Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board
 
Latest info can be found on the YaBB Chat and Support Community.


Pages: 1 ... 10 11 12 
Politica României în cercetare și educație (III) (Read 54920 times)
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #275 - Nov 22nd, 2013 at 1:08pm
 
Ach, Nicolae,

tu tre' ca *eshti*, de fapt, un *inginer*. Ma-nshel io, oare?

Ca, daca ma-ntrebi cam ce mai ajuta, dupe 30 di ani, e *clar* despre ce chestii ne ''framanta'' pa *noi doi*.

Pa unu' (toa), ca sa ''tragi'', *acuma*', tat ce si poate, pa mine (moa), sa shtii, ma cam mangaie gandu' cum ca, *poate*, va *ramane civa dupe mine*...

Shi, desigur, parerea *mea*, despre *mine*, tzi/vi se poate parea exagerata.

Cand itzi *scriu* ca sunt *bun de lector* pan cele mai multe. Ca o *chiar cred*.

Sa sa-ntrebe, insa, & *altzii*, ma cam scuzatz', daca-s ''buni da lectori'' pan cele mai muuulte & sa *chiar 'cerce*.

Io atat am avut da scris. Cat priveshte parerea ''*altora* despre tine'', Nicolae, te-asigur, sa shtii, ca sunt *chiar multzamit*, ca ma simt chiar *bine-n chelea mea*, ceea ce , io cred, sa shi cam simte p-acilea.

Dar, ca sa revenim, ca *nu e vorba despre mine*: ia ganditzi-va, rogu-va, *cu totzii* cam asha: in ordine, am ajuns la o anumita varsta. Ce am *facut*, oare, *care sa conteze*, pana acum?

Shi, vetzi videa, dragi Profesori Universitari, chiar cum am ''vazut-o'' io, cam ca shi mine, ca *nu atzi prea facut mai nimik* (care sa * conteze*).

Shi-atunci? Da' di ce sa ne balacarim p-acilea? Ia sa punem noi, capu', oleaca, pa la mai pa la subtzioara & sa scriem, cum scriu *io* p-acilea ca *numa' cu vo 7 ma chiar mandresc*?

Poate (ca chiar *poate*) chiar *voi* va mandritz' cu *cantitatea* - ca e ''la moda''.

Va *inshelatzi*, v-o scriu de vreo zece ani, inca datz' (mde, tat cam mai slab) din pisere...

No numa' fain, nu uitztaz' ca va scrie-un 'artist'',

Nea Marin



Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #276 - Dec 5th, 2013 at 3:57pm
 
Este destul de interesant testul PISA și din alte puncte de vedere, decât cel al locului ocupat de România. Chiar dacă aceste rezultate sunt distorsionate într-o oarecare măsură prin modul în care se generează problemele, totuși există o mulțime de semne de întrebare pe tema politicilor educaționale din țările puternic dezvoltate. Că România stă prost, asta nu ne mai miră de mult, însă faptul că Statele Unite nu sunt departe de noi, la fel ca și Marea Britanie sau Franța, abia asta ar trebui să ne dea de gândit atunci când vrem să le preluăm metodele educaționale. E cât se poate de clar după părerea mea, că această miorlăială generală legată de așa-zisa supra-solicitare a elevilor, nu poate duce la nimic bun. Adică în condițiile în care generațiile mai "coapte" nu au ajuns la balamuc de cât au învățat, de ce-ar ajunge actualele generații ? Sigur că părinții ar dori să compenseze într-un fel lipsa de implicare în problemele de educație ale propriilor copii și atunci încearcă să le ușureze traiul în școală, fără să fie însă conștienți de răul pe care-l fac.




… multi, da’ PISA. Massele sau elitele? Si-o veste buna!

de Alin Fumurescu

http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/multi-da-pisa-si-o-veste-bun...

Absenta discutiilor despre cauzele care au dus Romania pe aproximativ acelasi nivel de educatie cu Kazahstanul (pe Politico, suntem astazi varati in aceeasi categorie cu ei si scolile cele mai sarace din SUA) e, din acest punct de vedere, mai ingrijoratoare atat pentru adultii din Romania cat si pentru nivelul mass-media. Sacul si petecul. Pentru adulti, pentru ca educatia nu mai starneste nici o pasiune in massele largi de oameni ai muncii. Sa citesti, sa afli, sa vrei sa afli, sa-ti pui intrebari, nu (mai) sunt activitati pe care sa se puna pret. Plagiatul, mita din universitati, nepotismul, incompetenta ridicata la rang de virtute nu mai pot starni indignari in masse. Pot, eventual, genera voturi. Iar breasla ziaristilor nu face decat sa reflecte, cu rare excpetii, acest dezinteres. Ziaristul nu mai in-formeaza, el se gudura pe langa Maria Sa, Publicul. Daca asta vrea cititorul/ascultatorul/privitorul? Si uite-asa, mass media se sinucid singure, dupa care se scarpina in crestet, neintelegand de ce li se intampla ce li se intampla. Pentru ca adultii sunt, din acest punct de vedere, precum copiii: cum ii cresti, asa ii ai.

