 200 de contestatii. In plus asta tine de organizarea generala, este ridicol sa blamezi un simplu membru al unei comisii pentru asa ceva, presupunand ca au fost disfunctiuni la acest capitol. 
5)  Nu de mult am postat pe acest forum un articol din Observator Cultural in care autorul, persoana pe care o incriminati acum, pune si isi pune problema apartenentei la diverse comisii, inclusiv CNCSIS, tonul  fata de aceste comisii fiind  unul critic si nu adulator.  Mi se pare departe de imaginea cuiva care cauta sa "se puna bine cu sefii", eventual sa castige ceva din aceasta situatie, dimpotriva. Nu este primul articol in acest sens si cu siguranta nici ultimul. Aveti mai jos articolul respectiv si poate va reamintiti singur postarea pe care ati facut-o la momentul respectiv in care incriminati mediocritatile cu publicatii de duzina ce ajung sa ia granturi impinsi fiind de sefi. Intre timp, constat ca nimeni nu mai este pe placul dvs., nici macar cei ce au o adevarata activitate stiintifica. Ce poti sa intelegi din aceasta atitudine?
http://www.observatorcultural.ro/BIFURCATII.-Bancul-cu-bordelul-finantarea-si-ev...

6) Faptul ca in aceasta comisie sunt si oameni de calitate dpdv stiintific nu-l vad decat ca un plus: exista garantia ca macar o parte din evaluarile respective sunt facute de profesionisti ce stiu sa aprecieze adevarata cercetare. Nu stiu ce ati dori dvs, nu stiu cine ati dori sa faca parte din asemenea comisii, nu stiu cine ati dori sa obtina granturile respective! Vad ca oricine  dintr-o asemenea comisie este catalogat imediat ca facand parte dintr-o "gasca". Fara argumente, fara nimic: etichetam rapid si tragem linie.  Presupun ca aveti dvs. o alta solutie.
7)Vad ca va preocupa reactia "Internationalilor" la astfel de "practici":
  "Internationalii, nu au decat sa isi faca cruce cand vada asa ceva".

Lasand la o parte formularea frazei destul de ambigua, va asigur ca , international vorbind, chiar daca nicaieri nu se poate vorbi de obiectivitate 100%, ceea ce primeaza este totusi calitatea stiintifica a individului si nu apartenenta la o comisie sau alta.
Un exemplu elocvent in acest sens se afla printre rezultatele granturilor de excelenta ERC( advanced) 2009 unde, printre castigatorii in matematica se afla seful comisiei respective, un foarte bun matematician. Nimeni nu a protestat fiind vorba de un matematician cu adevarat excelent si caruia nu i se putea cere ca timp de 4 ani, fiind seful comsiei respective, sa nu aiba dreptul sa concureze pentru  un asemenea grant. Bineinteles, problema de principiu este discutabila dar, cunoscand prestigiul persoanei  totul devine acceptabil. De altfel, daca s-ar introduce asemenea restrictii, cel putin in matematica unde sunt extrem de putin bani pentru cercetare fata de alte domenii, nimeni ( din cei foarte buni, se subintelege) nu ar accepta sa faca parte din asemenea comisii.
Pentru ca veni vorba de granturile ERC imi pastrez criticile facute nu de mult la politica de acordare a acestor granturi fata de varsta aplicantilor.
Scuze pentru plictiseala la care v-am supus inca o data pe acest forum; va doresc sa va gasiti interlocutori pe masura asteptarilor si nivelului dvs.
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #84 - May 9th, 2010 at 11:34am
 
Aparent, am dreptate. Omul face parte dintr-o comisie si si-a finantat un grant prin acea comisie, in urma unui proces de contestatii ascuns publicului, asa dupa cum s-a demonstrat pe FAR de alti intervenienti.
Daca nu era un om dintr-o gasca, nu se gasea nimeni sa zica nimic.
Internationalii, nu au decat sa isi faca cruce cand vad asa ceva.  

Acest text il voi repeta la orice postare, pentru ca m-am plictisit.

