Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board
 
Visit YaBB today Wink


Pages: 1 2 3 4 ... 12
Politica României în cercetare și educație (III) (Read 53422 times)
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #25 - Apr 3rd, 2013 at 10:33am
 
Marian_Deaconescu wrote on Apr 3rd, 2013 at 9:58am:
Ca-nseamna ca, uite, lumea shi-a *chiar dat sama*. Voi va ''datz' '' cu *numerele*, cand ceea ce conteaza sunt *rezultatele*, dom'le. Pan' unele domenii (bio, chimie, techno, info), rezultatele au *veatza scurta*. Ca, nu te mai ceteaza *nime'* dupa tri ani... Pe chestii *din astea* va pariatzi *voi*, meseria, viitoriul? Poate ca da. In care caz, io *nu am ce va face*, ca, vorba aia: fiecare pasere pere pre limba dansei...


Ba aici chiar nu ai deloc dreptate. Poate că în informatică să fie valabil ce spui tu și de aceea informaticienii să mizeze mai mult pe publicații în volume de conferințe, comparativ cu revistele tradiționale unde viteza de publicare e mai mică. Insă în științele empirice lucrurile stau cu totul altfel. Am putea spune că procesul de cunoaștere evoluează pe o spirală și în consecință, de multe ori te întorci la rezultatele vechi de 20, 30 sau chiar 40 de ani, unde constați că ți-au scăpat niște lucruri pe care nu aveai cum să le cuantifici la momentul respectiv. De multe ori un banal spectru înregistrat în urmă cu 20 de ani, te scutește de  luni, dacă nu chiar de ani de muncă suplimentară. De aceea m-aș hazarda să spun că articolele din zona empirică nu trebuie clasificate în bune și proaste, ci în studii care duc la  deschideri de domenii, explicare de mecanisme etc. și studii de rutină. Insă ceea ce trebuie să fie cât se poate de clar, e faptul că nu ar exista deschiderile de domeniu, dacă nu ar fi în spate studiile de rutină. Sigur că de multe ori bănuim că se va ajunge la un anumit rezultat, însă este obligatori să verifici. Ar fi păcat să piardă timpul cu astfel de verificări cei care gândesc oblic și sunt capabili să deschidă noi drumuri (pentru că nu avem foarte mulți din această categorie). Și de aceea cercetarea este organizată în acest mod. Sigur că și în zona științifică sunt escroci, ca peste tot, care profită de buna credință a majorității, dar asta nu înseamnă să-i privești pe toți ca pe niște escroci.

De aceea revistele sunt ierarhizate pe baza coeficienților de impact și încearcă să ordoneze într-un fel gradul de dificultate al cercetării derulate într-un anumit studiu, pentru că de fapt asta fac. Insă dacă n-ar exista revistele cu coeficienți mai modești, cu siguranță că n-ar exista nici revistele foarte mari.   
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #26 - Apr 3rd, 2013 at 11:25am
 
Nicolae,

ma bucur ca ne-ntalnim pa sarma. Io ma leg doar de *ultimul* paragraph, Acela ca revistele cearca de-a organiza '' gradul de dificultate''. Ceea ce e, *din pacate*, chiar cum scrii, *chiar correct*.

De ce tzi-o scriu? Pentru ca, cu ani pan' urma, am scris (mda, erea considerat un guru, Noica, un din ala de le shtie pa chiar tate, era *pelerinaj* pa la Paltinish, o localitate pa care-am putut-o vizita doar vara trecuta). Intreband pe gurul ala ce crede: ca matematica-i o chestiune de inventzie au de descoperire?

Mi-a raspuns *chiar cum ma ashteptam io, la 26 da ani: cam in doi peri: cum ca e & una & alta.

Acuma, dupa 30 da ani de *practica*, v-o pot spune, dragilor: parerea *mea* e ca MATEMATICA *ADEVARATA* E *DES-COPERIRE*.

Ca, pa noi *nu ne intereseaza* ''daca, atunci'' (adica, nu are rost sa-tzi prea perzi vremea).

Pa noi ne intereseaza chestia, simpla: ''ca, uite, ca asta se-ntampla'' (desigur, in ''areale'' cat mai cuprinzatoare, ca spre ezemplu: toate numerele naturale, toate grupurile, toate grupurile finite, toate multzimile etc. etc.)

Shi *io* am crezut, Nicolae, pan' tineretza, cum ca a shti tat mai mult daspra tat mai putzin (conditzii, adicatilea, cat cuprinde, chestii ''technice'', chestiuni *grele*, de genul care-s *publ;icate copios pan' ale mai tari reviste) ar fi ''raspunsu' ''. M-am *inshelat* (shi, mi-o declara *mari*, care-au facut *aceeashi gresheala*).

Dar vezi tu, Nicolae: a ''mere'' pe partea *ailalta*, a *des-coperirii*, e un business *riscant*, pe care lumea nu are curajul sa-l practice. Ca, *ideea* nu vine la comanda, &-atuncea-i mai *sigur* sa scrii aiureli *bine cotate*, sa le numim *tehnice*.

No ghine, Nicolae, acuma ma chiar duk la kulkare,

Nea Marin



Back to top
 
 
IP Logged
 
sitronif
Senior Member
****
Offline



Posts: 265
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #27 - Apr 3rd, 2013 at 2:45pm
 
Marian_Deaconescu wrote on Apr 3rd, 2013 at 9:58am:
Hi, hi, ''sintronif@, care va sa zica *numarul Erdos* a ALA! Sa fim , ti rog, chiar serioshi: cu cat eshti mai *tanar*, ai numar mai *mare*. Shi *acest* numar i-un *vax* (Erdos a colaborat, scriind *el*, cu muuultzi inshi, cu sute care pe urma n-au mai facut chiar *nimic*). Shi, se refera la un domeniu *foarte restrans* d-al matematicei. Desigur, ai de mentzioneaza pan' CV un *numar Erdos*, te *dumiresc*, bre: ca, cu *asta doar si pot chiar lauda*.  Lasa, lasa, ca *nu a scris nici Erdos numa' ''babane'' *...

