Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board
 
We've upgraded to YaBB 2!


Pages: 1 2 
Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC (Read 7604 times)
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Dec 3rd, 2011 at 9:21am
 
Demersul meu este pentru realizarea unui studiu pertinent si argumentat la cum a evoluat calitatea in sistemul de invatamant romanesc, incepand din 2006.
Motivatia asa cum spuneau unii colegi pe site-ul ministerului(topic inchis de adminii site-ului) s-a ajuns la o calitate de duzina/uzina.
Controlul parametrilor esentiali ai procesului de invatamant este necesar, dar trebuie facut cu ajutorul expertilor certificati si nu de ONG-uri!!!.
Astept parerile si opiniile dumneavoastra pro si contra existentei acestui organism si al activitatilor desfasrate in ultimul timp.
Oricum nici ei ca si experti nu au precizat clar catre ce se indreapta invatamantul romanesc, mai ales ca nu si-au precizat si impus pozitia fata de minister, referitor la educatie si nevoi educationale, vs educatie sociala (si chiar invatamant remedial la toate nivelurile)
Mimarea calitatii in sistem nu mai poate fi acceptata, pt ca in viitor ne vom confrunta cu un adevarat colaps social, iar ca si resursa umana specializata in sistem nu mai putem ramane indiferenti la ce... cum si in ce fel ni se impune de sus ca si orientari!
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #1 - Dec 4th, 2011 at 7:57pm
 
Domnule Teodorescu,

mi-aduc , parca, aminte, ca *nu mi-atzi raspuns de cateva ori*. Ca atare, da' di she sa va "raspund" io, chiar p-acilea? Vedetzi? Intr-un FORUM, ideea e de-a *chiar conversa*. Shi, sa shtitzi: au fo', p-acilea, chiar *muuulte* noi teme. Multe-au dat cxhiar *chix*! De ce? Pai, pen' c-au fo' "antamate"
de chiar catra inshi care *nu shtiu/au nu pot* sa chiar *discute*. Far' de idei pre-concepute, luand, partenerii de discutzi *chir asha cum sunt*, adicatelea: neshte *oameni*, pe care *nu-i cunoshti*, cu problemele *lor* etc. etc.

Shi, se cam *vede*...

Abea *atunci* cand imi vetzi chiar *raspunde*, domnule Teodoresu, va voi raspuinde (hi, hi, cate-ash avea da spus!_) & io.

Al Dvs.,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
Adrian Munteanu
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 206
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #2 - Dec 5th, 2011 at 7:58am
 
Dl. Teodorescu,

Cred că mai întîi ar trebui să definim "calitatea"....
Back to top
 
Adrian Munteanu  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #3 - Dec 6th, 2011 at 12:59am
 
Marian_Deaconescu wrote on Dec 4th, 2011 at 7:57pm:
Domnule Teodorescu,

mi-aduc , parca, aminte, ca *nu mi-atzi raspuns de cateva ori*. Ca atare, da' di she sa va "raspund" io, chiar p-acilea? Vedetzi? Intr-un FORUM, ideea e de-a *chiar conversa*. Shi, sa shtitzi: au fo', p-acilea, chiar *muuulte* noi teme. Multe-au dat cxhiar *chix*! De ce? Pai, pen' c-au fo' "antamate"
de chiar catra inshi care *nu shtiu/au nu pot* sa chiar *discute*. Far' de idei pre-concepute, luand, partenerii de discutzi *chir asha cum sunt*, adicatelea: neshte *oameni*, pe care *nu-i cunoshti*, cu problemele *lor* etc. etc.

Shi, se cam *vede*...

Abea *atunci* cand imi vetzi chiar *raspunde*, domnule Teodoresu, va voi raspuinde (hi, hi, cate-ash avea da spus!_) & io.

Al Dvs.,


Nea Marin

domnule profesor
ideea era de a nu impune o anumita directie referitor la aceasta sensibila problema, ... ARACIP/ARACIS... mai ales ca procedural nu aveau nici un fel de competente procesuale ...daca nu semnau in acest an contractul cu ministerul, ...., asta dpdv procedural, al actelor normative... de fapt simple documente administrative dpdv juridic.
... cu scuzele de rigoare daca nu am raspuns promt mesajelor dumneavoastra.
oricum precizez inca odata este un subiect sensibil care chiar merita dezvoltat daca se doreste revenirea la o calitate cat de cat acceptabila in sistemul de invatamant romanesc, evident prin implicarea tuturor factorilor si persoanelor decidente ...

Back to top
« Last Edit: Dec 6th, 2011 at 1:46am by gabriel_teodorescu »  
WWW WWW  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #4 - Dec 6th, 2011 at 1:20am
 
Adrian Munteanu wrote on Dec 5th, 2011 at 7:58am:
Dl. Teodorescu,

Cred că mai întîi ar trebui să definim "calitatea"....



CORECT
sunt trei aspecte referitor la definirea calitatii: in educatie, in invatamant si in cercetare

Calitatea in educatie este ansamblul de caracteristici ale unor programe de studiu dar si ale furnizorului acestora, prin care sunt satisfăcute asteptarile beneficiarilor, dar si standardele de calitate, care trebuie sa fie impuse. Ca si demers dinamic presupune implicare, responsabilitate dar si gandire strategica de perspectiva si in special control. Mai presupune ceva... existenta unor cadre didactice certificate, cu experienta in domeniu sub un standard minim european, dar si talent si abilitati pedagogice. Si nu este de ajuns ... trebuie sa existe si o motivatie clara a resursei umane specializate inclusiv motivatia financiara.
referitor la calitatea in invatamantului preuniv. si univ.
pornesc de la o concluzie
„Ca sa ingropi o problema, creezi o comisie”!!!.