Nici in educatie, nici in mass-media, nimeni nu mai gandeste pe termen lung (de aia asiaticii sparg la acest capitol toate recordurile). Toata lumea sufera de ADD- Attention Deficit Disorder, boala in care nu te mai poti concentra mai mult de cateva minute (secunde?) pe un singur subiect. Toata lumea vrea sa se simta bine hic et nunc. Toata lumea vrea (fara sa stie) carpe diem. Vrea “click”. Vrea “breaking-news”. Taman din acelasi motiv americanii stagneaza si ei la capitolul educatie, cu o incapatanare demna de o cauza mai buna: pentru ca sunt mai preocupati de cum sa li se simta odraslele mai bine, nu sa fie mai bune. Toata lumea primeste un “trofeu” la scoala, indiferent ce-a facut. Intentia conteaza, nu rezultatul. Asa te trezesti cu studenti care vin sa conteste nota nu pentru ca au scris balarii, ci pentru ca ei “s-au straduit”.  Iar astia sunt categoria fericita, care macar are “intentii”. Dar de aici se ajunge la “mi se cuvine, iac-asa, ca exist, ca si dreptul la vot” cat ai bate din palme, aplaudand un copil care a sutat la zece metri de poarta. Si el s-a straduit, dar mai putin.

Asa se distrug elitele – distrugand ideea de elita. Spune-mi ce admiri ca sa-ti spun cine esti. Si aici ii dau dreptate lui Constantin Cretan – faptul ca la elite stam mai prost decat atatia altii e mai ingrijorator decat scorul per ansamblu. Or ideea de elita e inevitabil legata de educatie.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #277 - Dec 6th, 2013 at 12:55pm
 
Pe mine unul nu ma mira rezultatele acestui test. Shi, nu prea intzeleg de ce sare lumea cu curu-n sus, dupa ce, de vreo 15 ani , o *vede* ca se duc lucrurile la cam vale.

Am & io copchii, i-am avut la shcoala (o shcoala *scumpa*, pe care mi-o platea Universitatea, ca nu erau vorbitori nativi de-araba). Le intrasera (fetelor mele) neshte gargauni pan cap (mda, normal, adolescente) &-am pus piceru-n prag. Le-am ''castrat'' fumurile alea da pan cap.

Acuma, cand au dat cu nasu' da *veatza*, pan Canada, imi chiar multzamesc pentru c-am fost ''dur'' cu ele. Ce sa le fac *io*, insa, parintzilor care-shi ''corcolesc'' copchii? parintzi care-au fost *chiar elevii mei*, mai an? Shi, care, ar trebui sa-ntzeleaga cat de *bine le-a facut* exigentza profilor lor?

Am fost - shi, m-am luptat pentru parerea mea - intotdeauna imptriva modelului ''englezoid'' &-ntotdeauna pentru modelul ''continental'' (franco-german-rusesc) in educatzie. Ca, ''Bologna'' nu-i decat consfintzirea unui *rateu*, a unuii fapt. Mi-am dat fetile, la *patru ani* facultate, nu pe la trei. Ca, in *asta cred io*. Nici patru nu-s, acuma indeajuns, ca ies cam cum cam intrara, cu liceele *d-acuma*.

Elevu?  *Trebuie solicitat* (cel de Liceu): ca-i la varsta *maximei potentze intelectuale*.

Lasa-l mai ''moale'' pe adolescent &-tzi ''scapa'' din mana &-shi *rateaza veatza*.

Politicilea astea *cretine* (cu care m-am batut intotdeauna, da' far da folos) educatzionale ale Ioropei asteia, ''moderne'', care pare a-shi uitat nobletzea, traditzia, care mere pe *al mai mic numitor comun* in educatziune, ishi *arata chiar acuma chiar coltzii*: cohorte de ''diplomatz' '', cu cartoane, *ingroasha randurile shomerilor*, ca *nu se pricep la chiar *nimic*.

Ioropa? Shi-a facut-o *cu mana ei*! Shi, *altzii* (pa unde-i shcoala *respectata*) le chiar rad pan nas, americanilor (care *impoooorta!*) &, mai nou europenilor.

