Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board
 
Visit YaBB today Wink


Pages: 1 2 
Educația, încotro ?? (Read 7820 times)
Nicolae Hurduc
Ex Member


Educația, încotro ??
Feb 16th, 2013 at 9:45am
 
Poate că ar fi interesant de abordat problematica sistemului educațional dintr-o perspectivă ceva mai largă, încercând să găsim poate unele răspunsuri la provocările pe care ni le pune în față evoluția (sau involuția) societății, în ansamblul ei. Și voi lua ca punct de plecare articolul apărut în ultimul număr al Observatorului Cultural,

Am putea trăi mai fericiţi fără a merge la şcoală ?
Autor: Mirela MURESAN

http://www.observatorcultural.ro/Am-putea-trai-mai-fericiti-fara-a-merge-la-scoa...


Articolul atrage atenția asupra cărții lui Jean-Pierre LEPRI – La fin de l’éducation ? Commencements.... Voi încerca să profit de drumul pe care-l voi face în zilele următoare în Franța, pentru a cumpăra cartea care mi se pare interesantă de citit, chiar dacă unele idei pe care le-am găsit în articol, mi se par oarecum exagerate.

Nu știu exact dacă autorul cărții (sau doar interpretarea doamnei Mirela Mureșan) pornește de la ideea că educația este în momentul de față un eșec. Nu mi-e clar de ce se consideră educația ca un eșec, pentru că menirea principală a acesteia este transferul de cunoștințe de la o generație la alta. Ori din acest punct de vedere, misiunea școlii a fost îndeplinită.

Ideea că fiecare ar trebui să învețe doar ce-i place, mi se pare iarăși un punct de vedere perdant, pentru că s-ar putea să ne placă până la urmă doar lucrurile mai puțin dificil de înțeles. Nu știu dacă natura umana este structurată pe principiul depășirii unor anumite bariere de dificultate, doar din dragoste față de cunoaștere. Sigur că există un anumit procent de indivizi care chiar ar face acest lucru. Insă nu sunt sigur că ar fi suficient.

In ceea ce privește învățământul primar, vehicularea ideii de a lăsa copiii să se pregătească în afara unui cadru instituțional, iarăși mi se pare un lucru riscant.

Oricum, una peste alta se pare că această carte merită să fie citită.
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1151
Gender: female
Re: Educația, încotro ??
Reply #1 - Feb 16th, 2013 at 12:19pm
 
Quote:
Am putea trăi mai fericiţi fără a merge la şcoală ?
Autor: Mirela MURESAN

http://www.observatorcultural.ro/Am-putea-trai-mai-fericiti-fara-a-merge-la-scoa...
Articolul atrage atenția asupra cărții lui Jean-Pierre LEPRI – La fin de l’éducation ? Commencements....
Oricum, una peste alta se pare că această carte merită să fie citită.


Nu am citit cartea si pot sa-ti spun ca in Franta nu a facut mare zgomot, probabil si pentru faptul ca oamenii s-au saturat de carti de acest gen. In plus se merge pe o idee a societatii moderne: daca ceva s-a stricat atunci arunci si inlocuiesti cu ceva nou. Iar cand e vorba de educatie si copii, tineri pe care ii formezi ma mefiez de acest aruncat cu usurinta la gunoi. Ca sa nu mai vorbim ca autorul este cineva din sistem ( inspector in Educatia nationala) asa ca mie una imi suna falsa aceasta luare de pozitie: cand esti in sistem faci ceva concret pentru, poti incerca a-l "repara" acolo unde e nevoie.
Cat despre educatia alternativa, poate merge in cu totul alta societate  dar in cea prezenta, cand in peste 90% din familii, ambii parinti muncesc, e aproape imposibil de aplicat la scara mare. Iar cand e aplicata, rezultatele sunt discutabile. Intamplarea face ca in primul semestru sa am un student in anul intai care trecuse prin acest sistem de educatie alternativa: nu era inscris la matematica ci la biologie ( au un curs de matematica obligatoriu in primul semestru, dar la un  nivel absolut trivial). Dupa prima sedinta a venit sa-mi spuna ca nu intelege nimic si mi-a vorbit despre  situatia sa particulara. Problema nu era numai de " intelegere" dar nu avea rabdarea sa stea in clasa 2 ore! Se foia tot timpul, discuta si la un moment dat cerea voie sa iasa afara si nu o data si de cateva ori in timpul unei sedinte de 2 ore!!! Din pacate astfel de copii nu sunt deloc pregatiti pentru studii normale, nu au obisnuinta unui program cat de cat riguros, nu au rabdarea necesara si nici puterea de munca. Am crezut ca are probleme mai mari la matematica (e cazul celor pentru care e o materie secundara) si am discutat cu colegi care predau alte materii: situatia era aproape aceeasi peste tot.
E doar un caz, nu trebuie generalizat, dar cu mici exceptii, nu cred ca tineri formati intr-un asemenea sistem paralel au mari sanse de reusita, nu au cum. Evident, ramane sa definim notiunea de reusita: si sa devii un foarte bun " boulanger" este o reusita, dar depinde ce ti-ai propus initial si cat ai realizat de fapt.
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1151
Gender: female
Re: Educația, încotro ??
Reply #2 - Feb 21st, 2013 at 10:55am
 
Profit de topicul deschis de Nicolae pentru a mai pune odata intrebarea ( retorica): "Educatia, incotro?"
Citesc rezultatele unui:

"Studiu SNSPA cu rezultate paradoxale: Daniel Funeriu este considerat cel mai performant si cel mai putin performant ministru al Educatiei din ultimii 22 ani, fiind urmat de Ecaterina Andronescu."

Nici intrebarile respective nu exceleaza prin precizie si logica, dar nici cei care au raspuns nu fac nici un efort in acest sens.

"Raspunsurile la intrebarea "Care credeti ca a fost cel mai performant ministru al educatiei din ultimii 22 de ani?"

    Daniel Funeriu: 25%
    Ecaterina Andronescu: 16%
    Andrei Marga: 16%
    Nici unul: 6%
    Mircea Miclea: 5%
    Cristian Adomnitei: 2% "

"Raspunsurile la intrebarea "Care credeti ca a fost cel mai putin performant ministru al educatiei din ultimii 22 de ani?"

    Daniel Funeriu: 22%
    Ecaterina Andronescu: 18%
    Andrei Marga: 7%
    Cristian Adomnitei: 4%
    Mihail Hardau: 3%
    Liviu Pop: 3%
    Mircea Miclea: 2%
    Ioan Mang: 2% "

""Rezultatele fac parte dintr-o cercetare realizata in luna ianuarie 2013 in cadrul unui proiect derulat de Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative (SNSPA) si finantat prin Fondul Social European, Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Cercetarea pe sistemul universitar a fost realizata pe un esantion national de cadre didactice universitare, 89% din invatamantul de stat si 8% din invatamantul privat. 28% dintre respondenti sunt profesori doctori, 27% sunt conferentiari doctori, 27% sunt lectori doctori, 12% asistenti doctori si 6% doctoranzi.""