În activitatea practică se utilizează trei termeni pentru definirea calităţii:
1. calitatea proiectată – dezideratul
2. calitatea fabricaţiei – procesarea
3. calitatea livrată – cererea pieţei
Legea calităţii educaţiei are o abordare fragmentară a calităţii; mai mult, îi lipseşte o concepţie sistemică articulată deoarece:
- se defineşte calitatea proiectată însă lipseşte calitatea fabricaţiei (şcoala + dascălii + managementul lor)
- lipseşte cu desăvârşire calitatea livrată, adică gradul de utilitate socială a produsului şi interesele societăţii
Punctul de vedere al producătorului este exprimat, al consumatorului nu este nici măcar menţionat. Totuşi, legiuitorul nu s–a întrebat în prealabil dacă această calitate în educaţie convine comunităţii, absolvenţilor în ultimă instanţă? Satisface ea nevoile, fie ele şi temporare? Reprezintă un produs de încredere?
Fireşte, aceste întrebări retorice nu află răspuns imediat însă definesc modul de lucru al subsistemului legislativ: superficial, ineficient şi suficient.
Din păcate, problemele calităţii în învăţământ, aşa cum au fost ele rezolvate prin O. U. nr. 75/12. 07. 2005 nu se opresc aici. Iniţiativa ministerului de a se autoevalua obturează problema de fond: cine evaluează învăţământul, ghidat de o lege zisă organică ce a fost moşită cinci ani şi peticită cu nenumărate adnotări ulterioare, toate de natură particulară?
Calitatea ar trebui evaluată mai întâi de Ministerul Muncii, prin statisticile privind cuprinderea forţei de muncă (de toate nivelurile), fluctuaţia angajaţilor, gradul de acoperire cu personal calificat în domeniu, cheltuielile cu reconversia profesională, şomajul pe categorii profesionale etc. etc.... dacă s–ar dori o acţiune obiectivă! Pare–se că ministerele nu fac parte din acelaşi guvern... însă oricare ar fi acel guvern, se vădeşte prea puţin preocupat de calitatea viitorului forţei de muncă.
Calitatea în educaţie reprezintă expresia finală a aşteptărilor, dacă aceasta este prima definiţie luată în considerare (există şi definiţia conform căreia calitatea reprezintă costul cel mai mic pentru o utilizare dată). O. U. nr. 75/12. 07. 2005 s–a grăbit să instituţionalizeze două agenţii aservite Ministerului ; cu alte cuvinte se produce o autoevaluare. ARACIS (fostă Consiliul Naţional de Evaluare şi Acreditare Academică) – populată cu membri din învăţământul superior; ARACIP (fostă Comisia Naţională de Evaluare şi Acreditare a Învăţământului Preuniversitar) – în subordinea Ministerului şi fără componenţă explicită... cum o să–şi exprime ele opinia independentă din interior când, chiar de bună credinţă fiind, nu au decât termene de comparaţie idealizate... de dascăli?!
Cât despre comisiile interne de evaluare... un citat din lege relevă suficient de bine cum se poate aplica o ordonanţă de urgenţă: „Organizaţia furnizoare de educaţie elaborează şi adoptă propria strategie şi propriul regulament de funcţionare a comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii. Conducătorul organizaţiei este direct responsabil de calitatea educaţiei furnizate.” [Art. 11 (2) (3)]. Dând mână liberă instituţiilor şi a „direcţiilor de resort” ...în general ne putem aştepta doar la stive de documente justificative produse pe stoc.



Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #5 - Dec 6th, 2011 at 1:26am
 
... si inca cateva precizari

TERMENI/CONCEPTE - care se cunosc...

     CALITATEA: (cf. CNCP) = nivelul de satisfactie pe care-l ofera eficacitatea ofertei educationale din domeniul invatamantului/formarii profesionale , nivel stabilit prin atingerea unor standarde cerute si a unor rezultate excelente solicitate si la care contribuie participantii la procesul de invatare si ceilalti factori interesati.

     CONTROLUL CALITATII include activitatile operationale desfasurate pt. indeplinirea cerintelor de calitate prin reglementarea performantelor; e un proces de mentinere a standardelor, nu de creare a acestora

     ASIGURAREA CALITATII
- include procesele planificate si sistematice necesare asigurarii unui grad adecvat de incredere ca oferta educationala va satisface cerintele de calitate necesare
- sunt activitati de asigurare a calitatii, nu controleaza in mod direct calitatea -> implica de obicei AUTOEVALUAREA organizatiei pe baza unor standarde prestabilite
- prin urmare, aceste activitati stabilesc capacitatea organizatiei de a furniza calificari profesionale la un anumit standard

...
Back to top
« Last Edit: Dec 6th, 2011 at 2:08am by gabriel_teodorescu »  
WWW WWW  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #6 - Dec 6th, 2011 at 1:43am
 
... precizam in 2010
Referitor la CALITATE, (vezi OG75/2005-ordonanta care stabileste pricipiile politicii nationale  pt. Asigurarea Calitatii in Educatie pt. intregul sistem, vezi si def. date prin ISO 8402, si ISO 9000/2000-def. calitatii, managementul calitatii), nu este corect tradusa nici prin noua Lege a Educatiei Nationale, deoarece cresterea calitatii actului educational este baza  „societatii bazate pe cunoastere”,  iar acest deziderat nu poate fi realizat fara o dezvoltare intelectuala si profesionala in Ro. din perspectiva invatarii permanente.
In noua lege, nu sunt respectate pricipiile pe care se bazeaza asigurarea calitatii, si anume  asigurarea calitatii si in sistemul de evaluare – aceasta  trebuie sa fie usor de inteles, administrat cu eficienta, supus responsabilitatii publice, legea tinand  cont doar ca  acest sistem al calitatii trebuie aplicat in conditii de eficienta financiara.( de austeitate bugetara)…(nici nu mai vorbesc de validitate, fidelitate si practicabilitate in cazul evaluarii).
Astfel nu s-a tinut cont de urmatoarele probleme:
- neajunsurile din sistem si din societatea romaneasca in general;
- infrastructura precara;
- slaba legatura intre formarea initiala si formarea continua in sistem si in Ro.;
- standardele „nationale”…;

...
Se pare ca remarcile postate mai sus au avut efectul scontat caci, acum, OG75/2005 (aprobata prin L87/2006) apare ca fiind ABROGATA..
Dar in textul noii versiuni a LEN  a aparut TITLUL III care, pe 24 pagini, preia mai toate CONFUZIILE, ERORILE si chiar LACUNELE (INADMISIBILE IN MANAGEMENTUL CALITATII!) din OG 75/2005 !!!
Vom continua deci sa simulam asigurarea calitatii educatiei in Romania? 
Nicolae Dragulanescu
vezi
http://www.unpasinainte.edu.ro/forum/universitar/cat-timp-mai-simulam-asigurarea...
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
Adrian Munteanu
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 206
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #7 - Dec 6th, 2011 at 7:33am
 
Îmi permit cîteva idei, poate cam teoretice.