Cine vrea, nu are decat sa judece cum crede.
     
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #85 - May 9th, 2010 at 2:58pm
 
Ca sa fie clar si sa nu se mai lanseseze perdele de fum despre cum a decurs procesul de contestatii CNCSIS am postat de pe educer mesajul relevant  al Doamnei Profesor Corina Ionescu, de la UBB:

Mon Mar 22, 2010 9:00 am :

"Stimati colegi,

Am aflat (neoficial) ca se primesc contestatii pana maine. Eu am facut contestatie impotriva evaluarii si punctajului. Asta e separat de memoriul nostru care ramane valabil.
In mod normal sumele de finantare nu trebuiau afisate decat dupa rezolvarea contestatiilor. In al doilea rand, pe pagina web a CNCSIS nu se prevede un termen sau posibilitate de contestatii dar toata lumea a facut. Eu am trimis-o prin FAX, prin Email (ca pdf) si prin Prioripost.  Sper sa ii mai gasim de sub maldarul de hartii care se va aduna dupa scandalul asta.
Personal, daca nu se vor rezolva problemele, ii voi actiona in instanta, in nume propriu.

o zi buna,

Corina Ionescu"

Univ. Prof.Dr. Corina Ionescu"

http://groups.yahoo.com/group/edu_cer_ro/message/24391
Back to top
« Last Edit: May 10th, 2010 at 10:06am by craciunm15 »  
 
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #86 - May 13th, 2010 at 2:11pm
 
S-a rezolvat deja cu reforma din educatie ! Daca devin operationale curbele de sacrificiu, nici ceea ce se mai facea pana acum nu va mai fi posibil. Nicicum si reforma pe de-asupra.
Back to top
 
 
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #87 - May 13th, 2010 at 7:04pm
 
vezi:
Declaratie privind nevoia de autonomie universitara
• publicat la: 13 May 

2010Consortiul „Universitaria” – compus din Universitatea Bucuresti, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi, Universitatea de Vest din Timisoara, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, ASE Bucuresti, precum si Universitatea Politehnica Bucuresti – a luat act cu îngrijorare de eforturile actualului minister si ale guvernului în functiune de a restrânge autonomia universitaraprin noul proiect de lege a educatiei.


În aceastasituatie, suntem nevoiti saamintim caautonomia universitaraeste o valoare în societatile democratice si ca„autonomie” înseamna, la propriu, „dreptul de a guverna prin legi proprii” (cum spune dictionarul Petit Robert), „auto-guvernare” (Oxford Advanced Learners Dictionary), „guvernare cu legi proprii” (Devoto Oli, Dizionario della lingua italiana). Este cunoscut ca„autonomie” este compusul lui „auto” si „nomos” – ceea ce înseamna„saîti dai reglementari proprii”.

Aceastaîntelegere a autonomiei se gaseste în legislatii nationale si în declaratiile internationale, la care România a aderat. De pilda, în Declaratia de la Lima (198 , care ramâne de importantafundamentalaîn domeniu, se scrie: „autonomie înseamnaindependenta institutiilor de învatamânt superior, fatade stat si toate celelalte forte ale societatii, în a adopta decizii privind guvernarea interna, finantele, administrarea si în a stabili politicile proprii de educatie, cercetare stiintifica, servicii (extension work) si alte activitati pendinte”. Cine observafunctionarea universitatilor americane, germane, engleze, australiene, mai nou chineze si multe altele, îsi daseama caîn sfera autonomiei universitare intratoate domeniile de decizie, inclusiv stabilirea procedurii de alegere a conducerii academice sau managementul resurselor umane.

Nu staruim aici asupra numeroaselor articole (incriminate deja de multi concetateni), din proiectul legii educatiei 2010, care nimicesc autonomia universitaraexistentasi fac universitatile mai dependente ca oricând dupa1989 de minister, de guvern, de partidele politice. Nu insistam asupra faptului ca, vizibil, autorii proiectului de lege ignoraautonomia universitara. Citam doar câteva articole, dintre multele de-a dreptul hilare (dacanu ar fi triste!), pentru ilustrare.