Rezultatele acestui sondaj mi se par cel putin bizare. Lasand la o parte faptul ca Funeriu e in acelasi timp si cel mai performant si cel mai putin performant ministru al educatiei (se poate filosofa pe aceasta tema!) dar sa-l pui pe Miclea  la acelasi nivel de (in)competenta ca Mang, mi se pare incredibil! Totusi, cei care au dat raspunsurile sunt universitari, 55% dintre ei sunt profesori universitari si conferentiari!
Ce sa mai mire rezultatul altui sondaj, despre predarea  religiei in  preuniversitar, la care participa profesori din acest ciclu de invatamant!!! In fine, intrebarea este mai "detaliata", pe fiecare nivel preuniversitar, dar asta nu schimba rezultatele sondajului!

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14273363-studiu-snspa-rezultate-paradoxale-...

PS Nu se poate trece cu vederea faptul ca acest sondaj a fost realizat  in cadrul unui POSDRU. Si  uite unde se duc fondurile europene....

Educatia, incotro?
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Educația, încotro ??
Reply #3 - Feb 25th, 2013 at 4:20pm
 
AlexA wrote on Feb 16th, 2013 at 12:19pm:
Nu am citit cartea si pot sa-ti spun ca in Franta nu a facut mare zgomot, probabil si pentru faptul ca oamenii s-au saturat de carti de acest gen. In plus se merge pe o idee a societatii moderne: daca ceva s-a stricat atunci arunci si inlocuiesti cu ceva nou. Iar cand e vorba de educatie si copii, tineri pe care ii formezi ma mefiez de acest aruncat cu usurinta la gunoi. Ca sa nu mai vorbim ca autorul este cineva din sistem ( inspector in Educatia nationala) asa ca mie una imi suna falsa aceasta luare de pozitie: cand esti in sistem faci ceva concret pentru, poti incerca a-l "repara" acolo unde e nevoie.



Si mie mi-au sunat cam aiurea unele dintre idei. Problema este că tocmai în societățile dezvoltate, unde sistemele educaționale sunt bine puse la punct, apar tot felul de idei năstrușnice, iar americanii cred că sunt vârful de lance în acest sens. Ei au fost primii care țipau că se face prea multă matematică în școli, pentru ca acum să constate că nu au tineri suficient de bine pregătiți pe zonele științifice. Numai că la ei funcționează importul de neuroni mai bine decât cel de carne de cal. Insă trăsnaia cu scrisul de mână este absolut colosală. Dacă n-ai curent electric, nu poți comunica în scris cu nimeni.


Mai are rost sa iti inveti copilul sa scrie de mana? In 45 de state din America scrisul de mana va deveni de anul viitor materie optionala in scoli

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Luni, 25 februarie 2013, 17:29

In 45 de state americane scrisul de mana va deveni de anul viitor materie optionala in scoli. Aceleasi state au decis ca in locul caligrafiei elevii sa studieze ca disciplina scolara - Word-ul. In Marea Britanie, 40% dintre persoanele participante la un sondaj de opinie au declarat ca nu au mai scris nimic de mana de mai bine de 6 luni. In aceste conditii, ce se intampla daca nu vom mai invata sa scriem - intreaba publicatia franceza Le Point intr-un material pe aceasta tema care a fost preluat de RFI.   

O eleva de 16 ani din California a declarat pentru AP ca isi scrie temele la calculator, iar atunci cand este nevoita sa foloseasca stiloul scrie cu litere de tipar. Monica Baerg spune ca nimeni nu a obligat-o la clasa sa scrie de mana, asa ca i-a fost greu sa invete astfel literele. In acelasi timp, tanara precizeaza ca are dificultati in a intelege ceea ce scriu parintii ei (Sursa). 
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1151
Gender: female
Re: Educația, încotro ??
Reply #4 - Feb 25th, 2013 at 5:26pm
 
Quote:
Mai are rost sa iti inveti copilul sa scrie de mana? In 45 de state din America scrisul de mana va deveni de anul viitor materie optionala in scoli

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Luni, 25 februarie 2013, 17:29

In 45 de state americane scrisul de mana va deveni de anul viitor materie optionala in scoli. Aceleasi state au decis ca in locul caligrafiei elevii sa studieze ca disciplina scolara - Word-ul. In Marea Britanie, 40% dintre persoanele participante la un sondaj de opinie au declarat ca nu au mai scris nimic de mana de mai bine de 6 luni. In aceste conditii, ce se intampla daca nu vom mai invata sa scriem - intreaba publicatia franceza Le Point intr-un material pe aceasta tema care a fost preluat de RFI.   

O eleva de 16 ani din California a declarat pentru AP ca isi scrie temele la calculator, iar atunci cand este nevoita sa foloseasca stiloul scrie cu litere de tipar. Monica Baerg spune ca nimeni nu a obligat-o la clasa sa scrie de mana, asa ca i-a fost greu sa invete astfel literele. In acelasi timp, tanara precizeaza ca are dificultati in a intelege ceea ce scriu parintii ei (Sursa). 


Am citit saptamana trecuta articolul original in "Le Point" (Et si on cessait d'apprendre a ecrire?)  si m-am crucit!
Mai ca te vezi la tabla scriind cu litere mari sau facand desene  ca sa te inteleaga elevii sau chiar acasa, pentru copii! In afara de faptul ca este un handicap in viata de zi cu zi, mie mi se pare o involutie si nu o evolutie cum se prea prezentata aceasta modalitate de comunicare.
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1151
Gender: female
Re: Educația, încotro ??
Reply #5 - Feb 26th, 2013 at 12:23pm
 
Educatia, incotro?

"Zeci de lucrari de diploma identice la Facultatea de Stomatologie din Bucuresti. Indrumator al studentilor a fost actualul decan. Centrul de Investigatii Media a descoperit mai multe cazuri clare de plagiat in mediul universitar. Este vorba de zeci de lucrari de diploma ale absolventilor Facultatii de Medicina Dentara din cadrul Universitatii "Carol Davila" din Bucuresti. Mai grav este ca lucrarile cu pricina apartin unor studenti care l-au avut ca profesor coordonator pe actualul decan al facultatii, profesorul Alexandru Bucur. Conform CV-ului sau oficial, postat pe site-ul Colegiului Medicilor Dentisti din Romania, al carui vicepresedinte este, profesorul Alexandru Bucur, indrumatorul studentilor care s-au plagiat unii pe altii, este expert evaluator al Consiliului National al Cercetarii Stiintifice din Invatamantul Superior din cadrul Ministerului Educatiei, dar si expert evaluator al Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior. "
Hotnews 25.02.2013
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1151
Gender: female
Re: Educația, încotro ??
Reply #6 - Jul 26th, 2013 at 6:35am
 
"Meseria de profesor"
autor Mircea Vasilescu

"S-au publicat rezultatele examenului de definitivat în învăţământ: au promovat doar vreo 60% dintre profesori. Aşa că au apărut, ca în fiecare an, indignările: „vai, ăştia sunt profesorii copiilor noştri?...”. Da, ăştia sunt.