Dacă privesc educaţia ca un proces, atunci aş avea în vedere inputuri, tasks şi outputuri. Prin urmare, dacă îmi doresc rezultate de calitate atunci pornesc de la inputurile de care are nevoie acest proces. După ce identific care sunt inputurile de calitate ajung să "reproiectez" task-urile.
În toată această abordare apare însă un element dual: resursa umana care este şi capabilitate şi resursă în cadrul acestui proces. Şi nu trebuie să omit contextul în care funcţionez, pt. că universitatea nu este un sistem autonom.
Nu voi putea însă asigura calitatea acestui proces fără resurse financiare! Infrastuctura "de calitate" nu se poate fără bani.
Realitatea anului 2011/2012 este destul de gri: resursele financiare sunt cele care sunt. În acest caz, aşa după cum declară MECTS, important este să distribui/aloci corect banii. Se întîmplă însă acest lucru? După cum vedem, nu prea! Între declaraţii/joc pt. păstrarea imaginii reformatoare şi realitatea socio-economică există diferenţe majore!

Spuneam mai sus de inputuri. Nu cred că vreo şcoală fără infrastructură, materiale didactice, profesori şi curriculă poate produce calitate! Fără toate aceste ingrediente, la un loc!
O companiei poate să aibă cei mai buni oameni din piaţă, cele mai nobile şi mai practice idei. Nu va reuşi dacă nu va avea şi un buget! Şi chiar dacă ar avea oameni şi buget, tot nu va reuşi dacă "produsul/serviciul" nu va fi cumpărat în piaţă.

Eu, profesor, sunt cel care realizez un "produs" cu defecte/lipsit de calitate? Sau "sistemul" în care eu lucrez? Pentru că "studentul de calitate" nu trece doar prin "mîinile mele"!

Fără să ne asundem după cireş, un indicator precum cost/elev (student) dă măsura calităţii educaţiei din România!

Cînd însă sistemul educaţional românesc are atâtea subcomponente şi le reglementezi printr-o singură lege atoatecuprinzătoare, riscul de eşec este destul de mare.

PS: mi-aş fi dorit ca dl. ministru să aibă o reacţiei la fel de promptă şi în ceea ce priveşte conducerile liceelor unde nu au exista promovaţi la BAC: demisie!
Back to top
 
Adrian Munteanu  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #8 - Dec 6th, 2011 at 8:56am
 
PS: mi-aş fi dorit ca dl. ministru să aibă o reacţiei la fel de promptă şi în ceea ce priveşte conducerile liceelor unde nu au exista promovaţi la BAC: demisie!

... nu pot fi de acord cu aceasta abordare, deoarece nu se tine cont ca acei elevi au fost trecuti cu forta la ciclul liceal, prin desfintarea SAM-urilor si a scolilor profesionale...tot cf unui ordin de ministru. Vezi declaratiile ministrului de saptamana trecuta de la Arad, oricum in necunostiinta de cauza.
http://www.realitatea.net/funeriu-cei-care-au-desfiin-at-colile-profesionale-au-...
...ministrul educatiei in totala necunostiinta de cauza: atat in vechea Lege a invatamantului cat si in actuala Lg 1/2011 acest invatamant profesional...exista? oare uita si/sau prin omisiune domnul ministru ca cifra de scolarizare se aproba prin HG!... pe cale de consecinta PREMIERUL inseamna ca este cel care a distrus invatamantul profesional si tehnic din RO! ... asta e Ro. daca mai este!

... dar ce facem cu cei care obtin o licenta ... asa cum o obtin si nu pot fi absorbiti de piata fortei de munca din Ro... datorita slabei lor pregatiri... si aici sunt bani de la bugetul central deci din punga noastra.( si sa nu mai vorbim de faptul ca masterul si postuniv. au deveit scoli cool in Ro... nu mai revin la acest aspect)
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #9 - Dec 7th, 2011 at 11:06am
 
Adrian,

hai sa mai vorovim: cand itzi propui *ceva*, itzi chiar *propui* ceva. Ca atare: *obiectivele*, dom'le, cum scrii chiar *tu*: "out-putu'* ala e important, adica "ce vrei, dom'le?"

Ca *numa' dupa asta "armonizezi", mai "scazi", potrivit "in-putului " aluia da care aminteshti.

Ori, ma-nshel io & pui *tu* calu' pan-aintea carului? Intzeleg prea bine chestia cu elementu' "dual". Dar, atuncea, daca-i chiar "dual", da' di she ni propunem chiar marea & cu sarea?

Al tau,

Nea Marin

Back to top
 
 
IP Logged
 
Adrian Munteanu
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 206
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #10 - Dec 7th, 2011 at 11:49am
 
Marian_Deaconescu wrote on Dec 7th, 2011 at 11:06am:
Adrian,

Ori, ma-nshel io & pui *tu* calu' pan-aintea carului? Intzeleg prea bine chestia cu elementu' "dual". Dar, atuncea, daca-i chiar "dual", da' di she ni propunem chiar marea & cu sarea?