La articolul 111 se scrie:. „Ministerul Educatiei……..controleazamodul în care universitatile îsi exercitaautonomia universitara….”. Asadar, autonomia care se asiguraeste cu control! La articolul 113, care reglementeazaautonomia, se afirma: „Autonomia universitaradadreptul comunitatii academice universitare sa-si stabileascamisiunea proprie, strategia institutionala, structura, activitatile, organizarea si functionarea proprie, gestionarea resurselor materiale si umane, cu respectarea strictaa legislatiei în vigoare”. Aceastaîncheiere a articolului de lege îi anuleazachiar continutul, iar articolele ulterioare blocheazaexercitarea de fapt a autonomiei! Mai departe, structura universitatii este reglementataprin art. 121 123,188, organizarea si functionarea sunt reglementate prin art.122, 123, 140, 143, 148, 161, 189, 192, activitatile fiind reglementate prin art. 127, 138, 144, 162, iar gestionarea resurselor umane este abordataprin art.156, 193, 194. Cu aceste articole, autonomia, invocataverbal, se estompeazacu totul.

Ministerul vrea evident sacontroleze universitatile, în loc sase ocupe de ceea ce trebuie. În articolul 192, ministerul îsi declinacalitatea de garant al autonomiei universitare, delegând Senatului aceastacalitate, care oricum, prin acest proiect de lege, are atributii limitate! Articolul 196 afirma: „Ministerul elaboreazareglementarile de organizare si functionare a sistemului de învatamânt superior”. În acest proiect de lege nu se face distinctie între institutii si sistem, iar ministerul vrea sase substituie comunitatii academice, în loc sase ocupe de sistem. Or, un minister care vrea sase ocupe atât de ceea ce intraîn autonomia comunitatilor academice, cât si de sistem, sfârseste prin a le bloca pe toate, precum în zilele noastre.

Discutia din taraasupra proiectului legii educatiei 2010 s-a concentrat, relativ la universitati, asupra a douapuncte: alegerea administratiei academice si pensionarea fortataa profesorilor universitari de vârf. Este de spus, de la început, cao astfel de discutie este inutilasi nu se poartaîntr-o taraîn care niciun partid nu încearcasacontroleze universitatile.

Este destul saspunem cala Harvard regulile de alegere a presedintelui universitatii (rector în limbajul european) sunt mai vechi decât Constitutia S.U.A., caîn Germania sunt multe reglementari privindu-i pe cei care sunt în serviciul public (precum profesorii universitari), dar senatele universitare pot decide folosirea personalitatilor de vârf. Se pot aduce multe alte exemple. Nu întâmplator, legislatia din România – cu exceptia masurilor luate sub dictaturi, sub Carol II, în 1948 si sub Ceausescu – a lasat aceste probleme în seama autonomiei universitare. În plus, Canada si S.U.A, de pilda, au legi contra discriminarii pe criterii de gen, afiliere, vârstaetc, iar Uniunea Europeanarecomandafolosirea personalului de înaltacalificare din universitati, regândind limita de vârsta. De altfel, si în România, peste 70% din productia stiintificasi din proiectele europene sunt realizate de cei pe care proiectul legii 2010 vrea sa-i înlature!

Dincolo de orice considerent, atât procedura prin care se alege conducerea departamentelor, facultatilor si universitatilor, cât si folosirea personalului de înaltacalificare sunt parte a autonomiei universitare. Desigur case poate recurge la externalizarea alegerii conducerilor academice, dar procedura externalizarii (care nu are nimic de-a face cu simulacrul din proiectul legii educatiei 2010 în cauza!) este parte a autonomiei universitare si se stabileste, asadar, de universitatea respectiva. Externalizarea nu este ceva impus de altcineva (nici macar de guvern!), decât de universitatea însasi! Saprivim în jur, la practicile autonomiei universitare din universitatile lumii si putem întelege acest fapt. În orice caz, nici stabilirea conducerilor academice si nici managementul resurselor umane nu au nevoie de articole speciale în corpul legii generale a educatiei.