Unii consideră acest examen inutil: la ce bun, după trei ani de la terminarea facultăţii, să mai dai un examen? Mai ales că profesorii trec prin probe asemănătoare cu ocazia examenelor de titularizare în învăţământ. Iar unii dintre cei care nu prind un loc de titular, oricum lucrează ca suplinitori. Aşadar, fac aceeaşi meserie, doar că nu au un statut clar ca angajaţi. Dacă seria de examene la care sunt supuşi profesorii (definitivat, titularizare, gradul didactic II, gradul didactic I) foloseşte sau nu cu adevărat e o discuţie prea complicată pentru a o face aici. Dar putem observa, în principiu, că traseul didactic nu e unul uşor, cariera de profesor se construieşte cu efort. „Filozofia” din spatele acestui sistem este bazată pe ideea de a avea oameni cât mai bine pregătiţi, pentru că – nu-i aşa? – lor le încredinţăm viitorul copiilor noştri, deci soarta societăţii în ansamblu. Numai că, între asemenea nobile idealuri şi realitate se cască un hău. Supuşi presiunilor birocratice şi obligaţiei de a-şi tot dovedi, o dată la câţiva ani, competenţele, profesorii sunt, pe de altă parte, una dintre categoriile cele mai oropsite ale tranziţiei. Nu numai pentru că au salarii mizerabile, nu numai pentru că statutul lor social e precar (căci „modelele” dominante în societate sunt pseudo-vedetele, barosanii cu bani şi alte specimene din fauna tranziţiei), dar şi pentru că „sistemul” nu stimulează, în fapt, calitatea şi competenţa. Cadrele didactice au de făcut tot felul de hârtii, autoevaluări, raportări care sunt mai degrabă formale – se bifează nişte cerinţe pentru că aşa vor inspectoratele şcolare şi ministerul, nu pentru că ar ajuta efectiv la ceva. Aşadar, o bună parte din activitatea lor îi transformă în bieţi birocraţi.

În aceste condiţii, discursul despre nobila meserie de dascăl şi despre viitorul copiilor care se află în mâna lor devine un fel de bla-bla în care nimeni nu mai ajunge să creadă. Sau cred doar încăpăţânaţii pasionaţi de meseria lor, care ajung să fie nişte supravieţuitori şi, paradoxal, nişte luptători împotriva sistemului. Puneţi-vă în pielea unui profesor care vrea să-şi facă bine treaba, să fie foarte bun, să se ţină la curent cu noutăţile din domeniul lui, să aibă un orizont cultural, să participe la viaţa comunităţii în care trăieşte (pentru că numai astfel poate ţine legătura cu părinţii şi copiii şi poate deveni un reper). Să aibă, cu alte cuvinte, o viaţă profesională şi intelectuală normală. Dacă faceţi acest exerciţiu, vă veţi da seama că e extrem de greu pentru un cadru didactic să trăiască astfel. Nu are bani să-şi cumpere cărţi, să călătorească, să-şi menţină un anumit profil cultural; nu are timp – copleşit de birocraţie şi de cerinţele „sistemului” – să se îngrijească de propria persoană, astfel încât să se prezinte în faţa copiilor în cea mai bună formă intelectuală, relaxat, surâzător şi cu gândul doar la nobila sa misiune. Cu alte cuvinte, degeaba le cere societatea să fie tot timpul minunaţi, altruişti şi dornici să contruiască viitorul ţării dacă le oferă un prezent nesigur, bâlbâit, plin de meschinării şi de probleme.

E adevărat, pe de altă parte, că a scăzut foarte mult calitatea cadrelor didactice în ansamblu. Mulţi oameni de bună calitate au plecat din sistemul de educaţie, ceea ce e la fel de grav – dacă nu chiar mai grav – decât faptul că medicii pleacă din ţară cu miile. Dar nici un guvern de până acum nu a elaborat politici educaţionale adevărate, pe termen lung. Toată lumea a peticit. Şi constat că, în continuare, există o obsesie pentru examene, dar mult mai puţină grijă pentru ce se întâmplă între examene. Păi ce să se întâmple? Profesorii buni îşi fac treaba cu încăpăţânare, rezistă cât şi cum pot. Ceilalţi „se descurcă”. Sistemul în ansamblu devine tot mai greoi şi mai frustrant. Iar ipocrizia societăţii creşte de la an la an: profesorilor li se cere foarte mult (de pildă, să fie conştiinţele luminate şi responsabile ale neamului), dar li se dă foarte puţin. O dată pe an, când sunt examenele, freamătă ţara de grija educaţiei. În rest, poporul freamătă la televizor, cu ochii după vedete şi după politicieni mediocri."


http://adevarul.ro/educatie/scoala/meseria-profesor-1_51f02cf0c7b855ff566dafa8/i...
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Educația, încotro ??
Reply #7 - Jul 26th, 2013 at 7:29am
 
AlexA wrote on Jul 26th, 2013 at 6:35am:
În aceste condiţii, discursul despre nobila meserie de dascăl şi despre viitorul copiilor care se află în mâna lor devine un fel de bla-bla în care nimeni nu mai ajunge să creadă. Sau cred doar încăpăţânaţii pasionaţi de meseria lor, care ajung să fie nişte supravieţuitori şi, paradoxal, nişte luptători împotriva sistemului. Puneţi-vă în pielea unui profesor care vrea să-şi facă bine treaba, să fie foarte bun, să se ţină la curent cu noutăţile din domeniul lui, să aibă un orizont cultural, să participe la viaţa comunităţii în care trăieşte (pentru că numai astfel poate ţine legătura cu părinţii şi copiii şi poate deveni un reper). Să aibă, cu alte cuvinte, o viaţă profesională şi intelectuală normală. Dacă faceţi acest exerciţiu, vă veţi da seama că e extrem de greu pentru un cadru didactic să trăiască astfel. Nu are bani să-şi cumpere cărţi, să călătorească, să-şi menţină un anumit profil cultural; nu are timp – copleşit de birocraţie şi de cerinţele „sistemului” – să se îngrijească de propria persoană, astfel încât să se prezinte în faţa copiilor în cea mai bună formă intelectuală, relaxat, surâzător şi cu gândul doar la nobila sa misiune. Cu alte cuvinte, degeaba le cere societatea să fie tot timpul minunaţi, altruişti şi dornici să contruiască viitorul ţării dacă le oferă un prezent nesigur, bâlbâit, plin de meschinării şi de probleme.



