Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board
 
Latest info can be found on the YaBB Chat and Support Community.


Pages: 1 2 3 4 ... 12
Politica României în cercetare și educație (IV) (Read 40162 times)
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #25 - Jan 28th, 2014 at 12:44pm
 
O ye! Shtiu ca ma bag pe unde *nu trebe*. Competentzele-s, vad, chiar *diferite*, chiar admir pe cei care pot (sitronif acilea) chiar *calcule* etc.

Vad ca s-a amintit, mai sus, Scotzia. Une vrea sa meara, (Edinburg) fata mea a mai mica. Pa la regina Margareta - o mica, noua Universitate, care *are* , insa, ce vrea *ea*, la *masterat* - iar ea are fixu' cu UK, n-am ce sa-i fac, o chiar 'tzeleg ca i se facu' frig pan Alberta...

Vi le scriu pe *astea* pentru ca voi sa-ntzelegetzi ca *sunt interesat*.

Acuma, ramane, dragilor, simpla problema - dez & raz-batuta pe aici: totul, chiar *totul*
s-ar rezolva chiar *bine* daca *nu s-ar admite atatzia habarnishti*, adica: daca nu ar mai fi plata pe ''cap de student''.

Daca s-ar chiar *plati pentru munca & pentru rezultate*, daca s-ar tzine sama de *calitate* & *nu* de cantitate.

Da' vezi: dashteptzii ashtia shi-au cam ''dat'' sama: ca, numa' vreo 30% sunt de calitate & ca de acolo nu vine banu'. Au *greshit*. Ca, banu' *trebuie sa vie*, indiferent catzi mushterii ai. La cat/catzi  il *impartzi*, aicea-i *problemu' *!

Vrei sa-l *impartzi* pa inshi care intra chiar cum iese? N-avetzi decat, ''governatorilor'' de fonduri.

Vrei d-al ''plasa'' chiar *bine*, banu'? Admite-n shcoala superioara chiar precum Helvetzia: numa' vo 20-25%. Shi, va va mere bine *tuturor*.

Cam la atata ma chiar duce capu', sa o bine shtitzi; ca, alta solutzie, *io* nu am.

Numa' fain,

Nea Marin








Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #26 - Jan 29th, 2014 at 9:01am
 
Marian_Deaconescu wrote on Jan 28th, 2014 at 12:44pm:
Acuma, ramane, dragilor, simpla problema - dez & raz-batuta pe aici: totul, chiar *totul*
s-ar rezolva chiar *bine* daca *nu s-ar admite atatzia habarnishti*, adica: daca nu ar mai fi plata pe ''cap de student''.



Aici nu sunt foarte de acord cu tine. Creșterea gradului de instruire a populației trebuie făcut, pentru a putea ajunge din urmă Europa. Nu uita că prin 1975 (poate chiar mai devreme), atunci când Japonia a trecut printr-o criza financiară puternică și nu erau locuri de muncă, s-a luat decizia de a compensa lipsa locurilor de muncă, prin creșterea procentajului de tineri integrați în cadrul studiilor universitare. Iar noi ne cruceam în România prin anii 1985-1986 când auzeam că 30 % din populația Japoniei are studii superioare. Iar efectele unei astfel de politici le vedem și de pe Marte.

Problema este însă cum faci instruirea tinerilor. Nu capacitățile intelectuale le lipsesc studenților noștri, ci lipsa de motivație. Și aici ajungem iar la privații ăia slăbănogi ai președintelui, care angajează absolvenții de studii superioare pe salarii de doi bani și au pretenții să cunoască 7 limbi străine, să opereze pe computer și să aibă competențe fix în pătrățica lor de activitate. De parcă s-ar putea face specializări doar pe mașini de injecție poliesteri, sau pe extrudere polietilenă. Nimeni nu vine să te ajute când vine vorba de practică, dar toți se miră că studenții n-au intrat într-o fabrică să vadă un utilaj. In fabrica cui să intre ?

Iar peste această lipsă de motivație mai vine și Statul român cu politica imbecilă de finanțare pe student echivalent (să ne trăiți bine Domnu Marga și să mai dați interviuri prin ziare, că le așteptăm cu sufletul la gură) și strică și ce-a mai rămas. Studenții au înțeles foarte rapid faptul că universitățile sunt practic forțate să scoată un număr de absolvenți egal cu numărul de admiși, ba dacă s-ar putea chiar mai mare, pentru a supraviețui. Și de-aici iese ce vedem.

Altfel spus, principial nici nu poți face prea mari critici unei politici de creștere a numărului de posesori de diplome universitare. Insă acest lucru trebuia dublat de o finanțare pe măsură.   
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #27 - Jan 29th, 2014 at 9:06am
 
Revin, pentru ca *nu e* nici un fel de secret: am cetit, pan ziarul de aici, de dimineatza, cum ca budgetul Kuwait-ului in Invatzamant e de 1.9 miliarde de dinari kuwaitieni. Inmultzitzi cu vreo 3.5, da in dolari americani. Inmultzitzi cu inca nu shtiu cat, da budgetul in lei.

Ce se *observa*? Nu, nu de catre mine, eu doar cetesc *din ziar*? Ca, ''mere'', banu', teoretic, une trebuie, da' ca rezultatele sunt *ne-satisfacatoare*.

Ca atare - ca nu degeaba scriu io p-acilea ca *nu numa' banu' decide*; pentru a ridica o natziune *trebuie & altceva decat banii la dispozitiune*. Ceea ce chiar *trebuie*, e un ''ethos'': sa-tzi *creshti copchii bine*: in ideea de-a *munci*, de-a se stradui etc. etc.

Shi, asta *nu se poate face doar taind din programa analitica*, corcolindu-i pa copchii ashtia nespus.  Multa lume-a-mprumutat ''modelul american'' (model - se cam shtie de vreo 30-40 de ani - falimentar, ca *de aia importa*). Ce sa le fac, *io*, acestor ''papagali'' cu creeru' cat nuca, cari s-au plimbat &-au importat? Nu am ce sa le fac...

Vad ca se-ajunge, incet, incet, la ceea ce scriam dintotdeauna. Va chiar multzamesc, dragi prieteni, sa shtitzi. Ca, e chiar *tonic* s-o chiar *vezi*, fiind un babalac.

No numa' fain, tuturor,

Nea Marin



Back to top
 
 
IP Logged
 
sitronif
Senior Member
****
Offline



Posts: 265
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #28 - Jan 29th, 2014 at 9:39am
 
Quote:
Legislația din acest moment nu împiedecă în nici un fel o astfel de finanțare privată pentru studii de Master.


Banuiesc ca pomeniti de finantarea mixta, caci eu la ea ma refeream, si la lipsa unei legislatii coerente (ceea ce nu inseamna ca n-ar exista un suport legislativ).
Tema nu este noua, este in atentia diferitelor "unitati" executive de cel putin 15 ani. Principiile sunt aceleasi cu cele identificate in ... 1997, intr-un document CNFIS
http://vechi.cnfis.ro/documente/Cateva%20remarci1.pdf

Autorul de atunci a reluat tema de cateva ori. Inclusiv intr-un "document" POSDRU care, copiaza (copy-paste) concluziile din raportul de mai sus, uitand insa sa mentioneze sursa Cheesy
http://www.management-universitar.ro/UserFiles/File/Module/2_Managementul%20resu...

De altfel, CNFIS trage periodic semnale de alarma in privinta finantarii, dar cine-i baga in seama?
http://vechi.cnfis.ro/Raport%20CNFIS%202012%20-%20Starea%20finantarii%20invatama...
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #29 - Jan 29th, 2014 at 10:51am
 
sitronif wrote on Jan 29th, 2014 at 9:39am:
De altfel, CNFIS trage periodic semnale de alarma in privinta finantarii, dar cine-i baga in seama?
http://vechi.cnfis.ro/Raport%20CNFIS%202012%20-%20Starea%20finantarii%20invatama....