Sa le fie *rushine*, alor ''glagorioshi'', da pan Ioropa asta de rahat, pentru ca ne-adusera *pe aici*. Io *atat* avusei da cam scris.

Nea Marin




Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #278 - Dec 7th, 2013 at 9:30am
 
Shi, *desigur*, mie unuia-mi pare ca ma aflu cam *singurul* expert in ''educatzie'' da cam p-acilea - ma rog, dintre scriitorii de p-acilea. Nu de alta, dar am *predat* la shcoala generala, la liceu, la facultate.

Expertzi pan *cercetare*, sunt p-acilea *cat cuprinde* chiar cum e & normal pe-un forum cu *aceasta denumire*.

Io numa' va rog frumos: daca ma mai luatzi pan bashcalie, precum acuma cateva zile, rog sa vinitzi cu *argumente*. Ca, de nu, m-am dus d-acilea &, ma cam scuzatzi, nu mai am ''nume'' ca sa mai revin. Te iertai, di data asta, Alexa, da' sa o *bine shtii*: ca, *odata* daca ma mai raneshti, aiurea, io m-am *dus* d-acilea. Ca, m-am cam *saturat*, d-a fi fiind ''judecat'', de catra inshi care *nu ma cunosc*. Uite, io *nu o fac*, Alexa, in *acest stil*. Ca io, cand ma ciondanesc cu X, cu Y, io *nu ''bag'' chestii chiar *aiurea*, pe care io *nu le chiar shtiu*.  Shi, ma cam scuzi: *io* scriu chiar ''medicat''.

Itzi scriu pe astea, Alexa, numa' pentru ca vaz ca taci ca un peshte*, care *nu manca usturoiu...*. Te rog sa-mi vii cu o scuza (chiar cum am facut-o *eu*, de-atatea ori, cand am greshit , fatza de altzii). Doar & *numa' doar* daca o *potzi face*. Ca, daca *nu*,
daca *nu* itzi potzi cere scuze fatza de *mine* (amicu' *tau*, d-atatzia ani), io-mi spun cam asha, pan propria-mi barba: da', atunci, da' di ce sa ma mai obosesc?

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #279 - Dec 7th, 2013 at 11:04am
 
Marian_Deaconescu wrote on Dec 6th, 2013 at 12:55pm:
Ioropa? Shi-a facut-o *cu mana ei*! Shi, *altzii* (pa unde-i shcoala *respectata*) le chiar rad pan nas, americanilor (care *impoooorta!*) &, mai nou europenilor.



Aici cam suntem de acord și din punct de vedere instituțional România are un avantaj în învățământul tehnic, cel puțin din punct de vedere teoretic: avem 4 ani + 2 master. Insă acest avantaj teoretic s-a transformat într-un dezavantaj, în contextul degradării societății. Și asta pentru că tinerii, preferând zona de minim efort, se orientează cu mare bucurie către studiile de licență de scurtă durată în detrimentul celor tehnice. Și așa ajungem ca în universitățile unde încă mai există potențial științific, să nu mai existe studenți de calitatea de care ar fi nevoie. Degeaba ai cadre didactice performante, dacă nu ai și studenți pe măsură. Acesta este marele paradox universitar românesc, de care ar fi trebuit să se ocupe de multă vreme MEN. Iar domnul Funeriu în loc să tragă în cadrele didactice care nu au reușit să ajungă în Top 500, mai bine se ocupa de pârghiile prin care să atragă studenții buni în universitățile de prestigiu. Iar asta însemna renunțarea la sistemul de finanțare pe student echivalent.

Și evident că în condițiile în care sistemul european, în primul rând din rațiuni populiste, flutură steagul unui învățământ pre-universitar cât mai lejer, aceleași efecte se văd și în țările super-dezvoltate. In contextul scandalului invaziei românești din Marea Britanie, iată că sunt și persoane care analizează obiectiv motivele milionului de șomeri, din categoria englezi get-beget. Sigur că și la ei puștimea cade pe spate după studiile de tip specialiști mass-media, politologi, arta comunicării etc. constatând însă la sfârșit că nu prea au ce să comunice. Iar joburile pe care le ocupă romanii sunt refuzate de britanicii specializați în înalte studii politice și manipulare media. Se pare că și în UK politicienii sunt la fel de inteligenți ca și ai noștri.
Back to top
 
 
IP Logged
 
AlexA
YaBB Moderator
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1151
Gender: female
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #280 - Dec 7th, 2013 at 12:55pm
 
Marian_Deaconescu wrote on Dec 7th, 2013 at 9:30am:
Itzi scriu pe astea, Alexa, numa' pentru ca vaz ca taci ca un peshte*, care *nu manca usturoiu...*. Te rog sa-mi vii cu o scuza (chiar cum am facut-o *eu*, de-atatea ori, cand am greshit , fatza de altzii). Doar & *numa' doar* daca o *potzi face*. Ca, daca *nu*,
daca *nu* itzi potzi cere scuze fatza de *mine* (amicu' *tau*, d-atatzia ani), io-mi spun cam asha, pan propria-mi barba: da', atunci, da' di ce sa ma mai obosesc?