Cred că este cam același lucru pe care-l spun și eu de mai multă vreme. Permanent ne lamentăm că profesorii nu-și fac datoria, iar pe de altă parte se dă de zor în cap tocmai celor care și-o fac. Așa vom ajunge să distrugem ultimele baricade de competență (dacă nu le-am și distrus deja) și vom da diplome studenților chiar înainte de a se înscrie la facultate, ca să nu pierdem, Doamne ferește, finanțarea aia teribilă pe student echivalent. O să ajungem sa facem Masterate de tinichigerie numai ca să răspundem solicitării de piață.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Educația, încotro ??
Reply #8 - Jul 30th, 2013 at 10:08am
 
Rectificare bugetara: Taieri de cheltuieli totale la Educatie, Munca, Agricultura. Bani in plus la SRI, SIE, DNA, CSM


Pentru Ministerul Educatiei, bugetul de cheltuieli va fi diminuat cu 235,6 milioane lei (8,5 miliarde lei buget initial), rezultat din majorarea cu 40 milioane lei a fondurilor pentru reabilitarea de scoli, gradinite si campusuri universitare, dar concomitent cu reducerea sumei blocate de 10%.


http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-15283705-rectificarea-bugetara-ta...


De ce nu ma mira acest lucru ?

E foarte bine asa ! Ce nevoie mai avem de educatie, cand oricum suntem deja o colonie europeana ? Licuricii mari si mici ne-au hotarat de multa vreme soarta. Educatia asta proasta se mai incapataneaza sa reziste, dar o termina ei pana la urma.
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Educația, încotro ??
Reply #9 - Jul 30th, 2013 at 12:10pm
 
In educatie sunt bani.
Iar daca nu sunt, se fac.

Sau,  ma rog unii fac bani.
Iata unul pus rector din mila lui Funeriu care si-a planificat 11.000 de euro pe admitere:

"Rectorul Universităţii Ovidius, ridicat de DNA. Dănuţ Tiberius Epure ar fi primit 4.500 de euro şpagă de la viitori studenţi, cărora le-ar fi dat subiectele la Admitere"

http://adevarul.ro/locale/constanta/danut-tiberius-epure-rectorul-universitatii-...


Omul e totusi o "personalitate":


"Din anul 2011, sunt membru în Comisia permanentă pe domeniul Ştiinţelor Economice din cadrul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior. Acest lucru îmi oferă posibilitatea de a cunoaşte realitatea învăţământului superior economic din România, putând astfel să fac demersurile necesare pentru a ridica performanţele FSE.

În ultimii ani, am obținut următoarele distincții: Diplomă de prețuire din partea AFER în 2010; Diplomă de onoare acordată cu ocazia aniversării a 20 de ani de la înființarea Universității „Dunărea de Jos Galați“, în 2010; Diplomă de excelență din partea Universității „Lucian Blaga“ Sibiu pentru contribuții deosebite la dezvoltarea învățământului superior economic din România în 2010; Diplomă de onoare cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la înființarea Universității „Ștefan cel Mare“ în 2010; Diplomă de excelență cu ocazia împlinirii a 45 de ani de la înființarea Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor, pentru contribuții deosebite la dezvoltarea învățământului superior economic din România, oferită de Universitatea Craiova în 2011."

http://epuredanut.ro/parcursul-profesional

Cred ca numai din diplome a facut norma CNATDCU...

Cred ca pe asta l-au arestat ca sa faca scoala cu Becali... inauntru..
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Educația, încotro ??
Reply #10 - Jul 31st, 2013 at 8:07am
 
Ce mai aflam din ziare despre cine a ajuns in CNATDCU?

"Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) Constanţa l-au reţinut, ieri, pe Gheorghe Amza, profesor universitar al Facultăţii de Ingineria şi Managementul Sistemelor Tehnologice, din cadrul Universităţii "Politehnica" Bucureşti.
Amza a primit azi mandat de arestare preventivă pe o perioadă de 29 de zile, transmite Realitatea.net."
http://www.bursa.ro/bacalaureat-2013-un-profesor-al-politehnicii-bucuresti-retin...

Problema e si mai distractiva daca ne uitam si vedem ca Prof. Gheorghe Amza de la UPB apare chiar in comisia de contestatii CNATDCU:
http://www.cnatdcu.ro/wp-content/uploads/2011/04/OM-5744_constituire-comisii-con...

Ca sa nu mai pun ca e si membru in senatul UPB:
http://www.upb.ro/membrii-senatului.html


PS
Rectorul arestat era (si mai e, doar ca e suspendat putin) Vicepresedinte al Consiliului National al Rectorilor!!!!!
"Rectorul prins cu şpagă, Dănuţ Tiberius Epure, suspendat din funcţia de vicepreşedinte al CNR"

http://adevarul.ro/locale/constanta/danut-tiberius-epure-suspendat-functia-vicep...

Cica era unul dintre cei 10 oameni de valoare:
http://www.youtube.com/watch?v=0wkJOhUULqo

Si vicepresedinte de Comisie CNATDCU (cum sta bine oricarui rector):
http://www.ziuaconstanta.ro/rubrici/actualitate/patru-profesori-constanteni-ales...
Back to top
« Last Edit: Jul 31st, 2013 at 11:16am by craciunm15 »  
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Educația, încotro ??
Reply #11 - Aug 3rd, 2013 at 3:43pm
 
Iata un articol care ar trebui sa ne puna pe ganduri. Nu stiu de ce, dar in ultimul timp am din ce in ce mai acuta senzatia de destructurare a societatii romanesti. Parca totul se prabuseste in jur si din pacate de o maniera ireversibila.


http://adevarul.ro/news/societate/adevarul-nu-faceliber-cartea-libereaza-1_51fce...

De vreo două decenii încoace, cartea a început să piardă din importanţă, motivele fiind multiple. S-a schimbat modelul omului de succes. Acesta nu mai este „omul cu carte”, ci „omul cu bani”. Şi s-a văzut (chiar s-a insistat pe această idee) că pentru a avea bani nu ai nevoie numaidecât de carte. Posturile de televiziunile şi publicaţiile de mare tiraj sunt pline de „ţânţăreni”, „becali”, „cămătari”, „vangheli” şi tot felul de manelişti prezentaţi ca dovezi ale eşecului modelului „omului cu carte” şi ca triumf al mârlăniei opulente.


Şcoala făcută cu seriozitate a fost înlocuită de „şcoala vieţii”, ceea ce înseamnă că nu cunoştinţele acumulate în mod metodic îţi asigură succesul ci şmecheria şi versatilitatea dobândite „după blocuri”. Cu ani în urmă, cei ce cădeau la examenul de bacalaureat plângeau, făceau depresii; în ultimii ani, se hlizesc ca la ultima glumă proastă pe care au făcut-o.