Este un aspect de constitutionalitate si de sincronizare cu practicile societatilor civilizate sase asume, la propriu – nu doar verbal, precum în acest proiect nefericit de lege – autonomia universitara. Raspunderea publicaa universitatilor – care nu începe nicidecum cu proiectul de lege în cauza– nu se poate exercita decât pe fondul autonomiei universitare înteleasamatur. Magna Charta Universitatum (198  a universitatilor europene a statuat limpede acest principiu, iar Declaratia de la Bologna (1999) l-a reafirmat. Se stie prea bine, dintr-o experientauniversala, canumai în conditii de autonomie deplina, raspunderea publicaa universitatilor este completa, dupacum nu este responsabilitate unde nu este libertate de decizie.

Desigur ca„autonomia universitara” nu este ceva simplu (folosirea ei presupunând
viziune, competentamanageriala, spirit antreprenorial, capacitate de a crea consens, preocupare de integrare a diversitatii etc.), dar ramâne o valoare indispensabilaa lumii civilizate. De aceea, universitatile membre ale Consortiului „Universitaria” – Universitatea Bucuresti, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi, Universitatea de Vest din Timisoara, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, ASE Bucuresti, precum si Universitatea Politehnica Bucuresti – cer Parlamentului saprevinadistrugerea autonomiei universitare în România si, dacanu procedeazala a dezvolta autonomia universitara, sao lase asa cum este statuatadeja în legislatia actuala.

Consortiul “Universitaria”
Back to top
« Last Edit: May 14th, 2010 at 6:57am by N/A »  
WWW WWW  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #88 - May 14th, 2010 at 4:44am
 
Scrisoare deschisa adresata domnului ministru

Consider ca suntem in pericol cu feminizarea excesiva a sistemului educational actual(vedeti si prestatia doamnelor din minister, si mai vedeti si multitudinea de directii din acest minister…).

Fara a intra intr-o polemica inutila cu doamnele din sistemul educational, emiterea acestei afirmatii nuatate are  totusi un sambure de adevar, vedeti si multitudinea de exemple nefericite din massmedia.Pt. ca in genere prestia lor este cat se poate de modesta fiind deseori manipulate de sistem sau de polititcul din Ro.

Nu conteaza cine este in varful piramidei, la educatie(barbat sau femeie); important este ca ei, sa dovedeasca competenta, autoritate si mai ales profesionalism. Ideea este ca mai toti ministrii educatiei, prin nepriceperea lor au dus la aplicarea confuza a unei reforme in sistem, o reforma fara cap si fara coada(inclusiv domnul Miclea a fost la conducerea acestui minister).

Abilitatii sistemului nu stiu ce este aceea o comunicare eficienta, resping deseori orice forma de dialog,( nefiind parteneri  de dialog viabili) considerandu-se de fapt atotstiutori.

Consider ca reprezentantii ministerului deseori sunt patimasi si mai ales citesc pe chipurile lor dorinta acerba de razbunare, astfel de situatii aduc prejudicii serioase credibilitatii acestei institutii.

Disparand criteriile de promovare pe baza de competenta si profesionalism, apare acea criza de autoritate, promovarea se face la toate nivelurile scolii romanesti  doar pe criterii politice, acestea fiind incompatibile cu realitatile scolii romanesti.

Scoala  in Ro, (cum spun eu), este dominata de o apatie, de o indiferenta  fara precedent a celor din sistemul preuniversitar mai ales, si de o  totala lipsa de coeziune( fapt speculat din plin de catre guvernanti).

Observam la tot pasul, greseli , prestatii deplorabile ale unor cadre didactice, cultul personalitatii, orgoliile unora sau altora, si mai ales specularea functiei in interesul propriu cu avantajele inerente, si mai ales prestatia unor personaje feminine cu un comportament straniu…iar toate acestea nu duc la nimic bun in sistem.