Al tau,

Nea Marin



Cred că nu m-am exprimat eu clar. Probabil din cauza acelui "atunci pornesc de la..."
Am vrut sa spun acelaşi lucru ca in comentariul dvs.: geaba vrei să trimiţi racheta în spaţiu dacă nu ai "input" pt aşa ceva. E frumos "să vrei" dar dacă "nema putirinţă", la ce foloseşte? Care este "relevanţa"?
Şi din toate cele ce alcătuiesc "input", unul este critic: banii!
Back to top
 
Adrian Munteanu  
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #11 - Dec 7th, 2011 at 1:29pm
 
Adrian Munteanu wrote on Dec 7th, 2011 at 11:49am:
Şi din toate cele ce alcătuiesc "input", unul este critic: banii!


De fapt pornind de la acest punct critic al finanțării, se poate vedea clar că actuala conducere MECTS nu a avut nici o secundă ideea de a reforma într-adevăr sistemul educațional. Totul nu a fost decât o abureală, însă recunosc faptul că am fost păcălit.

Revin din nou la Școlile doctorale, pentru că ele sunt cu certitudine cel mai bun exemplu de incompetență managerială la nivel guvernamental. Fără nici un fel de discuție, perioada 2005-2008 a fost cel mai consistent finanțată pentru segmentul de cercetare. In perioada respectivă însă, bursele doctorale erau de doar 600 lei, așa că nu se prea înghesuiau amatorii. In 2008 iată că încep finanțările europene, bursele doctorale fiind deosebit de atractive (chiar excesiv de atractive aș putea spune). Când am început să avem forță de muncă, stupoare, MECTS taie fondurile pentru cercetare. Perioada 2009-2011 devine astfel una dintre cele mai negre din istoria cercetării din România, fiind aproape complet blocate competițiile de granturi. Ca sa aveți o imagine mai clară despre cum "a crescut" bugetul cercetării, pot să vă spun că dacă la nivelul anilor 2007-2008 în Facultatea noastră erau în derulare 25-30 proiecte anual, în anul de grație 2011 mai avem 6 proiecte mari și late, finanțarea globală fiind de 5 ori mai mică. Si asta nu e tot. Din cele 6 proiecte, 5 sunt din categoria Idei, categorie foarte iubită de către guvernanți și rechinii aferenți acestora. De ce ? Pentru că 60 % din suma alocată proiectului e destinată salariilor și astfel jumătate din bani de salarii revin din nou la Bugetul de stat. Altfel spus, dacă s-au alocat 100 de milioane de euro proiectelor, 30 de milioane se vor reîntoarce la Stat prin taxele angajatorului, impozite, CAS etc.
Si tocmai celor trei serii de doctoranzi care au prins acestă perioadă neagră din punctul de vedere al finanțării cercetării, li se pretind acum mari performanțe pentru validarea tezelor de doctorat. Dacă înainte de 2008 rata de succes a finalizării tezelor era mai mică de 30 %, brusc ea trebuie să devină acum de 90% și cu mormane de lucrări ISI pe deasupra. Poate pricepe cineva o astfel de manieră de abordare a problemelor ?       
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #12 - Dec 8th, 2011 at 12:06pm
 
Nicolae,

ha, ha, vaz ca ma "cert" *numa' cu prietenii* p-acilea, ia explica-ne *tu* (potrivit mesajului *tau* da mai de sus), chestia cu *banii*?

Ia convinge-ma *pa mine* (shi & pa altzii) ca, daca *ar fi bani*, lucrurile-ar mere *muuuult mai bine*?

Ca doar *tu* aminteai de catzi parai s-au "scurs" pan' perioada aia, sa-i zicem, "fasta"? Uite, io te-ntreb - shi-o fac pentru ca sunt *foarte interesat*, cum chiar cred io ca e *chiar lumea de ceteshte p-acilea*: cum, *cum se compara perioada aia*, pa care-o s-o mai videtz' cand vetzi videa voi ceafa pan' oglida, din punct di videre al prductziei *de calitate* shtiintzifice, cu ashtia, cu aceshti doi ultimi ani?

Sa shtii, Nicolae, ca intrebarea mea e chiar *importanta* - mda, shtiu ca tu o chiar shtii...

Al tau, Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #13 - Dec 8th, 2011 at 4:37pm
 
Marian_Deaconescu wrote on Dec 8th, 2011 at 12:06pm:
Ia convinge-ma *pa mine* (shi & pa altzii) ca, daca *ar fi bani*, lucrurile-ar mere *muuuult mai bine*?


E foarte ușor să te conving. Dacă-ți dau 1000 de euro și te trimit să cumperi Mercedes nou, cu siguranță că n-ai să reușești. Ai să reușești însă să cumperi un Trabant, care scoate fum și face zgomot, dar cu care-ți poți rezolva treburile curente, poți căra saci de cartofi toamna și poți merge liniștit pe drumurile neasfaltate ale României. Ba chiar poți folosi și petroxin în loc de benzină ! Așa e și cu sistemul educațional românesc: pârțâie și scoate fum, dar totuși se târâie de ici-colo. Poți să-i ceri tu cât vrei să intre în Top 300, că n-are cum săracul.    

Sau pot să încerc să te conving  indirect, prin exemple externe României. Toate țările care investesc peste 6 % din PIB în educație o duc destul de bine ca nivel de trai. Vin și te întreb eu atunci: ai vreun exemplu de țară care investește peste 6 % din PIB în educație și are nivel de trai scăzut ? Eu unul nu știu un astfel de exemplu.