Ultimul an a adus în spaţiul public un nou model al „omului cu carte”: puşcăriaşul care scapă de o bună parte din pedeapsă. Se vede că aplicarea cunoştinţelor dobândite la şcoala vieţii se lasă de multe ori cu puşcărie. Atunci, unii dintre ei se gândesc la carte ca la o şansă de salvare. Dar nu aşa cum se gândeau Nică al lui Ştefan a Petrei sau Niculae Moromete, ci aşa cum au învăţat la cursurile de formare continuă din şcoala vieţii: ca nişte şmecheraşi care fac rost de un set de pile şi bomfaiere pentru a tăia gratiile de la pârnaie.

Mulţi dintre analfabeţii cu bani din România au început să urmeze cursuri de alfabetizare doar pentru a putea obţine permise de conducere auto. Dorinţa de a-şi conduce singuri maşinile a adus cartea în viaţa lor. În ultima perioadă cartea a început să fie prezentă şi în viaţa celor ce vor să se libereze. Bineînţeles, la un alt nivel. Ei trebuie să o producă.

Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Educația, încotro ??
Reply #12 - Aug 14th, 2013 at 8:04am
 
Cred că sunt interesante opiniile tânărului Ciprian Pruteanu, actualmente student la Universitatea Edinburgh. Sunt întru totul de acord cu dânsul legat de valorile individuale. Degeaba ai în unele universități cercetători performanți, cărora nu le pasă decât de acumularea de capital și de turismul științific. România are nevoie de oameni capabili să construiască aici și nu aiurea grupuri de cercetare, să dezvolte domenii noi în propriile universități, de persoane generoase și atente la modul în care lucrează și formează  tinerii.

http://adevarul.ro/locale/galati/cercetare-1_520a791dc7b855ff56d4630d/index.html


De ce nu a ales România?

Pentru a ne răspunde la această problemă, Ciprian a venit cu o scurtă istorioară. „În timpul liceului am participat la diverse concursuri naţionale sau internaţionale de fizică, unde am avut ocazia în repetate rânduri să stau de vorbă cu profesorii din comisii. La majoritatea concursurilor naţionale, comisia era formată aproape integral din profesori universitari. În momentul în care profesorii care predau zi de zi fizica la cele mai bune universităţi din România îmi spun categoric: Pleacă, nu-ţi bate joc de tine stând aici!, aş fi fost iraţional să nu îi ascult”, spune doctorandul gălăţean de la Edinburgh.
...................

Grupuri de specialişti, nu valori individuale!

Ajungând la capitolul „valori individuale” şi „valori de grup”, l-am întrebat pe Ciprian de ce crede că România nu face tot posibilul să-şi ţină în ţară oamenii valoroşi. „Eu nu cred că România are nevoie de valori individuale, ci de o categorie de oameni care să fie buni specialişti în diverse domenii. Încă părem să avem impresia că societatea şi cultura avansează prin vârfuri şi atât, prin „genii”, dar situaţia contemporană e diferită. Societatea avansează prin categorii mai consistente, grupuri de oameni bine pregătiţi în domeniile lor care avansează puţin câte puţin, cărămidă cu cărămidă. Încă pare să dăinuie ideea conform căreia idealul este omul renascentist, universal, omul bun la toate dar fără specializare sau calificare clară, care îşi dă doct cu părerea de la fizica cuantică la estetică lui Baumgarten, el fiind pregătit în limba franceză”, ne explică Ciprian.






Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Educația, încotro ??
Reply #13 - Aug 18th, 2013 at 7:39am
 
Cred că merită citit interviul din Adevărul cu prof. Radu Gologan, coordonatorul lotului olimpic de matematică. In mod evident este o persoană care e pricepe la problemele din sistemul educațional. Oare de ce MEC nu apelează la astfel de persoane atunci când se iau hotărâri legate de feluritele modificări ale modificărilor din școli ? Problema accesului copiilor din mediul rural în licee și universități a fost discutat și de noi de multe ori, dar se pare că rămâne nerezolvată în continuare.



http://adevarul.ro/educatie/scoala/din-clasa-a-vi-a-incepe-sa-strice-totul-1_520...

Cu câteva zile înainte de începutul celei de-a doua sesiuni de Bac din acest an, coordonator al lotului olimpic de matematică „de când se ştie“, profesorul Radu Gologan încearcă să aducă puţină lumină în această chestiune dominată de umbre.

..................


Din clasa a VI-a începe să se strice totul


La gimnaziu...

Din clasele VI-a, a VII-a mai precis, începe să se strice totul. Sigur că unii or să spună că e din cauza vârstei, că ajung la pubertate şi încep să facă prostii. Dar eu cred că e vorba de sistemul de şcolarizare, care începe să le impună tot felul de examene care devin formale şi totul se transformă într-un joc şi într-o dorinţă teribilă a şcolii, a elevului, a părinţilor mai ales, de a avea note mari cu orice chip şi de a învăţa formal pentru examenul care urmează. Pe de altă parte, tot în domeniul ăsta, este foarte important să existe dascăli care să se lupte pentru copiii lor, pentru că societatea românească, la fel ca multe alte societăţi din Est, în special, din state foste comuniste, a pierdut un avantaj pe care îl avea: nu se mai împrospătează intelectualitatea, adică nu mai există acel învăţător, sau acel sistem, care pe un copil care e isteţ şi care vrea să facă şcoală, să-l scoată dintr-un loc (iertată fie-mi exprimarea) troglodit. Iar o societate care nu-şi împrospătează intelectualii timp de 100 de ani devine o societate îmbătrânită din acest punct de vedere. E un fenomen biologic.

Credeţi că s-a întâmplat deja fenomenul de îmbătrânire a societăţii în România?
Cred că a început să se întâmple! Ia gândiţi-vă, ce s-a întâmplat cu primii noştri intelectuali, din care foarte mulţi proveneau din mediul ţărănesc? Erau acei oameni, şi ei şcoliţi, care descopereau pe proprietăţile lor copii deştepţi pe care îi ajutau, în sensul că aceştia ajungeau până la Paris, să facă doctoratul... Sistemul comunist a preluat această idee, cosmetizând-o ideologic. Pe ideea că cea mai importantă era clasa muncitoare, i-a ajutat pe copiii care proveneau din familii sărace. Acum, văd copii care sclipesc de inteligenţă în satele din România, care vor să facă şcoală, dar care, cum ştie toată lumea, nu au nicio posibilitate! Sistemul nu-i ajută. Şi gândiţi-vă că progresul cel mai important, din punct de vedere intelectual, al României, s-a făcut între 1830 şi 1880, cu aceşti oameni care au pornit de jos de tot şi au tras cu dinţii să-nveţe! Or, copiii noştri de intelectuali au totul, aproape, de-a gata! Şi-atunci, ei nu au pentru ce să lupte! Mă gândesc la bunicii mei: amândoi erau din familii în care nu se făcuse şcoală. Şi au ajuns intelectuali de vârf. Ajutaţi, sigur că da, dar şi cu dorinţa asta, pentru că, pentru ei, şcoala era „şansa“.