Actul de conducere nu trebuie mimat prin tranferarea competentelor si sarcinilor specifice ierarhic in jos, prin atitudinea afisata, deoarece nu este de fapt decat o falsa ocupatie de conjuctura, si care descalifica o persoana dpdv moral.
Iar arta conducerii nu are nimic de-a face cu performantele si rezultatele obtinute intr-un singur plan(domeniu ingust). Idee exista  si  staruie persistent in mintea unora: criza de autoritate a sistemului educational si a scolii in general exista, va exista, si  pe termen lung, dar nu oricine si nici oricum aceasta criza va putea fi rezolvata, cu o lege trunchiata, incompleta(vezi forma actuala a legii si  greselile ei)







Iar intrebarea mea pentru profesorii de specialitate din invatamantul universitar:

-Chiar nu poate fi contracarata o astfel de lege incompleta, sau macar sa fie aduse unele modificari(pe articolele care sunt discriminatorii si neconstitutionale, precum si pe cele pe care  consideram ca ne afecteaza)?( adica sa nu lasam pe seama politicului din Ro, cei aflati in opozitie, pt. ca am vazut cum au trecut destule ordonante de urgenta si legi cu aprobarea lor tacita, prin asumarea raspunderii de catre guvernanti)


g.teodorescu


Cluj-Napoca





 

Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
nicolae_hurduc
Ex Member


Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #89 - May 14th, 2010 at 7:03am
 
Quote:
2010Consortiul „Universitaria” – compus din Universitatea Bucuresti, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi, Universitatea de Vest din Timisoara, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, ASE Bucuresti, precum si Universitatea Politehnica Bucuresti – a luat act cu îngrijorare de eforturile actualului minister si ale guvernului în functiune de a restrânge autonomia universitaraprin noul proiect de lege a educatiei.



Cand un astfel de demers este sustinut de doi fosti ministri anti-reformisti, cu functii de conducere in partidele de opozitie (la care se adauga si un al treilea politruc) el nu are nici un fel de credibilitate. Nu mai vorbesc de faptul ca sunt si potentiali pensionari. Mai bine consortiul cu pricina se uita dupa performantele stiintifice.
Back to top
 
 
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #90 - May 15th, 2010 at 8:58am
 
Discutiile in comisia de invatamant s-au incheiat.
vezi>
http://www.cdep.ro/co/sedinte.video?idc=9&cam=2&an=2010
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #91 - May 15th, 2010 at 9:01am
 
Cand un astfel de demers este sustinut de doi fosti ministri anti-reformisti, cu functii de conducere in partidele de opozitie (la care se adauga si un al treilea politruc) el nu are nici un fel de credibilitate. Nu mai vorbesc de faptul ca sunt si potentiali pensionari. Mai bine consortiul cu pricina se uita dupa performantele stiintifice.

Comentariul dumneavoastra este pertinent domnule profesor, pacat ca civismul în Ro. lasa de dorit.
dar asta e în Ro. cum spun eu...



Discutiile in comisia de invatamant s-au incheiat
vezi:
http://www.cdep.ro/co/sedinte.video?idc=9&cam=2&an=2010 [/quote]
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #92 - May 16th, 2010 at 4:18am
 
Proiectul Legii Educatiei Nationale va fi supus votului plenului Camerei Deputatilor, luni, 17 mai 
15.05.2010 

Forma finala a proiectului Legii Educatiei Nationale adoptata, vineri, 14 iunie, de catre Comisia de Învatamânt, Stiinta, Tineret si Sport a Camerei Deputatilor, va fi supusa votului plenului Camerei, în sedinta de luni, 17 mai 2010, ora 16.00.
Ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Daniel Petru Funeriu, multumeste tuturor parlamentarilor din Comisia de învatamânt pentru modul în care s-au implicat în dezbaterea acestui proiect de lege, vital pentru dezvoltarea învatamântului românesc, si îsi exprima speranta ca acesta va primi votul plenului Camerei Deputatilor, astfel încât proiectul sa-si urmeze traseul legislativ firesc.