Nea Marin


Merci pentru comentariu, nea Marine. Nu am avut ce sa raspund mai mult decat ti-am raspuns data trecuta: nu ai inteles, ai uitat sau te faci ai uitat , nu stiu ce sa cred. Repet pentru ultima oara, poate iti amintesti episodul desi au trecut aproape 3 ani.
Nu a fost o acuzatie ci doar ti-am amintit ca ai avut ocazia sa te implici intr-un proiect caritativ legat de scoala si copii cu probleme materiale, si ai refuzat. De doua ori: o data m-ai refuzat cand pe mine, te-am contactat prin e-mail si ti-am spus despre ce e vorba, mi-ai raspuns ca nu esti interesat pentru ca nu stii ce se va intampla cu banii etc. A  doua oara ai refuzat prin tacere la mesajul lui Nicolae in acelasi sens si scop, cele doua proiecte fiind legate.  E treaba ta, cum spuneam, eu nu te judec, dar nici nu mai trage acum pe altii de maneca sa faca si sa dreaga cu sau fara FAR. Cine a vrut, a facut deja, cine nu, sa se organizeze singur. Nu stiu ce a urmat, nu stiu ce ai vrut sa faci pe urma, eu scriu  despre  lucruri pe care le cunosc direct si stiu sigur ca nu ai vrut sa te implici.
Asa ca nu poate fi vorba de scuze din partea mea  si nici de acuzatii fara temei.
Weekend placut.

PS Scuze pentru comentariul acesta pe un topic fara legatura cu subiectul dar trebuia sa-i raspund lui nea Marin.
Back to top
 
 
IP Logged
 
sitronif
Senior Member
****
Offline



Posts: 265
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #281 - Dec 8th, 2013 at 1:07pm
 
Quote:
Și asta pentru că tinerii, preferând zona de minim efort, se orientează cu mare bucurie către studiile de licență de scurtă durată în detrimentul celor tehnice. Și așa ajungem ca în universitățile unde încă mai există potențial științific, să nu mai existe studenți de calitatea de care ar fi nevoie.


Sunt cam descumpanit de aceasta afirmatie. Sa inteleg ca Universitatile tehnice privesc cam de sus Universitatile "generaliste"? Adica in Universitatile "generaliste" nu mai exista potential stiintific, iar acesta exista exclusiv in Universitatile tehnice? Probabil sunt necesari informatii suplimentare, dar din mesaj cam asta se intelege Sad

Faptul ca experimentul Bologna este un rateu in Romania, cel putin pentru felul in care Romania trateaza studiile la orice nivel, este o realitate. Dar nu prea vad legatura cu "potentialul stiintific" de care se pomeneste.

La inceputul anilor 2000 au fost desfiintate studiile de scurta durata (colegiile). La mijlocul anilor 2000, colegiile au revenit in forta sub forma ciclului de licenta. Nu au disparut. Doar s-au transformat...
In afara sistemului de invatamant, statele care s-au adaptat la procesul Bologna s-au vazut "castigatoare": a scazut finantarea invatamantului superior cu peste 20%. Iar daca aceasta diferenta s-ar fi intors, chiar si partial, in sistemul de invatamant superior, am fi vorbit altfel in acest moment despre finantare si calitate. Din pacate, de la nivelul din 2008 (cand a terminat ultima generatie "clasica" si prima generatie "Bologna"), nivelul de finantare s-a redus constant, pana aproape de injumatatire! De la putin sub 1000 EUR (per student echivalent) la inceputul lui 2008, la cca 500 EUR in 2013.

Dar de aici, pana la a arunca vina pe "ceilalti" e o cale destul de mare. Vina apartine si Universtatilor tehnice, nici celor "generaliste". Pentru ca nu au fost capabile la acel moment sa evalueze impactul procesului "Bologna", pentru ca nu au fost capabile sa modifice viziunea politicului, pentru ca nu au fost in stare sa ofere o implementare coerenta a acestei modificari, (iar lista poate continua, desigur...).
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #282 - Dec 9th, 2013 at 10:01am
 
Quote:
Și așa ajungem ca în universitățile unde încă mai există potențial științific, să nu mai existe studenți de calitatea de care ar fi nevoie.