Care e cea mai mare problemă?
Eu cred că în acest moment este evaluarea. Evalua­rea a fost dusă, din motive mai mult sau mai puţin politice, de jocul presei cu societatea, într-un punct dificil. Evaluarea a devenit extrem de formală, uneori extrem de simplă, şi toată şcoala se bazează pe acest sistem de evaluare, uitând că în jur mai e şi altceva. Şi, aşa cum vă spuneam, asta începe să se vadă din clasele a VI-a, a VII-a. Din nişte clase excepţionale, care doresc să-nveţe la orice şi să ridice mâna, devin nişte elevi care fac formal, la matematică, nişte exerciţii, învaţă pe de rost comentarii, sinonime, antonime, la limba română, puţină gramatică – oricum mult prea grea pentru ceea ce vor ei, nu le rămâne nimic în cap după aceea... Iar profesorii ajung, în foarte multe situaţii, sclavii părinţilor. De aceea există atât de multe cereri de a schimba profesori în gimnazii. Pentru că sunt note prea mici. Părinţii vor note mari, pentru că acelea contează la admiterea la liceu. Şi după aceea descoperă că alţii, cu note mult mai mici, sunt mult mai buni. Iar ei nu mai pot face faţă. Şi asta există, chiar şi în Bucureşti, sunt şcoli cu tradiţia asta, să fie numai cu note de 10. Iar rezultatele aceloraşi copii, mai departe, la liceu, se dovedesc a fi dezastruoase.


Iar profesorii nu au nicio vină?
Ba da, s-au deprofesionalizat! Mulţi spun: „De ce să-mi bat eu capul să fac în plus, când părinţii nu vor decât note mari?“. Şi examenele lor, ale profesorilor, s-au transformat în ultimii ani, au fost duse prea mult spre partea pedagogică, uitându-se că, de exemplu, un profesor de matematică trebuie să ştie să rezolve probleme! Dacă nu ştie, ce să-i spună copilului? Şi bănuiesc că şi la alte obiecte se întâmplă la fel! Ăsta e rezultatul că plata profesorului este egală cu salariul minim pe economie. Şi nu ştiu cum se va putea ieşi din acest cerc vicios. Sigur că se vehiculează tot felul de formule, în funcţie de performanţă ş.a.m.d. Numai că, la noi, performanţa s-a măsurat întotdeauna formal, cu hârtii. În România e întotdeauna foarte greu să fii corect în privinţa felului în care se măsoară competenţa.

Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Educația, încotro ??
Reply #14 - Aug 27th, 2013 at 8:27am
 
Ne-am ajuns ! Nu-i mai facem tinichigii pe toți, îi facem filosofi sau oameni de afaceri. Oare când se vor discuta și ceva conjecturi pe la clasele I-IV ?

http://stiri.tvr.ro/elevii-vor-studia-elemente-de-filosofie-economie-si-sociolog...

Elevii de clasa a treia şi a patra vor avea de anul viitor o materie opţională nouă: „Educaţia financiară”.

Ministerul Educaţiei a mai introdus ca materii opţionale „Educaţia pentru societate" la clasa pregătitoare, I sau a II-a, şi „Filosofie pentru copii", în clasele a III-a sau a IV-a.

Elevii vor studia elemente de conduită moral - civică şi modul în care se aplică acestea în contexte reale de viaţă.

La „Filosofie pentru copii" se vor studia etapele pe care le implică rezolvarea unei probleme date, cum să susţină un punct de vedere, dar şi cum să respecte opiniile altora.

Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Educația, încotro ??
Reply #15 - Sep 22nd, 2013 at 7:31am
 
Iată o inițiativă interesantă și deosebit de utilă - Noaptea Cercetătorilor.

27 septembrie este Noaptea Cercetătorilor. Se sărbătoreşte în aceeaşi seară în peste 300 de oraşe din Europa. Te aşteptăm cu noi la Iaşi, Bucureşti, Timişoara, Craiova şi Cluj să iei parte la experimente trăsnite şi conferinţe despre misterele încă nedezlegate ale ştiinţei.

http://noapteacercetatorilor.uaic.ro/


Iași

Locaţie: Parcul Palas
Ora: 18.00 – 24.00

    Cum arată viaţa la -200 grade Celsius?  Experimente cu azot lichid
    Laser show & informațiile pe care le culegem din atmosferă cu ajutorul laserului
    Harta căldurii corpului (fotografii în infraroșu)
    Stăpânul fulgerelor: descărcări spectaculoase
    Câte camere poți lumina de pe o bicicletă?
    Roci și substanțe fluorescente
    Cum se sparge lemnul cu o  minge de ping pong
    Observații astronomice & alte experimente
    Poftim? Erori în percepţia auditivă şi vizuală
    Cum circulă informaţia prin fibra optică: reflexia totală internă
    Vezi cum erupe un vulcan
    Aprinde o făclie fără sursă de foc
    Afli ce se întâmplă cu jeleul în stomacul tău

Concurs de fotografie artă şi ştiinţă
Science Cafes:

Cărtureşti Palas, 19.00 – 22.00

    Există viaţă în afara Pământului? spaţiul interstelar şi sinteza moleculelor
    “Laser, frate”: tot ce nu ştiai că nu ştii despre lumină
    De ce ardeii iuţi sunt fierbinţi şi alte curiozităţi ale simţurilor
    Curentul electric fără fir
Back to top
 
 
IP Logged
 
VDavid
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 148
Re: Educația, încotro ??
Reply #16 - Sep 22nd, 2013 at 8:42am
 
Doua sectiuni speciale ar trebui sa fie prinse in aceasta <sarbatoare>: 1) sectiunea cercetatorilor care dau pe altii la o parte (asta ca sa vorbesc frumos); 2) sectiunea imbuibatilor din cercetarea de la noi! Evident, ca sectiunile pot avea subsectiuni in functie de specificul cercetatorilor si a cercetarii intreprinse! .....

victor david
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1151
Gender: female
Re: Educația, încotro ??
Reply #17 - Sep 22nd, 2013 at 11:21am
 
VDavid wrote on Sep 22nd, 2013 at 8:42am:
Doua sectiuni speciale ar trebui sa fie prinse in aceasta <sarbatoare>: 1) sectiunea cercetatorilor care dau pe altii la o parte (asta ca sa vorbesc frumos); 2) sectiunea imbuibatilor din cercetarea de la noi! Evident, ca sectiunile pot avea subsectiuni in functie de specificul cercetatorilor si a cercetarii intreprinse! .....