Revin la momentul Mircea Miclea, pentru că el este un punct de referință în istoria educației din România. Și asta nu doar pentru că și-a dat demisia din motive de buget insuficient, ci pentru atunci s-a alocat cel mai mare procentaj educației (5%), din ultimii 20 de ani. Si ca să nu fiu bănuit de nu știu ce simpatii politice, vin imediat cu completarea că tot acela a fost și momentul în care s-a inventat "suveica financiară rusească". S-au alocat 5 % din PIB, dar pasămite nu a fost timp să-i cheltuie (evident că nu a fost timp, pentru că abia în toamnă târziu banii au fost puși efectiv la dispoziția ministerului) așa încât nici măcar atunci bugetul efectiv nu a fost mai mare de 4%. Oricum însă este o mare diferență față de cei 2,8 % pe care-i avem acum, cu tot cu salariile din pre-universitar. Evident că în momentul în care ai un buget situat imediat lângă cota de avarii, degeaba vei da cu 0,2 sau 0,4 % mai mult, pentru că acești bani vor fi înghițiți imediat de rechinii care se rotesc întotdeauna în jurul Miniștrilor. După care, orice politruc bine orientat poate să vină și să spună : vedeți că degeaba s-au dat bani mai mulți în sistem, că nu s-a întâmplat nimic bun ! Ia să micșorăm repede la loc bugetul că doar e austeritate (numai pentru unii).

Hai să-ți dau și o bibliografie dacă nu te-am convins

http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2011-12-8-10889044-0-licee-catalo...

Du-te și vezi cam cât taxa de școlarizare anuală prin liceele bune. Crezi că putem compara un buget de 1000 euro/an  cu unul de 20.000-30.000 euro/an ?
   
Back to top
 
 
IP Logged
 
naivul
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 245
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #14 - Dec 8th, 2011 at 6:02pm
 
Acum cativa ani au fost multi bani de achizitii - peste tot. La noi in catedra s-a cumparat printre altele o instalatie foarte, foarte scumpa. Au fost discutii dar cum doi dinozauri au tinut cu dintii sa se cumpere, s-a cumparat. Nici pana la aceasta ora nu a fost folosita - sta pe rol de bibelou intr-o sala. Se pare ca au fost doctorate presupus a fi fost experimentate pe aceasta instalatie... Controleaza cineva astfel de ineptii ? Controleaza cineva unde se scurg banii ? Cei care au cumparat au fost si sunt persoane f importante , cu salarii foarte mari si raspund de asa numita calitate... as spune mai multe daca ar merita sa imi pierd vremea (pentru ca fixatia lor pe respectiva instalatie a dat de banuit), dar adevarul este ca nu merita. Banii se scurg din sistem asa cum doresc cei insarcinati cu calitatea si decizia. Nu vedeti spagarii din sistemul bugetar ce de tertipuri au inventat ? Au o imaginatie mai mare decat china...
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #15 - Dec 9th, 2011 at 10:13am
 
naivul wrote on Dec 8th, 2011 at 6:02pm:
Acum cativa ani au fost multi bani de achizitii - peste tot. La noi in catedra s-a cumparat printre altele o instalatie foarte, foarte scumpa. Au fost discutii dar cum doi dinozauri au tinut cu dintii sa se cumpere, s-a cumparat. Nici pana la aceasta ora nu a fost folosita - sta pe rol de bibelou intr-o sala. Se pare ca au fost doctorate presupus a fi fost experimentate pe aceasta instalatie... Controleaza cineva astfel de ineptii ? Controleaza cineva unde se scurg banii ? Cei care au cumparat au fost si sunt persoane f importante , cu salarii foarte mari si raspund de asa numita calitate... as spune mai multe daca ar merita sa imi pierd vremea (pentru ca fixatia lor pe respectiva instalatie a dat de banuit), dar adevarul este ca nu merita. Banii se scurg din sistem asa cum doresc cei insarcinati cu calitatea si decizia. Nu vedeti spagarii din sistemul bugetar ce de tertipuri au inventat ? Au o imaginatie mai mare decat china...


Dirijarea aiurea de fonduri este inevitabilă într-un sistem sub-finanțat într-un mod dramatic, timp de vreo 40 de ani. Indiferent câte restricții și controale ai introduce, tot se vor găsi portițe de ocolire a acestora. Ba mai mult decât atât. Dumneavoastră vorbiți de dinozauri, dar mai periculoși decât dinozaurii sunt noile generații de rechini (nu vreau să le spun lupii tineri, pentru că lupii au noblețea lor, în ciuda poveștilor cu Scufița Roșie). Acești rechini de care vorbesc au de regulă și un Pedigree impresionant (publicații ISI, conferințe invitate, deplasări externe de sute de zile într-un an etc). Nu le lipsește decât caracterul, motiv pentru care nu se mai satură să tot devieze bani către colectivele proprii, eventual către alți colegi rechini. Pe acești indivizi nu-i interesează decât binele personal, restul fiind povești pentru ei. De această categorie de indivizi n-ai cum să te ferești și nici țările cu tradiție în cercetare n-au reușit prea bine. Drept urmare, trebuie să iei în calcule aceste pierderi și să încerci să pui lucrurile la punct acolo unde se poate. In perioada de care vorbim și în care s-au risipit multe fonduri, acestea au fost suficiente însă pentru a ajunge și unde trebuie. Ceea ce s-a stricat însă în 20 de ani, nu se va putea reface decât în 40 (și asta în condițiile în care se va investi în sistemul educațional și de cercetare). Iar cu cât avansăm în timp, ne apropiem de punctul critic, punct care odată atins face procesul ireversibil. Din acel punct, resursa umană de calitate va fi absolut insuficientă pentru a forma altă resursă umană de calitate. Rezerva de timp care ne-a mai rămas pentru a a mai putea să reparăm lucrurile nu este mai mare de 5 ani. După acest interval aproape sigur că nu se va mai putea face nimic, oricâte lozinci ar agita politrucii de toate culorile.   
Back to top
« Last Edit: Dec 9th, 2011 at 11:13am by N/A »  
 
IP Logged
 
Adrian Munteanu
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 206
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #16 - Dec 9th, 2011 at 11:10am
 
Quote:
Ceea ce s-a stricat însă în 20 de ani, nu se va putea reface decât în 40. Iar cu cât avansăm în timp, ne apropiem de punctul critic, punct care odată atins face procesul ireversibil. Din acel punct, resursa umană de calitate va fi absolut insuficientă pentru a forma altă resursă umană de calitate. Rezerva de timp care ne-a mai rămas pentru a a mai putea să reparăm lucrurile nu este mai mare de 5 ani. După acest interval aproape sigur că nu se va mai putea face nimic, oricâte lozinci ar agita politrucii de toate culorile.