Toata lumea se vaita ca vine drobul de sare si matura totul in cale.
Pentru cei care nu sunt in ARACIS si CNATDCU ar putea fi OK sa se vaite.
Dar:
- ARACIS trebuia sa stabilieasca niste standarde ridicate pentru toate specializarile. ARACIS nu ar trebui sa permita existenta unor departamente care nu au cel putin un conducator de doctorat la nivelul stabilit de CNATDCU. Acum ne vaitam ca sunt facultati conduse de sefi de lucrari care au studenti cu duiumul?
- CNATDCU stabileste criterii foarte severe in domenii unde nu sunt studenti, dar e valoare si foarte lejere unde e puhoi de doritori de diplome si cadre fara sa dovedeasca faptul ca pot aduca ceva la nivel academic.

Care e diferenta intre o scoala de secretare si o facultate de comunicare? Dar intre o scoala de contabili si o facultate de contabilitate?Ce izvoraste din puzderia de doctorate in drept?

E foarte bine sa avem profesori universitari in economie, daca au ce spune la acest nivel. Dar daca va duceti intr-o universitate "generalista" o sa vedeti puhoaie de anunturi de sustinere de teze de doctorat, cu titluri care mai de care mai fanteziste si fara nici o utilitate pentru societate. O sa vedeti spe' teze in drept si in limbi straine.

Mecanismele de corectare ale sistemului universitar exista dar au fost corupte cel putin prin neimplicarea celor din domeniile tehnico-stiintifice in favoarea celor din domenille umanistico-fantastice.

Ca sa va mai dau un exemplu- exista un apel de granturi. Cum s-a manipulat apelul? S-a pus ca bugetul pentru stiinte sociale sa fie "at least" 4 milioane de euro. Ce s-a pus la energe regenerabila "up to" 3 milioane de euro.
Doua cuvinte care aranjeaza totul: "at least" la stiinte sociale, "up to" la energie!
Back to top
« Last Edit: Dec 9th, 2013 at 10:50am by craciunm15 »  
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #283 - Dec 9th, 2013 at 10:38am
 
Hm... Alexa, zau ca nu-mi aduc de-aminte. Zau. C-au trecut atatzia ani, iar io *nu mai shtiu ce facui saptamana trecuta*.... Dar, sa shtii ca nu ma mai burzuluesc: da' di ce nu? Ca, poa' ca-i *varsta*, draga Alexa.

Oricum, itzi multzamesc, sa shtii, pentru ca nu ma luashi la *chiar* ''shtanga'' di data asta.

Trebuie, io cred ca *trebuie* sa ''crezi'' ca scriu cinstit. Ca, daca nu mai e *vreunu'* care s-o creada, rolu' meu , p-acilea, s-a chiar sfarshit. Cam cam despre *chiar asta* erea chiar vorba...

Al tau,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #284 - Dec 9th, 2013 at 2:35pm
 
sitronif wrote on Dec 8th, 2013 at 1:07pm:
Sunt cam descumpanit de aceasta afirmatie. Sa inteleg ca Universitatile tehnice privesc cam de sus Universitatile "generaliste"? Adica in Universitatile "generaliste" nu mai exista potential stiintific, iar acesta exista exclusiv in Universitatile tehnice?



Ba există potențial științific și în universitățile generaliste, dar numai pe fizica, matematică și chimie. Iar aceste specializări sunt și ele în suferință (din punct de vedere al numărului de studenți) la fel ca și Științele inginerești. Insă ceea ce voiam eu să scot în evidență este faptul că în timp ce Științele inginerești au 4 ani de studii cu 28 de ore pe săptămâna (cu lucrări de laborator obligatorii, proiecte, seminarii etc.), cele umaniste au numai 3 ani cu 16-18 ore pe săptămână, ceea ce constituie în mod cât se poate de sigur un criteriu de opțiune pentru mulți dintre viitorii studenți. Din aceleași motive sunt ocolite și specializările de Stiințe ale naturii din zona generalistă.

Iar soluția pentru rezolvarea acestei probleme nu este în mod evident aceea de a omorî zona umanistă, ci de a oferi șanse de studiu unor tineri mult mai motivați decât sunt cei din zona urbană. De aceea trebuie 6 % din PIB pentru educație. Nu e vorba numai de creșteri salariale absolut necesare în pre-universitar, ci în special de a dezvolta politici de susținere a tinerilor din zona rurală. Acolo este după părerea mea rezervorul de resursă umană de care avem nevoie în această perioadă critică.      
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #285 - Dec 9th, 2013 at 5:59pm
 
Quote:
Iar soluția pentru rezolvarea acestei probleme nu este în mod evident aceea de a omorî zona umanistă, ci de a oferi șanse de studiu unor tineri mult mai motivați decât sunt cei din zona urbană. De aceea trebuie 6 % din PIB pentru educație. Nu e vorba numai de creșteri salariale absolut necesare în pre-universitar, ci în special de a dezvolta politici de susținere a tinerilor din zona rurală. Acolo este după părerea mea rezervorul de resursă umană de care avem nevoie în această perioadă critică.      