victor david



Lipseste si rubrica despre asa zise jurnale stiintifice ca "Metalurgia International". E greu sa le vorbesti tinerilor despre cercetare cand in presa apar articole ca cele dedicate publicatiei de care aminteam. Si sunt convinsa ca nu este o exceptie: Nicolae a dat un link  in care era publicat si un numar de peste 50 de reviste romanesti devenite reecnt ISI! Sa fim seriosi! Hodoronc -tronc atatea reviste romanesti ajung la un anumit nivel stiintific, cum se doreste a se crede! Nu cred in povesti de-astea, asa cum nu pot sa inteleg cum oameni care nu reusesc sa publice in reviste internationale au un succes nebun in revistele ISI romanesti.
In plus, sigur acest  tip de revista nu este tipic romanesc, trebuie sa existe si in alte tari, succesul la anumiti "cercetatori" fiind la fel de mare ca cel al "Metalurgiei".
Cum spuneam, e greu sa indemni tinerii sa faca cercetare adevarata cand acestia constata ce usor se fabrica un CV universitar ( culmea, in toata legalitatea!) si ce usor se publica articole stiintifice!
In naivitatea mea nu mi-am imaginat ca exista  asemenea cazuri: o revista intreaga care serveste interese obscure. Stiu ca exista articole slabe fara nimci original care sunt publicate fara nici un efort, stiu ca exista articole plagiate care  scapa vigilentei recenzorilor, stiu ca se fac anumite aranjamente: publica tu articolul meu in revista in care esti in editorial board su fac si eu la felpentru tine si studentii sai, dar chiar nu mi-am imaginat ca mizeria e de o amploare atat de mare! Oameni care accepta sa faca parte din editorial-ul board al unei publicatii stiintifice si carora nici nu le pasa de ce se intampla acolo sau accepta pasiv transformarea acesteia in piata de articole: platesti, ai articolul, punct.  Si este vorba de o publicatie a unei institutii importante din Romania! Nu vorbim de revista Universitatii din Bacau sau Tg-Jiu, ma intreb ce o fi pe-acolo....
Deci, cum spuneam, degeeaba se organizeaza asemenea manifestari interesante ca "Noaptea cercetatorilor" daca tinerilor nu li se ofera si  certitudinea ca merita sa faci meseria asta!
Back to top
 
 
IP Logged
 
VDavid
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 148
Re: Educația, încotro ??
Reply #18 - Sep 22nd, 2013 at 12:08pm
 
Foarte corecta aceasta directie de dicutie adusa de AlexA. S-au facut CV-uri si s-au obtinut titluri pe baza acestei reviste, dar si a altora la fel de discutabile ca ea. Nu are rost sa dau nume, caci mi-e sila! In plus, cred s-a discutat destul pe tema asta....

In cadrul acestei discutii as mai adauga urmatoarea dezvoltarea de idei. Fiindca incepe noul an universitar si legat de topicul de fata problema educatiei doctoranzilor si masteranzilor, adica a tinerei generatii care sa fie sprijinita in formarea ei. Exceptand tinerii care au sansa de a intra in grupurile imbuibatilor din sistem (sunt si exceptii, evident), ceilalti, destul de multi si unii foarte valorosi, vor privi frustrati la lipsa celor necesare activitatii in laborator. Imbuibatii, de regula cu relatii in afara, ii vor trimite acolo si toata lumea va avea de castigat. Doctoranzii ca vor lucra cu tehnici moderne si conducatorii de aici, caci vor aparea pe lucrari !!

In timp ce multi profesori din universitatile importante ar putea face ceva pentru cei tineri, fondurile sunt acaparate de un grup restrans. Reteaua portocalie, inca activa si vendicativa, a eliminat prin procedeele pe care doar securistii le mai foloseau o parte din cei incomozi, de regula oameni retrasi si fara afinitati politice.

Si atunci cum sa faci educatie, cand nu ai nici macar 1 leu pentru cercetare ???
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Educația, încotro ??
Reply #19 - Sep 22nd, 2013 at 9:10pm
 
VDavid wrote on Sep 22nd, 2013 at 12:08pm:
S-au facut CV-uri si s-au obtinut titluri pe baza acestei reviste, dar si a altora la fel de discutabile ca ea. Nu are rost sa dau nume, caci mi-e sila!


E plin ministerul si CNATDCU-ul de CV-uri cu revista asta.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Educația, încotro ??
Reply #20 - Sep 25th, 2013 at 7:21am
 
VDavid wrote on Sep 22nd, 2013 at 12:08pm:
In cadrul acestei discutii as mai adauga urmatoarea dezvoltarea de idei. Fiindca incepe noul an universitar si legat de topicul de fata problema educatiei doctoranzilor si masteranzilor, adica a tinerei generatii care sa fie sprijinita in formarea ei. Exceptand tinerii care au sansa de a intra in grupurile imbuibatilor din sistem (sunt si exceptii, evident), ceilalti, destul de multi si unii foarte valorosi, vor privi frustrati la lipsa celor necesare activitatii in laborator. Imbuibatii, de regula cu relatii in afara, ii vor trimite acolo si toata lumea va avea de castigat. Doctoranzii ca vor lucra cu tehnici moderne si conducatorii de aici, caci vor aparea pe lucrari !!



De fapt atât comentariile lui Alexa, cât și cele ale lui Victor, ating o problema fundamentală atât a sistemului educațional, cât și al întregii societăți românești: FALIMENTUL MORAL ! Iar din păcate, acest aspect scapă total de sub controlul sistemelor de evaluare, sau al clasamentelor. Degeaba ne chinuim până la urmă să inventăm niște reguli care să readucă sistemul educațional pe linia de plutire, atâta timp cât avem probleme morale cât se poate de grave. Dacă un rector de universitate ajunge să vândă subiecte la admitere, sau și mai rău, diplome, dacă totul se vinde și se cumpără, inclusiv competițiile de granturi, atunci despre ce să mai discutăm ? Problema cea mai gravă a sistemului educațional românesc nu este numărul prea mare de școli, de universități, sau de reviste ISI, ci calitatea morală a unora dintre dascăli. Dacă în școli elevul vede că orice loază cu bani, poate ajunge șef de promoție și apoi student la nu știu ce universitate celebră din Europa, sau de-aiurea, dacă apoi în universități vede cum colegii lui cumpără subiecte la admitere, sau note la examene, ce putem să mai cerem tinerilor ? Pe cine mai interesează în ziua de azi calitatea actului educațional ? Pe cine mai interesează dezvoltarea unor domenii de cercetare de vârf ? Aruncăm în continuare bani pe fereastră finanțând "specialiști" în științe politice și economice, în drept, în meteorologie, în limbi moderne aplicate și alte ciudățenii zornăitoare, în timp ce domeniile fundamentale ale științelor mor încet și sigur. Iar atunci când vom constata că suntem o societate formată doar din tinichigii, chelneri și curve politice va fi prea târziu.   
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1151
Gender: female
Re: Educația, încotro ??
Reply #21 - Sep 25th, 2013 at 12:13pm
 