BIROUL DE PRESA
...
sâmbata, 15 mai 2010

Luni 17 mai, Legea Educatiei este dezbatuta in plenul Camerei Deputatilor
Luni 17 mai, incepand cu ora 16 se va dezbate, in procedura de urgenta, in plenul Camerei Deputatilor, noul proiect al legii educatiei.
Dupa adoptare acest proiect de lege va ajunge in Senat unde va urma aceeasi procedura.Intai va fi dezbatut in cadrul Comisiei de Invatamant din Senat iar apoi in plenul Senatului, care este camera decizionala pentru aceasta lege.Dupa care legea va merge la promulgare, dar mai este ceva timp pana atunci...
Am urmarit cu atentie inregistrarea discutiilor de joi seara din cadrul Comisiei de Invatamant din Camera Deputatilor, in special partea de discutii legata de titularizarea in sistem.Pentru cei interesati, inregistrarea se poate accesa si de pe adresa http://ocd-pnl4.blogspot.com, link-ul respectiv gasindu-se in cadrul articolului scris in ziua de vineri 14 mai, partea legata de articolul de lege despre titularizarea fiind intre orele 8 si 9 ale inregistrarii.
Veti fi surprinsi sa constatati ca cei care au sustinut cel mai mult ca titularizarea sa ramana in sistemul national de invatamant au fost tocmai deputatii PD-L.Eu au venit cu amendamentul si, mai mult decat atat, au cerut in mod expres sa se consemneze ca aceasta modificare a fost facuta la propunerea PD-L-ului.Un fel de "hotul striga hotii", daca ne amintim ca pana acum PD-L-ul era singurul partid care sustinea ca titularii de acum din sistemul national de invatamant sa devina titulari de nivel de scoala.Dupa lungi parlamentari si proteste din partea opozitiei s-a convenit ca acest amendament sa fie asumat de catre intreaga comisie.
Aceasta schimbare cu 180 de grade a PD-L-istilor nu mai surprinde pe nimeni, in contextul celor declarate de catre presedinte duminica seara, atunci cand a spus ca el considera ca este bine ca titularizarea sa ramana la nivel de judet.Cu siguranta ca, in conditiile presiunilor salariale de acum, daca nu se ajungea cu discutia articolelor la clasa a IX-a la gimnaziu, cei de la PD-L ar fi renuntat si la acest lucru.Probabil ca, in forma finala, cea de la Senat, se va hotara ca totul sa ramana ca si pana acum, adica cu clasa a IX-a la liceu.Iar dupa adoptarea legii sa ne putem intreba cu totii..."ce am avut si ce am pierdut?"...Pentru ca, in timp ce la inceputul dezbaterilor ministrul educatiei ne explica de ce nu putem sa ramanem titulari in sistem, in sedinta de joi de la parlament, tot ministrul educatiei saluta si era de acord cu titularizarea in sistem.Mai mult decat atat, ca un bonus, s-a convenit si ca profesorii suplinitori care ocupa un post ce poate deveni titularizabil si care au obtinut in ultimii 3 ani nota peste 7 la concurs, sa devina si acestia, la randul lor titulari ai scolii respective.Aici este posibil sa existe ceva pile PDL-iste, pe care ei sa le doreasca titulare pe ultima suta de metri, dar acest lucru se va constata ulterior.
Sa revenim insa la legea educatiei.Aceasta va ajunge la Comisia de Invatamant de la Senat.Ei bine, daca la Camera Deputatilor majoritatea in comsiei o avea guvernul, la Senat lucrurile se schimba.Comisia de Invatamant de la Senat are 11 membrii, 4 de la PDL, 4 de la PSD, 2 de la PNL, si unul de la UDMR.Dupa cum se poate observa aici opozitia are 6 membri,deci majoritatea.E adevarat ca presedintele comisiei este
d-ul Hardau, fostul ministru al educatiei, dar acest lucru chiar nu conteaza.
In concluzie, este posibil ca la Senat legea sa sufere si alte schimbari, de fapt singura problema majora ramasa acum este ca elevii de clasa a IX-a sa invete la liceu.O sa vedem ce va urma, vom fi in permanenta cu ochii pe aceasta comisie...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4
Publicat de Organizatia Cadrelor Didactice - PNL sector 4
http://ocd-pnl4.blogspot.com/
Back to top
« Last Edit: May 16th, 2010 at 7:09am by N/A »  
WWW WWW  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #93 - May 16th, 2010 at 5:10am
 