Eu unul nu sunt de acord.
Problema nu e de a omori ce este bun din stiintele umaniste si cele  tehnice ci de a elimina ce nu este bune de peste tot. Fiind exagerat de dezvoltate in raport cu valoarea existenta si necesarul de dezvoltare al societatii, evident ca taierea ar trebui sa fie mai intensa la nivelul stiintelor umaniste. Altfel o sa ajungem sa proiecteze popii masinile.
Iar ideea cu sa dam mai multi bani ca sa ajunga la capatul randului e la fel de gresita.
Ar trebui sa dam bani la cei care merita, indiferent de unde sunt. Si daca provin din medii defavorizate si merita, sa le dam mai mult.
Nu sa le dam pentru ca provin din medii defavorizate si vor sa studieze religia ca au gasit motivatie in faptul ca popii sunt bogati, iar locurile in teologie sunt garla.
Ca nu e scopul educatiei sa faca protectie sociala. Iar in sistemul asta poate sa se dea si 110% din buget ca tot vor fi sifonati.
La mine in universitate avem cinci sau sase directori, decani si prodecani care nu mai stiu ce au de facut, facultati cu un singur departament de mai ca nu mai au pe nimeni fara functie de conducere intre ei samd, directori de departamente si decani la nivel de sefi de lucrari, sau promovati cu Metalurgia International,  asistenti predominanti ca numar in boardurile specializarilor si consiliul departamentului, personalul nedidactic il depaseste cu vreo suta si ceva de persoane pe cel didactic samd.
Pai in sistemul asta poti sa cresti oricat bugetul.
La o treime din cate locuri se finanteaza in prezent s-ar realiza si motivare si ar fi si fonduri suficiente.
Back to top
« Last Edit: Dec 10th, 2013 at 7:28am by craciunm15 »  
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #286 - Dec 11th, 2013 at 12:30pm
 
Hai sa va impac io, nea marin, Corneliu & Nicolae, ca *avetzi*, chiar amandoi chiar *dreptate*. Treaba d-a ''ridica'' satele/comunele etc. i se cuvine *Governului  per se*.

Treaba *nu tzine* (de-a le 'ridica'', cum scria Corneliu) de *bugetul* Invatzamantului.

Shi, io chiar sper cum c-am *chiar* clarificat-o. Chiar acuma.

Numa' fain,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #287 - Dec 11th, 2013 at 5:09pm
 
Marian_Deaconescu wrote on Dec 11th, 2013 at 12:30pm:
Hai sa va impac io, nea marin


Esti ca un rabin... printre arabi  Grin
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #288 - Dec 12th, 2013 at 2:05pm
 
Dar, *desigur*, bre, Corneliu: ca-mi lasai barba sa-mi crasca.

Numa' fain,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #289 - Dec 12th, 2013 at 7:19pm
 
In loc de urari...

In buna traditie a magariilor de final de an nu ar trebui sa ne surprinda daca d-na Andronescu va face presiuni sa se semneze ordonante de guvern in educatie care sa fie publicate in Monitorul Oficial undeva dupa 20 Decembrie.

Va recomand sa fiti pe faza daca vreti sa vedeti magariile finalului de an in educatie. Cam ca mai intotdeauna cand itzele sunt trase de Abramburica.
Anul trecut era smecheria cu pensionarea.
Anul acesta....
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #290 - Dec 15th, 2013 at 4:12pm
 
Iar io, intr-o ''pasa'' mai buna -mda, poate pentru ca *am doua examene pe 25 p-acilea*,
oricum nu conteaza, ca ashtia *nu o prea shtiu*: Ajunu', *ajunu' chiar conteaza*) - uite:
io va transmit tuturor urari de bine, un Craciun fericit &-un an nou *mai bun*.

Cu drag, tuturor,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #291 - Dec 22nd, 2013 at 4:09pm
 
V-am prevenit: in Decembrie apar magariile la educatie. Si n-o sa le vedeti pe site-ul ministerului.

Cititi Monitorul Oficial Partea I nr. 811/20.12. 2013
http://www.monitoruloficial.ro

Pot sustine abilitarea persoanele care indeplinesc standardele minimale de profesor universitar si au titlul de doctor.