Dar *de unde*, obsesia asta, a *atatora*, cu *numerele*, cu clasamentele? Ca *io*, chiar *nu o chiar intzeleg*. Am mai explicat p-acilea cum ca *cu cat te ceteaza unii mai tarziu* (dupe vreo 10 ani, sa spunem), cu-atat mai bine (cu toate ca nu ai numerele lu' *peshte*).

Ca-nseamna ca, uite, lumea shi-a *chiar dat sama*. Voi va ''datz' '' cu *numerele*, cand ceea ce conteaza sunt *rezultatele*, dom'le. Pan' unele domenii (bio, chimie, techno, info), rezultatele au *veatza scurta*. Ca, nu te mai ceteaza *nime'* dupa tri ani... Pe chestii *din astea* va pariatzi *voi*, meseria, viitoriul? Poate ca da. In care caz, io *nu am ce va face*, ca, vorba aia: fiecare pasere pere pre limba dansei...

No numa' fain, s-avetzi vise faine, sa dormitzi bine,

Nea Marin


Pai io vorbeam tocmai despre faptul ca ailalti, de prin alte parti, se dau cu fundu' de pamant ca sa umple rafturi cu cat mai multe publicatii, de orice fel. Despre faptul ca lor le pasa chiar mai mult decat noua de chestia asta cu numerele.

Si am aflat, de curand, si cum o fac (asa-numitii informaticieni): isi pun numele pe orice scriitura a mai tinerilor colaboratori; isi pun numele "in cruce" pe lucrari ale prietenilor din alte zone ale lumii; isi (auto)promoveaza lucrarile in volume ale unor conferinte pe care le "patroneaza" chiar ei sau amicii lor, iar apoi propun lucrarile-fara-de-valoare ca fiind "best paper" sau candidati ideali pentru vreo publicare in junale "cotate".
Adicatelea o afacere mare, lipsita de etica, dar care merge uns, chiar si fara ca de-ai nostri sa se fi implicat.
De ce fac asta? Pentru ca, pare-se, "prestigiul" la ei depinde de volum, de cantitate si nu de calitate. Si "prestigiul" depinde de niste hartii care povestesc despre un "best paper". Si "prestigiul" depinde si de cat de mare-i reteaua de "colaboratori". Si prestigiul asta n-are nicio legatura cu etica. Sau plagiatul. Sau autoplagiatul (de fapt, cum se numeste cand gasesti doua lucrari din acelasi an, cu acelasi titlu, acelasi rezumat, aceleasi referinte, posibil si acelasi continut, aceiasi coautori, dar autor principal schimbat?)
Faptul ca acea "best paper" nu a fost citata ulterior nici macar de chiar autorii ei nu stirbeste cu nimic "prestigiul". Cine se mai leaga de un asemenea amanunt nesemnificativ in fata volumului imens de maculatura?

Ca o curiozitate: uite cum poti sa afli cat de "departe" esti de P.Erdos Smiley
http://academic.research.microsoft.com/VisualExplorer#10905502&1112639
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #28 - Apr 4th, 2013 at 1:45pm
 
Salut, ''sitronif'', chiar *shtiu* cat am numar Erdos (puteam avea 2, da' am refuzat d-a scrie cu unu' care-avea numaru' 1 - imi pare rau? nicidecum, c-am perdut caii da la bicicleta).

Am corespondat de doua ori cu Erdos, pan' anii '80, am chiar conversat cu Erdos, in '83, un ''baiet''
foarte dashtept, fara de indoiala. Tot ca o curiozitate, pe mine ma interesa mai mult cat sunt de departe de *altzii* (Gauss, spre ezemplu, sau Thompson & *altzi* eroi d-ai *mei*). E chiar *ushor* sa afli chestii din astea, amuzante &, cateodata, *chiar surprinzatoare*.

Cele bune,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
capetrei
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 818
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #29 - Apr 6th, 2013 at 5:49am
 
Felicitari.
Am intrat aici dupa aproape un an si tot acolo este totul.
Marin explica, inghetat in proiect, ca toate sistemele sunt proaste si ca el este direct legat de erdos.
Ia uite aici:
http://academic.research.microsoft.com/VisualExplorer#3119845&1112639

nu stiu cine este erdos, n-am nici o legatura cu el si nici n-am prea mult timp de taiat frunze la caini.
Cristian
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #30 - Apr 6th, 2013 at 9:00am
 
Ha, ha, chir ma-ntrebam pe unde eshti, Cristi, e fain c-ai revenit, io ma bucur, sper ca anul sa-l fi folosit cu *folos*. In materie de ''Arta Conversatziei'', vaz, insa ca eshti *corijent*, batrane....

Scuza-ma ca tzi-o scriu, dar acest loc nu e, totushi ''Nature'', p-acilea vin oamenii chiar ca sa taie frunza la cani. Shi, cui nu-i place,  chiar *nu* vine, e o simpla chestiune de bun simtz. 

Noi, p-acilea, suntem o sotzietate ''rafinata'', bre. Shi vii tu, acuma, ca sa ne strici petrecerea? Cand tocmai stateam la o bere cu ''sitronif'' shi-i explicam ce & cum cu numarul Erdos (de care *el*
parea sa fie-nnamorat?)  Pai, se poate?

Hai, scrie-ne matale din adancimea experientzei *matale*, scrie-le tinerilor cam ce sa faca etc. etc.
Ca, ti rog frumos sa ma scuzi, nu eshti *singurul* care se satura de cum scriu *altzii*.

Numa' fain,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #31 - Apr 8th, 2013 at 11:19am
 
Este foarte greu de înțeles politica de dezvoltare a lui ELI. După cum era ușor de anticipat, vor fi scandaluri după scandaluri, pe marginea licitației pentru construcția ELI. Citeam undeva că trebuie asigurată o coloană de 100 de betoniere, pentru ridicarea clădirii cu pricina.

Misterul celor 76 de milioane de euro de la Măgurele

http://www.evz.ro/detalii/stiri/misterul-licitatiei-cu-iz-penal-din-spatele-celu...

E clar că e vorba de o construcție cu totul specială, care impune niște reguli la fel de speciale. Aici să spunem că lucrurile sunt oarecum clare.