…sedinta de joi de la parlament, tot ministrul educatiei saluta si era de acord cu titularizarea in sistem(acest om isi schimba optiunile dupa cum bate vantul...).Mai mult decat atat, ca un bonus, s-a convenit si ca profesorii suplinitori care ocupa un post ce poate deveni titularizabil si care au obtinut in ultimii 3 ani nota peste 7 la concurs, sa devina si acestia, la randul lor titulari ai scolii respective.Aici este posibil sa existe ceva pile PDL-iste, pe care ei sa le doreasca titulare pe ultima suta de metri, dar acest lucru se va constata ulterior.
Sa revenim insa la legea educatiei.Aceasta va ajunge la Comisia de Invatamant de la Senat.Ei bine, daca la Camera Deputatilor majoritatea in comsiei o avea guvernul, la Senat lucrurile se schimba.Comisia de Invatamant de la Senat are 11 membrii, 4 de la PDL, 4 de la PSD, 2 de la PNL, si unul de la UDMR.Dupa cum se poate observa aici opozitia are 6 membri,deci majoritatea.E adevarat ca presedintele comisiei este
d-ul Hardau, fostul ministru al educatiei, dar acest lucru chiar nu conteaza.
In concluzie, este posibil ca la Senat legea sa sufere si alte schimbari, de fapt singura problema majora ramasa acum este ca elevii de clasa a IX-a sa invete la liceu.O sa vedem ce va urma, vom fi in permanenta cu ochii pe aceasta comisie...
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #94 - May 18th, 2010 at 4:41am
 
EVZ
Legea educaţiei, la un pas de Senat

După discuţii în prelungiri în cadrul Comisiei de învăţământ din cadrul Camerei Deputaţilor, ministrul educaţiei, Daniel Funeriu, a avut ieri prima izbândă.
După ce a primit 16 voturi „pentru”, 10 „împotrivă” şi 5 abţineri, legea educaţiei naţionale urmează să fie trimisă pentru discuţii în plenul Camerei Deputaţilor şi apoi în Senat.

Cele mai aprinse discuţii avute de parlamentari au fost legate de predarea disciplinelor istorie şi geografie în limba maternă de către minoritari, predarea religiei în şcoli şi comasarea universităţilor, articol care a fost exclus.
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #95 - May 18th, 2010 at 4:57am
 
referitor la noua lege ... eu am inca nedumeriri

In România exista  urmatoarea idee, inclusa in proiectul legii educatiei. „Se înfiinteaza Biblioteca Scolara Virtuala si Platforma Scolara de e-learning, care includ programe scolare, exemple de lectii pentru toate temele din programele scolare, ghiduri metodologice, exemple de probe de evaluare”, ... vezi textul legii.

... dar toate acestea costa iar furnizori de servicii educationale abilitati si agreati de minister vor fi primii care vor creea toate acestea pe bani grei... dar si cu multe greseli atat stiintifice de continut cat si din punct de vedere al didacticii disciplinelor... cazuri destule in Ro in preuniv.( nu mai atac fiind vorba de firme mamut si cu bani carora de ani grei ministerul le vireaza in conturi sume fabuloase, vezi si cine administreaza serverul ministerului de ex.)
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #96 - May 18th, 2010 at 5:09am
 
si inca ceva ...
referitor la Anunț privind selecția experților pentru activitățile 7.4 și 8.1 în cadrul proiectului "Instrumente digitale de ameliorare a calității evaluării în învățământul preuniversitar"


Tip document: Materiale informative  


Fişier: anunt selectie experti.pdf [ Descarcă ]
Tip: pdf (178.93 KB)  