Standardele minimale de profesor universitar pot fi atinse - in unele domenii - prin numarul de ani in senatul universitatii.
Bun motiv de abilitare.

Degradarea morala a acestei tari nu ar fi fost niciodata posibila fara  complicitatea valorilor care ajung sa se vanda pentru aproape orice (in cazul de fata o pozitie in Consiliul CNATDCU).
Cati romani ati auzit sa isi prezinte demisii de onoare?
Asta-i tragedia acestei natii. Nu are rost sa dam vina pe altii ca n-avem nici la varful intelectualitatii onoarea demisiei de onoare.
Back to top
« Last Edit: Dec 22nd, 2013 at 5:34pm by craciunm15 »  
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #292 - Dec 24th, 2013 at 10:24am
 
Cu ochii pe decembrie:
Dupa ce un an de zile nu au facut nimic acum se da drumul la toate magariile:

- Clasificarea universitatilor e anulata;
- Toate universitatilor vor organiza doctorat.
samd
Cate milioane de Euro aruncate pe fereastra?

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16271703-ministerul-educatiei-modifica-moda...

Faceti ceva sa ia Costoiu doctoratu' ca asta infiinteaza orice si abiliteaza pe oricine, pana il ia.
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #293 - Dec 25th, 2013 at 3:22pm
 
Scrisoarea deschisa prin care cer demisia de onoare a membrilor Consiliului general CNATDCU a fost transmisa la adresele de email de mai jos ale acestor membri.
Ca sa nu mai caut si adresa d-lui Hurduc, rog pe cei care il cunosc sa ii transmita scrisoarea in forma finala de mai jos.

Eu, oricum, stiu raspunsul domniei sale la apelul pentru onoare...
Mai am insa sperante de la ceilalti.
Daca sperati si dumneavoastra puteti sa le scrieti. Sunt reprezentantii dumneavoastra, ai comunitatii academice, iau diurne din banii dumneavoastra samd.
Scrisoarea este de acum publica si oricine o poate transmite unde crede de cuviinta si unde crede ca va primi atentia pe care o merita.

marius.andruh@dnt.ro, mirdumitru@yahoo.com, i_a_pop@yahoo.com, IHaiduc@acad.ro, bcsimion@icmpp.ro, v_i_vlad@acad.ro, v_i_vlad@yahoo.com, airimie@umfcluj.ro, ssbreaz@gmail.com, dcristea@info.uaic.ro, zamfir@tandem.nipne.ro, damian@intal.utcb.ro, serban@mec.upt.ro, viorel.serban@rectorat.upt.ro, sorin.grigorescu@upb.ro, badea@energ.pub.ro, corneliu.burileanu@upb.ro, mpcoloja@upg-ploiesti.ro, s_raicu@rectorat.pub.ro, s_raicu@hotmail.com, mscimpeanu@yahoo.fr, nicolae.tapus@cs.pub.ro, apurcarea@gmail.ro, tudor.prisecaru@upb.ro, mgav@ch.tuiasi.ro, cristea@grbot.ubbcluj.ro, gbaciut@umfcluj.ro, decanatfarma@umftgm.ro, gboroi@gmail.com, nicolae@istudor.ro, nistudor@eam.ase.ro, dpotolea@yahoo.com, daniel.barbu@icp.ro, algafton@gmail.com, g.v.nistor@gmail.com, nicolaeachimescu@yahoo.com

Scrisoare Deschisa adresata membrilor Consiliului CNATDCU

Prin  aceasta scrisoare deschisa solicit demisia de onoare a membrilor Consiliului CNATDCU, avand in vedere modul in care au fost stabilite standardele minimale nationale pentru promovare in invatamantul superior care – coroborate cu  Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 5648 din 13 decembrie 2013 /M.O. nr. 811/20.12. 2013 prin care s-a stabilit ca abilitarea de a conduce doctorate in Romania poate fi sustinuta de persoane care indeplinesc standardele minimale stabilite de CNATDCU pentru acordarea titlului de profesor universitar - arunca in ridicol intreg procesul de abilitare din Romania.

Ca urmarea a abdicarii Consiliului CNATDCU de la obligatiile legale care ii revin in baza OM  nr. 3.759 din 9 februarie 2011 s-a ajuns sa fie posibil ca in domenii precum Inginerie civila si management, Inginerie geologica, Inginerie electrica sau Inginerie Energetica, indeplinirea standardelor minimale sa permita substituirea citarilor in reviste ISI prin ani in functii de reprezentare si conducere in universitati. Acum va fi posibil ca cineva care nu a fost citat niciodata sa se poata si abilita in baza numarului de ani petrecuti in functii de conducere, ceea ce este ridicol chiar si pentru tarile bananiere.