Aflăm însă că funcționarea acestui laser va genera 200 de locuri de muncă și abia aici vine problema dificil de înțeles. Ca să periclitezi toată cercetarea din România pentru cele 200 de locuri de muncă, este o decizie cel puțin ciudată. Știu că domnul Funeriu a semnat cu mare tam-tam contractul de începere a acestei tichii de mărgăritar care ne lipsea nouă. S-o fi gândit însă și câte mii de cercetători vor rămâne cu ochii în soare din această cauză ? Când știai că bugetul cercetării din România este de doar 300 de milioane de euro pe an, chiar nu-ți pui problema impactului celor vreo 70 milioane de euro cu care trebuie să contribuim ? Drept urmare, 1000 de grupuri de cercetare așteaptă în zadar de 6 luni rezultatele competiției Idei 2012. Și-o să mai așteptăm probabil încă vreo 6, până ce se construiește coloana de 100 de betoniere. Megalomania, îngroapă România (în beton) !   
   
Back to top
 
 
IP Logged
 
gg.gogu
Junior Member
**
Offline


I Love YaBB 2.5 AE!

Posts: 79
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #32 - Apr 8th, 2013 at 1:30pm
 
Domnule Hurduc nu stiu de ce va luati de Funeriu, proiectul e de multi ani de zile in coacere iar Funeriu a fost ministru in perioada cand trebuia sa dea cu semnatura si sa meaga la cocktail. Imi aduc aminte, era prin 2009, cand ajuns la ANCS cu niste hartogaraie vad o brosura de prezentare a proiectului de la magurele. nu mai stiu cine era ministru pe atunci... parca marea chimista, da ma rog, proiectul era sigur mult mai de mult copt.

Nu stiam cum sa ma abtin sa nu rad de ce era scris in acea brosura. Prezentarea spunea despre marea infrastructura ce va fi in zona: aproape de centura cu nus cate benzi pe sens, de noul aeroport din sudul bucurestiului, de nus care pol/parc tecnologic, de nu stiu ce conexiune rapida cu metrou/tren spre "vechiul" aeroport de la otopeni, etc...

si parca bugetul pe anul asta e facut de marele prim ministru care arunca cu bani pt babe in loc sa ii bage la investitii. daca nu v-a placut de bugetul de anul trecut al cercetarii trebuie sa va multumiti cu cel de anul asta. da nu vad pe nimeni sa protesteze in piata universitatii, sa urle ca nu a vazut salariul din decembrie, nu e nimeni legat de gardurile ministerului educatiei, antenele nu mai zic nimic de bacul ministrului educatiei, inseamna ca e bine si lumea e multumita.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #33 - Apr 8th, 2013 at 2:13pm
 
gg.gogu wrote on Apr 8th, 2013 at 1:30pm:
Domnule Hurduc nu stiu de ce va luati de Funeriu, proiectul e de multi ani de zile in coacere iar Funeriu a fost ministru in perioada cand trebuia sa dea cu semnatura si sa meaga la cocktail. Imi aduc aminte, era prin 2009, cand ajuns la ANCS cu niste hartogaraie vad o brosura de prezentare a proiectului de la magurele. nu mai stiu cine era ministru pe atunci... parca marea chimista, da ma rog, proiectul era sigur mult mai de mult copt.



Poate că o fi fost copt din 2009, însă în 2009 încă nu se știa cam ce ne așteaptă din punct de vedere economic. Insă în 2011 se știa cu siguranță și responsabilitatea până la urmă e a celui care semnează și pornește efectiv proiectul. Eu s-ar putea să visez să fac la Iași o fabrică de navete spațiale pentru colonizarea planetei Marte și să pun pe hârtie un plan minunat. Fabrica ar fi vizibilă cu ochiul liber și de pe Lună, iar hala principală de producție ar trebui să aibă 900 m înălțime și o bază de 5x5 km. Că eu aș fi într-o ureche, asta e problema mea, dar dacă cineva chiar avizează și începe finanțarea proiectului, asta e o cu totul altă problemă.

De altfel n-ar fi singura idee creață care i-a trecut prin cap cât se juca de-a ministrul. Mai visa și la un mega-Institut național de cercetare, probabil aflat sub conducerea generalului Vlăsceanu, în care să lucreze doar membri Mișcării Populare Creștine și Democrate, evident la un salariu de măcar 5000 euro/lună.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #34 - Apr 9th, 2013 at 6:47am
 
Pe site-ul UEFISCDI s-a anunțat deschiderea financiară a anului 2013 pentru proiectele deja contractate (pentru toate tipurile de programe)

http://www.uefiscdi.gov.ro/articole/3305/Deschiderea-financiara-in-anul-2013--Pr...

http://www.uefiscdi.gov.ro/articole/3303/Deschiderea-financiara-in-anul-2013--Pr...

.......

Se poate deduce comunicatele UEFISCDI că sumele alocate în acest an au fost diminuate, însă nu am idee cu cât anume. Se precizează că diferențele vor fi recuperate în 2014-2015.
Back to top
 
 
IP Logged
 
gg.gogu
Junior Member
**
Offline


I Love YaBB 2.5 AE!

Posts: 79
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #35 - Apr 9th, 2013 at 10:06am
 
la TE, PD nu s-a taiat. oricum programele au fost incepute in 2010 si pe global au fost finantate mai putin decat IDEI. Pentru IDEI finantarea e undeva la 47%, e ok dar eu nu mai cred in povesti cu alba ca zapada si scufita rosie ca sumele o sa fie recuperate in 2014... in 2014 se va finanta jumate din ce se va acumula sau se va prelungii durata proiectelor cu un an spre 2015 pentru a inchide gura celor din proiecte si a mai scapa de un nou call. sau mai stii ce poate sa faca scufitii roshi din guvern Smiley

pacat pt docii/posdocii care trebuie sa se mai prostitueze (meditatii, asigurari, etc..) pentru a face in continuare cercetare.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Bogdan_Dumitrescu
YaBB Newbies
*
Offline



Posts: 27
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #36 - Apr 9th, 2013 at 10:57am
 
45% e ok ?

Eu i-am anuntat pe cei doi angajati ca salariul lor va fi 40% din ce era, asta ca sa se duca si fiecare la o conferinta.