Legat de masterate finanțate mixt sau integral de întreprinderi, nici până acum nu au fost probleme legislative. Din câte știu eu, la UTI chiar au funcționat astfel de masterate în parteneriat cu firma Renault la Facultatea de Mecanică. Ce era puțin mai dificil până în acest an universitar, era procedura de acreditare care trecea obligatoriu prin filtrul ARACIS. Acum, dacă avizarea de funcționare a unui masterat este la nivel de universitate, e suficient să știi cu o jumătate de an înainte despre o astfel de solicitare, pentru a o putea pune în aplicare. Cine însă este interesat în specializarea mai mult sau mai puțin îngustă a unui grup de 15-20 de persoane ? Doar întreprinderile mari își pot permite așa ceva. Câte întreprinderi mari mai avem în România ? Asta este de fapt problema.


Iar legat de semnalele de alarmă, poate că raportul din 2012 ar fi fost mai elegant să fie publicat în perioada ministeriatului Funeriu, pentru că era vorba de echipa lui. Insă nu asta e important, ci faptul că politicienilor nu le pasă de ce se întâmplă. Adică dumneavoastră credeți că le lipsesc informațiile, sau nu se știe ce ar trebui făcut ? Nicidecum, e vorba de nepăsare și sfidare a omului de rând. Insă, din ce în ce mai multe voci, încep să susțină ideea reformării clasei politice doar printr-o mișcare populară, gen 1989. Și având în vedere că s-au epuizat toate soluțiile politice și alianțele posibile și imposibile, s-ar putea să nu fie foarte departe ziua cu pricina.   
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #30 - Jan 31st, 2014 at 11:50am
 
Dragilor - unilor, muuultora - ca, vaz ca tacetzi ca *peshtii*: populatzia *nativa* a tzarishoarei pi une ma, de, iata, numa' v-o 22 da anishori chiar aflu, e de... 1,3 milioane. Cam cat e ''Banatu''', cele 3-5 judetze care-shi ''atrag'' mushterii pan Academia (ca sa fiu chiar *clar*: TM).

Mie unuia imi e chiar *clar*: cum ca, argumentu' *meu*, bazat p-argumentu'  vostru* (adicatilea, *numa' ca banu' face ''diferentza''), il ''bate'', al *meu*, p-al vostru...

Poate ca ma inshel. Chiar *sper* de-a ma inshela! Pana la urma, dragilor: pa *vremuri*, chiar *aveam* - desigur, *nu ma bag* in alte domenii, ca *nu ma pricep* - in Matematica, platitzi *jalnic*, chiar oameni *mari*.

Care-au *fugit*, cu totzii. Probabil ca cel mai ''mare'' e Lustig. Il urmeaza, pe-aproape, *Ganea*. Un nume de care nici macar n-auziratzi. Ca, *nu* suntetzi pan domeniu...

Ashtia *nu au ''fugit'', niciunul, pentru ca n-ar fi avut bani*. Sa o intelegetzi *chiar bine*!

Au ''fugit'', ashtia, cei *mari*, doar pentru ca nu le del;oc placea *sistemu'*. Shi, uite: asha chiar ''fug'' chiar tinerii. Ca, ma cam scuzatz': *nimeni*, da' *chiar nime'* care-shi
shtie (ori, macar banuie) valoarea, *nu vrea * sa steie la ''shtanga'' prostacilor.

Ca, a te simtzi *chiar bine*, fiind *tu* chiar *apreciat*, de catra inshi *in problema*, face mai *muuuult*, ca sa ma intzelegetzi, face mai muuuult decat banu'.

Iar, cand o *mai & iei pasta bot*, de la ineptzi, de la zerouri, de la *ai tai*, ma cam scuzatz':te cam duci...

Uite, am gasit raspunsu', cumva, am gasit *retzeta*, cumva, de-ai egzonera pe-aceshti inshi (tineri, talentatzi) cari sa duc vazand *cu ochii*. Ei *nu sa duc dupa ban*, chiar cum incearca de-a ne convinge Basescu, etc. Ei, se duc pentru a *putea* d-ashi trai o viatza *implinita*.

Ei , *nu vor banu'*. Dar, & io *sunt cu ei*, vor doar de-a fi *respectatzi*...

V-am scris-o, chiar *asha*, dragilor mei preteni *de pe-afara*. Shi, ma cam scuzatz' : nu va prea vad de-a scrie p-acilea, pan chiar *contra*.

No numa' fain,

Nea Marin





Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #31 - Jan 31st, 2014 at 4:16pm
 
Marian_Deaconescu wrote on Jan 31st, 2014 at 11:50am:
Mie unuia imi e chiar *clar*: cum ca, argumentu' *meu*, bazat p-argumentu'  vostru* (adicatilea, *numa' ca banu' face ''diferentza''), il ''bate'', al *meu*, p-al vostru...

Poate ca ma inshel. Chiar *sper* de-a ma inshela! Pana la urma, dragilor: pa *vremuri*, chiar *aveam* - desigur, *nu ma bag* in alte domenii, ca *nu ma pricep* - in Matematica, platitzi *jalnic*, chiar oameni *mari*.

.......

Uite, am gasit raspunsu', cumva, am gasit *retzeta*, cumva, de-ai egzonera pe-aceshti inshi (tineri, talentatzi) cari sa duc vazand *cu ochii*. Ei *nu sa duc dupa ban*, chiar cum incearca de-a ne convinge Basescu, etc. Ei, se duc pentru a *putea* d-ashi trai o viatza *implinita*.


Cred că n-ai apucat să citești ultimul meu mesaj de pe topicul "Scoala romaneasca, intre sublim si ridicol". Sigur că atunci când discuți despre bani în general, poți pune foarte multe lucruri sub această umbrelă pecuniară. Dacă tu ai fi fost plătit cu 3 USD/ora de curs în Kuweit te mai duceai acolo ? La așa un nivel de finanțare, discutăm despre bătaie de joc, nu despre interese financiare.

Eu tocmai asta încerc să spun și tu nu vrei să pricepi: STATUL ROMAN NU DOAR SUB-FINANȚEAZĂ SISTEMUL, CI PUR ȘI SIMPLU ÎȘI BATE JOC DE EL !

Iar exemplul tău cu ceea ce se întâmplă în Kuweit pentru discuția noastră este absolut irelevant. Spui că lumea nu e mulțumită de rezultatele investițiilor din educație. Ce înseamnă nu e mulțumită ? Ce așteptări erau ? Să-i ia înainte pe chinezi, sau pe americani ? Voiau o educație de tip european, indian, japonez ??? Noi aici ne comparăm cu UE, dar Kuweit cu cine se compară ? Spuneai că în Kuwait se alocă vreo 6 miliarde de euro educației la o populație de 2,2 milioane de locuitori (așa e raportată în statistici). Altfel spus o alocație pe cap de locuitor de 20 de ori mai mare decât în România. Dacă tu crezi că finanțarea nu e importantă ți-ai pus problema ce s-ar întâmpla în Kuweit dacă de mâine s-ar micșora de 20 de ori alocația în sistemul educațional ? Ai mai sta acolo cu un salariu de 20 de ori mai mic ?
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #32 - Feb 3rd, 2014 at 10:38am
 
Dragul *meu* Nicolae,

noi *nu ne chiar certam chiar diloc p-acilea*...

Daca, pa *tine*, la *atata* ti duce chiar *logica ta proprie*, te-nsheli.