Eu mai sceptic fiind din fire spun că acest lucru s-a întîmplat deja. Peste 2 ani există şanse foarte mari să începem o nouă "reformă".
Back to top
 
Adrian Munteanu  
IP Logged
 
sitronif
Senior Member
****
Offline



Posts: 265
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #17 - Dec 9th, 2011 at 11:10pm
 
Quote:
Oricum însă este o mare diferență față de cei 2,8 % pe care-i avem acum


Macar de-ar fi 2.8%, dar cum legea spune sa fie 6% din PIB pentru Educatie, alocati de la buget, doar pe aia trebuie sa-i socotim.
Si cum scrie negru pe alb in documentul de motivare al ministerului, ca cca 35% sunt resurse proprii, nu inseamna decat ca... alocarea reala este undeva pe la 1.82% din PIB !
Back to top
 
 
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #18 - Dec 10th, 2011 at 8:59am
 
sitronif wrote on Dec 9th, 2011 at 11:10pm:
Quote:
Oricum însă este o mare diferență față de cei 2,8 % pe care-i avem acum


Macar de-ar fi 2.8%, dar cum legea spune sa fie 6% din PIB pentru Educatie, alocati de la buget, doar pe aia trebuie sa-i socotim.
Si cum scrie negru pe alb in documentul de motivare al ministerului, ca cca 35% sunt resurse proprii, nu inseamna decat ca... alocarea reala este undeva pe la 1.82% din PIB !


... creativitate si finantare, o idee buna a USNSF -ului, pt evitarea conservatorismului comisiilor de evaluare a proiectelor de cercetare ...atat doar ca nu la noi!!!
vezi si la altii
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/dec/09/science-funding-creativ-phil...

in plus se pare ca Comisia Europeana va investi in programele de cercetare in domeniul tehnologiilor emergente peste 1 miliard de euro.
... iar din 2014 fondurile europene pt educatie si cercetare la nivel comunitar vor creste de peste 2,5 ori cf declaratiilor comisarului european in domeniu.
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #19 - Dec 10th, 2011 at 9:31am
 
gabriel_teodorescu wrote on Dec 10th, 2011 at 8:59am:
... iar din 2014 fondurile europene pt educatie si cercetare la nivel comunitar vor creste de peste 2,5 ori cf declaratiilor comisarului european in domeniu.



Da, numai că domnului Comisar European trebuie să-i intre bine în cap că guvernul României nu face ce vrea Europa, ci ce vrea mușchii lui. La noi valoarea societății nu stă în procesul de educație, ci în numărul de patinoare, piscine și parcuri din mediul rural. Asta însemnă o viziune adevărată, legată de viitorul României ! Trebuie să știți că vacile, ca să poată da lapte mult și bun trebuie să facă zilnic minim 2 ore de patinaj, o jumătate de oră de saună și musai să înoate 4-5 lungimi de bazin. După care urmează obligatoriu 2-3 ore de tinichigerie în parcul comunal. Doar așa vor putea fi hidrolizate în mod eficient punțile beta-glucozidice din celuloză, datorită concentrației maxime de celulază care va asigura digestia optimă a paielor. La fel se întâmplă și cu porcii ! Si ei trebuie să stea cât mai mult în saună, la bazinul de înot și eventual în cluburile de fițe. Acum ați priceput cum e cu strategia guvernamentală ? Europa ar putea lua notițe de la noi.
Back to top
 
 
IP Logged
 
vavrig
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 152
Bucharest
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #20 - Dec 10th, 2011 at 8:49pm
 
Quote:
.... mai periculoși decât dinozaurii sunt noile generații de rechini (nu vreau să le spun lupii tineri, pentru că lupii au noblețea lor, în ciuda poveștilor cu Scufița Roșie). Acești rechini de care vorbesc au de regulă și un Pedigree impresionant (publicații ISI, conferințe invitate, deplasări externe de sute de zile într-un an etc). Nu le lipsește decât caracterul, motiv pentru care nu se mai satură să tot devieze bani către colectivele proprii, eventual către alți colegi rechini. Pe acești indivizi nu-i interesează decât binele personal, restul fiind povești pentru ei.
Corect, dar subiectul este prea important pentru a nu se impune o diferentiere. Exista si lupii tineri care au Pedigree-ul precizat mai sus format nu numai de lucrari ISI de obicei in mari colaborari internationale, in care ei au intrat pe cand isi faceau doctoratul abroad, ci si din lucrari proprii, realizate de ei si colectivul propriu dupa revenirea in tara. Acestia au impetuozitatea specifica varstei precum si o anume agresivitate generata de inchistarea regasita pe plaiurile mioritice, pe care incearca sa o depaseasca. Ei, chiar si fara un caracter prea nobil, nu au nevoie de masinatii pentru a-si dovedi dreptul la afirmare. Rechinii insa, intorsi de afara cu Pedigree-ul respectiv, nu prea mai produc nimic prin tara, fie din comoditate, fie datorata unei capacitati oarecum modice care explica in mare parte si revenirea in tara (cu scuze pentru adevaratii patrioti). Si atunci aplica metodele dinozaurilor, ai care demni urmasi sunt uneori si fizic, pe care altoiesc Pedigree-ul in fapt numai extern. Iar in actiunea asta mai primesc si tot suportul din afara, fiind introdusi in proiecte EU de cei care i-au format si care au tot interesul sa arate ca n-au dat-o cu totul in bara cu acestia (iar daca mai intalnim in proiecte EU si cate un batranel de 80 ani de la noi, fara vreo lucrare proprie in viata lui si fara chiar nicio lucrare in tara, atunci de ce sa ne mire orice!).