Amandoi au fost extrem de multumiti si mi-au zis ca pentru mine ar lucra si pe gratis.

I-am anuntat ca oricum vor primi 150% in 2014 si i-am convins de cum am deschis gura. Unul din ei chiar s-a dus sa faca imprumut pentru casa. Celalalt mi-a cerut cateva ore libere ca sa-si scoata nevasta la restaurant, sa sarbatoreasca.

Ramas singur, am inceput totusi sa am unele banuieli. Oare nu cumva m-au pacalit si nu se mai intorc ?
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #37 - Apr 9th, 2013 at 11:15am
 
gg.gogu wrote on Apr 9th, 2013 at 10:06am:
la TE, PD nu s-a taiat. oricum programele au fost incepute in 2010 si pe global au fost finantate mai putin decat IDEI. Pentru IDEI finantarea e undeva la 47%, e ok dar eu nu mai cred in povesti cu alba ca zapada si scufita rosie ca sumele o sa fie recuperate in 2014... in 2014 se va finanta jumate din ce se va acumula sau se va prelungii durata proiectelor cu un an spre 2015 pentru a inchide gura celor din proiecte si a mai scapa de un nou call. sau mai stii ce poate sa faca scufitii roshi din guvern Smiley



Nu, nu e deloc în ordine, mai ales în cazul proiectelor care impun experimente, unde 30-40 % din valoarea proiectului o reprezintă cheltuielile cu reactivi, materiale, caracterizări de produse etc. Dacă mai ai și angajați din exteriorul universității sau institutului de cercetare (așa cum deduc că este cazul domnului Dumitrescu) chiar ești pus complet la zid. In mod cât se poate de evident, așa nu se poate face cercetare, ba încă și cu 5 % peste nivelul mondial. Nu mai vorbesc de faptul că e total descurajant să nu-ți poți face cât de cât o planificare a activității, măcar pe termen scurt. Ce să mai vorbim de termen mediu și lung ?

Și toate acestea se leagă și cu ceea ce semnala Alexa pe topicul "De-a v-ați ascunselea...". Incet-încet ajungi în situația de a nu mai avea forța să lupți pentru probleme de calitate, etică universitară etc. E ca în timpul invaziei tătarilor. Să lupți cu cine și cu ce mijloace ? Se ascundea care cum putea printr-o pădure și scotea nasul după ce a trecut tăvălugul. E descurajant de trist.
Back to top
 
 
IP Logged
 
gg.gogu
Junior Member
**
Offline


I Love YaBB 2.5 AE!

Posts: 79
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #38 - Apr 9th, 2013 at 1:24pm
 
Bogdan_Dumitrescu wrote on Apr 9th, 2013 at 10:57am:
Eu i-am anuntat pe cei doi angajati ca salariul lor va fi 40% din ce era, asta ca sa se duca si fiecare la o conferinta.


eu nu cred ca o sa le mai poti da 40% in continuare. daca ai facut state de plata pentru lunile anterioare in principiu nu poti sa le mai refaci Sad, adica daca univ are frica de taxe atunci a platit deja taxele in speranta ca o sa primiti ceva si sa puteti acoperi statele depuse. daca e asa atunci ai platit deja cam mare parte din salariile pe 2013 in primele 4 luni, dec-mar. Asta inseamna ca nu prea iti mai raman bani sa ii platesti in continuare si singura solutie ar fi sa dai la minim pe economie ca sa aiba contributiile la sanatate + pensie platite. Da ma rog, fiecare universitate are borcanele ei si poate se risca sa refaca statele din urma.

Bogdan_Dumitrescu wrote on Apr 9th, 2013 at 10:57am:
Amandoi au fost extrem de multumiti si mi-au zis ca pentru mine ar lucra si pe gratis.


la mine s-au oferit sa aduca si bani de acasa Sad. trist este ca unul dintre ei ma intreba daca salariile asa cum vor fi vor fi sigure pana la sfarsitul anului... nashpa intrebare, cum sa ii explici unui posdoc ca nu poti sa stii ce te asteapta saptamana urmatoare.

Quote:
E ca în timpul invaziei tătarilor.


de funeriu se tot lega lumea ca una ca alta, sa vedem cine se leaga de tatari Smiley


Back to top
 
 
IP Logged
 
Bogdan_Dumitrescu
YaBB Newbies
*
Offline



Posts: 27
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #39 - Apr 9th, 2013 at 1:44pm
 
gg.gogu wrote on Apr 9th, 2013 at 1:24pm:
eu nu cred ca o sa le mai poti da 40% in continuare. daca ai facut state de plata pentru lunile anterioare in principiu nu poti sa le mai refaci Sad, adica daca univ are frica de taxe atunci a platit deja taxele in speranta ca o sa primiti ceva si sa puteti acoperi statele depuse. daca e asa atunci ai platit deja cam mare parte din salariile pe 2013 in primele 4 luni, dec-mar. Asta inseamna ca nu prea iti mai raman bani sa ii platesti in continuare si singura solutie ar fi sa dai la minim pe economie ca sa aiba contributiile la sanatate + pensie platite. Da ma rog, fiecare universitate are borcanele ei si poate se risca sa refaca statele din urma.


Nici o grija, Politehnica nu se angajeaza la nici o cheltuiala daca nu ai bani in cont. Mai merg mici carpeli, dar doar atat, cel putin pentru mine. Deci n-am dat nici un salariu din ianuarie incoace.

Din fericire unul dintre baieti e practic plecat, iar celalalt are post didactic, adica ii mai trebuie cateva luni ca sa moara de foame. Voiam insa sa angajez unul nou, dar aman oferta pentru la toamna.

Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1147
Gender: female
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #40 - Apr 9th, 2013 at 2:46pm
 
Uite ca se poate desfiinta o facultate! Nu stiu daca e de bine sau de rau, daca e  meritat sau nu, daca va avea vreun impact,  dar cred ca e un semnal in peisajul universitar romanesc.

"Scrisoare deschisă adresată Rectorului Universității din Craiova, Ministrului Educației Naționale și Guvernului României"
"Despre desfiinţarea Facultăţii de Ştiinţe Sociale din cadrul Universităţii din Craiova"

Observator Cultural

http://www.observatorcultural.ro/0-comentarii*articleID_28470-articles_details.h...