Ca, *io* pare cum ca chiar *scriam* cum ca nici daca *ai* muuuntzi da bani nu dai *rezultatu'*?

Tu o iei *din nou* (logic) pa cam ''aratura''.

Shi, c-am cetit cu atentzie: vaz ca te iei de *morala mea*.

Sa *nu* te mai ei. Ca - precum fac/au facut-o *altzii* - chiar gresheshti...

Am *plecat* din Romania, in 1992 din mai *muuuulte motive*. Motivul *financiar* era chiar *zero*.

Sigur c-aveam un salar mai mic decat al unui *franar* de pe la (atunci), chiar CFR. Desigur!

Dar, nu de *asta* am plecat. Am plecat din *doua motive* - care, ma cam scuzi (nu shtiu cat itzi este *tzie* venitul  acuma, in lei, chiar ti rog sa ni-l spui, ca, pa urma , promit sa tzi-l spun, tat in lei, p-al meu, iar ma scuzi ca *vaz* ca de *bani* ti tat chiar *legi* - numa' & numa' di bani....).

Shi, ma cam scuzi, io *nu am motive* ca sa o ''intorc'' -io mi-s un om chiar *cinstit*.

Nu incerca tu, *prietene*, d-a ma convinge ca nu sunt.

Am plecat din , repet, *doua motive*:

1) Fata mea a mai mica *avea o problema la un ochi*. Cum *nu aveam bani*, atuncea,
in Romania anului '92 (pan' care eram mai singuru' care nu avea mashina - zau, zau ca nici nu imi trebuia!), m-am intrebat cum s-o ''aranjez''.

2)  Am acceptat *acest post* - o cam shtie cam tata lumea, numa' iubita mea Nicolae n-o shtie, dupa ce m-am *macait doi ani*.

Da, da, Nicolae: asha cum imi scrii, asta ei pan apoi...

Am parasit, Romania, impartzit pan doua*.

1) vazand ca *nu mai erau shanse de-a imbunatatzi* - efectele si cam vad *acuma*...

Shtii *tu*, *bai*, Nicolae, care ma acuzi c-am chiar mers dupa parai, cam ce am *chiar pierdut eu*?

UIte: am *pierdut shansa* de-a chiar *face o shcoala*, in Romania! Pe *asta* am chiar pierdut-o!

Milioane de parai nu mi-o pot da *mie*, inapoi, pe *asta*. Nu ca le-ashi avea, ca *nu le am*.

Shi, sa shtii: chiar *zau*: cand *ma cunoshti* (ca, itzi chiar scriu, din cand in cand, e drept ca rar, pan ''privat''): cum de *nu ai incredere-n mine?

Ai grije ce scrii, *ca raspuns*: ca, uite, io m-am cam saturat de-a consideras pa unii *chiar pretini* & aia sa *dea cu copita*, pan mine, *chiar shtiind* cine chiar sunt...

Acest mesaj, dragule Nicolae, s-adreseaza *tuturor*: ca *nu shtitzi cine sunt*. In sensul, chiar *precis*, ca *io* nu mi-am permis astfel de murdarii (drapate intr-o scriere, desigur, corecta ''gramatical''), dar, *murdara*. E doar parerea *mea*, Nicolae, despre ce ai scris mai chiar sus.

Parerea *ta* poa' sa chiar fie o *convingere*. In care caz, ma cam scuzi, Nicolae, ca, vaz ca *tu* nu prea faci diferentza intre *preteni* & '' ce-tzi trebe tzie'': noi doi ne despartzim.

Cand *te dai la persoana mea*, Nicolae, tz-ai ''ras'', ma cam scuzi, preshu pa cari, *deocamdata* chiar ''sbori'', di pi supt *chiar picere*...

Nea Marin - m-ai suparat, sa shtii, Nicolae, dupa *atatzia ani*, chiar nespus.



Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #33 - Feb 3rd, 2014 at 1:40pm
 
Marian_Deaconescu wrote on Feb 3rd, 2014 at 10:38am:
Shtii *tu*, *bai*, Nicolae, care ma acuzi c-am chiar mers dupa parai, cam ce am *chiar pierdut eu*?



Dacă până acum doar scriai aiurea, văd că mai nou ai început să și gândești aiurea. Unde vezi tu că te-am acuzat că ai plecat după bani ? Te-am întrebat dacă plecai în Kuwait pe un salariu de 20 de ori mai mic, în speranța că vei realiza cât de sub-finanțat este sistemul românesc. Insă tu tot n-ai priceput, deși ți-am scris cu litere mari și cu bold.

Nimeni nu cred că a plecat din România dintr-un singur motiv, ci cu siguranță că dintr-o multitudine de motive. Insă oricum ai încerca să o cotești, anumite rațiuni financiare fac întotdeauna parte din această ecuație și nu văd ce ar fi înjositor aici. Până la urma-urmelor o familie trebuie să supraviețuiască într-un sistem, sau schimbă sistemul dacă nu reușește. Iar pentru o familie de profesori de liceu spre exemplu, sau de medici rezidenți, supraviețuirea în România este o mare problemă. Despre asta tot vorbesc eu iar tu te faci că nu pricepi. Nu am auzit pe nimeni că a plecat din țară supărat pentru că nu și-a putut cumpăra Jaguar, sau câteva sute de hectare de pământ. Insă mulți au făcut-o pentru că nu le ajungeau banii de la un salariu la altul. Dar dacă tu crezi că un cadru didactic poate face performanță fără să mănânce, fără să bea (din când în când) fără să se îmbrace etc. te rog frumos să rămâi în Kuweit, că Doamne ferește dacă te întorci, te mai pun ăștia ministru (că vezi că lumea citește forumul) și le dai la toți bugetarii să mănânce doar emulație .  Grin 
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #34 - Feb 4th, 2014 at 1:34pm
 
Ach, draga Nicolae,

io chiar *vaz* ca prietenii invatza sa scrie.

Shi, nu te ''aburesc'', Nicolae: sa shtii ca noaptea trecuta *n-am dormit*, gandindu-ma ca te-am *ranit*, cumva.

Hai sa stabilim lucrushoarele, draga Nicolae: mai toata lumea din ''superior'' nu chiar moare ds foame. Am *scris* despre salariul de franar - cu mine, n-ai probleme, Nicolae: ca, atat era.

Desigur - dar, e cam *injositor* - itzi potzi aduce venitul (fara de probleme - cam *cine nu a facut-o) , pan tzara, la nivel de *decent*, chiar *dand meditatzii*. Cu toate ca *cetim* despre *altzii* cum ca ''fac'' sute da mii de parai, doar semnand neshte hartii, doar ''fiind'', ei, pushi pan anume fonctzii. Ca, *nu e de la mine , cetirea*...

Io *nu m-am dus dupa bani* - ca, cei care ma *chiar cunosc* o *chiar shtiu*.

Shi, acuma, *dupa 22 da ani*, io *nu vreau* sa ma mai intorc intr-un sistem corupt, cum il shtim (ma cam scuzatz': io de p-acilea-mi chiar iau chiar informatziile), un sistem care, de *fapt*, nici nu prea cred ca ma chiar poate *accepta*.

Ca, mde: nu ma putea accepta sistemu' lu' Funeriu, nu m-accepta *nici asta*, mai nou, care-i p-aranjamente...

M-am batut - mda, chiar p-acilea, cu sistemul lui Funeriu, ma bat & cu *asta*.

Hai, batetzi-mi cuiele pan' mani, dragilor. Ca, *amandoua* sistemele - shi, am *scris-o* - sunt pa ''extreme''...

Ca, ori ''baga'' pa tatzi (piloshii), ori *resping* pa mai tatzi (&, nu mi se pare *mie* chiar drept, c-am scris-o).