Conform Regulamentului de organizare şi funcţionare a CNATDCU, responsabilitatea propunerii standardelor minimale revine Consiliului general CNATDCU:
"(1) Propunerea de către CNATDCU a standardelor minimale prevăzute la art. 219 alin. (1) lit. a) şi la art. 300 alin. (3) din Legea nr. 1/2011 se realizează conform următoarei proceduri:
a) fiecare panel pe un domeniu fundamental propune standardele minimale aplicabile domeniilor acoperite de panel, prin decizie a panelului, pe baza propunerilor făcute de către membrii panelului;
b) Consiliul general propune standardele minimale ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, prin decizie a Consiliului general, pe baza propunerilor făcute de către panelurile pe domenii fundamentale;"

Prin modificarea standardelor minimale operate sub conducerea acestui Consiliu general CNATDCU au aparut aberatii de la orice bun simt, care acum se transpun si in procesul de abilitare. Totul a fost declansat de modificarea standardelor minimale, operate cu complicitatea acestui Consiliu general si care nu asigura nici un fel de orizontalitate intre domenii, conducand la discrepante grosolane pentru care nimeni nu vrea sa isi asume nici un fel de responsabilitate.

In aceste conditii este de neinchipuit ca o asemenea situatie poate fi girata, prin pasivitate, de oameni de onoare si nu cred ca personalitati precum Presedintele Academiei Romane, academicieni si profesori respectabili din Consiliul general CNATDCU isi pot asocia numele cu matrapazlacuri ordinare din standarele minimale pe care aveau obligatia sa le aprobe. Fie asemenea standarde minimale au fost aprobate de Consiliul general CNATDCU, fie au fost adoptate in afara legii, care prevede explicit implicarea Consiliului general in adoptarea lor.
In oricare dintre aceste situatii, oameni de onoare nu pot sa ramana impasibli la aceasta situatie, cu consecinte imediate si catastrofale pentru viitorul Romaniei.

Ca urmare a celor prezentate, imi permit – si prin prisma faptului ca am fost prima persoana care a sustinut o teza de abilitare in Stiinte Ingineresti (fost bursier Fulbright Senior, CIENCIA, DAAD, peste 650 citari ISI), respectiv a faptului ca ministerul a emis ordinele de abilitare in baza actiunii mele in justitie – va solicit sa va prezentati public demisia de onoare din Consiliul general CNATDCU. Consider ca nu va puteti preface ca nu stiti ce se intampla in numele dumneavoastra si ca nu puteti trada viitorul acestei tari pentru o pozitie intr-un consiliu utilizat ca paravan pentru interesele conjuncturale ale ministeriabililor educatiei. Dumneavoastra, ca reprezentanti ai Academiei Romane si a universitatilor, nu puteti ramane la infinit complici la tradarea sistematica a intereselor nationale de catre indivizi catarati in fruntea educatiei academice, fara sa aiba studiile si calitatile morale pentru o asemenea pozitie, dispusi sa subordoneze educatia unor interese de sleahta. Ce dovezi mai clare pot fi aduse fata de emiterea unor ordine de ministru cu efecte fundamentale,  in preajma sarbatorilor, fara sa existe nici un fel de consultare a comunitatii academice si poate nici a CNATDCU?

Este o ocazie sa dovediti comunitatii academice ca – in ciuda multor aparente - mai exista oameni de onoare in sistemul academic din Romania si la varful Academiei Romane.

Conf.dr.ing.habil. Corneliu M. Craciunescu
Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Politica României în cercetare și educație (III)
Reply #294 - Apr 28th, 2014 at 12:34pm
 
Acest mesaj a fost cenzurat de d-l Hurduc si repostat de mine:

Cu complicitatea escrocilor din conducerea CNATDCU se promoveaza in draci pe lucrari WSEAS si DAAM:
http://utcb.ro/stiri/docsconcursurididactice2014/Documente%20candidati/Lista%20d....

VIVAT escrocii din CNATDCU, care nu si-au dat inca demisia. Cum i-o mai suporta Pamantul?

Ce parere au chimistii si fizicienii despre cum se promoveaza in alte domenii, cu complicitatea celor care ii reprezinta in CNATDCU si a criteriilor de promovare pe care le-au acceptat fara nici un protest?

Asteptam cenzura FAR....

PS
Oare in Ad Astra sunt membri din Consiliul General CNATDCU?
Daca da, nu le bate nimeni obrazul?
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 ... 10 11 12 
(Moderators: AlexA, , Eugen Stamate)