Inteleg ca argumentul principal care sta la baza acestei hotarari il constituie "lipsa de performanță a Facultății de Științe Sociale", desi autorul acestei scrisori contesta acest lucru.

"Clasificările specializărilor (toate șase în A, B sau C; deci, niciuna în E), rezultatele activității didactice și de cercetare, numeroasele articole publicate în reviste ISI, cărțile publicate la edituri din străinătate, moderarea de secțiuni ale unor Congrese mondiale, organizarea de simpozioane internaționale (în România, dar și în străinătate) etc. nu pot fi nicidecum catalogate drept neperformante. Eventual, aceste rezultate pot fi considerate de către conducerea Universității noastre drept slabe, dar nu sunt nesatisfăcătoare, căci în acest caz ar trebui să fie desființate toate Facultățile din Universitatea din Craiova, având în vedere că nu au rezultate superioare celor ale Facultății de Științe Sociale."

In orice caz, merita urmarit ce se va intampla cu aceasta facultate si cum se va termina povestea.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #41 - Apr 9th, 2013 at 3:38pm
 
In ziarul Adevărul este făcută o analiză a concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice, derulate în primul semestru în cadrul Universității A.I.Cuza Iași. Se pare că autorul (Horia Pătrașcu) nu e bine lămurit de ce din 12 posturi scoase la concurs au fost ocupate numai 7 !


Să ne uităm puţin la rezultatele concursului şi să începem cu posturile de asistent universitar – presupuse „libere”, zone de intrare a sângelui proaspăt în universităţi. Din cele 12 posturi scoase la concurs au fost ocupate doar şapte. Cinci (adică aproape jumătate) au rămas neocupate! În total au fost respinşi 12 candidaţi, şase pe motiv de neîndeplinire a condiţiilor de concurs. Un post de asistent la facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor a rămas în continuare vacant pentru că un candidat a obţinut la o probă cu un punct mai puţin decât nota minimă (8).

Cine lucrează în sistem însă, știe că de ani buni este o problemă foarte dificilă să mai recrutezi tineri de valoare, din cauza lipsei totale de atractivitate pentru o carieră didactică (fie ea și universitară). Ceea ce s-a întâmplat deja în preuniversitar, se va întâmpla și în zona universitară, mai ales că funcționează, după cum am arătat, principiul scapă cine poate.

Că lucrurile nu merg bine în zona universitară în general și în mod particular la UAIC Iași, o spune și proaspăta demisie din Senat a domnului prof. Liviu Antonesei.

http://adevarul.ro/locale/iasi/liviu-antonesei-1_5163ce4200f5182b859c6dea/index....

Probabil că UAIC Iași va fi în curând un caz școală, despre cum poate fi distrusă o universitate cu ajutorul programelor europene INVESTESTE IN OAMENI ! Bănuiesc că suntem singura țară din Europa, care am reușit performanța de a strica și ce mai era bun, TOCMAI prin intermediul programelor care ar fi trebuit să ne ajute să progresăm. Intotdeauna am fost unici, chiar și atunci când reușim performața de a ocupa ultimul loc în absolut toate domeniile.   


Back to top
 
 
IP Logged
 
gabriel_teodorescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 530
cluj-napoca
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #42 - Apr 10th, 2013 at 6:45pm
 
Quote:
Probabil că UAIC Iași va fi în curând un caz școală, despre cum poate fi distrusă o universitate cu ajutorul programelor europene INVESTESTE IN OAMENI ! Bănuiesc că suntem singura țară din Europa, care am reușit performanța de a strica și ce mai era bun, TOCMAI prin intermediul programelor care ar fi trebuit să ne ajute să progresăm. Intotdeauna am fost unici, chiar și atunci când reușim performața de a ocupa ultimul loc în absolut toate domeniile.   


...postasem initial pe topicul cu jaful sistematic insa consider ca este mai nimerit aici.
In Romania, atat sistemul de formare initiala, cat si cel al formarii continue se afla in tranzitie,…, acestea incerca sa fie compatibile cu sistemele europene si cu Cadrul European al Calificarilor!. La noi proiectele de acest tip au inceput sa nu mai fie dorite, deoarece multe formari au fost impuse in forta in sistem, dar asta e cu totul alta problema(…). Ce am remarcat sunt urmatoarele aspecte, aceste formari trebuie reconsiderate si revizuite(bani vor fi si din 2014 si cu mult mai multi…). De ce?!... in primul rand unele programe nu au fost in concordanta cu prioritatile strategice si mai ales cu politicile educationale; apoi standardele ocupationale sunt deja revizuite la nivel national?!...; punct tare!… s-a dorit si o imbunatatire a calitatii pregatirii profesionale… ce s-a obtinut se vede si se va vedea…; cine a avut de castigat?!... in genere furnizorii consacrati pe formare continua, care culmea vazand ca merge si-au diversificat oferta de formare, punct forte in marketarea pietii… posibil previzionata corect; ce nu am vazut CLAR!... implementarea si evaluarea acestor programe, eficienta, etc… vezi deja AMPOSDRU cauta experti ca evaluatori proiecte, deci experti evaluatori… intrebarea pe cale de consecinta… pana acum nu i-a avut???... si oricum mai este ceva… toate se incheie in acest an!(din nou ma opresc din comentariul meu…)… sper ca vom porni mai bine si chiar se vor vedea rezultate cuantificabile odata cu noile programe din 2014-2020. Cam atat…
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #43 - Apr 12th, 2013 at 10:27am
 
Din câte se vede, avem un conflict la nivel decizional. CNCS și-a prezentat (sau își va prezenta) demisia în bloc, în semn de protest față de diminuarea bugetului cercetării pentru 2013. Problema este că pentru a respecta angajamentele aferente competițiilor de proiecte derulate în anul 2012, bugetul cercetării pe 2013 ar fi trebuit să crească. In fapt însă bugetul cercetării nu numai că nu a crescut, dar este efectiv  mai mic din cauza cheltuielilor impuse de laserul ELI. E clar că în linii mari, avem un buget cu aprox. 30-40 % mai mic decât cel care ar fi trebuit angajat. Nu e bine domnule Chestor ! 