Problemu' *meu*, d-a ma-ntoarce acasa (hi, hi, *desigur*: ca *ministru*!) e cam asta
(deshi o dau pa gluma, e cam acra): ca *nu gaseshti - pare-se - chiar *oameni*, cari sa se-ocupe *mai mult* da propashirea Invatzamantului decat de-a lor proprie.

Ca, uite: io n-am *ambatzuri da putere*. Ca, bagandu-te, *nu shtii dac-o ai, puterea*...

Io va scriu - ca, videtzi ca *nu ma bag* pi une nu-mi chiar fierbe - doar bazat pa *principii*. Ca, tre' sa le *chiar ai*. Ca, une *nu-s*, principiile incep alde Andronescu etc. sa-shi chiar *fiarba oala*!

Cu drag, Nicolae, habar n-ai *tu* cat tziu *io* pa la tine, sa shtii,

al tau,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #35 - Feb 5th, 2014 at 7:57am
 
Marian_Deaconescu wrote on Feb 4th, 2014 at 1:34pm:
Desigur - dar, e cam *injositor* - itzi potzi aduce venitul (fara de probleme - cam *cine nu a facut-o) , pan tzara, la nivel de *decent*, chiar *dand meditatzii*. Cu toate ca *cetim* despre *altzii* cum ca ''fac'' sute da mii de parai, doar semnand neshte hartii, doar ''fiind'', ei, pushi pan anume fonctzii. Ca, *nu e de la mine , cetirea*...



Imi pare rău pentru tine că ai dat atât de tare cu bâta în baltă ! Pe de o parte vii și vorbești de principii, de entuziasm, de dedicație pentru meserie, de emulație, iar pe de altă parte scoți pe tapet ca soluție tocmai ceea ce a distrus sistemul medical și educațional: mica ciubucăreală, care impusă prin sistem, duce în ultimă instanță la corupție și în final la dezintegrare ! Această mentalitate "Lasă că se descurcă el cumva, mai ia un mic ciubuc de la pacient, mai dă o meditație, îl mai ajută părinții eventual etc." a distrus mai întâi sistemul de sănătate și acum pe cel educațional. Pentru că odată impus acest sistem prin modul de funcționare a Statului, el va degenera așa cum am văzut în cazul medicilor care pretind bani (și uneori nu puțini) pentru a te băga în seamă și continuând cu profesorii care așteaptă și pretind cadouri consistente de la părinți, sau în sistemul universitar cei care iau bani la examene.

Și ceea ce mă pune serios pe gânduri este faptul că oamenii din sistem nu înțeleg cât de dăunătoare este această mentalitate. Pentru că dacă ai fi fost o voce singulară nu era o problemă. Dacă noi cei care lucrăm în sistem nu pricepem, atunci ce pretenții să mai avem de la politicieni ? Sigur că a fost foarte simplu să se vânture lozinca prezidențială că nu dăm bani unui sistem corupt și neperformant ! Iar cozile de topor au preluat cu mare entuziasm ideea, că de, nu e mai bine să șmenuim noi 5-6 miliarde de euro pe an, decât să le dăm în sănătate și educație ? Nu e mai bine să privatizăm educația și sănătatea ca să scăpăm, noi Statul,  definitiv de-o grijă ?

Permanent se fac comparații între sistemele educaționale din vest și al nostru și ne plângem fără încetare că viitorul e mic, negru și necăjit. Insă când începem să discutăm de infrastructură, ca să nu mai vorbesc de sistemul de salarizare, toată lumea o dă cotită că e PIB-ul mic, că n-ajunge pentru hoțiile de partid, că bugetarii sunt ținuți în spinare de privații cei minunați  etc. Păi hai să ne lămurim odată, vrem sau nu să fim țară europeană ? Adică la pretenții vrem să fim europeni, dar la investiții BA !

Și cireașa de pe tort este faptul că toți cei care se bat cu pumnii în piept că luptă și doresc reforma sistemului educațional din România, nu fac altceva decât să încerce să rezolve niște mici mizerii personale. Mai exact, sistemul este prost dacă nu știu ce Rector sau Decan m-a călcat pe bombeu, însă ar fi minunat dacă i-ar buși puțin pe respectivii. Așa am ajuns să construim o lege a educației care să-i pocnească pe Marga și Andronescu, iar în rest n-a mai contat nimic. Dacă ceata din jurul funierului nu era mulțumită cu banii din contracte s-a rezolvat reforma: am introdus tot felul de restricții tembele ca să ajungă banii unde trebuie și în rest ceață.

Asta-i reforma pe o gândești ?      
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #36 - Feb 7th, 2014 at 12:05pm
 
Nu te imbata cu *apa rece*,k draga Nicolae.

vaz ca ai tu un *chef*, anume, d-a ma cam ''injosi pa mine''. Nu-tzi iese.

Eu vorbeam (ca, sunt fumator, bautor *mare* da cafea) da cum m-am chiar ''sustzinut'' io
pa vremea lu Ceashca.

Ma cam *scuzi*: nu erau, pa vremea *aia*, alte ''metode'' de a-tzi trai veatza *decent*.

E cam drept: ca eream cam *singuru'* ca care *nu avea chiar mashina*...

Shi, am chiar scris-o: ca e rushinos, e *chiar jenant* ca *sistemu'* satz' deie *numa' * & chiar *numa'* aceasta ''ieshire''.

De *aceea* io-i chiar *intzeleg* pe tinerii din ''sistem, d-aceea v-am scris-o cum ca legea aia de *cacat*, votata de neshte facutz' pi puncte, legea *aia*, chiar *criminala*
care-i plateshte de 5 ori mai mult pa ai cu titluri ''mai mari'' (conf. , prof), va duce la *desfintzarea invatzamantului romanesc*. Ca, ma cam scuzi, Nicolae: *io* am chiar *scris-o*, p-acilea, pantru *prima oara*....

Nu, nu, Nicolae: nu ti mai lega da *mine*, cam aiurea, cam tardiv, ca *nu imi chiar place*.
Nu-mi place, in primul rand, tonu' *tau* de superioritate, nu-mi place *nici* ca-mi imprumutzi *ideile*. Ca sa fie chiar clar.

Cand *nu calci becu', Nicolae, *te chiar admir*. Cand il *chiar calci*, io te iubesc.

Vezi *tu*, cat sunt *io* da fain? Fii & tu, ti rog, *numa' oleaca * mai fain.

Al tau, cu drag,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #37 - Feb 8th, 2014 at 8:32am
 
Marian_Deaconescu wrote on Feb 4th, 2014 at 1:34pm:
Hai sa stabilim lucrushoarele, draga Nicolae: mai toata lumea din ''superior'' nu chiar moare ds foame. Am *scris* despre salariul de franar - cu mine, n-ai probleme, Nicolae: ca, atat era.

Desigur - dar, e cam *injositor* - itzi potzi aduce venitul (fara de probleme - cam *cine nu a facut-o) , pan tzara, la nivel de *decent*, chiar *dand meditatzii*. Cu toate ca *cetim* despre *altzii* cum ca ''fac'' sute da mii de parai, doar semnand neshte hartii, doar ''fiind'', ei, pushi pan anume fonctzii. Ca, *nu e de la mine , cetirea*...

.................................................................

Eu vorbeam (ca, sunt fumator, bautor *mare* da cafea) da cum m-am chiar ''sustzinut'' io pa vremea lu Ceashca.

Ma cam *scuzi*: nu erau, pa vremea *aia*, alte ''metode'' de a-tzi trai veatza *decent*.