Partea proasta este ca numai transparenta - pe care si FAR a cerut-o in martie 2011 - ar lasa deschisa competitia corecta a lupilor tineri si cel putin i-ar face pe rechini sa li se vada falcile. De ce aceasta transparenta nu a primit nicio sansa din partea lupilor tineri din MECTS/CNCS (daca tot se vorbea de programul PN-II-IDEI), dintre care unii si-au prezentat ideile nobile si novatoare si prin paginile FAR - aceasta pare a fi o intrebare fara raspuns... Si atunci nu va fi vreo schimbare nici peste 2 nici peste 20 de ani.
Back to top
 

Vlad Avrigeanu, Bucharest
WWW WWW  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #21 - Dec 11th, 2011 at 6:31am
 
... ce nu prea inteleg eu, si va rog sa ma corectati in opiniile mele
Conditiile impuse sistemului educational in ultimii ani sunt fara precedent si mai ales fara echivalent in afara, atat politic, cat si dpdv legislativ.
Ciudat insa ca nu vad strategia ... dar mai ales unde ne aflam si incotro ne indreptam, dar mai ales si conditiile de stres indus resursei umane din sistem. Consider ca s-a ajuns la o tolerare acuta chiar cronica desi intensitatea perturbatiilor nu a fost mica(vezi numai in ultimii doi ani, promovarea… si impunerea legii educatiei, nemotivarea cadrelor didactice, diminuarea veniturilor de mai bine de 25 de luni etc, … ). Am impresia ca ne-am aclimatizat mediului romanesc manifestand o toleranta crecuta fata de toate ineptiile cu care ne confruntam. Raspunsul din partea noastra?! …continua sa fie asteptat.  Nu am decelat nici o modificare majora in sistem din partea resursei umane ca si reactie de raspuns. 
...
si cum topicul incearca a arata conditiile de stres in care lucreaza resursa umana din sistemul de invatamant, ma mir ca nimeni nu doreste sa precizeze tonele de hartii pe care trebuie sa le realizam ... impuse de sus atunci cand apar expertii (pot intre glilimele... si pot si motiva )ARACIP/ARACIS!!!... si culmea se promoveaza conceptul de dezvoltare durabila ... etc!!! (cred ca in acest an am realizat in toamna un calcul aproximativ per entitate resursa umana in sistem ... cam cate topuri de hartie s-au consumat..!!! - si pe acest forum opinia generala este ca CALITATEA in sistem ESTE DOAR PE HARTIE!)... mai simplu la dumneavoastra in institutia de invatamant ... atentie! ... cati metrii cubi de dosare contin documente necesare evaluari,..., acreditarii ARACIS/ARACIP???... si mai este ceva pt ca tot m-am pornit si trebuie clar precizat: in statul de drept din Ro, ministerul si nu de acum a gasit o solutie de a colecta ... bani din sistem... cum nu putea lua pe cale directa ...pe cale de consecinta au permis infintarea si functionarea cu acreditari din partea ministerelor abilitate a unor terti furnizori de sevicii in domeniul educatiei... ma mir ca nu se doreste a se preciza care sunt costurile unei acreditari, bani pe care orice institutie de invatamant trebuie sa ii platesca ... si stiti bine cui!!!) ... mai simplu: cunoasteti costurile unei acreditari???!!!...
Back to top
« Last Edit: Dec 11th, 2011 at 7:48am by gabriel_teodorescu »  
WWW WWW  
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #22 - Dec 11th, 2011 at 7:48am
 
vavrig wrote on Dec 10th, 2011 at 8:49pm:
Partea proasta este ca numai transparenta - pe care si FAR a cerut-o in martie 2011 - ar lasa deschisa competitia corecta a lupilor tineri si cel putin i-ar face pe rechini sa li se vada falcile. De ce aceasta transparenta nu a primit nicio sansa din partea lupilor tineri din MECTS/CNCS (daca tot se vorbea de programul PN-II-IDEI), dintre care unii si-au prezentat ideile nobile si novatoare si prin paginile FAR - aceasta pare a fi o intrebare fara raspuns... Si atunci nu va fi vreo schimbare nici peste 2 nici peste 20 de ani.



Din păcate putem considera deja reforma ratată și asta din cauză că exigențele fără precedent din sistemul educațional și de cercetare (excesive de cele mai multe ori) nu au fost corelate în nici un fel cu politica financiară. Orice individ  din sistem, oricât de nepriceput ar fi, știe că o reformă fără susținere financiară este imposibilă, într-un sistem sub-finanțat cronic timp de 40 de ani. Dacă sistemul ar fi fost finanțat corespunzător până acum, evident că lucrurile stăteau complet diferit, dar așa.... Lupii tineri de care vorbești tu sunt din păcate "foarte minoritari" la nivel decizional, comparativ cu rechinii. Probabil că asta este explicația ineficienței acțiunilor lor și aici este integral vina Ministrului Funeriu, care a preferat din păcate compania rechinilor. Sigur că dacă finanțarea sistemului de cercetare ar fi corespunzătoare, efectele acestor prădători ar fi mult mai mici și sistemul ar putea totuși funcționa.



Quote:
Ciudat insa ca nu vad strategia ... dar mai ales unde ne aflam si incotro ne indreptam, dar mai ales si conditiile de stres indus resursei umane din sistem. Consider ca s-a ajuns la o tolerare acuta chiar cronica desi intensitatea perturbatiilor nu a fost mica(vezi numai in ultimii doi ani, promovarea… si impunerea legii educatiei, nemotivarea cadrelor didactice, diminuarea veniturilor de mai bine de 25 de luni etc, … ). Am impresia ca ne-am aclimatizat mediului romanesc manifestand o toleranta crecuta fata de toate ineptiile cu care ne confruntam. Raspunsul din partea noastra?! …continua sa fie asteptat.  Nu am decelat nici o modificare majora in sistem din partea resursei umane ca si reatie de rapuns


Nu trebuie să uitați faptul că sistemul educațional și de cercetare s-a format și dezvoltat în aceste condiții absolut improprii, astfel că anormalitatea a ajuns un fel de normalitate. Mulți nici nu știu ce înseamnă să lucrezi în condiții normale, să ai la dispoziție o infrastructură corespunzătoare, să-ți poți face o aprovizionare eficientă cu livrare de materiale și aparatură în 48 de ore, maxim o săptămână etc. De aceea cred că reacția sistemului la aceste presiuni aberante este doar una de supraviețuire și nu una de schimbare.