Quote:
FALIMENTUL MORAL ! Iar din păcate, acest aspect scapă total de sub controlul sistemelor de evaluare, sau al clasamentelor. Degeaba ne chinuim până la urmă să inventăm niște reguli care să readucă sistemul educațional pe linia de plutire, atâta timp cât avem probleme morale cât se poate de grave. Dacă un rector de universitate ajunge să vândă subiecte la admitere, sau și mai rău, diplome, dacă totul se vinde și se cumpără, inclusiv competițiile de granturi, atunci despre ce să mai discutăm ? Problema cea mai gravă a sistemului educațional românesc nu este numărul prea mare de școli, de universități, sau de reviste ISI, ci calitatea morală a unora dintre dascăli.   



Cred ca ceea ce se intampla azi in Romania este o bataie de joc la adresa sistemului educational. Factorii sunt multipli si am tot discutat despre ei, dar consecintele se vad, cred, in fiecare zi, chiar si de departe. Este totusi o problema si numarul mare de universitati, reviste ISI si universitari, pentru ca acestea nu au aparut dintr-o necesitate a sistemului educational ci intr-un mod artifiacial. Universitatile infiintate in toate targurile mai rasarite au aparut pentru ca politicianul X voia cu tot dinadinsul ca orasul sau sa devina centru universitar si eventual ii suradea si lui un titlu universitar. Plus ca mai avea nu stiu cati alti prieteni in diverse domenii, carora le facea cu ochiul un titlu universitar obtinut fara efort. La fel revistele ISI romanesti au aparut pentru ca anumiti universitari sa-si publice prostiile, eventual sa se vada in editorial board si sa aiba ce sa-si treaca in CV. Toate astea sunt legate de moralitate, corectitudine, de bun simt  si demnitate, in ultima instanta: oricat de tampit ai fi, si tot iti dai seama ca 30 de articole in reviste romanesti si un titlu de editor la o revista romaneasca nu te face mare om de stiinta, dimpotriva, arata cat esti de limitat, incapabil sa iesi dintr-o matrice locala. Chiar ma intreb ce o fi in mintea celor care se preteaza la acest joc stupid "de-a cercetarea si universitarii".

Revenind la moralitate, sistem educational, sansa de a face scoala pe care multi o risipesc prosteste, o sa dau doua exemple despre care am citit in aceasta dimineata.
Primul e chiar un articol din presa romaneasca, care surprinzator poate, dar arata ca totul nu e pierdut si ca exista inca speranta:
Experimentul "Portofelul Pierdut": Bucuresti, pe locul 11 in topul onestitatii. Helsinki, orasul cu cei mai cinstiti locuitori "-Hotnews

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15649186-experimentul-portofelul-pierdut-bu...

E totusi impresionant ca Bucurestiul s-a clasat inaintea unor orase ca Zurich, Praga, Madrid si Lisabona.

In alta ordine de idei, despre scoala, azi este premiera unui documentar realizat de Pascal Plisson, un documentarist care lucreaza pentru BBC, Canal + si National Geographic:
"Sur le chemin de l'ecole" ( " Pe drumul scolii " sau "Drumul spre scoala", in traducere libera).
Este istoria  unui mic indian, a doua fetite keniene, doi pusti din Patagonia si o fetita din Atlas-ul marocan, drumul lor spre scoala.
http://www.youtube.com/watch?v=aEHQePgNXNU
Acesta este un scurt rezumat al filmului; vazand imaginile respective ma gandesc ca si in Romania, tara europeana si cu pretentii de nu stiu cati studenti la mia de locuitori, sunt copii al caror drum spre scoala nu e departe de cel al copiilor amintiti.


Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1151
Gender: female
Re: Educația, încotro ??
Reply #22 - Sep 26th, 2013 at 9:03am
 
In Observator Cultural a aparut un articol scris de L. Ornea despre episodul "Metalurgia International".  Postez link-ul articolului la aceeasi rubrica unde s-a discutat mai mult despre acest subiect.

"BIFURCAŢII. Ce demonstrează o cacealma"

http://www.observatorcultural.ro/index.html/articles|details?articleID=29202#com...
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Educația, încotro ??
Reply #23 - Sep 26th, 2013 at 1:59pm
 
Pentru că tot vorbim de ISI, am văzut pe site-ul ziarului Adevărul o reclamă care m-a blocat.


Dove Medical Press
www.dovepress.com/
Open Access Impact Factor Journals. Quick processing. Submit your paper.



Oare o fi fost pusă pentru ziariști ? Sau poate că se adresează higherilor, care am înțeles că trebuie să aibă un CV betonnnnnn. Pe lângă căutatele meserii de tinichigiu și ospătar, care erau în ochii prezidențiabili în maaaare suferință (nu mai avea cine să toarne !) iată că se profilează o nouă specializare de mari succesuri: HINGHEREALA !  In curând vom asista probabil la acreditarea primelor universități de hingherit și înalte studii politice.
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Educația, încotro ??
Reply #24 - Sep 26th, 2013 at 6:03pm
 
AlexA wrote on Sep 26th, 2013 at 9:03am:
In Observator Cultural a aparut un articol scris de L. Ornea despre episodul "Metalurgia International".  Postez link-ul articolului la aceeasi rubrica unde s-a discutat mai mult despre acest subiect.

"BIFURCAŢII. Ce demonstrează o cacealma"

http://www.observatorcultural.ro/index.html/articles|details?articleID=29202#com...


Sistemul ISI nu e facut pentru necinstiti, asa cum sunt la noi, in masa. Pur si simplu nu a fost proiectat pentru escroci.
Asa cum Politia din tarile dezvoltate nu e pregatita pentru migratia in masa a escrocilor din Europa de Est. Au avut si ei perioadele astea, dar au trecut de mult de ele.
Problema nu e neaparat ca avem escroci, ci ca aia cinstiti tac si nu ii elimina pe smecheri, ajungand - in final - sa fie eliminati ei, tocmai de smecheri.

Ba. la noi mai e si o complicitate a ministerului si una politica, incat e greu unui sistem ca ISI sa faca politie stiintifica.
Cea mai simpla solutie, evacuarea in masa revistelor est europene si punerea lor in carantina pana cand vor apare citari ale articolelor din acestea (nu autocitari) in reviste ISI serioase. Cu noroc si seriozitate, cam 50-100 de ani.
Back to top
« Last Edit: Sep 26th, 2013 at 8:43pm by craciunm15 »  
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 
(Moderators: AlexA, , Eugen Stamate)