Ți-am pus alături cele două intervenții, că poate ai uitat ce-ai scris. Nu era vorba despre vremea lui Ceașcă în prima ta intervenție, pentru că e scrisă la timpul prezent, nu la trecut. Este recomandarea ta pentru cei tineri și faptul că recunoști că e înjositor e cu atât mai grav. Mai mult decât atât, spui că nimeni din Învățământul Superior nu chiar moare de foame. De-aici ar trebui să înțelegem că lucrurile nu stau chiar foarte rău în sistem și că ar fi cazul să ne agităm doar atunci când apar primele decese din motive de inaniție !  Shocked

Sigur că nu a murit încă nimeni de foame (ba unii chiar au ajuns parlamentari făcând greva foamei) dar asta se întâmplă tocmai pentru că se face apel la metodele neortodoxe pe care le știm foarte bine. Iar asta nu numai că este anormal, dar este distrugător pentru sistem. Pentru că între a da meditații și a forța elevii să ia meditații este o limită foarte puțin vizibilă.

Oricum, am înțeles din intervențiile tale că acum sunt metode de a trăi decent, chiar dacă Statul te plătește în bătaie de joc. Poți să-mi spui și mie cam care ar metodele alea decente ? Să te angajezi șofer de taxi, sau să vinzi pâine la chioșc ?
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #38 - Feb 9th, 2014 at 2:18pm
 
Dragul meu Nicolae,

eu cand *scriu* chiar *ceva*, o chiar scriu chiar cum trebuie: ca *io* cred c-am scris ca e o rushine, o crima etc. Aud?

Mie-mi pare c-aud numa' un *fel* de ''cetire''.

Tu *o shtii*, dragule, ca noi *nu avem* deosebiri mari pan chestiuni da *principii*. De fapt, nu prea am cu *nimeni* d-acilea.

Tu chiar vrei sa ''activezi''? Daca o *chiar vrei*, fa neshte gesturi mai, cum sa spun io, mai
''grele'' - ca, ( ti rog sa ma cam scuzi, ca voi atzi ales-o pi asta, in *ciuda* sfatului *meu*) eshti chiar *sheful FAR*.

In *aceasta calitate* itzi ashteapta *tzie*, *lumea*, chiar *faptele*.

Shi, daca dupa parerea *ta* (ar fi cam acra, trebshoara, ca mi-ashi perde *doi* pretini, da' vaz ca e pan' chiar ''cartzi'') eu sunt un *ipocrit*, da-ma dom'le afara d-acilea!

Ca, sa o *bine shtii*: ca io m-am *chiar* saturat ca *prietenii* sa faca eforturi d-a ma ceti ''pa invers''.

Dar, daca *ma dai/datzi*, s-o shtii: ca au & ailaltzii un cuvant da spus. Nu da alta, da'
*tu* (sau, ''sistemu' asta, al vost) ma facushi/facu' un ''god''.

Vad c-am de-cazut, acuma, la ''godac''. Nicolae, dragilor: suntem *atat de putzini*
incat noi tre' sa *tzinem* chiar *unii la altzii*.

No ghine, io terminai, ca baui una jumate kile da vodca,

Nea Marin
itzi par chiar

Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #39 - Feb 9th, 2014 at 3:37pm
 
Shi, ma cam scuzatz' ca *va o comunic, amandurora* (ca, va *chiar shtitzi* cine *suntetzi*):

cu-asha  ''pretini'', cine mai are nevoie da dushmani?

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
a_muraru
Full Member
***
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 188
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #40 - Feb 10th, 2014 at 12:48pm
 
Pentru ca totul suna frumos, atunci cind ii asculti pe decidenti, sa vedem si cifrele care conteaza, in privinta cercetarii:

Buget aprobat pentru 2014

http://www.research.edu.ro/uploads/bugetul-a-n-c-s/2014/buget2014-31ian.pdf

Buget aprobat si executat pentru 2013

http://www.research.edu.ro/uploads/bugetul-a-n-c-s/buget2013-31decrectif.pdf

Citeva observatii: bugetul pentru finantarea proiectelor (prin competitie) din 2014  este comparabil cu cel din 2013. Au iesit din plata suficiente proiecte anul trecut astfel incit sa poata incepe finantarea ''Parteneriatelor''?

ELI consuma mindru circa un sfert din resurse. Inca trei, patru proiecte de acest fel (era parca vorba de unul deltaic, cu oameni grei construit si el, cu evidente promisiuni de Nobel, Fields...) si raminem fara buget national. Ceea ce n-ar fi rau: am vedea o cursa contra cronometru, spre integrarea europeana, excelenta etc., a celor democratic amputati financiar...
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #41 - Feb 11th, 2014 at 8:36am
 
a_muraru wrote on Feb 10th, 2014 at 12:48pm:
Citeva observatii: bugetul pentru finantarea proiectelor (prin competitie) din 2014  este comparabil cu cel din 2013. Au iesit din plata suficiente proiecte anul trecut astfel incit sa poata incepe finantarea ''Parteneriatelor''?



Aici ar mai fi loc de unele comentarii. Nu numai că bugetul global este de doi bani (nici măcar la nivelul unei singure universități de top) dar și dimensiunea proiectelor a fost prost gândită. Sau mai exact a fost gândită ca să ajungă o parte din bani mai ușor la destinație. In condițiile în care finanțezi competiții pe sărite (din 2 în 3 ani) fără să respecți nici un fel de reguli de continuitate, este absolut aberant să aloci sume uriașe (de 350-400.000 de euro) unui singur proiect cu o echipă de 5-6 oameni ! S-a ajuns astfel în situația în care s-au finanțat 6-7 proiecte pe domeniu, ceea ce este absolut de râsul curcilor ! Și aici se vede încă odată golănia Statului. In programele de tip Idei 70 % din suma era dirijată pe salarii. Sigur că fericiții câștigători au fost foarte mulțumiți de sumele care le-au intrat în buzunarele proprii. Insă, în loc să investim bani și în infrastructură (ceea ce a fost interzis de altfel) prin acest algoritm genial, 50 % din sumele alocate salariilor s-au întors la Buget, sub formă de impozite. Si așa constați că din 100 milioane euro alocate unui program, 40-45 milioane de euro se întorc din nou în buzunarul Statului. Cam asta a fost gândirea funerică, legată de cercetare !  Și evident că noua guvernare a preluat cu mare entuziasm  aceste principii, care sunt atât de folositoare Bugetului.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #42 - Mar 1st, 2014 at 11:48am
 
Iata un precedent periculos după părerea mea. Angajații Laserului de la Măgurele au alte grile de retribuție ! Sigur că domnul Gales este mulțumit, însă trebuia găsită o altă modalitate de retribuire, eventual prin intermediul unor proiecte europene. Nu este normal să existe grile diferite de salarizare într-un sistem bugetar, indiferent de motive. Cu atât mai mult cu cât această entitate nu funcționează încă și nu știm ce rezultate științifice va produce.

După "sângele sintetic" iată un alt derapaj grav în sistemul de cercetare. Păi și eu aș vrea să angajăm la Iași cercetători de la MIT ca să ne crească vizibilitatea internațională ! 


http://adevarul.ro/educatie/universitar/birocratie-hartoape-drumul-magurele-proi...

Sydney Gales (70 de ani) este un om care îţi spune direct şi fără ocolişuri ceea ce crede, are în spate o experienţă vastă în realizarea de proiecte ştiinţifice de anvergură şi spune că niciodată nu a mai întâlnit o birocraţie ca la noi. „Un munte de hârtii, de fiecare dată când facem un pas înainte trebuie să raportez ce, cum, de ce, cât costă, de ce m-am dus, unde m-am dus şi am făcut ce am făcut... sunt probleme cu modul în care este administrată ţara asta, care ne afectează şi pe noi aici, la Măgurele. Dacă ţara vrea să avanseze tehnologic, atunci cei care o administrează trebuie să îşi deschidă ochii, fiindcă modul în care România este guvernată este învechit şi birocratic“, spune Gales

...........................