Back to top
 
 
IP Logged
 
vavrig
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 152
Bucharest
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #23 - Dec 11th, 2011 at 9:44am
 
Quote:
vavrig wrote on Dec 10th, 2011 at 8:49pm:
.... numai transparenta - pe care si FAR a cerut-o in martie 2011 - ar lasa deschisa competitia corecta a lupilor tineri si cel putin i-ar face pe rechini sa li se vada falcile. De ce aceasta transparenta nu a primit nicio sansa din partea lupilor tineri din MECTS/CNCS (daca tot se vorbea de programul PN-II-IDEI), dintre care unii si-au prezentat ideile nobile si novatoare si prin paginile FAR - aceasta pare a fi o intrebare fara raspuns...
... Lupii tineri de care vorbești tu sunt din păcate "foarte minoritari" la nivel decizional, comparativ cu rechinii. Probabil că asta este explicația ineficienței acțiunilor lor și aici este integral vina Ministrului Funeriu, care a preferat din păcate compania rechinilor.
Diferentierea binevenita dintre lupii tineri si rechinii tot tineri a fost introdusa de tine iar eu am simtit numai nevoia de precizari vis-a-vis de Pedigree-ul acestora si actiunile ce decurg rational pe aceasta baza. Ideea de "minoritate" pe care ai pus-o acum in discutie implica insa un considerent suplimentar si poate major.

Pe ministrul Funeriu l-am considerat un lup tanar. Alaturi de dansul si in particular in CNCS mai sunt si altii, dintre care acum am sa numesc (pentru a nu mai lasa loc de interpretari care mi-au determinat tacerea pe FAR pentru un timp) pe prof. Daniel David si dr. Norica Nichita, cunoscuti pe pagina FAR. Motivatia de "minoritate" nu poate reprezenta o scuza pentru "ineficienta" atat timp cat o demisie publica, in conditii de evidenta a unei esec reformator, poate indica clar diferenta dintre tine si cei care urmaresc o reforma doar in avantaj propriu. Adevarul este ca exista modificari notabile intre competiiile de proiecte din anii 2007-2008 si 2011, care au eliminat o buna parte din balastul inca dus cu stoicism de competitiile incepand din 2005 (dupa criteriile tot ale domnilor Miclea si David, care ar fi avut posibilitatea inca de atunci sa nu mai faca posibile sute de proiecte CEEX fara lucrari ISI si/sau brevete). Aceste modificari au avantajat insa in principal clasa rechinilor tineri, numai o reala TRANSPARENTA avand capacitatea de a inlocui cateva sute de evaluatori cvasi-anonimi (cel putin in domeniul propriu) cu intreaga comunitate R&D din tara, si inca in mod gratuit. Deci nu "minoritate & ineficienta" ci altele ar fi aprecierile cuvenite lupilor tineri ce stau brat-la-brat cu colegii de generatie rechini. Iar atunci cand banii sunt putini, numai dirijarea lor corecta mai poate asigura SUPRAVIETUIREA - REFORMA fiind un cuvant numai pentru politicieni.
Back to top
 

Vlad Avrigeanu, Bucharest
WWW WWW  
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Confundarea calitatii cu birocratia - utilitatea existentei ARACIS/ARAPIC
Reply #24 - Dec 12th, 2011 at 3:03am
 
... si ca sa nu ne mai ascundem
Milioane de euro obtinute din acreditari ... daca nu stiati
ARACIS/ARACIP, singurele care pot oferi acreditare si autorizare pentru specializarile din institutiile de invatamant romanesti, au incasat impreuna aproape ... milioane de euro din evaluarile facute in ultimii ani. ... si sa incepem cu inceputul!(cel care este cunoscut...)
in 2009 , ARACIS a obtinut in primele sase luni ale anului aproape 2 mil. euro din evaluarea a aproximativ 1.000 de programe de studii (licenta, masterat, doctorat).ARACIS si ARACIP sunt institutii publice independente, care se finanteaza din fonduri proprii si care ofera periodic Ministerului Educatiei rapoarte cu privire la evolutia evaluarilor institutiilor scolare si a programelor de studii din cadrul acestora.

Tarifele practicate de ARACIP pentru evaluarea scolilor au fost stabilite in functie de salariul de baza al unui profesor de gradul I cu vechime de peste 40 de ani in invatamantul preuniversitar.

Astfel, autorizarea unei scoli, taxa care intra in contul ARACIP, este egala cu doua salarii de baza ale unui profesor, adica aproape 1.500 de euro, pe cand acreditarea unei institutii de invatamant preuniversitar poate costa peste 2.200 de euro, adica echivalentul a trei salarii ale unui profesor de gradul I cu vechime de peste 40 de ani.

Pretul pentru autorizarea sau acreditarea unui program de licenta este de aproximativ 6.240 de euro, iar tariful pentru evaluarea unui program de masterat este de 890 de euro.

astept comentarii!!! ... nu vi se pare ca ar trebui desfintati acesti terti furnizori de servicii "educationale"... nu numai institutia in cauza, sunt mult mai multi care castiga bani grei de pe urma invatamantului in Ro.( cum transparenta ioc...greu a decela valorile obtinute in 2010 si 2011... poate cu ajutorul dumneavoastra vom stii)
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
Pages: 1 2 
(Moderators: AlexA, , Eugen Stamate)