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14605078-ultima-ora-demisie-bloc-membrilor-...


Membrii Consiliului National al Cercetarii Stiintifice (CNCS) anunta printr-un comunicat de presa: "am decis in unanimitate sa ne prezentam demisiile in perioada urmatoare".

"In ultimii doi ani, CNCS, alaturi de Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica (ANCS) si Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI), a contribuit cu toata energia la transformarea programelor de cercetare intr-un astfel de mecanism eficient prin care excelenta sa fie promovata. Din pacate insa, recent, a fost anuntat faptul ca bugetul alocat pentru anul 2013 programelor de cercetare fundamentala a suferit reduceri dramatice fata de anii precedenti", informeaza membrii Consiliului.

Potrivit acestora, "intrarea in vigoare a bugetului de stat pe anul 2013 si deciziile subsecvente ale Ministerului Educatiei Nationale au condus la urmatoarele masuri:

    intarzierea deschiderii finantarii pe anul curent, pentru toate proiectele aflate in derulare din cadrul programelor Resurse Umane si Idei;
    reducerea cu circa 50-55% a bugetelor pe anul 2013, pentru toate proiectele aflate in derulare in competitiile PCE2011 si PCCE2012
    intarzierea cu 4 luni a anuntarii proiectelor finantate in cadrul programelor Resurse Umane si Idei (competitia 2012), raportat la momentul finalizarii procesului de evaluare (noiembrie 2012). Mai mult, chiar daca a fost anuntata deschiderea finantarii pentru proiectele PCE 2012 incepand cu semestrul doi al anului in curs, lipseste inca lista finala cu proiectele propuse spre finantare.
    reducerea cu 6 luni a duratei de desfasurare (cu reducerea bugetara aferenta) a tuturor proiectelor de tip PCE finantate in competitia din 2012
    reducerea la 15% a ratei de succes pentru competitiile PCE, TE si PD organizate in anul 2012, dupa ce in decembrie 2012 UEFISCDI si CNCS au convenit asupra unei rate de succes de 35%, conforma cu bugetul total anuntat prin pachetele de informatii pentru toate cele trei competitii.
    intreruperea continuitatii programelor, prin ne-deschiderea unei noi competitii pentru cele trei principale instrumente de finantare aflate in coordonarea CNCS, si anume: PCE, TE si PD.
    anularea finantarii aplicatiilor eligibile din cadrul programelor Workshop-uri Exploratorii si Scoli de Studii Avansate pentru anul 2013"
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #44 - Apr 13th, 2013 at 8:52am
 
Ministerul Educației a reacționat la decizia CNCS.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14606894-reactia-ministerului-educatiei-dem...


"Ministerul Educatiei Nationale a depus toate eforturile pentru demararea finantarii cercetarii - dezvoltarii - inovarii, in conformitate cu" legea bugetului de stat pe anul 2013, anunta Ministerul Educatiei in replica la problemele ridicate astazi, 12 aprilie, de catre membrii Consiliului National al Cercetarii Stiintifice care au demisionat in bloc. "Solicitarea Consiliului National al Cercetarii Stiintifice (CNCS) a fost aceea de a finanta cu prioritate Programul Idei, in detrimentul Programului Resurse Umane. Aceasta propunere nu a fost considerata oportuna", sustine Ministerul.


Trecând peste unele aspecte politice ale acestei demisii în bloc a CNCS, să vedem puțin ce spun cifrele din spatele acestui război al comunicatelor. MEN se apără lansând ideea unei supra-finanțări a cercetării (CULMEA RIDICOLULUI !!!) în anul 2011 și își ia angajamentul de a nu depăși o rată de succes în competițiile de proiecte de 15 %. Această rată de succes de 15 % ar putea părea rezonabilă la prima vedere, dacă nu analizezi ce înseamnă ea în mod concret. Concret, înseamnă în cel mai bun caz un număr de 8-9 proiecte finanțate pe un domeniu. Având în vedere faptul că aprox. jumătate din proiecte se duc în cercetare și jumătate în universități, rezultă că vom avea cam 4-5 proiecte pe domeniu pentru cele 30 de universități (din 50) acreditate să deruleze activități de cercetare. Pentru toate cele 11 domenii pe care se finanțează cercetarea, vom ajunge în final la 45-50 de proiecte, ceea ce înseamnă o medie de 1,5 proiecte pe universitate ! Sunt 5 tipuri de programe și chiar dacă numărul proiectelor nu este la fel de mare, spre exemplu pe segmentul Capacități) hai să spunem că ajungem cu greu la o medie de 7,5 proiecte pe o universitate PE TOATE DOMENIILE SI PE TOATE TIPURILE DE PROGRAME ! Altfel spus, nu se finanțează nici măcar 1 proiect în medie pe o facultate (care ar fi echivalentul unei direcții de cercetare). Asta înseamnă pur și simplu ASASINAREA cercetării.


Spunea Alexa la un moment dat că în Franța proiectele de cercetare sunt destul de rare într-o universitate. Am însă serioase rezerve să cred că e vorba de mai puțin de un proiect de cercetare  pentru o Facultate, cum e la noi în momentul de față. Nu mai vorbesc de faptul că în țările puternic dezvoltate cercetarea este susținută și de sectorul industrial, ceea ce la noi nu este cazul. Mai mult decât atât, o universitate finanțată normal, are cam 30-35 % din buget la dispoziție pentru dezvoltare de infrastructură și auto-finanțare a cercetării. Noi nu avem decât pe zero tăiat în patru pentru auto-finanțarea cercetării.