Gales este un critic, dar nu uită de lucrurile bune: autorităţile române au făcut un mare bine proiectului fiindcă au aprobat grila de salarizare la nivel european pentru cercetătorii de la ELI-NP. „Grila de salarizare de aici era ridicolă, nu aveam cum să angajăm oameni valoroşi să vină să muncească. Directorul Institutului de Fizică şi Inginerie Nucleară, Nicolae Zamfir, a reuşit să convingă Ministerul Educaţiei să mărească salariile la standarde europene, altfel nu am fi putut să-i păstrăm nici măcar pe români să lucreze la ELI-NP. Acum, cei mai buni fizicieni români care plecaseră în străinătate se întorc în ţară, iar proiectul a devenit competitiv la nivel european“, spune Gales mulţumit. În plus, francezul lucrează pentru ELI-NP şi în timpul său liber, căutând parteneri, în principal în mediul academic, adică universităţi ai căror studenţi să ajungă cercetători la laserul de la Măgurele şi care să vină cu noi idei de experimente.




Care va să zică noi trebuie să fim valoroși fiind plătiți în bătaie de joc, dar alții NU ! Cum sună chestia aia cu Top 200, că nu-mi mai aduc bine aminte ? Era vorba cumva să fim în primele 200 de universități fiind plătiți cu 200 euro/lună, sau invers ?   
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #43 - Mar 6th, 2014 at 7:07am
 
Iată și rezultatele finale ale simulărilor, care avertizează asupra pericolului de prăbușire a sistemului educațional. Așa cum am subliniat de multe ori, la nivelul sistemului pre-universitar deja ciclul distructiv este închis și nu se mai poate face mare lucru. 25 de ani de selecție negativă a cadrelor didactice își arată deja "roadele". Incă se mai poate face câte ceva în sistemul educațional pe ansamblu, dacă se stopează închiderea cercului la nivelul universităților. Dacă se distruge total și sistemul universitar, atunci în mod evident, chiar să vrei și nu mai ai cu cine să pregătești resursă umană pentru o potențială reformă. Marja de timp care ne-a mai rămas este de maxim 5-7 ani !  După aceea chiar nu se mai poate face nimic.

Ceea ce este deosebit de îngrijorător nu sunt doar rezultatele globale, ci rezultatele de la matematică. E clar că lucrurile au scăpat deja de sub control. Poate să ia MEN ce măsuri vrea că tot nu se vor putea schimba mentalitățile elevilor. Aici e vorba de alterări profunde ale atitudinii tinerilor față de EDUCAȚIE !



Rezultatele simularilor de la Evaluarea Nationala au adus o "promovabilitate" de 48,8%. Ministerul Educatiei Nationale anunta ca 48,8% dintre elevii prezenti au obtinut medii peste 5 la examenele din cadrul simularii nationale la clasa a VIII-a, respectiv 66,95% la Limba romana si doar 30,4% la Matematica. In urma acestor note, Ministerul informeaza ca a dispus implementarea mai multor masuri pentru remedierea situatiei. 94,7% dintre elevii inscrisi au participat la toate probele simularii.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16737179-rezultate-simulari-evaluarea-natio...
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #44 - Mar 6th, 2014 at 1:55pm
 
Da, Nicolae,

da. Ar fi *chiar fain* s-avem una inacel top (al primelor 200). Acu' mai an, vorbeatzi de topul primelor 500? Pare c-am patruns pe-acolo, poate ca de aceea nu mai aminteshti.

Universitatea *mea*, *nu* e in topul acelor 500 (cred). Shi, bani *are*, cu ne-miluita...

Lucrurile-s *oleaca mai complicate* decat tot mentzii s-o scrii. Ca, asha cum spusei chiar azi unui student de-al meu (localnic), banu' *nu poate cumpara orice*, nu poate *asigura* orice.

Insistentza *ta* pe doar parale, inclucarea ideii ca *doar* lipsa de bani e cauza, e contra-productiva. E doar parerea mea.

Cauzele - ca, pana & tu te-ai dus pe la cauze odata, nu mai shtiu cand, sunt multiple, lipsa de bani e *doar una dintre cauze*.

Ca, potzi sa-l plateshti cu 3000 de euro pe cineva dintr-o universitate X de la noi. Mai *mult decat p[oate face nu poate*! Shi, punct: c-arunci banu' pa fereastra.

Chiar sistemul trebuie schimbat, Nicolae, ca tat scriseram noi pe aici. Numa' ca *nu vrea nimeni sa il schimbe*...

Al tau,

Nea Marin

Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #45 - Mar 6th, 2014 at 2:41pm
 
Marian_Deaconescu wrote on Mar 6th, 2014 at 1:55pm:
Cauzele - ca, pana & tu te-ai dus pe la cauze odata, nu mai shtiu cand, sunt multiple, lipsa de bani e *doar una dintre cauze*.

Ca, potzi sa-l plateshti cu 3000 de euro pe cineva dintr-o universitate X de la noi. Mai *mult decat p[oate face nu poate*! Shi, punct: c-arunci banu' pa fereastra.

Chiar sistemul trebuie schimbat, Nicolae, ca tat scriseram noi pe aici. Numa' ca *nu vrea nimeni sa il schimbe*...



Și cum vrei tu să schimbi un sistem fără să cheltui bani ? Dai un ordin de ministru, sau o lege care să impună schimbarea de mentalități și gata ? Iți dotezi școlile și universitățile printr-o dispoziție de la Prefectură ? Eu când vorbesc de bani, nu mă refer numai salarii, dacă n-ai observat cumva această nuanță. Vorbesc de infrastructură, vorbesc de investiții în cercetare, vorbesc condițiile igienice mizerabile din prea multe școli, vorbesc de copiii din mediul rural care nu ajung în universități, vorbesc de modul cretin de finanțare a universităților și școlilor etc. Și toate astea înseamnă bani. Insă dacă tu ai găsit o metodă prin care să rezolvi toate aceste probleme doar prin indicații prețioase, te rog să ne-o spui și nouă ca s-o putem aplica. Singura ta idee (dacă putem să o numim așa) este EMULAȚIA. Păi emulația asta poate să apară după o revoluție, revoltă, răscoală, urmată de o schimbare de sistem, prin care să vezi că lucrurile se îndreaptă într-o direcție bună, prin care să vezi că există un viitor (sau cum spunea un clasic în viață, să vezi luminița de la capătul tunelului) ? S-a întâmplat așa ceva în România și eu n-am aflat cumva ? Păi de unde vrei tu să iasă emulația asta ?

Permanent vedem că România are cel mai mic buget din UE la tot ceea ce contează: educație, cercetare, cultură, sănătate, operații pe creier, diabet, cancer, manuale și cantine școlare, burse studențești, cămine, WC-uri, tuberculoză, autism .... Adică europenii ăștia sunt chiar cretini de tot și aruncă banii pe fereastră și numai noi suntem ăia deștepți și vrem să rezolvăm totul doar cu emulație ?

Tabloul al treilea. O femeie subţire trece strada cu un copil de nici cinci ani agăţat de poala rochiei altădată negre. O mână îi stă încleştată în fusta ei. Cealaltă ţine strâns o pâine albă. Costă exact 80 de bani. În ochii lor, e sărăcia. În ochii lor şi-n mâna insului masiv care ţinea chioşcul din colţ şi care vinde acum, aduse de acasă, vechituri înşirate pe asfalt. În mâna lui şi-n casa celor de la sate care nu-şi mai pot lucra singuri pământul, dar n-au nici cui să-l dea, căci toţi cei tineri au plecat spre Vest, la alţi bătrâni care-i plătesc regeşte. Aşa arată sărăcia. E locul acela comun în care în mai puţin de două luni se vor tranzacţiona voturi contra ulei, făină şi pui congelaţi.