Documentul a fost redactat in minister si trimis abilitatilor si potentialilor clienti ... inca din 21.04.2010... DAR ESTE POSTAT PE SITE-UL MEDTS-ului abia ieri... transparenta nu gluma in sistem... si mai e ceva... sunt agreati si este o cerinta obligatorie ca persoanele sa fie ... inspectori, directori, metodisti...( nu au nevoie de profesorii de rand... sau de cei incomozi...pt ca metodist nu este echivalent cu formator national... etc,..., )

nu s-a schimbat mare lucru prin acest minister... prioritari sunt abilitatii politic din preuniv.

asta e Ro 2010

Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #97 - May 18th, 2010 at 11:42am
 
Interesant si probabil adevarat:

"Mie legea Educatiei ii sugereaza un gen de rochie care pe alocuri poate fi aspectuoasa, numai ca ea e croita pe masura 36 si probabil ca trebuie sa o poarte o doamna care poarta 44. Aici sta cea mai mare problema a acestei legi. In ce masura ea poate fi implementata în teritoriu?"

http://www.mediafax.ro/social/saftoiu-legea-educatiei-nu-poate-fi-votata-doar-pe...

Si eu ma tem ca se vor inlocui abuzurilor unui membru de partid cu abuzurile mai multor membri ai mai multor partide (declarati sau nu) si o coruptie de partid cu una feudal-globalizata.

Dar ce mai conteaza, la invatamantul pe care-l avem?
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #98 - May 19th, 2010 at 5:32pm
 
Aparent vom avea un nou act in "Maculatura Educatiei Nationale" si nu o lege de durata:

"Deputatii PSD si PNL au criticat in mod repetat si vehement Legea Educatiei, sustinand ca vor indrepta greselile din aceasta atunci cand vor veni la guvernare sau ca varianta votata este proasta si rusinoasa, intrucat sacrifica identitatea nationala."

http://www.mediafax.ro/politic/camera-deputatilor-a-adoptat-legea-educatiei-6135...

Ministrul e de alta parere sau nu intelege:

Funeriu: "Odata cu Legea Educatiei ne angajam pe calea stabilitatii sistemului pentru multi ani"

Deci vom avea lege in functie de majoritatea din Parlament. La anu  o sa ii pensioneze la 65, peste doi ani o sa ii reangajeze.

Cu riscul de a ma repeta: Lege da, reforma ba.
Sau in nici un caz reforma durabila. In conditiile legii si a modificarii ei in viitor va fi o lege care va depinde de cine va fi ministru.

Astept cu interes sa vad daca Romania va avea pe cineva care va avea curajul sa faca o lege a reformei. Deocamdata, din pacate, nu.
Back to top
« Last Edit: May 19th, 2010 at 6:57pm by craciunm15 »  
 
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Proiectul de Lege a Educatiei 2010
Reply #99 - May 19th, 2010 at 6:00pm
 
... ce nu inteleg eu
... desi am cerut in repetate randuri ministrului educatiei si abilitatilor sistemului
- un invatamant diferentiat in Ro. cum spun eu... dupa exemplu Frantei... de are ISo pe educatie... si asta spune multe...

Toti cei care s-au perindat la conducerea acestui minister, nici macar nu au stat o clipa ca sa gandeasca... ce sa mai zic sa deceleze la argumentele pro si contra invocate...
Pt. ca vedeti ne confruntam de fapt cu elevi si studenti in ZONA GRI... si nu prea dorim sa recunoastem acest lucru...
De fapt  MIMAM CU VOIE SAU DE NEVOIE CALITATEA IN SISTEM ...  si atat...
Francezii au recunoscut inca din 90-93 aceasta situatie... pe la ei... doar sub 26% sunt de nivel mediu dpdv al educatiei obligatorii ca si performante si au investiti masiv in acest domeniu... si vedeti cum au trecut criza ...
...se pare ca la NOI nu se doreste asa ceva...
asta e in Ro
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 5 6 
(Moderators: AlexA, , Eugen Stamate)