Care este soluția în aceste condiții ? In primul rând vreau să subliniez faptul că abureala politicianistă cum că nu sunt bani pentru educație, cercetare și sănătate nu mai ține ca în vremurile de glorie ale cuplului comic Boc I - Boc II. Odată ce rapoartele UE au arătat clar avem o evaziune fiscală de 35-40 miliarde de euro anual, justificarea de mai sus cade în zona ridicolului. De altfel, putem constata cu mânie proletară, că se pregătește relansarea proiectului "Parcuri în păduri, piscine pe lacuri și telegondole în deșert", deci bani ar mai fi. Sigur că nimeni nu e naiv să creadă că problema evaziunii fiscale se poate rezolva în 24 de ore și în aceste condiții e clar că bugetul cercetării va fi mai mult decât anemic și în următorii ani. De aceea s-ar impune o regândire a strategiei de cercetare, cea existentă fiind absolut criminală (asta ca să citez un politician important din arcul de guvernamental, atunci când era în opoziție). O primă măsură ar fi ajustarea sumelor maxime alocate proiectelor, dar nu așa cum s-a făcut acum în mijlocul perioadei de derulare a proiectului, ci de la început. Eu aș introduce și niște limite maxime diferențiate în funcție de zona din care vine propunerea (universitate sau institut de cercetări). Pentru o universitate, o suma de 700-750.000 lei pentru trei ani este mai mult decât onorabilă. Cu 250.000 lei pe an poți angaja și 1-2 persoane integral, însă evident cu un salariu de maxim 2.000 lei net pe luna. Pentru Institutele de cercetare care se autofinanțează, suma maximă ar putea urca la 1 milion lei pe trei ani.  La fel ar trebui ajustate și proiectele de tip parteneriat și eliminată obligativitatea întreprinderilor angajate, de a participa cu o sumă de 15 % din proiect. Asta este o prostie în condițiile în care 95 % dintre firme sunt întreprinderi mici și mijlocii cu câțiva angajați. Este absolut aberant să impui în România niște reguli care sunt operaționale în țările puternic dezvoltate din Europa. Știm cu toții că industria românească este sublimă, dar lipsește cu desăvârșire. Sigur că o soluție există și pentru această reglementare absurdă, în sensul că se alocă 25-30 % (poate chiar mai mult) din proiect întreprinderii ca să-și poată recupera cei 15 %, însă la ce ajută această inginerie financiară ?
Back to top
 
 
IP Logged
 
a_muraru
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 188
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #45 - Apr 13th, 2013 at 10:04am
 
Despre solutii posibile as adauga si eu citeva rinduri. Recalibrarea financiara a ptoiectelor mi se pare utila, mai ales in conditiile in care bugetul cercetarii va fi, pentru ani buni, minuscul.

O alta chestiune care ar trebui impusa ar fi interdictia ca membrii CNCS sa poata concura (si cistiga) competitii organizate chiar de ei. Este de bun simt, insa si bunul simt e rar pe la noi (ma intreb de ce nu se da publicitatii lista proiectelor in care sint implicati, inclusiv financiar, neprihanitii membrii CNCS care tocmai vintura niste demisii pentru a cistiga simpatia publicului).

La fel, chestiunea comisiilor de specialitate CNCS: reguli stricte ar trebui sa fie si pentru acestea (iarasi ar fi utila o lista cu membrii comisiilor CNCS care au cistigat finantari: ma intreb de ce ministerul nu face aceasta, pentru a intelege mai bine de ce este deplinsa situatia proiectelor IDEI de catre membrii CNCS).

Totodata, atragerea diasporei (chiar daca nu in procentaje similare CNCS) ar fi utila: este imposibil sa ne incuiem in hruba noastra cu pretentia ca doar noi stim ce este cercetarea.

Distributia geografica a membrilor CNCS ar fi iarasi utila: pentru ca in 2011 UBB a avut (prin varii aliante) majoritatea in CNCS, 40% din finantarile acordate in competitii au mers la Cluj. Aceasta chestiune are consecinte pe termen lung: banii pentru cercetare se transforma, printre altele, in publicatii, marind colectivele productive ale unor departamente (daca ai cinci proiecte IDEI intr-un departament, ceea ce se intimpla pe la Cluj, ai dublat numarul de cercetatori care pot raporta rezultate ale cercetarii). Aceste rezultate sint folosite apoi pentru a obtine un loc fruntas in ordonarea departamentelor in domeniile de studii, asa ca se vor primi mai multi bani de la minister si prin finantare complementara.

In fine, multe tin de caracter si de vointa de a schimba ceva. Dar ce rar este caracterul la noi...
Back to top
 
 
IP Logged
 
maria_andrei
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5 AE!

Posts: 251
Gender: female
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #46 - Apr 13th, 2013 at 10:49am
 
a_muraru wrote on Apr 13th, 2013 at 10:04am:
Distributia geografica a membrilor CNCS ar fi iarasi utila: pentru ca in 2011 UBB a avut (prin varii aliante) majoritatea in CNCS, 40% din finantarile acordate in competitii au mers la Cluj.

Aici as mai veni cu o completare (nu pot spune exact % fiindca nu am gasit acum lista) privind competitia IDEI2011, redistribuirea fondurilor suplimentare a fost facuta pe baza unei liste realizate in ordinea punctajelor, dar in care au fost amestecate toate domeniile. Daca ne uitam in listele cu punctajele obtinute pe fiecare domeniu, nu este greu sa ne imaginam cine a beneficiat de fapt de fondurile suplimentare, care totusi au fost destul de consistente!
Back to top
 
 
IP Logged
 
a_muraru
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 188
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #47 - Apr 13th, 2013 at 2:47pm
 
maria_andrei wrote on Apr 13th, 2013 at 10:49am:
a_muraru wrote on Apr 13th, 2013 at 10:04am:
Distributia geografica a membrilor CNCS ar fi iarasi utila: pentru ca in 2011 UBB a avut (prin varii aliante) majoritatea in CNCS, 40% din finantarile acordate in competitii au mers la Cluj.

Aici as mai veni cu o completare (nu pot spune exact % fiindca nu am gasit acum lista) privind competitia IDEI2011, redistribuirea fondurilor suplimentare a fost facuta pe baza unei liste realizate in ordinea punctajelor, dar in care au fost amestecate toate domeniile. Daca ne uitam in listele cu punctajele obtinute pe fiecare domeniu, nu este greu sa ne imaginam cine a beneficiat de fapt de fondurile suplimentare, care totusi au fost destul de consistente!