(AS)
Back to top
 
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #46 - Mar 6th, 2014 at 5:57pm
 
Dar, *desigur*, draga Nicolae,

la somatzia *ta*, ma chiar supun!

Shi, o fac, pa *chiar puncte* pentru ca s-o intzelegetzi cu *chiar totzii*!

1)  Pornind de la *faptul* ca, *statistic (sic!, Nicolae) cam 70% da prin populatzie *prefera* sau, *poate*, sau, *le place* de-a *face*, chestii, cu *mana*, Statul ar trebui, ca in *Germania*, ca prin *Elvetzia* sa mai *stranga* , oleaca, shurubu' cu privire la *admiterea* prin invatzamant superior. In *acest fel*, s-ar rezolva mai muuuulte probleme - probleme pe care *nu* le mai amintesc p-acilea, pentru ca, mde, m-adresez unor oameni cu diplome, n-asha?

2) Banii ''salvatzi'' in acest fel (desigur, dar, *desigur*, milioane, cred ca *zeci da milioane*, pa *doar salariile babane* date profilor di doi bani - mde, ca *voi* va chiar plangetzi cum ca *ei sa ezista*, ma chiar scuzi, Nicolae -, pot fi, la ''jumate''' sau, pe *chiar tri sferturi* - da' di ce nu? datzi chiar *maishtrilor* care sa-i indrume pe tineri pentru o cariera *mai banoasa*, de *meseriash*.

Dar, facut *totul*, ca-n Elvetzia/Germania: profii platitzi *bine*, absolventzii *platitzi bine* (cu asta nu-i nici un fel de problema, ca dai cu *tunu'* pana cand dai de-un meseriash, pi la noi, chiar *serios*!)

3)  In invatzamant, *sistemu'* tre' sa devina chiar *performant*. In sensul *precis* ca cineva ca X, ca Y, profii aia cu 10 pa linie de pe siturile liceelor, sa fie *platitzi mai bine decat colegii lor care au cinci!* Vorbesc , acuma, despre *pre-universitar*.

Cat despre cei din ''superior'': simplu, *foarte simplu*, pentru ca, ashtia sunt angajatzi pe *alte criterii*: astoras le ceri *ideile*. Nu le au? Alivoar. Ca, *iar ma cam scuzi* &, iara tz-o *repet*: ca, Shtiintza, ca shi Arta, depinde de *idee*!!

Shi, iara tz-o repet: ca, *ideea nu tz-o poate ''da'' nici un fel da salar*, daca *nu o ai*...

E vorba de a ''retzine'' pe cei dashteptzi pan sistem, desigur. Dar, cum scriam io *mai sus*, daca ''pui frau'' chiar ''intrarii'' celor care nu au ce cauta pi colea, *ai salarii*, dragule, pentru a *atrage*, pentru a-i *re-tzine* pe merituoshi prin sistem.

4) Cu doar o conditzie: ca din sistem sa *dispara coruptzia*.

Vezi? Unii (ca tine), vad coruptzia datorandu-se *lipsei di bani din sistem*. Altzii (ca mine), o vad datorandu-se *sistemului anapoda, care-i ''da cep'' *...


Ia taiatzi la un *sfert* macar locurile-n Universitatzi & vetzi viudea ce se-ntampla. Dar, vei tzipa *tu*, Nicolae, ca ramai fara da pane. Nici vorba: schimba *sistemu'*, chiar cum am scris shi, diparte d-a muri tu di foame, vei avea doar studentzi *traznet*, mai motivatz', cu care, d-abea, vom chiar *ajunge* pantre *primele una suta*...

5) desigur, pentru ca *aceste* sa sa-ntample, e nevoie de oarece ceva: anume ca *niciodata* sa nu se mai puie politruci ordinari *minishtri* d-ai Educatziei. Sa sa ''puie'',
numa' & numa', *technocratzi*. Numa' & numa' *pricepitzi*...



Cele bune,

Nea Marin
Back to top
 
 
IP Logged
 
Nicolae Hurduc
Ex Member


Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #47 - Mar 7th, 2014 at 7:46am
 
Marian_Deaconescu wrote on Mar 6th, 2014 at 5:57pm:
1)  Pornind de la *faptul* ca, *statistic (sic!, Nicolae) cam 70% da prin populatzie *prefera* sau, *poate*, sau, *le place* de-a *face*, chestii, cu *mana*, Statul ar trebui, ca in *Germania*, ca prin *Elvetzia* sa mai *stranga* , oleaca, shurubu' cu privire la *admiterea* prin invatzamant superior. In *acest fel*, s-ar rezolva mai muuuulte probleme - probleme pe care *nu* le mai amintesc p-acilea, pentru ca, mde, m-adresez unor oameni cu diplome, n-asha?

2) Banii ''salvatzi'' in acest fel (desigur, dar, *desigur*, milioane, cred ca *zeci da milioane*, pa *doar salariile babane* date profilor di doi bani - mde, ca *voi* va chiar plangetzi cum ca *ei sa ezista*, ma chiar scuzi, Nicolae -, pot fi, la ''jumate''' sau, pe *chiar tri sferturi* - da' di ce nu? datzi chiar *maishtrilor* care sa-i indrume pe tineri pentru o cariera *mai banoasa*, de *meseriash*.




Eu te-am rugat ca atunci când dai soluții, să nu mai vii cu tot soiul de utopii, pentru că pierdem timp și energie degeaba. Nu trebuie să fii neapărat inginer ca să înțelegi niște principii simple. Dacă pe mine mă trimiți în deșert cu un grup de 40 de hoți și mă lași acolo să mă descurc cu această echipă pentru a o readuce în loc plin de verdeață, eu nu-mi pot gândi soluțiile plecând de la premisa că am de coordonat un grup de 40 de eroi-martiri, gata în orice moment să-și dea viața pentru a-i salva pe ceilalți. Sunt obligat să judec o situație concretă și nu o utopie.

Situația concretă de la noi este următoarea: am un sistem cu aproximativ 270.000 de cadre didactice (240.000 în preuniversitar și vreo 30.000 în universitar) care se ocupă cu instruirea a vreo 5 milioane de tineri și mai puțin tineri. Sistemul este și așa la limită din punct de vedere numeric, în pre-universitar funcționând vreo 5-10.000 de necalificați (adică fără studii superioare). România este unul dintre puținii membri UE care nu are suficienți absolvenți de studii superioare raportați la mia de locuitori și nici suficienți posesori de diplome doctorale. Această situație concretă, combinată cu aspectele sociale legate de șomaj (pe care nu le mai discut) va face ca orice combinație politică venită la guvernare să fie pusă în imposibilitatea de a lua o decizie legată de reducerea numerică a sistemului educațional. Iar asta discutând utopic de un sistem politic ONEST, ceea ce la noi nu este cazul ! Așa încât, peste toate motivele obiective explicate mai sus, se mai suprapun și o droaie de motive subiective legate de interese politice locale și de grup pentru menținerea în continuare a sistemului așa cum este în momentul de față.

Care va să zică, orice eventuală ajustare de personal, nu poate atinge decât cifre de ordinul câtorva mii, care nu reprezinta absolut nimic în bugetul global și nu va rezolva nici un fel de problemă a sistemului. Este absolut lipsit de fair-play efortul tău permanent de a mă pune într-o lumină defavorabilă, aceea a unei persoane interesate 100% de bani și de creșteri salariale. Salariile nu reprezintă nici măcar 30 % din banii de care avem nevoie pentru o reformă reală. Cel mai consistent efort îl reprezintă problema infrastructurii. Tu tot uiți permanent în mod intenționat să vorbești și despre restul iceberg-ului.

Dacă România și-a asumat răspunderea integrării în UE, atunci nu ne putem integra numai la nivelul prețului benzinei, a gazelor, a energiei electrice, a costului produselor alimentare (care multe sunt mai scumpe decât media din UE) etc. Trebuie să ne integrăm și din punctul de vedere al bugetului educației, al bugetului cercetării, al bugetului sănătății, culturii etc. Sistemul educațional nu l-au distrus cadrele didactice, ci STATUL, prin politica iresponsabilă pe care a dus-o în ultimii 40 de ani. Pentru că și comuniștii și-au bătut joc de sistem și mai nou și capitaliștii. Insă nici măcar comuniștii n-au avut curajul să-și bată joc așa cum o fac capitaliștii, iar sistemul închis care funcționa atunci bloca procesul de migrare a creierelor. Acum educația și sănătatea au ajuns bătaia de joc a tuturor și se pare că nimeni nu mai are nevoie de noi.   

Oricum, din acest moment poți să bați câmpii cât vrei pe tema salariilor, pentru că n-am să-ți mai răspund la aceste provocări de doi bani. Sigur că ești foarte fericit să pozezi permanent în eroul fără de pată și prihană, care s-a condus în viață numai după super-principii și care n-a făcut compromisuri. N-ai decât ! Eu unul m-am cam săturat: QY4653E9578TȚ VIURT85NN N-AȘA ?? ! @345%$ !   
Back to top
« Last Edit: Mar 7th, 2014 at 8:21am by N/A »  
 
IP Logged
 
Marian_Deaconescu
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1223
Kuwait
Gender: male
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #48 - Mar 7th, 2014 at 1:29pm
 
Desigur, Nicolae,

eu te *felicit* (nici nu ma indoiam c-ai s-o faci) pentru ca ai *gasit* punctul slab din argumentarea mea. Las' ca ai tu mai multe slabe, care tzin, mai toate , de *pura logica elementara* & de faptu' ca se poate ceti *bine* ce-am scris.

Uite care cred eu ca e punctul *slab* din argumentarea *mea* (tu, n-ai decat d-a mandru d-a ta, aia fara da pata): anume ca, aproape oricine mi-ar putea scrie cam asha:

''Bine, bre, nea-ule, da' daca matale vrei *calitate*, cum potzi tu s-o rezolvi cu salariile astea pe care le shtim cum sunt? Cine , care tanar de calitate, ishi pune ofranda viitorul p-altaru' viitorului incert al invatzamantului romanesc?''

Uite o-ntrebare pertinenta. Ca, vorba *ta* de data asta: daca nu le potzi oferi *nimic*
(infra-structura, salarii, alte conditzii, care *tzin*, chiar *toate*, de *bani*) *tinerilor*, adio invatzamant superior.

Uite ca suntem d-acord *aici*. Unde *nu* suntem, e pa la numere: dar *de ce anume*
sa aibe Romania numaru' de doftori pa cap da locuitor? Ca, d-asha doftori, ma cam scuzi, *nu prea avem nivoie* - mda, di *aia* pi care ni-i prezentatzi p-acest site...

Shi, da' *di ce* sa aibe, Romania, *neaparat*, media Europei, da ''licentziatzi'', ''facuta'' *chiar asha cum e ea facuta*? Ca, e *aruncarea banului pi fireastra*, Nicolae.

Ca, daca *tot bagi banul* (shi, *nu* ma refer aici la *cercetare*, unde suntem intru *totul* de-acord), macar de-ar ''ieshi'', n-asha?

S-arunca *banu'*, in veselie, pe *numar* & *nu* pe calitate.

Shi, oricat te enervezi *tu*, ca doar *tu* o shtii muuult mai bine decat mine, ia du-te de mai ceteshte oleaca ''visele alea'', ale mele, utopia aia. M-ai intrebat ce cred io ca trebuie facut & tz-am scris-o.

Daca tu ai perceptzia clara ca *nu* se poate, ca-i o *utopie* & daca *nici tu nu ai solutzii*, io te-ntreb, iara: da' di ce te ienervezi? Ca, daca *nu se poate face nimic*, atuncea mai bine tacem cu totzii, zau, & *merg camilele alea inainte*...

Al tau,

Nea Marin



Back to top
 
 
IP Logged
 
craciunm15
God Member
*****
Offline


I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 3042
Re: Politica României în cercetare și educație (IV)
Reply #49 - Mar 8th, 2014 at 9:20am
 
Problema reala este finantarea de la buget a unui numar exagerat de universitati. Ar trebui sa ramana maxim 25-30% din ce e acum.
In disperarea de a concura cu universitatile particulare, statul s-a aruncat intr-o competitie anti-calitate si a dezvoltat fara limite domenii fara utilitate pentru dezvoltare: economie, management, drept samd.
Ca o consecinta directa se distrug domenii precum Chimia, Fizica, partial ingineria, care - desi au cadre calificatate - ajung sa se prostitueze cam la fel ca universitatile particulare si sa treaca pe oricine mai indrazneste sa le treaca pragul, doar doar sa nu se desfiinteze.
Iar sistemul se perpetueaza in autodistrugere. Acum inca mai sunt ceva studenti in Fizica si Chimie pentru ca inca mai sunt in sistem profesoriii dedicati, care au absolvit in anii de glorie si care sunt capabili sa mai insufle interes elevilor care mai vor sa faca ceva. Ce se va intampla cand vor ramane in sistemul liceal cei pe care ii scot acum aceste specializari? Pe cine vor fi capabili sa ii inspire sa urmeze domeniile lor?

In lipsa unei strategii cinstite si coerente, viitorul acestor specializari va fi sumbru, oricat de mult ar mai fi dispuse sa se prostitueze pe piata diplomelor, fara sa inteleaga ca oricat de multi bani ar primi, tot cam aceeasi baza de selectie pentru studenti o sa o cam aiba.
Iar rezultatele de la Bac cam spun totul.
Iar politica statului este sa dezvolte sinecuri, impunand prin lege capusarea tuturor celor care mai vor sa faca ceva prin impunerea de tot felului de acreditari si autorizari prin care sunt taxati cei care mai vor sa faca ceva.
Asadar, cine mai viseaza sa devina inginer chimist, cand bani se castiga din: audit financiar, energetic, asigurari, notariat (toate impuse de stat)? Iar presiunile la nivel national sunt pentru impunerea mediatorilor, blocarea dreptului de a te reprezenta singur in instanta  si a numeroase astfel de sinecuri.
Sa ceri bani mai multi pentru un sistem nereformat mi se pare o pura nesimtire. Adica nu te deranjeaza ce se intampla pe lanaga tine, lucruri strigatoare la cer pe care le vezi in fiecare zi, nu lupti sa se desfiinteze universitati in care nu sunt cadre calificate, accepti criterii de promovare in diverse specializari, ridicole chiar pentru tari bananiere si crezi ca solutia este pomparea de bani mai multi in sistem.

La modul in care se umfla acum sistemul, in curand va plesni. Si va plesni in punctele lui vulnerabile. In primul rand Chimie si Fizica. Iar cei mai afectati vor fi chiar cei din sistem care chiar au valoare.
Iar dupa ce vor pieri pe tacerea si complicitatea lor, cine va mai fi calificat si interesat sa mai spuna ceva?
Back to top
« Last Edit: Mar 8th, 2014 at 10:09am by craciunm15 »  
 
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 ... 12
(Moderators: AlexA, , Eugen Stamate)