Va multumesc pentru completare, care mi-a amintit o alta chestiune sensibila. Mai intii insa la subiect: in 2011 fondurile nealocate initial au fost distribuite pe o lista comuna, este adevarat. De profitat, au profitat ''umanioarele'' (vezi http://www.cncs-nrc.ro/wp-content/uploads/2011/10/PCE_Rezultate-finale_lista-de-... ): aproape doua treimi din proiectele admise la finantare in aceasta ultima etapa tin de ''umanioare'' (in mod traditional, se stie ca punctajele din umanioare sint mari, raportate la alte domenii, de aceea ma mira oarecum regula introdusa in Pachetul de informatii din 2011: rezultatul era previzibil...). Chestiunea a fost observata, iar competitia 2012 a prevazut ca finantarea se va face echitabil, astfel incit nici un domeniu sa fie privilegiat.

Vazind mesajul dumneavoastra, mi-am amintit un alt lucru chestionabil: distribuirea, de catre CNCS, a disciplinelor in domenii, ceea ce tine de latura administrativa a activitatii consiliului. Concret, umanioarele inseamna a douasprezecea parte din cimpul cunoasterii, dupa judecata CNCS, ceea ce inseamna ca primeste (echitabil, nu?) a douasprezecea parte a fondurilor. Vad aici o situatie care pune umanioarele intr-o situatie delicata: unele discipline exacte (matematica, fizica) ocupa singure cite un domeniu, in vreme ce toate disciplinele umaniste (filosofie, filologie, istorie, teologie etc.) sint expediate intr-un singur loc, inghesuite intr-un singur domeniu. Vad aici dispretul pentru aceasta zona, care oricum se afla intr-o grea suferinta (sint umanist, deci vorbesc ''dinlauntru'' acum), precum si neglijenta celor ce au reprezentat umanioarele in CNCS (in fine, ei au negociat alte lucruri, in folos propriu, atunci cind au inclus toate umanioarele intr-un unic domeniu de finantare).

Cred ca aceasta chestiune, a distributiei fondurilor dupa domenii, este justa, in masura in care domeniile sint corect creionate (intrebati-i pe informaticieni ce inseamna sa fii in acelasi lot cu preaputernicul clan al matematicienilor: abia in ianuarie au inceput si ei sa spere ca vor primi fonduri mai consistente, adica dupa ce si-au creat un domeniu separat la CNCS...).

Cum s-ar putea proceda? Pentru ca aici interesele financiare domina judecata (fiecare vrea un domeniu pentru propria disciplina, eventual pentru ramura pe care o reprezinta), ar trebui sa ne uitam la alte comisii/consilii consultative, unde miza financiara nu distorsioneaza lucrurile. La CNATDCU, spre exemplu, unde banii nu afecteaza judecata, umanioarele reprezinta, pe criterii stiintifice, o cincime din totalul ariei stiintelor (vezi pagina http://www.cnatdcu.ro/paneluri-cnatdcu/ ). Sper ca acest lucru sa fie judecat, de noul CNCS, cu mintea limpede si sa nu ingroape, din pricina unor ''strategii'' pe care nimeni nu le poate argumenta pina la capat, domenii intregi ale cunoasterii. In speta umanioarele...
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1147
Gender: female
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #48 - Apr 14th, 2013 at 9:20am
 
Un alt punct de vedere despre ultimele "intamplari" in cercetarea romaneasca:

"Despre oamenii din sistemul romanesc de cercetare"
autor Virgil Iordache

http://www.contributors.ro/editorial/despre-oamenii-din-sistemul-romanesc-de-cer...
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #49 - Apr 14th, 2013 at 10:31am
 
AlexA wrote on Apr 14th, 2013 at 9:20am:
Un alt punct de vedere despre ultimele "intamplari" in cercetarea romaneasca:

"Despre oamenii din sistemul romanesc de cercetare"
autor Virgil Iordache

http://www.contributors.ro/editorial/despre-oamenii-din-sistemul-romanesc-de-cer...



Da, este un punct de vedere, însă mi se pare o abordare puțin cam simplistă. Situația din sistemul românesc de cercetare este cu mult mai complicată, iar împărțirea asta doar în buni și răi, nici nu poate să explice de ce s-a ajuns unde s-a ajuns și nici nu poate oferi soluții. Intâmplător, domnul Iordache își desfășoară activitatea într-un domeniu care a fost puternic afectat de politica aiuristică dusă în domeniul cercetării. Eu nu cred că domeniul biologiei se poziționează undeva prin zona 40-50 pentru că în România nu ar fi oameni suficient de capabili (numai eu cunosc o mulțime, fără să lucrez în branșă). Insă biologie de top fără bani nu cred că se poate imagina. Poate că și la capitolul tradiție ar fi ceva de spus în această direcție.

Insă cred că au fost omise din clasificarea domnului Iordache niște categorii de cercetători deosebit de interesante, din cauza cărora de fapt avem atâtea probleme acum. Am dedus din context, că grupul cercetătorilor care sifonează banii nu prea ar fi performant, motiv pentru care se tem de ridicarea standardelor. Imi pare rău, dar cu mult mai periculos mi se pare grupul cercetătorilor performanți care sifonează fondurile. Ei agonisesc proiecte precum furnicile, iar atunci când nu sunt în stare să rezolve problemele la care s-au angajat, își trimit pur și simplu colaboratorii mai tineri (sau doctoranzii) în diferite stagii externe și s-a rezolvat problema. Aici este beleaua majoră, pentru că acești indivizi nu știu să construiască și nu va rămâne nimic în urma lor. Degeaba le dai resurse până peste poate, pentru că în afara, câtorva articole, a unor vile confortabile și oareșice mașini 4 x 4, nu prea va rămâne și altceva.

Cea mai gravă problemă a strategiei de finanțare din ultimii ani este aceea că UCIDE VIITORUL. Sau altfel spus, nu dă absolut nici o șansă zonei de mijloc din cercetare, pentru a putea deveni performantă. S-ar putea ca în zona de mijloc să găsești și oameni blazați, așa cum se spune în articol, dar sunt cu siguranță și oameni care ar putea performa, dar care nu vor avea în veci acces la resurse.

Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 ... 12
(Moderators: AlexA, , Eugen Stamate)